;
coinex

نقشه کشورهای تحت پوشش اینترنت استارلینک را ببینید

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک چه قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهد و کشورهای تحت پوشش اینترنت استارلینک کدام‌ها هستند؟ در ادامه به پاسخ این سوالات می‌پردازیم؛ پس با تکراتو همراه باشید.

استارلینک درواقع مجموعه‌ای از هزاران ماهواره کوچک در مدار پایینی زمین است که توسط شرکت اسپیس‌ایکس، به منظور فراهم کردن اینترنت ماهواره‌ای، شکل گرفته است. همچنین اسپیس‌ایکس قصد دارد، برخی از این ماهواره‌ها را برای اهداف نظامی، علمی یا اکتشافی بفروشد. از جمله کشور‌ های تحت پوشش اینترنت استارلینک، می‌توان به اکثر کشور‌های اروپایی، کشورهای جنوبی استرالیا، کشور‌های جنوبی آمریکای شمالی و تعداد بسیار محدودی از کشورهای آمریکای جنوبی و نیوزلند اشاره کرد.

کشورهای تحت پوشش اینترنت استارلینک از سرعت بالا و تاخیر کم بهره‌مند می‌شوند

Starlink با استفاده از ماهواره‌های پیشرفته که در مدار پایین زمین قرار گرفته‌اند، امکان تماس‌های ویدیویی، بازی‌های آنلاین و سایر فعالیت‌های دیگر را با سرعت بالا فراهم می‌سازد. کاربران کشور های تحت پوشش اینترنت استارلینک می‌توانند انتظار داشته باشند که سرعت دانلود بین 100 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود نیز 200 مگابیت بر ثانیه باشد. گفتنیست که حداکثر تاخیر در بیش‌تر مکان‌ها برای این موارد 20 میلی ثانیه خواهد بود.

نقشه کشورهای تحت پوشش اینترنت استارلینک را ببینید
نقشه کشورهای تحت پوشش اینترنت استارلینک

امکان راه‌اندازی آسان

دومین ویژگی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، امکان راه‌اندازی آسان است. درواقع تنها با خریداری کیت استارلینک، می‌توان تمام امکانات لازم، برای راه‌اندازی اینترنت را در این کیت دریافت کرد. محتویات این کیت شامل روتر وای‌فای، پایه و کابل‌های مورد نیاز است. کاربر برای اتصال استارلینک به یک فضای باز با نمای آسمان احتیاج دارد. همچنین می‌تواند برای تعیین بهترین مکان نصب، برنامه Starlink را دانلود کند و از اطلاعاتی آن بهره‌مند شود.

ایده‌آل برای جوامع روستایی و مکان‌های دور

استارلینک حتی برای مناطقی که به اینترنت دسترسی ندارند، مناسب بوده و مردم در سراسر جهان می‌توانند از Starlink برای دسترسی به خدمات آموزش، خدمات بهداشتی و حتی پشتیبانی ارتباطات در هنگام بلایای طبیعی استفاده کنند.

حفظ آسمان شب

استارلینک همچنین به منظور محافظت از نمای آسمان طبیعی در شب، در کشورهای تحت پوشش اینترنت استارلینک نوآوری‌هایی را برای کاهش نور ماهواره‌ها اجرا کرده و روشنایی ماهواره‌های خود را به حداقل رسانده تا همگان بتوانند از تماشای آسمان شب فارغ از نورهای اضافه، لذت ببرند.

تمیز نگه‌داشتن فضا

گفتنیست که ماهواره‌های استارلینک، با رعایت تمام استاندارد‌های صنعتی، در کاهش زباله در فضا پیشرو هستند. ماهواره‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در پایان طول عمر خود، از سیستم پیشرانه در نظر گرفته شده برای هر ماهواره، استفاده می‌کنند و طی چند ماه از مدار خارج می‌شوند. در صورتی که سیستم پیشرانه هر ماهواره به هر دلیلی عمل نکند، این ماهواره‌ها در عرض 1 تا 5 سال با فاصله‌ی صدها یا هزاران سال نوری دور تر از جو زمین، خود به خود می‌سوزند.

مهندسی شده توسط اسپیس‌ایکس

اسپیس ایکس از تجربه خود در ساخت موشک ها و فضاپیماها برای استقرار پیشرفته‌ترین سیستم اینترنت ماهواره‌ای جهان استفاده می‌کند. اسپیس ایکس به‌عنوان پیشروترین ارائه‌دهنده خدمات پرتاب در جهان و همچنین تنها ارائه‌دهنده موشک قابل استفاده مجدد در مدار، تجربه عمیقی در عملیات فضاپیما و در مدار دارد که از این تجربه، در اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بهره برده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد ویژگی‌هایی که ماهواره‌های استارلینک ارائه می‌دهند، چیست؟ لطفا نظرات خود را با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (9 نظر)

    خیلی خوب است ولی چگونه الان می‌توان تجهیزات اسپیس ایکس را خرید.

    پاسخ

    با سلام.. کیت استارلینک جهت کانکت شدن به اینترنت موجود است… در صورت نیاز سفارش دهید.. 09190252450

    پاسخ

    امیدوارم زودتر به کشور فلک زده ی ما هم بیاد و ما از دست زورگویی مسئولین ظالم راحت بشیم که هر نظری دارن به جای اجرا توی خونه و زندگی خودشون به مردم تحمیل میکنن و توی ایران مردم از دست مسئولین توی خونه زندگی خودشون هم اختیار و آزادی ندارن

    پاسخ

    شاید آقای ایلان ماسک دلش به حال ما بسوزه چون شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایشونه

    پاسخ

    باید هر چی زودتر تو ایران بیاد. چون این مسولین دارن سو استفاده میکنن. و هر کاری که بخان میکنن من حاضرم پولم تو جیب استار لینک بره اما ی قرون پول بابت اینترنت حلزونی. ندم. به امید اون روز که دور نیست

    پاسخ

    تو این بیابان و صحرا هم مگه میشه به اینترنت وصل شد؟

    پاسخ

    کاش رویا هایمان به واقیت نزدیک میشد ..عنلی میشد ..نه در حد داستان …کاش زود تر راه اندازی بشه

    پاسخ

    به امید آمدن هرچه زودتر اینترنت استارلینک به سرزمین سوخته ایران

    پاسخ

    باسلام نظر به گران شدن افسارگسیخته اینترنت در ایران چطور میشه درخواست داد در ایران هم راه بیاندازند؟ واقعا از مسئولینش ممنون میشیم پروژه اینترنت پرسرعت ایران را تسریع کنند.

    پاسخ