;
coinex

تایم‌لپس‌های دردناکی که گوگل به مناسبت روز زمین 2022 منتشر کرد

با توجه به بزرگداشت روز جهانی زمین در روز جمعه، گوگل مهم‌ترین موضوع زمان حال با نام «تغییرات آب و هوایی» را در 4 سکانس مختلف به مردم یادآوری می‌کند. هدف از تایم‌ لپس‌ گوگل به مناسبت روز زمین 2022 ، نشان دادن تخریب مناطق اکولوژیکی در سراسر جهان است.

گوگل اظهار می‌کند که از تصاویر تایم لپس واقعی با نام «Google Earth Timelapse» و دیگر منابع، برای نشان دادن تاثیر تغییر آب و هوا استفاده کرده‌ است. تصاویر منتشر شده در این تایم لپس، در طول چندین دهه ضبط شده‌اند. با این خبر همراه ما باشید تا 4 تایم‌ لپس‌ گوگل به مناسبت روز زمین 2022 را مشاهده کنیم.

تایم‌ لپس‌ گوگل به مناسبت روز زمین 2022

گذر زمان این امکان را فراهم می‌کند تا ما بتوانیم سیاره خود را در یک بُعد و زمان کاملا جدید ببینیم. حالا با کمک تایم‌ لپس‌ گوگل به مناسبت روز زمین 2022 هر کسی می‌تواند چهار دهه از تغییرات زمین را مشاهده کند.

سکانس‌ اول تایم لپس گوگل نشان می‌دهد که چگونه با گذشت زمان، یخچال طبیعی که در قله کلیمانجارو در تانزانیا قرار دارد، کوچکتر می‌شود. تصاویر مورد استفاده در این تایم لپس، از دسامبر هر سال، از سال 1986 تا 2020 گرفته شده‌ است.

تایم لپس گوگل

همین موضوع، در تصاویر گرفته‌ شده از یخچال‌های طبیعی در گرینلند در سرمردوک (Sermersooq) هم قابل مشاهده است. این عکس‌ها نیز هر ساله از سال 2000 تا 2020 گرفته شده‌‌اند.

تایم لپس گوگل به مناسبت روز زمین

سومین سکانس از تایم‌ لپس‌ گوگل به مناسبت روز زمین 2022 ، سفید شدن دیواره مرجانی بزرگ در جزیره لیزارد استرالیا را به نمایش می‌گذارد. این سکانس نیز به صورت ماهانه، از مارس 2016 تا می 2016 گرفته شده است.

سفید شدن دیواره دروازه بزرگ ریف در جزیره لیارد استرالیا

سکانس پایانی گوگل جنگل‌های هارتز در الند آلمان را به تصویر می‌کشد که این جنگل‌ها توسط هجوم سوسک‌های پوست خوار به دلیل افزایش دما و خشکسالی شدید از بین رفته‌اند. این تصاویر هر ساله از دسامبر سال 1995 تا 2020 گرفته شده‌اند.

هجوم سوسک پوست خوار به دلیل افزایش دماهجوم سوسک پوست خوار به دلیل افزایش دما

به گفته گوگل، هر یک از این چهار Doodle، به مدت چند ساعت در صفحه اصلی گوگل نمایش داده خواهد شد.

روز زمین، یک بزرگداشت بین‌المللی است که آگاهی را برای حفاظت از محیط زیست افزایش می‌دهد. این بزرگداشت اولین بار در سال 1970 در ایالات‌ متحده برگزار شده است.

سازمان Earth Day در وب سایت خود اعلام کرد: «آمریکایی‌ها در دهه‌های منتهی به اولین روز زمین [سال 1970]، مقادیر زیادی گاز آلوده به سرب را از طریق وسایل نقلیه بزرگ و ناکارآمد مصرف می‌کردند.»

آلودگی هوا به‌عنوان نشانه‌ای از رفاه پذیرفته شده بود. در آن برهه زمانی، جریان اصلی آمریکا نسبت به مسائل زیست محیطی و آسیب‌‌های محیط زیست آلوده بر سلامت انسان غافل بود.

با این حال، کتاب «بهار خاموش» اثر «راشل کارسون» که در سال 1962 به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز معرفی شد، زمینه را برای تغییر اساسی فراهم کرد.

بنابر گفته سازمان روز زمین، بیش از 500 هزار نسخه از این کتاب در 24 کشور به فروش رسید و باعث افزایش آگاهی عمومی و نگرانی‌ها در مورد موجودات زنده، محیط‌ زیست و ارتباطات ناگسستنی بین آلودگی و سلامت عمومی شد.

از آن زمان تا به حال، «روز زمین» هر ساله در 22 آوریل، در بیش از 190 کشور جهان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تایم‌ لپس‌ های گوگل به مناسبت روز زمین 2022 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: globalnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر