;
coinex

اپل قابلیت تشخیص برهنگی را برای محافظت از کودکان در سطح جهانی منتشر می‌کند

والدین با فعال کردن قابلیت تشخیص برهنگی اپل می‌توانند به راحتی، از کودکان خود در برابر تماشای محتوای نامناسب، محافظت کنند.

این روزها یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های والدین، فضای ناامن شبکه‌های اجتماعی است. در این فضا کودکان می‌توانند بدون اطلاع والدین خود، به عکس‌ها و ویدیوهای برهنه دسترسی داشته باشند و همچنین به تماشای محتوای نامناسب ترغیب شوند. حال قابلیت تشخیص برهنگی اپل برای مقابله با این مشکل، منتشر شده و قرار است به زودی در سطح بین‌المللی نیز فراگیر شود. در ادامه با جزئیات این قابلیت جدید همراه تکراتو باشید.

قابلیت تشخیص برهنگی اپل برای ایجاد فضای امن برای کودکان

با توجه به گزارش گاردین، قابلیت Communication Safety (ایمنی ارتباطات) به زودی در بریتانیا عرضه می‌شود و پس از آن کانادا، استرالیا و نیوزلند نیز در صف انتظار دریافت قابلیت کاربردی تشخیص برهنگی اپل قرار خواهند گرفت. گفتنیست که این ویژگی تنها پیشرفت و ارتقا iOS 15 در زمینه محافظت از کودکان نیست و گزینه‌های بیش‌تری در زمینه حفاظت کودکان در برابر شبکه‌های اجتماعی در راه است.

قابلیت تشخیص برهنگی اپل

در نسخه‌های اولیه قابلیت تشخیص برهنگی اپل ، هنگامی‌که محتوایی نامناسب حاوی برهنگی برای کودکان ارسال می‌شد، والدین این کودکان برای اطلاع از این وضعیت پیامی را دریافت می‌کردند؛ حال در نسخه نهایی Communication Safety هنگامی‌که کودکان محتوای برهنه‌ای را دریافت کنند، اپل سریعا تشخیص داده و آن پیام را تار می‌کند. همچنین پس از آن به کودک هشدار داده می‌شود و به گروه‌های ایمنی کودکان نیز اطلاع داده می‌شود. حال در صورتی که کودکان قصد ارسال محتوای نامناسب را داشته باشد، برهنگی فورا تشخیص داده می‌شود و پس از فرستادن هشدارهای لازم برای منصرف کردن کودکان، گزینه تماس با بزرگسالان نیز فعال می‌شود.

گفتنیست که در این قابلیت حریم خصوصی کاربران به هیچ عنوان در معرض خطر قرار نمی‌گیرد و تمام پردازش‌های لازم برای تشخیص برهنگی تنها بر روی دستگاه، صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه تجزیه و تحلیل محتوای منتشر شده، بر عهده شرکت اپل قرار نخواهد گرفت. این شرکت همیشه برای حفظ محتوای خصوصی کاربران خود تلاش کرده، حتی منتقدان این شرکت هم به خوبی به این موضوع واقف هستند. قابلیت رمزگذاری end-to-end تا مبهم کردن موقعیت مکانی که توسط این شرکت ارائه شده است، به خوبی ثابت می‌کند که اپل نسبت به دیگر پلتفرم‌ها از جمله فیس‌بوک، همیشه سعی بر حفظ حریم خصوصی کاربران خود را دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد قابلیت تشخیص برهنگی اپل برای محافظت از کودکان در حین حفظ حریم خصوصی کاربران، چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر