;
coinex

ماجرای ممنوع التصویری سروش صحت چیست؟ صداوسیمای فرهیخته‌گریز!

سروش صحت، کارگردان، فیلمنامه نویس و مجری نمونه که از دهه هفتاد  فعالیت خود را آغاز کرده و در دهه نود به اوج موفقیت خود رسیده بود، به شبکه خانگی کوچ کرد! با این خبر همراه ما باشید تا ماجرای ممنوع التصویری سروش صحت را بخوانیم.

سروش صحت با قدم گذاشتن به مسیر «کتاب باز»، راه جدیدی برای خودش ساخته بود و از این برنامه لذت می‌برد ولی اخیرا از برکناری او از این برنامه، خبرهایی به گوش می‌رسد. به نظر شما سروش را در فصل جدید «کتاب باز» خواهیم دید؟

ماجرای ممنوع التصویری سروش صحت

سروش صحت در دهه هفتاد با فعالیت در برنامه‌هایی که مهران مدیری، کارگردان آنها بود، کار خود را آغاز کرد. اما در دهه هشتاد با سریال «چارخونه» به اوج خود رسید. چارخونه به عنوان سریال پر مخاطب محبوبیت ویژه‌ای در بین مخاطبان ایجاد کرد. صحت که قبلا به صورت مکرر در تلویزیون و سینما همکاری کرده بود، در سال 90 با بازی در سریال «ساختمان پزشکان» اولین قدم موثر خود را در تلویزیون برداشت. بعد از آن در سریال «شمعدونی و پژمان» نیز خوب درخشید. اوج قدرت‌نمایی وی در تلویزیون سریال «لیسانسه‌ها» بود که به دلیل محبوبیت زیاد بین مخاطبان به فصل دوم و سوم نیز رسید.

ماجرای ممنوع التصویری سروش صحت

در سال 1397، سروش صحت اولین فیلم سینمایی‌اش را با نام «جهان با من برقص» ساخت و این در حالی بود که وی به عنوان یک کارگردان حرفه‌ای شناخته شده بود. موفقیتی که با ساخت این فیلم به دست آورد غیر قابل انکار است، زیرا وی توانست سیمرغ بهترین کارگردان از جشنواره جهانی فجر را از آنِ خود کند.

در دهه 90 سروش صحت مجری برنامه «کتاب باز» شد. این برنامه برای سروش که از فصل دوم تا چهارم آن را اداره می‌کرد، بسیار دلنشین بود. کم کم افراد فرهیخته و کتاب‌خوان هم پای این برنامه نشستند. صحت، علاقه‌ خاصی به کتاب دارد و افرادی را به این برنامه دعوت می‌کرد که مطالعات فراوانی داشتند و اساتید برجسته‌ای بودند. از طرفی به دلیل علاقه او به کتاب، زمینه گفتگوی بسیار صمیمی فراهم می‌شد و هرگز اجازه نمی‌داد سلیقه‌ی شخصی‌اش، این گپ‌وگفت را تحت تاثیر قرار دهد.

سروش در مصاحبه‌اش با روزنامه هفت صبح اظهار کرده بود: «من و تیم «کتاب‌باز» آن‌قدر دلبسته این برنامه شده‌ایم که واقعا دلمان می‌خواهد مادام‌العمر ادامه داشته باشد. حتی اگر تلویزیون نخواهد با من کار کند، امیدوارم اجازه دهد این یکی برایمان بماند.»

متاسفانه اخیرا بحثِ برکناری سروش صحت از کتاب باز بر سر زبان‌هاست. بهمن بابازاده، یکی از روزنامه‌نگران فرهنگی با انتشار یک توییت اعلام کرد که مدیران صدا و سیما، علاقه‌ای به حضور سروش صحت ندارند.

سید عبدالجواد موسوی هم در این‌باره گفته است که ظاهرا، برنامه کتاب باز چند ماهی است که پخش نمی‌شود و منابع آگاه مدعی شدند که مشکل این برنامه،‌ سروش صحت است. موسوی از حذف سروش صحت و جایگزین شدن او با وحید یامین‌پور خبر داده است. در حال حاضر،‌ اطلاعات بیشتری در این‌باره در دست نیست و به محض انتشار گزارش‌های بیشتر، آنها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

هم اکنون سروش صحت، در حال ساخت فیلم «مگه تموم عمر چند تا بهاره» است که در شبکه نمایش خانگی پخش خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ماجرای ممنوع التصویری سروش صحت چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    مشخص هست مشکل از کجاست! دود از کنده بلند میشه

    پاسخ