;
coinex

ایلان ماسک کمپانی های X Holdings را برای یکپارچه کردن تسلا، اسپیس اکس و توییتر ثبت می‌کند، اما چرا موفق نخواهد شد؟

ایلان ماسک سه شرکت را در Delaware تحت عنوان کمپانی های X Holdings در جهت حمایت از پیشنهاد خود برای خرید توییتر و خصوصی‌سازی این غول رسانه‌ای ثبت کرده است.

Adam Dell، موسس و مدیر عامل Domain Money، نظراتی را در مورد مقررات ارزهای دیجیتال و پیشنهاد مناقصه توییتر ایلان ماسک ارائه داده است.

طبق پرونده تشکیل شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار در روز چهارشنبه، شرکت X Holdings I، به‌عنوان شرکت مادر و اصلی بر تراکنش‌های بالقوه نظارت می‌کند. درحالی‌که شرکت X Holdings II با توییتر ادغام شده و برای خرید سهام عمومی آن استفاده می‌شود. یک پرونده جداگانه SEC نیز شرکت X Holdings III را منبع تأمین هزینه معاملات معرفی کرده است.

عدم پاسخ هیئت مدیره توییتر به پیشنهاد 54.20 دلاری ایلان ماسک

با توجه به عدم پاسخ هیئت مدیره توییتر به پیشنهاد 54.20 دلاری ایلان ماسک برای خرید هر سهم این شرکت، وی در حال بررسی این موضوع است که آیا پیشنهاد مناقصه‌‌ای را برای به دست آوردن کل سهام عمومی توییتر مطرح کند یا خیر.

ایلان ماسک کمپانی های X Holdings را برای یکپارچه کردن تسلا، اسپیس اکس و توییتر ثبت می‌کند، اما چرا موفق نخواهد شد؟

ایلان ماسک می‌گوید که تعهداتی مبنی بر دریافت 46.5 میلیارد دلار کمک هزینه مالی برای این معامله دریافت کرده است. از جمله این کمک‌های مالی می‌توان به 21 میلیارد دلار تأمین مالی سهام و حدود 25.5 میلیارد دلار تأمین مالی بدهی از طریق Morgan Stanley Senior Funding و سایر شرکت‌ها نظیر بانک آمریکا، بانک Mizuho ،Barclays ،MUFG Société Générale و BNP Paribas اشاره کرد.

توییتر روز پنجشنبه به FOX Business اعلام کرد که پیشنهاد به روز شده و غیر اجباری ایلان ماسک را دریافت کرده است و همچنین اضافه کرد که به منظور تعیین مسیر اقدامی که به نفع شرکت و تمامی سهامداران آن است متعهد به انجام یک بررسی دقیق، جامع و آگاهانه خواهد بود.

ایلان ماسک منتقد سر سخت پلتفرم توییتر است

ایلان ماسک که در حال حاضر 9.2 درصد از سهام توییتر را در اختیار دارد، منتقد سرسخت توییتر و مدیر اجرایی آن یعنی Parag Agrawal است. وی پایبندی توییتر به اصول آزادی بیان را زیر به شدت زیر سؤال برده است.

اگر چه ایلان ماسک ابتدا برای پیوستن به هیئت مدیره توییتر دعوت شد، اما بعداً این پیشنهاد را رد کرد. به عنوان بخشی از هیئت مدیره، ماسک نمی‌توانست بیش از 14.9 درصد از سهام توییتر را در حین کار در هیئت مدیره یا 90 روز پس از آن داشته باشد، همچنین در این صورت دوره هیئت مدیره ماسک در نشست سالانه توییتر در سال 2024 به پایان می‌رسید.

ایلان ماسک کمپانی های X Holdings را برای یکپارچه کردن تسلا، اسپیس اکس و توییتر ثبت می‌کند، اما چرا موفق نخواهد شد؟

طرح حقوق سهامداران توییتر

پس از اعلام پیشنهاد 43 میلیارد دلاری ماسک، توییتر یک طرح حقوق سهامداران با مدت محدود را اتخاذ کرد که معمولاً آن را به عنوان قرص سمی می‌شناسند. این طرح از دستیابی ایلان ماسک یا هر نهاد و گروه دیگر به مالکیت 15 درصد یا بیشتر از سهام عمومی توییتر در معاملاتی که توسط هیئت مدیره تأیید نشده باشد، جلوگیری می‌کند. طرح حقوق سهامداران توییتر در 14 آوریل 2023 منقضی می‌شود.

آیا امکان ترکیب کمپانی های X Holdings با سایر شرکت‌های ماسک وجود دارد؟

این موضوع که آیا کمپانی های X Holdings توانایی یکپارچه‌سازی با شرکت‌های دیگر ایلان ماسک نظیر اسپیس ایکس، تسلا، Neuralink و The Boring Company را دارند یا خیر همچنان مشخص نیست. او در سال 2012 برای ایجاد یک شرکت هلدینگ که همزمان سهام شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس را در اختیار داشته باشد ابراز علاقه کرد.

در سال 2020، Dave Lee، سرمایه‌گذار تسلا پیشنهاد تشکیل یک شرکت هلدینگ به نام X را داد که از نظر ایلان ماسک ایده خوبی به شمار می‌رفت. ایلان ماسک همچنین مالک دامنه X.com است. X.com یک شرکت پرداخت آنلاین است که با پی پل (PayPal) ادغام شده است.

ماسک اخیراً به کریس اندرسون از TED گفته است که ترکیب همه چیز در یک شرکت «مشکل» خواهد بود.

ایلان ماسک اضافه کرد:

تسلا یک شرکت سهامی عام است و پایه سرمایه‌گذاران Tesla و SpaceX و البته شرکت‌های Boring Company و Neuralink با یکدیگر تفاوت دارد. ترکیب این شرکت‌ها با یکدیگر کار چندان ساده‌ای نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ثبت کمپانی‌ های X Holdings توسط ایلان ماسک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: foxbusiness

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر