;
coinex

آیفون 14 پرو به پورت USB-C مجهز نمی‌شود؛ اما چرا؟

پاییز سال گذشته بود که خبری درباره پورت شارژر آیفون 14 پرو منتشر شد. گفته می‌شد iPhone 14 Pro به جای پورت لایتنینگ همیشگی، به پورت USB Type C مجهز می‌شود؛ اما جدیدترین گزارش‌ها، این خبر را تکذیب می‌کنند.

به گزارش iDropNews، کمپانی اپل قصد دارد در گوشی‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس، همچنان از پورت لایتنینگ استفاده کند. در این گزارش اعلام شده که هدف این غول کوپرتینو، سود بیشتر است و به‌همین دلیل، ایده استفاده از پورت USB Type C را کنار گذاشته است.

سود بیشتر آیفون 14 پرو برای اپل

برخی افراد و تحلیلگران بازار مدعی بودند که دلیل اپل برای استفاده نکردن از پورت USB Type C، این است که در نهایت می‌خواهد گوشی‌هایی را بدون پورت طراحی کند. اما در گزارش‌های جدید، نوشته شده که اپل تنها به سود فکر می‌کند؛ و این اصلا تعجب‌برانگیز نیست.

آیفون 14 پرو به پورت USB-C مجهز نمی‌شود؛ اما چرا؟

 

بد نیست بدانید که کمپانی اپل می‌تواند از هر تولیدکننده شخص ثالثی که بخواهد کابل‌های لایتنینگ بسازد،‌ حق امتیاز دریافت کند. بنابراین، اگر بخواهد گوشی‌های خود را به پورت استاندارد USB Type C مجهز کند، جریان ثابتی از درآمد را از دست می‌دهد.

اینطور که از شواهد پیداست، اپل به همین روند ادامه می‌دهد؛ تا زمانی‌که بالاخره بتواند طراحی بدون پورت را روی گوشی‌های خود اجرا کند. البته تکنولوژی لایتنینگ به همان سبک قدیمی باقی نخواهد ماند. گفته می‌شود که اپل قصد دارد پورت لایتنینگ را در گوشی‌های خود آپگرید کند.

پورت‌های لایتنینگ در آیفون 14 پرو و پرو مکس به جای سرعت USB 2.0،‌ از سرعت USB 3.0 برخوردار می‌شوند. این یعنی آیفون‌های نسل جدید از سرعت انتقال داده بالاتری پشتیبانی خواهند کرد. همین ویژگی به تنهایی، یک مزیت مهم برای اپل محسوب می‌شود. این کمپانی در طراحی گوشی‌های جدید خود از ویژگی ProRes استفاده خواهد کرد؛ بنابراین، حجم و کیفیت ویدیو افزایش می‌یابد و به همین دلیل هم، سرعت انتقال داده بالاتر، می‌تواند بسیار کاربردی باشد. منابع آگاه اعلام کرده‌اند که دو گوشی استاندارد این خانواده، یعنی آیفون 14 و آیفون 14 مکس از این ویژگی برخوردار نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد پورت آیفون 14 پرو چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر