;
coinex

ممنوعیت واردات آیفون از نیمه دوم 1401 رخ خواهد داد

«حسن شجاعی» از ممنوعیت واردات آیفون و دیگر دستگاه‌های شرکت اپل تا پایان نیمه اول سال 1401، خبر داد. طبق این اعلامیه، می‌توان گفت از شهریور ماه، دیگر شاهد عرضه گوشی‌های برند اپل در کشور نخواهیم بود. در ادامه، با جزئیات بیش‌تر این خبر با تکراتو همراه باشید.

«حسن شجاعی»، رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد واردات هرگونه کالای آمریکایی لوکس به ویژه محصولات شرکت اپل، از نیمه دوم سال ممنوع خواهد شد. همچنین وی بر ممنوعیت واردات آیفون تاکید بسیار کرد و خواستار اجرای سرسختانه این موضوع شد. او همچنین در ادامه مصاحبه خود گفت ممنوعیت واردات این برند طبق فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید وی بر منع واردات کالای لوکس آمریکایی، باید اعمال گردد و همچنین کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی تهدید کرده است که اگر دولت در زمینه منع واردات کالاهای لوکس و گوشی‌های آیفون اقدامی انجام ندهد، خود کمیسیون اصل نود وارد می‌شود و  برای اجرای این موضوع پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

ممنوعیت واردات آیفون از پایان نیمه اول سال 1401

مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در سال گذشته در رابطه با واردات کالاهای لوکس به خصوص گوشی آیفون و همچنین خرید ملک در خارج از ایران گفت: «واردات بی‌رویه چیز خطرناک و مهمی است. گاهی این واردات، واردات لوکس است یعنی هیچ نیاز به آن نیست. شنیدم که برای واردات یک نوع گوشی لوکس آمریکایی در سال 98 حدود نیم میلیارد دلار مصرف شده است؛ البته بخش خصوصی این کار را می‌کند، منتها دولت باید جلوی آن را بگیرد.»

ممنوعیت واردات آیفون

«علی خضریان»، سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی، در همین خصوص اعلام کرد طبق وعده‌های وزیر اقتصاد و وزارت صمت، ممنوعیت واردات آیفون از نیمه دوم سال 1401 اجرا خواهد شد. مخالفان و منتقدان، معتقدند که گوشی‌های آیفون جزو کالاهای لوکس بوده و نباید ارز کشور برای واردات ابن گوشی‌ها صرف شود. همچنین معتقدند که این محصولات با وجود ارزبری بالا، تنها نیاز افراد محدودی از جامعه را تامین می‌کند؛ پس ضرورتی بر واردات مداوم این کالاها وجود ندارد و ادامه‌ی واردات این محصولات کار اشتباهی است.

گفتنیست که با وجود بالا رفتن تعرفه‌های محصولات برند اپل و افزایش چشمگیر قیمت گوشی‌های آیفون در چند سال اخیر، اما همچنان موضوع ممنوعیت واردات آیفون با مخالفت‌های جدی مواجه شده است. به هر حال باید منتظر ماند و دید که مسئولین مربوطه تا چه حد به وعده‌های خود عمل خواهند کرد و محصولات آیفون تا چه زمانی در بازار ایران، عرضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد اجرایی شدن این ممنوعیت تا شهریور ماه چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (13 نظر)

    گوشی های آیفون و سفرهای لاکچری وحقوق های نجومی برای مردم حرامه ولی برای خودشون وبچه های انگل زاده شون حلااااله، دقیقا مردم رو چی فرض کردین؟؟؟؟؟!

    پاسخ

    این تصمیم دوستان مبنی بر اضافه شدن تکنولوژی تماس ماهواره ای بر روی گوشی آیفون 14 هستش
    دیگه نمیتونند نت قطع کنند یا طرف رو کنترل کنند
    دلیل اصلیش اینه ولی مطمعنا بچه های خودشون به راختی ایفون دستشون میگیرن و به ریش ما میخندن
    کلا آنان که بر عاشقان حرامش کردند
    خود خلوت از آن پیاله ها مینوشند

    پاسخ

    وای چقد بعد چند ماه دیگه میخواستم ایفون ۱۳ پرو مکس بخرم با رم ۱ ترابایت
    انگار خیلی توان تهیه بالایی داریم😐

    پاسخ

    یه بار الان که گفتن گرون شد یه بارم اونموقع که دیکه کامل وارداتش رو ممنوع میکنن گرون میشه، این ینی کلاهبرداری اسلامی ، مسئولین بلدن چجوری خون ملت رو بکنن تو شیشه ، ملت ایران هم که دیگه …..

    پاسخ

    تاسف میخورم برای مردمان این سرزمین که این سردمداران جاهل بر آن ها حکومت می کنند

    پاسخ

    یک مشتی بی عرضه، بی سواد و عقب افتاده کنترل امور مملکت رو دست گرفتن و تاوان این بی عرضگی کاهش لحظه به لحظه پول ملی کشوره.
    کشوری که یه موبایل ۱۰۰۰ دلاری که یک سوم حقوق کارگر خارج از ایرانه! توش «لوکس» محسوب میشه!!!
    شرم کنید که به یه موبایل میگید لوکس!!! بس کنید عوام فریبی و گفتن این اراجیفو!!!
    تاوان بی عرضگی و حرفای مفت زدن شما هارو ماها باید بدیم. کشور ثروتمندی مثل ایرانو تبدیل کردین به گدا خونه ایده های چپر چلاقتونم هر روز بدتر از دیروز.

    پاسخ

    حالا پولدارا با چی پز بدن؟!؟

    پاسخ

    مردم ومن حق داریم از بهترین وقشنگ ترین تکنولوژهای روز دنیا استفاده کنیم
    مگه ما چه اشکالی داریم
    در ضمن دولت وتصمیم گیرنده های ما مثل پدر خسیسی میماند که هیچ چیزی برای فرزندان خود جهت رفاه حال خانواده نمیخرد وهروز بهانه میاورد
    مافقط یک بار به دنیا میایم وحق خوب زندگی کردن داریم
    شما نمیتوانید این حقو از ما بگیرید
    انسان قانع یعنی مرگ
    انسان پرشور یعنی زندگی سازندگی یعنی
    خلاقیت
    هرروز جلوی یه کاریو میگیرید
    وهروزمشکلات برای مردم درست میکنید
    هرروز حال خوب من ومردم رو خراب میکنید
    چرا
    حکومت کردن بر مردم سخت ست
    هرروز عوض اینکه به فکر محدود کردن روزمره مردم رو بکنید
    یه کم به مغز پوکتان فشار بیارید ومن ومردم رو همراه ایده های زندگی خوب رو به ارمغان ببارید
    بیخودی

    پاسخ

    انشاا… به همت دولت کم‌کم داریم به دوره صدر اسلام و امکانات آن زمان نزدیک میشیم…

    پاسخ

    آره دیگه اگه با این کار اقتصاد‌ و قدرت خرید
    بالا میره حله،دوتا بچه بی شواد ذو گذاشتن با سرمون داره واسه ما تصمیم میگیره

    پاسخ

    دختر پسر های آقازاده ها آیفون بزارن تو جیبشون ما بشینیم اونارو نگا کنیم

    پاسخ

    سلام کلا ممنوع میشه یا میشه با دادن تعرفه گمرکی به دولت گوشی وارد کرد

    پاسخ

    با سلام، والله من تا به حال گوشی آیفون نداشتم و نمی تونم در مورد لوکس بودن یا نبودن گوشی های این برند صحبتی بکنم، اونم با توجه به اینکه قیمت گوشی های پرچمدار،خیلی با آیفون ها فرقی ندارن، نمیشه اینطور قضاوت کرد، اما در رابطه با آیپد ها و مک بوک های اپل باید گفت که به هیچ وجه این دو محصول جز کالاهای لوکس محسوب نمیشن، چون منی که مثلاً میخوام طراحی کار گرافیکی کنم به راحتی میتونم با یه آیپد پرو ۲۰۲۱ مدل پایه با قیمتی ۲۳میلیونی طراحی انجام بدم، در صورتی تبلت های اندروید با توجه به ضعف سخت افزاری و نرم افزاری قابلیت چنین کاری رو ندارن، و اگرم بخوام از قلم نوری به همراه لپ تاپ استفاده کنم هزینه ی من خیلی بالاتر می‌ره ، آخه من نمی‌دونم این آدم های کم سواد کی هستن که مشتی و خلواری دارن برای مملکت تصمیم می گیرند من کاری با ممنوعیت ورود گوشی آیفون ندارم اما اگر بخواد باقی محصولات ممنوع بشه واقعا باید معترض شد، معلومه این آقای شجاعی که داره این حرفها رو میزنه هیچ اطلاعی از نوع استفاده ی محصولات اپل نداره، و فقط توی عمرش چندتا آیفون دیده که طرف داره باهاش تماس میگیره.😅😅

    پاسخ