;
coinex

صرافی کوین بیس بازار NFT راه اندازی می‌کند

صرافی کوین بیس بازار NFT راه‌اندازی می‌کند. این خبری فوق‌العاده برای صدها هزار عضو انجمن NFT است که اکنون بازاری دیگر برای معامله کلکسیون‌های دیجیتالی خود خواهند داشت.

شش ماه پیش، صرافی کوین بیس (Coinbase)، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده آمریکا از حیث حجم معاملات اعلام کرد که در گذشته در حال راه‌اندازی یک بازار NFT بود؛ اما جزئیات کمی درباره زمان اجرای آن ارائه کرد. حال امروز «Coinbase NFT» در حالت آزمایشی با مجموعه‌ای از NFTها در بلاک‌ چین اتریوم راه‌اندازی شده است.

کوین بیس یک پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال است که در حال حاضر حدود 89 میلیون کاربر، 278 میلیارد دلار دارایی رمزنگاری‌شده و 547 میلیارد دلار حجم مبادلات فصلی دارد.

کلکسیون‌های NFT صرافی کوین بیس

در طول راه‌اندازی آزمایشی بخش NFT صرافی کوین بیس، این صرافی تعدادی از مجموعه‌های NFT مانند Doodles ،World Of Women و Azuki را رونمایی کرد. الکس پلاتزر (Alex Plutzer)، سرپرست محصولات NFT در بخش NFTهای کوین بیس، طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:

هر مجموعه مبتنی بر اتریوم در Coinbase NFT قابل دسترسی خواهد بود و به زودی بلاک‌چین‌های بیشتری نیز در دسترس خواهند بود. ما این مجموعه‌ها را به مرور زمان برای کمک به معرفی NFTهای عالی در پلتفرم صرافی به مردم (به خصوص افرادی که با NFTها آشنایی ندارند) معرفی خواهیم کرد.

صرافی کوین بیس بازار NFT راه اندازی می‌کند

میزان کارمزد بازار NFT صرافی کوین بیس

Sanchan Saxena در کنفرانس مطبوعاتی به این نکته اشاره کرد که برای مدت محدود هیچ کارمزد مبادله‌ای برای NFTهای صرافی کوین بیس وجود نخواهد داشت. به مرور زمان کارمزدها افزایش پیدا خواهند کرد اما میزان این کارمزد تک رقمی و پایین خواهد بود. کاربران می‌توانند از کیف پول Coinbase یا هر کیف پول سلف کاستدی (self-custody) برای مبادلات NFT در این پلتفرم استفاده کنند.

کیف پول‌های سلف کاستدی به کیف پول‌های غیرمتمرکزی گفته می‌شود که کلیدهای خصوصی و کوین‌های کاربران را در اختیار خودشان قرار می‌دهد و مدیریت آن‌ها به طور کامل در اختیار صاحب کیف پول قرار دارد.

ویژگی‌‌های بازار NFT صرافی کوین بیس

Saxena در ادامه صحبت‌های خود افزود: «ما پیچیدگی‌های ارزهای دیجیتال را به روشی آسان برای عمده مردم حل کرده‌ایم و اعتقاد داریم فرصت مشابهی برای انجام این کار برای NFTها نیز در اختیار خواهیم داشت.»

بر خلاف صرافی رمزارزها، بازار NFT کوین بیس قصد دارد یک بازار اجتماعی تحت web3 را نیز پیاده‌سازی کند. به عنوان بخشی از استراتژی Coinbase NFT، این بازار به کاربران امکان خرید، فروش و همچنین تعامل با سازندگان، صاحبان مجموعه‌ها و جامعه NFT را خواهد داد.

صرافی کوین بیس بازار NFT راه اندازی می‌کند

Saxena افزود کسانی که در اولویت بالای لیست انتظار Coinbase NFT قرار دارند، می‌توانند در بازار به آزمایش‌کنندگان بتا تبدیل شوند. این افراد قادر به ساخت پروفایل کاربری و نمایش NFTهای معاملاتی یا شخصی خود خواهند بود. تمامی امکانات پلتفرم در هفته‌های آینده برای تمام افراد بالای 18 سال در دسترس قرار می‌گیرد.

شباهت بازار NFT کوین بیس با شبکه‌های اجتماعی

پروفایل‌های بازار NFT صرافی کوین بیس شبیه به صفحات شخصی اینستاگرام خواهد بود که در آن افراد عکس‌های خود را به نمایش می‌گذارند؛ با این تفاوت که در این مورد NFTها مدنظر هستند. مردم به وسیله بازار جدید می‌توانند یکدیگر را دنبال کنند، نظر بدهند و با سایر افراد تعامل داشته باشند.

Saxena اشاره کرد که اغلب اوقات، افراد از چندین کانال رسانه اجتماعی مختلف مانند Discord یا Twitter برای مشارکت با جوامع NFT مورد نظر خود استفاده می‌کنند. در پلتفرم کوین بیس تمامی این‌ فعالیت‌ها به صورت یکجا قابل انجام است.

اگر چه ویژگی‌هایی مانند کامنت‌ گذاشتن یا دنبال کردن بقیه اکانت‌های NFT به صورت آن چین (on-chain) یا غیرمتمرکز نیست، هدف شرکت این است که به تدریج تمامی ویژگی‌ها را غیرمتمرکز کرده و در طول زمان آن را به صورت زنجیره‌ای و آن چین درآورد.

ممنوعیت‌های بازار NFT کوین بیس

به طور جداگانه، پلتفرم کوین بین برنامه‌ای برای تعدیل و حذف NFT‌های آپلود شده در بازار را ندارد، مگر در حالتی که NFT منتشر شده در آن کشور غیرقانونی باشد. به عنوان مثال، اگر NFT منتشر شده حاوی جزئیاتی باشد که در ایالات متحده غیرقانونی قلمداد شود، Coinbase NFT آن را ممنوع خواهد کرد.

ایده اعمال محدودیت و اعتدال اغلب در جوامع رمزارزها با مخالفت روبرو می‌شود. مخالفان این موضوع اعتقاد دارند که بازاری باز و بدون مجوز امتیازی مثبت در این حوزه است که در برخی بازارها این امتیاز با محدودیت مواجه می‌شود، با این حال  Saxena  ادعا می‌کند تا زمانی که یک NFT در کشور مورد نظر قانونی باشد، پلتفرم Coinbase NFT هیچ قضاوتی مبنی بر درست یا غلط بودن آن نخواهد داشت.

امکاناتی که در آینده به Coinbase NFT اضافه می‌شود

در جلسه مطبوعاتی Saxena به این نکته اشاره کرد که کوین بیس قصد دارد در آینده ویژگی‌های بیشتری نظیر ایردراپ‌های NFT، قابلیت مینت (minting) و انجمن‌های توکن‌دار را به پلتفرم Coinbase NFT اضافه کند. Saxena همچنین پیش‌بینی می‌کند که گزینه خرید NFT به وسیله اکانت کوین بیس یا کارت اعتباری نیز اضافه شود تا اکوسیستم برای مخاطبان اصلی خود قابل دسترس‌تر باشد.

برای افزودن کاربران بیشتر به پلتفرم، کوین بیس همچنین با هنرمندان NFT در سطح جهان همکاری خواهد کرد. این افراد در آینده کلکسیون‌هایی را در Coinbase NFT منتشر خواهند کرد. Saxena اشاره کرد:

شما می‌توانید این انتظار را داشته باشید که پلتفرم Coinbase NFT به پلتفرمی تبدیل شود که در آن Bored Ape Yacht Club و یا هنرمندان و سازمان‌های بعدی راه‌اندازی‌های خود را در این پلتفرم انجام دهند. این تازه شروع ماجراست!.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره این صرافی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: techcrunch.com

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر