;
coinex

ماجرای حمله روسیه به اینترنت استارلینک از زبان مقام ارشد پنتاگون

طبق گفته‌ی یکی از مقامات ارشد پنتاگون، شرکت اسپیس ایکس تحت مدیریت ایلان ماسک، توانسته است حمله روسیه به اینترنت استارلینک در اوکراین را خنثی کند.«دیو ترمپر»، مدیر جنگ الکترونیک وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، در روز چهارشنبه در کنفراسی به نام «C4ISRNET» که مربوط به حمله روسیه به اینترنت استارلیک بود، اعلام کرد که استارلینک در مقابله با حمله روسیه، سریع‌تر از ارتش ایالات متحده عمل کرده است. در ادامه این مطلب با تکراتو همراه باشید.

حمله روسیه به اینترنت استارلینک در اوکراین

ایلان ماسک مدیر عامل اسپیس ایکس، به درخواست میخائیل فدروف، معاون نخست‌وزیر اوکراین در اواخر فوریه، کیت‌های اتصال به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را برای اوکراینی‌ها فرستاده است تا بتوانند در طول جنگ، از خدمات اینترنتی بهره‌مند شوند. ماسک همچنین مدتی پس از انتشار اینترنت استارلینک به اوکراین، در تاریخ 25 مارس (5 فروردین) اعلام کرد که در برابر تمام تلاش‌های روسیه برای هک و پارازیت‌، مقاومت کرده است. حال ترمپر جزئیات دقیق از این حمله را در گفت و گویی بازگو کرده است.

حمله روسیه به اینترنت استارلینک

ترمپر اعلام کرد که استارلینک تنها یک روز پس از حمله روسیه به اینترنت ماهواره‌ای، با بهره‌گیری از یک خط‌ کد توانسته است این پارازیت را خنثی و سپس برطرف سازد. پس از آن، دیگر حمله‌های روسیه کارساز نبوده است. ترمپر روش دفاعی استارلینک نسبت به سرویس اینترنت ماهواره‌ای را خارق‌العاده توصیف می‌کند.

او همچنین اضافه کرد که آمریکا، تایم‌لاین مشخصی برای اجرای این نوع اصلاحات دارد و گفت: یک مورد پژوهشی واقعا جالب برای بررسی سرعت و توانایی استارلینک برای رسیدگی به این مشکل وجود دارد. ترمپر انتظار دارد که ارتش آمریکا نیز بتواند مثل استارلینک، عملکرد سریعی در مقابله با این نوع حملات داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد حمله روسیه به اینترنت استارلینک در اوکراین چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر