;
coinex

بازار NFTها در حال مرگ است

بازار NFTها در حال مرگ است. در حالی که علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال خواستار مرگ صنعت NFT هستند، رمزارز APE تا 30 درصد دیگر افزایش قیمت داشته است.

همانطور که سرمایه بیشتری از بازار رمزارزها خارج می‌شود، حوزه بازار NFT نیز در حال از دست دادن بخش بزرگی از سرمایه‌گذاری‌هایی است که در گذشته به بازار سرازیر می‌شد. این سرمایه‌گذاری‌ها به برخی از مجموعه‌های این حوزه کمک می‌کرد تا به طور کامل به فروش برسند.

در حالی که مجموعه‌های کوچکتر به آرامی در حال نابودی هستند، ApeCoin که نماینده مجموعه BAYC به شمار می‌رود، بدون هیچ دلیل بنیادی (fundamental) بار دیگر در حال افزایش قیمت شدید است.

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در این خبر توصیه سرمایه گذاری نیست. این نظرات تنها به منظور اطلاع‌رسانی عنوان شده است. به این نکته توجه داشته باشید که تمامی سرمایه‌گذاری‌ها و معاملات دارای ریسک هستند، بنابراین همواره قبل از تصمیم‌گیری جهت سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها تحقیقات خود را انجام دهید. سرمایه‌گذاری با میزان پولی که توانایی از دست دادن آن را ندارید به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

تغییرات قیمت رمزرارز APE در بازار NFTها

طبق نمودار ارائه شده توسط TradingView، رمزارز APE در جهش قیمتی دیروز تقریباً به بالاترین قیمت تاریخی (all-time high) خود یعنی 16.7 دلار رسید. متأسفانه در کندل روزانه قیمت این ارز به 16.1 دلار کاهش یافت و نتوانست رکورد قیمتی جدیدی از خود ثبت کرده و یا سطح قبلی را مجددا تست نماید.

بازار NFTها در حال مرگ است

شروع قیمت APE امروز بالاتر از قیمت بسته شده روز گذشته است. این موضوع نشان‌دهنده احتمال فشار افزایشی قیمت توسط معامله‌گران برای تست سطح گذشته و یا شکست ATH این رمزارز است.

علاوه بر رسیدن به رکوردهای قیمتی جدید، APE ممکن است یک الگوی خطرناک به نام double top (سقف دوقلو) را نیز تشکیل دهد. این الگو معمولاً نشان‌دهنده پایان روند صعودی بوده و منجر به اصلاح قابل توجه قیمت یک دارایی می‌شود.

بازار NFTها مانند گذشته نیست!

با توجه به حجم خرید یکی از بزرگترین بازارهای NFT یعنی OpenSea، بازار NFTها دیگر همانند گذشته قادر به جذب خریداران زیادی نیست. حجم معاملات ماهانه در این پلتفرم از 3.5 میلیارد دلار در فوریه به 2.1 میلیارد دلار در آوریل کاهش یافته است.

علاوه بر کاهش تقاضا، تعداد مجموعه‌های تازه منتشر شده NFT نیز به آرامی رو به کاهش است. دلیل این امر کاهش 50 درصدی تعداد NFTهای فروخته‌شده در بازار به شمار می‌رود.

دلیل اصلی کاهش شدید در تعداد سرمایه‌گذاران حوزه NFT عمدتا کمبود کیفیت در اکثر مجموعه‌ها و تعداد زیاد پروژه‌های کلاهبرداری شامل راگ پول‌ها و اکسپلویت‌ها و سایر موارد است. علاوه بر مشکلات فوق، سرمایه‌گذاران با مشکلات نقدینگی نیز مواجه هستند که در برخی موارد منجر به از دست رفتن 100 درصد سرمایه‌گذاری آن‌ها تنها پس از خرید چند دارایی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بازار NFTها چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: u.today

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر