;
coinex

اپلیکیشن های ضبط تماس از گوگل پلی حذف می‌شوند، اما چرا؟

طبق تغییراتی که قرار است از 11 می (21 اردیبهشت) توسط گوکل اعمال شود، تمام اپلیکیشن های ضبط تماس اندروید، بدون استثنا، از گوگل پلی حذف خواهند شد. بر اساس گزارش NLL Apps کاربر Reddit، به نظر می‌رسد که این تغییر که برای استفاده از Accessibility API است، تنها بر روی توسعه‌دهندگان برنامه تاثیرگذار خواهد بود. همچنین گوگل اعلام کرده است که «API Accessibility طراحی نشده است و نمی‌توان آن را برای ضبط صدای تماس از راه دور درخواست کرد.» در پی این تغییر، گوگل در وبینار پخش زنده برای توسعه‌دهندگان، اهداف خود را از این سیاست اعلام کرد.

حذف اپلیکیشن های ضبط تماس توسط گوگل

با توجه به توضیحات گوگل در وبینار، این شرکت به منظور حفظ امنیت و حریم‌خصوصی کاربران و جلوگیری از اختلاف بر سر قوانین مختلف در کشور‌ها، اپلیکیشن های ضبط تماس را در پلی‌استور حذف و منسوخ می‌کند.

اپلیکیشن های ضبط تماس از گوگل پلی حذف می‌شوند، اما چرا؟

با آنکه گوگل برنامه‌های ضبط تماس را به طور کامل از اندروید 10 حذف کرده است، با این حال برخی از برنامه‌های گوگل‌ پلی، اقدام به استفاده از Accessibility API برای ضبط تماس‌ها کردند. اما با توجه به قانونی که مبنی بر حذف اپلیکیشن های ضبط تماس در 21 اردیبهشت اجرا خواهد شد، دیگر حتی این برنامه‌ها را نمی‌توان در گوگل پلی نیز جستجو کرد.

گفتنیست که این تغییر سیاست بر گوشی‌هایی مانند Google Pixels یا تلفن‌های شیائومی با Mi Dialer که به طور پیش‌فرض از قابلیت ضبط تماس بهره می‌برند، تاثیر نخواهد گذاشت و فقط شامل برنامه‌های پلی استور می‌شود. حتی این قانون بر روی اپلیکیشن های ضبط تماس که از قبل نصب شده و تمام مجوزهای مورد نیاز را از قبل دریافت کرده‌اند، اجرا نخواهد شد. همچنین Moun Choi، مجری وبینار توسعه‌دهدگان گوگل، در این‌باره گفت: «اگر برنامه شماره‌گیر پیش‌فرض روی گوشی بوده و همچنین از قبل بارگذاری شده باشد، برای دسترسی به جریان صوتی ورودی به قابلیت دسترسی نیازی نیست و از این رو نقض نخواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد حذف برنامه‌های ضبط تماس، به منظور حفظ امنیت کاربران چیست؟ لطفا نظرات خود را با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر