;
coinex

آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم [آموزش تصویری]

توکن ERC20 یکی از محبوب‌ترین توکن‌های موجود است که بر بستر اتریوم ساخته می‌شود. با آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم همراه ما باشید.

آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید از آن اطلاع داشته باشید. اخیراً با پیشرفت علم و فناوری، بازار ارزهای دیجیتال هم رونق زیادی داشته‌اند. به همین دلیل هم ممکن است شما نیز قصد سرمایه‌گذاری در این حوزه را داشته باشید. بلاک‌چین‌های متنوعی در بازار رمزارزها وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

با توسعه بازار ارزهای دیجتال و بلاک‌چین، افراد بسیاری در سراسر جهان شروع به تولید این توکن‌ها کرده‌اند. برخی از افراد تمایل دارند که با استفاده از این روش‌ها، هم سرگرمی داشته و به هم به کسب درآمد برسند. ساخت توکن می‌تواند یکی از بهترین راه‌های انجام این کار باشد. بااین‌حال، این کار همواره با مراحل خاصی همراه است که قبل از همه چیز باید از آن‌ها مطلع شوید.

ما در این نوشتار، نحوه ساخت توکن ERC20 روی بستر اتریوم را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم. بااطلاع از این موضوع، شما می‌توانید توکن‌های منحصربه‌فرد خود را ساخته و آن‌ها را به فروش برسانید. این امر می‌تواند به شما کمک کند که در عین حال که سرگرم می‌شوید، درآمدی نیز داشته باشید. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه، ما را تا انتها همراهی کرده و این مقاله از تکراتو را مطالعه فرمایید.

آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم

در این بخش، به بررسی آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم می‌پردازیم. همان طور که می‌دانید، این کار نیازمند طی مراحل خاصی است که باید از آن‌ها آگاهی داشته باشید. با مطالعه این نوشتار و استفاده درست از این اطلاعات، شما یاد می‌گیرید که چگونه در عرض یک ساعت، یک توکن ERC20 بسازید. این موضوع می‌تواند برای بسیاری از افراد، جذاب باشد. اگر شما هم به این حوزه علاقه دارید، ما را تا انتها همراهی نمایید.

آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم

اگر نمی‌دانید که نحوه ساخت توکن NFT چگونه است، نوشتار مربوط به آن را مطالعه فرمایید. در این بخش، شما می‌توانید انواع توکن‌هایNFT  را در چند دقیقه بسازید. همچنین شما می‌توانید بهتر درک کنید که کالکشن NFT چیست و آموزش ساخت آن چگونه است. این موضوعات می‌توانند به شما کمک شایانی در ساخت توکن ERC20 داشته باشند.

علاوه بر این، شما می‌توانید سری به آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و رایبل (Rarible) بزنید. این وب‌سایت‌ها، بهترین پلتفرم‌های موجود برای ساخت توکن به شمار می‌روند. بعد از اطلاع از نحوه ساخت NFT، نوبت به فروش آن می‌رسد. ممکن است برای بسیاری از شما سؤال پیش بیاید که چگونه NFT بفروشیم؟ در نوشتار مخصوص به آن، شما می‌توانید راهکارهای تبلیغ و مارکتینگ کالکشن توکن ان اف تی را مشاهده نمایید.

محبوبیت و استفاده بیش از حد از توکن‌های بازار رمزارزها، موجب افزایش متقاضیان برای آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم شده است. همچنین این موضوع هم با رشد قابل‌توجهی در بلاک‌چین اتریوم روبرو بوده است. ازآنجاکه این روزها اغلب قراردادهای اتریوم مبتنی بر توکن‌های ERC20 هستند، داشتن اطلاعات و دانش دقیق درباره این توکن‌ها برای سرمایه‌گذاران، توسعه‌دهندگان و کاربران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر شما هم قصد سرمایه‌گذاری در این حوزه را دارید، بهتر است اطلاعات کافی کسب کنید.

آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم

ویژگی‌هایی مانند سادگی، سهولت در استفاده و اجرا، از مهم‌ترین مشخصاتی است که موجب شده افراد بسیاری به سمت این توکن‌ها بیایند. این موضوعات را می‌توان از مهم‌ترین دلایل افزایش محبوبیت توکن‌های ERC-20 به شمار آورد. لازم به ذکر است که استاندارد ERC20 با استفاده از قوانینی که برای تعامل با سایر توکن‌ها استفاده می‌شد، اغلب مشکلات مرتبط با کیف پول‌ها و بازارهای مبتنی بر بلاک‌چین را حل کرد.

همچنین خوب است بدانید که توکن‌های ERC20 به‌عنوان قراردادهای هوشمند در نظر گرفته می‌شوند. به همین دلیل هم این توکن‌های مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم، به‌صورت غیرمتمرکز در این بلاک‌چین کار می‌کنند. این امر موجب افزایش امنیت این توکن‌ها می‌شود.

سالیدیتی (Solidity)

سالیدیتی (Solidity) یکی از زبان‎های برنامه‌نویسی برای قراردادهای هوشمند در نظر گرفته می‌شود که برای ساخت توکن مبتنی بر اتریوم از آن استفاده می‌شود. سرمایه‌گذارانی که به زبان برنامه‌نویسی JavaScript یا زبان‌های C-like آشنا هستند، به‌راحتی می‌توانند زبان سالیدیتی را نیز کشف کنند. در این مقاله، آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم با استفاده از زبان سالیدیتی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. قبل از بررسی و شناخت این موضوع، بیایید یک نگاه کلی به توکن‌های ERC20 داشته باشیم.

آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم

توکن ERC20 چیست؟

بهتر است قبل از این‌که نحوه ساخت توکن روی بستر بلاکچین اتریوم را بدانید، اطلاعاتی هم درباره توکن ERC20 کسب کنید. بدین منظور، خوب است بدانید که استاندارد ERC20 مجموعه‌ای از توابع کوتاه و اساسی را تعریف می‌کند که همه توکن‌های ERC-20 باید برای تعامل با سایر قراردادها، بازارها و یا کیف پول‌ها اجرا شوند.

1. function totalSupply() public view returns (uint256)
2. function balanceOf(address tokenOwner) public view returns (uint);
3. function allowance(address tokenOwner, address spender)
4. public view returns (uint);
5. function transfer(address to, uint tokens) public returns (bool);
6. function approve(address spender, uint tokens)  public returns (bool);
7. function transferFrom(address from, address to, uint tokens) public returns (bool);

این توابع به کاربران خارجی مانند کاربرانی که از برنامه‌های کیف پول استفاده می‌کنند، این امکان را می‌دهد که موجودی حساب خوب را یافته و وجوه را به حساب سایر کاربران انتقال دهند. منحصراً دو رویداد توسط قراردادهای هوشمند تعریف شده است.

1. event Approval(address indexed tokenOwner, address indexed spender,
2. uint tokens);
3. event Transfer(address indexed from, address indexed to,
4. uint tokens);

هنگامی که یک کاربر می‌تواند توکن‌ها را از یک حساب به حساب دیگری منتقل کند و این اتفاق روی می‌دهد، این رویدادها فراخوانی یا در نهایت، منتشر می‌شوند. بسیاری از توکن‌های ERC20 دارای بخش‌های اضافی هستند مانند:

1. string public constant name;
2. string public constant symbol;
3. uint8 public constant decimals;

نکته دیگری که درباره آموزش ساخت ارز دیجیتال بر بستر ERC-20 باید بدانید، این است که این توکن‌ها و زبان برنامه‌نویسی آن، یعنی سالیدیتی ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. این ویژگی‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم. این توابع و ویژگی‌ها تأثیر زیادی بر آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم دارد.

آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم

  • تابع عمومی: این تابع خارج از قرارداد هوشمند هم در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.
  • تابع ظاهری: به بیان ساده، این بخش به معنی «ثابت» است. این‌گونه برداشت می‌شود که وضعیت درونی قرارداد با استفاده از این تابع تغییر نخواهد کرد.
  • تابع رویدادها: این تابع به کاربران این امکان را می‌دهد که درمورد رویدادهای خاصی که درون این قرارداد رخ می‌دهند، اطلاعاتی کسب نمایند.

توکن ERC-20 چگونه کار می‌کند؟

اگر هنوز با توکن ERC20 آشنا نشده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم به این بخش توجه بفرمایید. ERC سرواژه عبارت Ethereum Request for Comments است و عدد 20 هم نشان‌دهنده نوعی ID معتبر است. این نام موجب می‌‎شود که توکن ERC20 از سایر توکن‌ها متمایز باشد و هرکسی بتواند به‌راحتی آن را تشخیص دهد.

همچنین لازم به ذکر است که این توکن در بستر اتریوم ایجاد می‌شود و به همین دلیل هم باید برخی قوانین و استانداردهای مربوط به این بلاک‌چین را رعایت کند. استفاده درست از این قوانین موجب می‌شود که خریدوفروش آن‌ها در این برنامه به‌راحتی و با موفقیت انجام شود.

کدنویسی توکن ERC20 با استفاده از سالیدیتی

همان طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، شما با استفاده از زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی (Solodity) می‌توانید کدنویسی توکن erc20 را به‌راحتی انجام دهید. البته این موضع نیازمند دانش تخصصی در این زمینه است. علاوه بر این، با اطلاع از این موضوع، شما می‌توانید توکن ERC20 را با بهترین ویژگی‌ها ایجاد نمایید. برای این‌که آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم را بدانید، باید مراحل خاصی را طی کنید. در ادامه، مهم‌ترین مراحل موردنیاز برای ساخت توکن ERC20 را برای شما توضیح می‌دهیم.

آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم

1. یافتن نقشه اشیا

یکی از مهم‌ترین موارد برای اطلاع از نحوه ساخت توکن روی بستر بلاکچین اتریوم این است که شما باید باتوجه‌به مفهوم زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی، باید دو چیز مربوط به نقشه را پیدا کنید:

1. mapping(address => uint256) balances;
2. mapping(address => mapping (address => uint256)) allowed;

نقشه راه (address => uint256)

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای استفاده از زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی و یافتن اشیا باید انجام دهید، نقشه راه آن است. در این بخش، شما می‌تواند کلیدهای اساسی آدرس خود را پیدا کنید. این اعداد برای نشان دادن آدرس مربوط به حساب استفاده می‌شود. این آدرس شامل مواردی مانند unit256 است که برای ذخیره رمزارز بکار می‌رود.

موجودی (balances)

همان طور که می‌دانید، موجودی یک از مهم‌ترین موضوعاتی است که درباره هر توکن وجود دارد. برای استفاده از این ویژگی، شما می‌توانید موجودی توکن‌ها و رمزارزهای حساب هر یک از مالک‌ها را مشاهده نمایید. همچنین شما می‌توانید موجودی هر مالک را در آن نگه دارید.

مجاز شده‌ها (allowed)

درنهایت، آخرین بخش نقشه راه این برنامه کدنویسی، بخش مجاز شده‌ها است. در این بخش، شما می‌توانید تمام حساب‌هایی که برای برداشت توکن‌ها از یک حساب به حساب دیگری نیاز دارید را مشاهده نمایید. پس وارد آن شده و از آن بهره ببرید. ادامه آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم را در پایین مشاهده می‌کنید.

آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم

نقشه‌برداری‌های ذکرشده به همراه بخش‌های قرارداد در بلاک‌چین اتریوم ذخیره خواهند شد. سپس از آن‌ها برای نشان دادن تغییرات در تمام بخش‌های کاربران استفاده می‌شود. همیشه باید سعی کنید که اندازه ذخیره‌سازی بلاک‌‌چین خود را به حداقل برسانید. دلیل این موضوع هم این است که هزینه فضای ذخیره‌سازی در بلاک‌چین نسبتاً بالا به نظر می‌رسد و پرداخت این هزینه‌ها هم وظیفه کاربران قرارداد هوشمند است. بعدازاین مرحله هم بیایید نحوه کدنویسی توکن ERC20 را یاد بگیریم.

2. تعداد توکن‌های ICO را انتخاب کنید

اگر می‌خواهید نحوه ساخت توکن روی بستر بلاکچین اتریوم را بدانید، باید در ابتدا تعداد توکن‌های ICO خود را تعیین نمایید. روش‌های متفاوتی وجود دارد که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید توکن‌های ICO خود را به‌صورت حداکثری تعیین کنید.

در این مقاله، ما سعی کردیم که از ساده‌ترین روش برای انجام این کار استفاده کنیم. در این روش، مقدار کل توکن‌ها را در زمان ایجاد قرارداد هوشمند را تعیین کرده و سپس همه آن‌ها را به صاحب حسابی که در آن قرارداد را ایجاد کرده‌ایم، تخصیص می‌نماییم.

1. uint256 totalSupply_;
2. constructor(uint256 total) public {
3. totalSupply_ = total;
4. balances[msg.sender] = _totalSupply;
5. }
  • سازنده (constructor): یک تابع اتریوم که برای تعیین مقدار توکن‌ها با استفاده از پارامترهای حساب سرمایه‌گذار بکار می‌رود.
  • Msg: یک متغیر جهانی که توسط خود بلاک‌چین اتریوم اعلام شده است و تمام دادهای مهم برای اجرای قراردادها در آن وجود دارد.
  • sender: بخشی از حساب اتریوم که قرارداد فعلی را اجرا می‌کند

3. تأمین کل توکن را دریافت کنید

1. function totalSupply() public view returns (uint256) {
2. return totalSupply_;
3. }

در این بخش از آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم با توکن دریافتی روبرو می‌شویم. این بخش از قرارداد هوشمند وظیفه دارد تمام نشانه‌های مخصوص به این قرارداد را بدون توجه به مالک آن بازگرداند.

برای انجام این کار، شما باید میزان موجودی مالک را به دست آورید.

1. function balanceOf(address tokenOwner) public view returns (uint) {
2. return balances[tokenOwner];
3. }

این کار را با استفاده از گزینه balanceOf که مسئول بازگرداندن موجودی حساب است، انجام دهید.

آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم

بعد از انجام این کار، شما باید رمزارزها را به حساب دیگری منتقل کنید.

1. function transfer(address receiver,
2. uint numTokens) public returns (bool) {
3. require(numTokens <= balances[msg.sender]);
4. balances[msg.sender] = balances[msg.sender] — numTokens;
5. balances[receiver] = balances[receiver] + numTokens;
6. emit Transfer(msg.sender, receiver, numTokens);
7. return true;
8. }

با استفاده از گزینه‌های transfer و msg.sender شما می‌توانید این کار را انجام دهید. گزینه transfer امکان انتقال توکن‌ها از حساب مالک به گیرنده را در اختیار شما قرار می‌دهد. توجه داشته باشید که گزینه msg.sender هم برای کسی بکار می‌رود که ارزهای دیجیتال را انتقال می‌دهد. البته فراموش نکنید که تنها صاحب توکن‌ها اجازه انتقال توکن‌‌ها را دارد.

علاوه بر این، خوب است با گزینه require نیز آشنا شوید. این واژه، در واقع برای اثبات یک گزاره در کدنویسی سالیدیتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگر شما موجودی کافی برای انتقال نداشته باشید و این رویداد ناموفق باشد، بدون این‌که تغییری در بلاک‌چین ایجاد شود، برگشت داده خواهد شد.

4. نمایندگان خود برای برداشت توکن را تأیید نمایید

این گزینه بیشتر در بازار توکن‌ها و رمزارزها استفاده می‌شود.

1. function approve(address delegate,
2. uint numTokens) public returns (bool) {
3. allowed[msg.sender][delegate] = numTokens;
4. emit Approval(msg.sender, delegate, numTokens);
5. return true;
6. }

در این مرحله، با گزینه approve روبرو می‌شوید. این گزینه به انتقال‌دهندگان این امکان را می‌دهد که حساب یک نماینده برای برداشت و انتقال توکن‌ها به حساب‌های دیگر، تأیید کنند.

در ادامه آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم متوجه می‌شویم که این گزینه بیشتر برای کاربرانی استفاده می‌شود که در آن مالکان توکن‌های خود را به بازار عرضه می‌کنند. این امر موجب می‌شود که بازار تراکنش‌ها را بدون این‌که مدت زیادی منتظر باشید، تأیید کند.

آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم

5. تعداد توکن‌های تأییدشده برای برداشت را دریافت کنید

این گزینه بیشتر در  مارکت پلیس‌های توکن‌ها و رمزارزها کاربرد دارد.

1. function allowance(address owner,
2. address delegate) public view returns (uint) {
3. return allowed[owner][delegate];
4. }

برای این‌که بهتر آموزش ساخت ارز دیجیتال بر بستر ERC-20 را درک کنید، به این بخش توجه نمایید. در این قسمت، تعداد توکن‌های تأییدشده رایج توسط مالک را به یک نماینده ویژه بازمی‌گرداند.

در این مرحله، نمایندگان تأییدشده این توکن‌ها را منتقل می‌کنند. با استفاده از گزینه transferFrom، نمایندگانی که برداشت را تأیید کرده‌اند، این امکان را می‌دهد که وجوه مالک را به حساب شخص دیگری انتقال دهند.

1. function transferFrom(address owner, address buyer,
2. uint numTokens) public returns (bool) {
3. require(numTokens <= balances[owner]);
4. require(numTokens <= allowed[owner][msg.sender]);
5. balances[owner] = balances[owner] — numTokens;
6. allowed[owner][msg.sender] =
7. allowed[from][msg.sender] — numTokens;
8. balances[buyer] = balances[buyer] + numTokens;
9. Transfer(owner, buyer, numTokens);
10. return true;
11. }

در نحوه ساخت توکن روی بستر بلاکچین اتریوم مشاهده می‌کنیم که در ابتدای کار، نیاز به پر کردن دو تأییدیه داریم. این مورد باعث می‌شود که قانونی بودن یا نبودن تراکنش‌ها را تأیید کند. اگر مالک حساب موجودی کافی برای انتقال توکن‌ها نداشته باشد هم به این تأییدیه‌ها نیاز خواهد داشت.

6. گزینه SafeMath Solidity Library را اضافه کنید

در ادامه آموزش ساخت ارز دیجیتال بر بستر ERC-20 مشاهده می‌کنیم که شما باید گزینه SafeMath Solidity Library را اضافه نمایید. این گزینه، یک قابلیت بسیار عالی است که امنیت تراکنش‌ها را تا حد زیادی بالا می‌برد. این موضوع در آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم اهمیت زیادی دارد و با استفاده از این گزینه، شما می‌توانید با هکرها مقابله کنید. همان طور که می‌دانید، هکرهای بسیار وجود دارند که قراردادها را شکسته و آن‌ها را هک می‌کنند. به همین دلیل هم بهتر است با آن‌ها مقابله کنید.

آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم

با استفاده از SafeMath، شما این امکان را دارید که از قرارداد هوشمند خود در برابر حملات هرگونه هکر محافظت کنید. قبل از انجام کار، شما باید آزمایش‌های لازم را انجام دهید. این کار می‌تواند خطر هکرها را تا حد زیادی کاهش دهد. علاوه بر این، در آموزش ساخت ارز دیجیتال بر بستر ERC-20 می‌بینیم که کتابخانه SafeMath از نظر حجم و اندازه، بسیار کوچک است. به همین دلیل هم هیچ جریمه و یا هزینه‌ای برای ذخیره‌سازی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود. شما می‌توانید با کد زیر این کتابخانه را به قرارداد خود اضافه نمایید:

1. library SafeMath { // Only relevant functions
2. function sub(uint256 a, uint256 b) internal pure returns (uint256) {
3. assert(b <= a); return a — b; } function add(uint256 a, uint256 b) internal pure returns (uint256)   { uint256 c = a + b; assert(c >= a);
4. return c;
5. }
6. }

در این مرحله، شما با گزینه assert روبرو می‌شوید که در نحوه ساخت توکن روی بستر بلاکچین اتریوم اهمیت زیادی دارد. این گزینه برای تأیید صحت فاکتورهای ارسال‌شده مورداستفاده قرار می‌گیرد. درصورتی‌‌که این گزینه تأیید نشود، اجرای تراکنش هم متوقف خواهد شد و تمام تغییراتی که در بلاک‌چین مشاهده کردیم، متوقف می‌شوند.

برای اضافه کردن کتابخانه به Solidity compiler، دستورالعمل زیر را اجرا کنید.

استفاده از SafeMath برای uint256:

بعدازاین مرحله در آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم ، کد زیر را با استفاده از SafeMath جایگزین نوشته قبلی کنید:

1. balances[msg.sender] = balances[msg.sender].sub(numTokens);
2. balances[receiver] = balances[receiver].add(numTokens);
3. balances[buyer] = balances[buyer].add(numTokens);
4. balances[owner] = balances[owner].sub(numTokens);

همه مراحلی که گفتیم، در برنامه سالیدیتی به‌عنوان یک قرارداد یکپارچه می‌شوند که از آن‌ها به‌عنوان کلاس بلاک‌چین (blockchain class) نیز یاد می‌شود.

آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم

اجرای قرارداد هوشمند اتریوم

یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم درباره نحوه ساخت توکن روی بستر بلاکچین اتریوم که باید بدانید، اجرای قرارداد هوشمند در این بلاک‌چین است. اغلب اوقات، توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران اتریوم از ابزارهای متفاوتی مانند Truffle یا Remix استفاده می‌کنند. برای استفاده از این ابزار، شما باید افزونه متا ماسک را روی مرورگر خود نصب کنید. در این میان، باید یک حساب Rinkeby که یک شبکه آزمایشی اتریوم است را داشته باشید.

بعدازاین که این قراردادها را اجرا کردید، می‌توانید به تمام بخش‌های شبکه منتقل شوید. به همین دلیل هم هر تغییری که در قرارداد خود ایجاد می‌کنید، به همه بخش‌های شرکت‌کننده انتقال می‌یابد. بعد از نصب همه موارد لازم، باید به برنامه Remix بروید و کد خود را در کتابخانه SafeMath قرار دهید.

سپس، در آموزش ساخت ارز دیجیتال بر بستر ERC_20 مشاهده می‌کنیم که بعدازاین که کد مخصوص به خود را در ویرایشگر آنلاین Remix اضافه کردید، به گزینه دوم بروید و روی گزینه اجرا (Deploy) کلیک کنید. هنگامی که گزینه تأیید تراکنش‌ها را انتخاب کردید، یک توکن ERC20 را با موفقیت تمام اجرا کردید. در این مرحله، شما آماده خرید، پرداخت و انتقال در سراسر بلاک‌چین خواهید بود.

آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم

سخن نهایی

آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید از آن اطلاع داشته باشید. ما در این نوشتار، ما نحوه ساخت توکن روی بستر بلاکچین اتریوم را برای شما عزیزان شرح دادیم. با استفاده از نکات فوق‌الذکر، شما می‌توانید توکن‌های ERC20 با بهترین ویژگی‌ها را برای خود ایجاد کنید. سپس می‌توانید آن‌ها را خریدوفروش کرده و در بازار قرار دهید.

سوالات متداول

استاندارد ERC20 چیست؟

استاندارد ERC20 مجموعه‌ای از توابع کوتاه و اساسی را تعریف می‌کند که همه توکن‌های ERC-20 باید برای تعامل با سایر قراردادها، بازارها و یا کیف پول‌ها اجرا شوند. این توابع این امکان را می‌دهد که موجودی حساب خوب را یافته و وجوه را به حساب سایر کاربران انتقال دهند.

سالیدیتی (Solidity) چیست؟

سالیدیتی (Solidity) یکی از زبان‎‌های برنامه‌نویسی برای قراردادهای هوشمند در نظر گرفته می‌شود که برای ساخت توکن مبتنی بر اتریوم از آن استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

 

منبع: leewayhertz

نظر شما در خصوص این مقاله آموزش ساخت توکن ERC20 بر بستر اتریوم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    ممنون از آموزش خوبتون من از سایت توکن ساز توکن در بستر اتریوم erc20 ساختم می خواستم راهنمایی کنید آیا می توانم گزینه فروش توکن را غیرفعال کنم ؟ و با سرمایه ۴۰ هزاردلاری می توان در صرافی کوینکس لیست کنم ؟

    پاسخ

    سلام و عرض ادب
    امیر هستم اگر توکن در بستر اتریم درست بشه و اشخاص اون خریداری کنند در کجا جمع میشه و سودی از خرید اشخاص به من تعلق میگیره سایت و روشی داره حتما بفرمایید ممنون میشم.
    واتس اپ . بله . ایتا ۰۹۳۵۵۵۰۰۹۶۵

    پاسخ

    سلام من شدیدا به erc20 در بستر اتریوم نیاز دارم
    من میتونم با کمترین تتر پرداختی همه رو به تتر تبدیل کنم اگر کسی داره به من معرفی کنید ممنون میشم
    ۰۹۳۸۴۱۳۰۲۰۲

    پاسخ