;
coinex

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 پرو و گلکسی A52 سامسونگ (Redmi Note 10 Pro Vs. Galaxy A52)

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 پرو و گلکسی A52 سامسونگ موضوعی است که تکراتو در ادامه به آن پرداخته است. اگر مایل هستید در مورد این دو مدل گوشی پرقدرت بیشتر بدانید، با مقایسه نوت 10 پرو شیائومی و Galaxy A52 سامسونگ با ما همراه باشید.

ردمی نوت 10 پرو از سری میان رده‌های 2021 ساخت شیائومی به علت برخورداری از قابلیت‌های روز دنیای تکنولوژی توانست نظرات زیادی را به خود جلب کند. به ادعای شیائومی این گوشی بالاتر از انتظارات کاربران از یک میان رده بوده است.

همچنین سامسونگ تولید کننده بسیار قدرتمند و قدیمی این عرصه نیز یک گوشی از سری گلکسی A خود را با نام سامسونگ گلکسی A52 در فروردین 1400 یعنی تنها دو روز پس از عرضه گوشی جدید شیائومی روانه بازار کرد که بسیاری از قابلیت‌های آن شبیه پرچمداران است.

این دو گوشی پرقدرت هر دو تقریبا در یک رنج قیمت قرار دارند و می‌توان آن‌ها رقیب هم دانست. در ادامه بررسی و مقایسه پوکو Note 10 Pro با سامسونگ A52 به صورت کامل انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2022

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 پرو و گلکسی A52 سامسونگ

دو گوشی شیائومی ردمی نوت 10 پرو و گلکسی A52 سامسونگ هر دو دارای امکانات و ویژگی‌های منحصربه فردی هستند که هر فردی می‌تواند با توجه به نیاز خود مدلی که برای وی مناسب است را انتخاب کند. با بررسی ویژگی‌ها، امکانات و مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 پرو و گلکسی A52 سامسونگ با تکراتو همراه باشید.

مقایسه  Note 10 Pro با A52 از نظر طراحی ظاهری و کیفیت ساخت

در ابتدای مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 پرو و گلکسی A52 سامسونگ به بررسی ظاهر و کیفیت ساخت این دو مدل گوشی می‌پردازیم. ظاهر Xiaomi Redmi note 10 Pro براق است و جذابیت خاصی دارد اما مشکلی که دارد این است اثر انگشت و لکه به سادگی بر روی بدنه آن باقی می‌ماند. جنس بدنه آن نیز از شیشه ساخته شده است که با استفاده از گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

در مقابل بدنه Galaxy A52 از پلاستیک ساخته شده است؛ اگر چه که ظاهر این گوشی نیز براق است اما جذابیت بدنه شیشه‌ای را ندارند. از جهت دیگر بکارگیری شیشه در ساخت بدنه تا حدودی سبب می‌شود تا وزن گوشی بیشتر شود. اگر شما طرفدار گوشی‌های سبک هستید سامسونگ گلکسی A52 انتخاب مناسبی است.

ردمی نوت 10 پرو جزو معدود گوشی‌های ساخت شیائومی از سری ردمی است که قابلیت ضد آب دارد و استاندارد IP53 را دریافت کرده است. البته گوشی سامسونگ گلکسی A52 از گواهی IP67 بهره مند است که میزان مقاومت به مراتب بالاتری را نشان می‌دهد.

این گواهی اظهار دارد که گوشی مورد نظر از یک طراحی برخوردار است که نسبت به ورود ذرات گرد و غبار مقاوم است و می‌تواند از نفوذ قطرات آب و یا باران نه چندان شدید جلوگیری کند.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو و گلکسی A52 سامسونگ

طراحی قاب پشتی در گوشی میان رده شیائومی به گونه‌ای است که رنگ‌ها را به زیبایی منعکس می‌کند و یک رنگ یکدست ندارد. برای بدنه محصول شاهد بکارگیری سه رنگ جذاب آبی، خاکستری و برنز هستیم که این تنوع رنگی در میان رده 2021 سامسونگ به چهار رنگ مشکی، سفید، یاسی و آبی افزایش پیدا کرده است.

دیگر قابلیت‌هایی مانند ورودی 3.5 میلی متری هندزفری و ورودی USB تایپ C در هر دو مدل مشابه است. یکی دیگر از تفاوت‌های سامسونگ با ردمی نوت 10 پرو محل قرارگیری حسگر تشخیص اثر انگشت است که در این گوشی بر روی بدنه و روی دکمه پاور قرار گرفته است اما در میان رده جدید سامسونگ این قابلیت زیر نمایشگر تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با گلکسی A71

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه ردمی نوت 10 پرو  و Galaxy A52 از نظر صفحه نمایش

در مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 پرو و گلکسی A52 سامسونگ بهتر است صفحه نمایش را نیز در نظر بگیریم. گلکسی A52 از یک نمایشگر 6.5 اینچی از نوع سوپر آمولد با رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی 407 استفاده می‌کند. این صفحه نمایش از دو جنبه نسبت به نسل قبل پیشرفت داشته که تجربه‌ی کاربری بهتری را در اختیار می‌گذارد.

اولین پیشرفت مربوط به نرخ نوسازی 90 هرتزی نمایشگر است که باعث می‌شود گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و اسکرول کردن در منوها بسیار لذت بخش باشد.

این نرخ نوسازی مانند پرچمداران سامسونگ حالت تطبیقی ندارد و زمانی که حالت 90 هرتزی را انتخاب می‌کنید نمایشگر به طور مداوم به روی همین نرخ قرار می‌گیرد و مانند پرچمداران نمی‌تواند در مواقعی که به آن نیاز ندارید آن را تا 60 یا حتی 24 هرتز کاهش دهد.

این پنل روشنایی خوب و رضایت بخشی دارد و سامسونگ آن را 800 نیت اعلام کرده است که در استفاده روزمره هم شما متوجه آن خواهید شد. این صفحه نمایش به صورت پیش فرض به روی حالت Vivid تنظیم شده که باعث می‌شود رنگ‌ها جذاب‌تر و غلیظ‌تر از واقعیت به نمایش گذاشته شوند.

در طرف مقابل نمایشگر ردمی نوت 10 پرو از یک پنل امولد با اندازه 6.67 اینچ با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. این صفحه نمایش تراکم پیکسلی 395 دارد و حداکثر روشنایی آن تا حدود 460 نیت در حالت دستی و تا حدود 730 نیت در حالت خودکار قابل افزایش خواهد بود.

نمایشگر این محصول از نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR10 هم پشتیبانی می‌کند تا آن را یکی از بهترین‌ها در بازه‌ی قیمتی خود بدانیم و کمتر گوشی بتواند در این بخش با آن رقابت کند. کیفیت این صفحه نمایش بسیار خوب است و قطعا از مشاهده‌ی محتوا در آن بسیار لذت خواهید برد.

نرخ نوسازی این گوشی به صورت تطبیقی است و این یعنی خود گوشی می‌تواند نرخ نوسازی را برای مصرف بهینه باتری بین 60 و 120 هرتز تنظیم کند.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو و گلکسی A52 سامسونگ

کیفیت صفحه نمایش هر دو گوشی بسیار خوب است و به طور حتم شما را راضی خواهد کرد، اما ردمی نوت 10 پرو شیائومی به دلیل برخورداری از نرخ نوسازی 120 هرتزی از نوع تطبیقی بهتر است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی اس 21 با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A52

مقایسه پوکو Note 10 Pro با سامسونگ A52 نظر نرم افزار

A52 جدیدترین نرم افزار یعنی One Ui 3.1 را بر پایه‌ی اندروید 11 استفاده می‌کند. این رابط کاربری به همراه اندروید 11 عملکرد خوب و روانی را برای گوشی فراهم کرده است.

ردمی نوت 10 پرو نیز از جدیدترین نرم افزار موجود برای گوشی‌های شیائومی یعنی MIUI 12.5 برپایه‌ی اندروید 11 استفاده می‌کند. این رابط کاربری جدید نسبت به MIUI 12 بروزرسانی‌های خوبی را به خود دیده که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به بهینه‌تر شدن این رابط کاربری اشاره کرد.

در بخش نرم افزاری و رابط کاربری نمی‌توان برنده‌ای در نظر گرفت چرا که با دو رابط کاربری خوب و مملو از قابلیت‌های جذاب روبرو هستیم و همچنین بخش زیادی از انتخاب و مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 پرو و گلکسی A52 سامسونگ در این بخش به سلیقه‌ی کاربر برمی‌گردد که با MIUI بهتر می‌تواند تعامل داشته باشد یا با One UI.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 پرو و گلکسی A52 سامسونگ از نظر سخت افزار

پردازنده تعبیه شده در ردمی نوت 10 پرو اسنپدراگون 732G نام دارد که می‌تواند قابلیت‌ها و امکانات ویژه‌ای را به کاربران ارائه دهد اما مدل بکاربرده شده در گلکسی A52 از نوع اسنپدراگون 7520G است. هر دوی این پردازنده‌ها هشت هسته‌ای با سرعت بالا هستند اما آنچه که شیائومی برای میان رده خود در نظر گرفته کمی بهتر و جدیدتر است.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو و گلکسی A52 سامسونگ

البته این نکته دلیلی بر عدم کیفیت سامسونگ A52 نیست. اما اگر شما به حافظه‌ای گسترده نیاز دارید شایان ذکر است بدانید سامسونگ برای گوشی خود انواع مختلفی را در نظر گرفته است که تا ظرفیت 256 گیگابایت را پشتیبانی می‌کند اما بالاترین میزان حافظه برای Note 10 Pro معادل 128 گیگابایت است. البته هر دو از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با شیائومی می 11 لایت

مقایسه نوت 10 پرو شیائومی و Galaxy A52 سامسونگ از نظر دوربین

دوربین یکی از اجزای مهم یک گوشی هوشمند است که برای بعضی از افراد در انتخاب گوشی می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. بنابراین در ادامه مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 پرو و گلکسی A52 سامسونگ براساس دوربین انجام شده است.

دوربین اصلی گلکسی A52 ، 64 مگاپیکسلی مدل IMX682 Exmor RS ساخت شرکت سونی است. این سنسور اندازه 1/1.7 اینچی دارد و اندازه‌ی پیکسل آن هم 0.8 میکرون است. این سنسور در پس یک لنز 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد.

دوربین اصلی این گوشی سنسوری 108 مگاپیکسلی Samsung ISOCELL HM2 دارد. این سنسور اندازه 1/1.52 اینچی و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی داشته و در پس یک لنز 6P با گشودگی دیافاراگم f/1.9 قرار گرفته است.

این دوربین از قابلیت Nona-Bayer استفاده می‌کند و این یعنی به واسطه‌ی ترکیب 9 پیکسل رزولوشن پیش فرض 12 مگاپیکسلی را داریم. برای این دوربین فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی در نظر گرفته شده ولی خبری از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) نیست. این دوربین می‌تواند در نهایت کیفیت 4K 30fps به ضبط ویدئو بپردازد.

دوربین فوق عریض گلکسی A52 سنسوری 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.12 میکرون دارد و در پس یک لنز با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین می‌تواند عکس‌هایی عریض و 123 درجه‌ای را به ثبت برساند.

دوربین فوق عریض ردمی نوت 10 پرو سنسور 8 مگاپیکسلی Sony IMX355 با اندازه 1/4.0 اینچ و اندازه پیکسل 1.12 میکرون داشته و در پس یک لنز با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین می‌تواند عکس‌هایی با زاویه 118 به ثبت برساند.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو و گلکسی A52 سامسونگ

دوربین سلفی کهکشانی سامسونگ سنسوری 32 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.8 اینچ و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی دارد و در پس یک لنز 26 میلی متری با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین از قابلیت Quad Bayer بهره می‌برد، به همین دلیل هم به صورت پیش فرض عکس‌هایی 8 مگاپیسکلی می‌گیرد و همچنین می‌تواند در نهایت کیفیت 4K@30fps به ضبط ویدئو بپردازد.

دوربین سلفی ردمی نوت 10 پرو سنسور 16 مگاپیکسلی Sony IMX471 با اندازه سنسور 1/3.06 اینچ و اندازه 1.0 میکرون داشته و در پس یک لنز 20 میلی متری با دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است. فوکوس این دوربین ثابت است و می‌تواند در نهایت کیفیت 1080P 30fps به ضبط ویدئو بپردازد.

دوربین سلفی هر دو گوشی عکس‌های با کیفیتی به ثبت می‌رسانند اما به دلیل امکان فیلم برداری 4K 30fps در گلکسی A52 و همچنین کیفیت بهتر دوربین سلفی، این گوشی بهتر است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با شیائومی می 11 لایت

مقایسه هوآوی نوآ 9 با شیائومی پوکو ایکس 3 پرو

دوربین ماکرو سامسونگ سنسوری 5 مگاپیکسلی دارد و در پس لنزی با دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است. دوربین ماکرو میان رده شیائومی نیز به یک سنسور 5 مگاپیکسلی OmniVision OV5675 با اندازه 1/5 اینچ مجهز شده است و کیفیت هر دو خوب است.

عکس‌های پرتره در A52 به کمک دوربین تشخیص عمق میدان 5 مگاپیکسلی و با دوربین اصلی گرفته می‌شود. نکته‌ی عجیبی که وجود دارد این است که در برخی مواقع تشخیص سوژه از پس‌زمینه با دقت کمی انجام می‌گیرد و پس از آن بخشی از سوژه به اشتباه به حالت مات در می‌آید.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو و گلکسی A52 سامسونگ

سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان ردمی نوت 10 پرو مدل GC02M1 بوده و دیافراگم f/2.4 دارد. این دوربین به کمک دوربین اصلی می‌آید تا گوشی بتواند به خوبی سوژه را از پس‌زمینه تشخیص داده و پرتره‌های باکیفیتی به ثبت برساند.

هر دو گوشی در بخش عکس‌های پرتره ایراداتی دارند و گاهی برش اشتباهی انجام می‌دهند و این باعث می‌شود بخشی از سوژه به اشتباه پس‌زمینه به حساب بیاید و مات شود.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی Mi Mix 4 

گوشی شیائومی می 1 لایت (Xiaomi Mi 11 Lite)

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 پرو و گلکسی A52 سامسونگ از نظر باتری

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 پرو و گلکسی A52 سامسونگ از نظر باتری بخش بسیار مهمی محسوب می‌شود چرا که این سری وسایل از دنیای تکنولوژی به عضوی انکار ناپذیر در زندگی روزمره تبدیل شده‌اند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هم سامسونگ و هم شیائومی از باتری‌های باکیفیتی استفاده می‌کنند، باتری‌هایی که برای کاربران پر مصرف تا یک روز کامل و برای کاربران کم مصرف تا دو روز کامل پاسخگو خواهند بود.

شیائومی برای Redmi Note 10 Pro یک باتری با ظرفیت 5020 میلی آمپر بکار برده است که دارای ظرفیت مطلوبی است و از قابلیت شارژ سریع 33 واتی برخوردار است یعنی می‌تواند در زمانی حدود 30 دقیقه میزان ذخیره را از 0 به 59 درصد برساند.

اما سامسونگ برای Galaxy A52 یک باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر در نظر گرفته است که از قابلیت شارژ سریع 25 واتی بهره مند است و نسبت به گوشی شیائومی مدت زمان بیشتری را برای شارژ نیاز دارد.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو و گلکسی A52 سامسونگ

هر دو گوشی از طریق ورودی USB تایپ C تعبیه شده در قسمت پایینی شارژ می‌شوند و دارای باتری‌هایی غیر قابل تعویض هستند. همچنین قابلیت شارژ معکوس و یا شارژ بی سیم نیز برای هیچ یک از این گوشی‌ها در نظر گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو اف 3 (Poco F3 5G) 

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو

مقایسه نوت 10 پرو و Galaxy A52 از نظر کیفیت صدا

گلکسی A52 می‌تواند صدای استریو تولید کند. اسپیکر اصلی این گوشی در لبه‌ی پایینی قرار گرفته و اسپیکر مکالمه در منتها الیه بالایی نقش اسپیکر دوم برای تولید صدای استریو را بر عهده دارد.

این دو اسپیکر نسبت به قبل هم بلندی صدای بیشتری را ارائه می‌دهند و هم به دلیل استریو بودن صدای فراگیرتری به گوش می‌رسانند.

در طرف مقابل ردمی نوت 10 پرو به اسپیکرهای دوگانه استریو مجهز شده است که یکی در لبه‌ی پایینی قرار گرفته و دیگری به روی لبه‌ی بالایی است. استفاده از دو اسپیکر به روی این گوشی باعث شده تا بلندی صدای بسیار خوبی از این اسپیکرها به گوش برسد. در کل باید بگوییم که هر دو اسپیکر عملکرد رضایت بخشی دارند.

در این مطلب به مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 پرو و گلکسی A52 سامسونگ پرداختیم. هر دو گوشی دارای اجزای سخت افزاری و نرم افزاری پرقدرتی هستند و امکانات و ویژگی‌هایی مناسب دارند. اکنون انتخاب با شماست که مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه ردمی نوت 10 پرو شیائومی و Galaxy A52 سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (13 نظر)

    من poco x3pro دارم و وقتی اسم مقالرو دیدم تعجب کردم.اخه گوشیه من تونسته a52رو قزاره تو جیبش اینکه دیگه یه سرو گردنم بالاترع

    پاسخ

    انصافا هر دو گوشی دم دست هست و با مقایسه صددرصدی، ردمی نوت 10 پرو خیری سرتره. این رو بدون تعصب گفتم. دوربین و صدا و تصویر و روشنایی در زیر آفتاب که ردمی ناک اوت میکنه و بقیه هم یه جورایی مساوی هستن و با این تفاوت که ردمی تازه 2 میلیون ارزونتره. ردمی نوت 10 پرو بخر برادر. ضرر نمیکنی.

    پاسخ

    صد در صد که شیائومی ردمی نوت 10 بهتره و با قیمتی که داره دیگه حرفی برای گفتن نمیمونه ، مهم پردازنده و باتریه که شیائومی داخلش بهترینه و حتی اسپیکر هم که دو تا داره و لذت پخش صدا رو چند برابر میکنه من نظرم اینه که هر کی خواست بخره ردمی نوت 10 پرو بخره

    پاسخ

    حالا من کدام را بخرم ؟ البته یک میلیون تومان بیشتر ندارم اگر جایی قسطی می‌دهند اطلاع دهید متشکرم

    پاسخ

    سلام دوستان من دو تا این گوشی ها رو امتحان کردم حتی مقایسه هم کردم واقعا a52 از نوت ۱۰ پرو بهتر بود الان دارم با نوت ۱۰ پرو پیام میدم چون با a52 باش بازی کردم شارژش تموم شد الان تو شارژه اما از نظر باتری نوت ۱۰ پرو بهتره
    واقعا نوت ۱۰ پرو و a52 دو گوشی قاتل پرچمدار باید می‌شدند نه میانرده
    اونایی که شیائومی دارند من قصد توهین به شیائومی ندارم و میگم شیائومی عالی است اما a52 بهتره

    پاسخ

    من بیشتر طرفدار سامسونگ هستم اما خدایی همون شیائومی هم بد نیسه علت اصلیش اینه که گوشی شیائومی هم برای کاربرانش خوبه هم بر ای تعمیرکاران چون واسه تعمیر راحته

    پاسخ

    وقتی میگم مقایستون به درد خودتون وعشاق سامسونگ میخوره،ناراحت میشین،الان این دوتا یک قیمتن؟؟!مرد حسابی سامسونگ دومیلیون گرونتره!با این حال بازم شیاومی سرتره

    پاسخ

    من نخوندم چون برنده معلومه Rdmi not 10 pro😎😎

    پاسخ

    نخیر می بینیم برنده کیه مگه چی داره ی شارژ سریع داره مردم از این عاقل ترن که پولشونو برای ی شارژ سریع اصراف کنند و همه چی a52s بهتر، دوربینش بی نهایت بهتر و مگه همش آدم باید سرش تو گوشی باشه نه این نظر منه مگه باید چشم ها کور شه و واقعا خنده دار دارن گوشی ۱۱ میلیونی رو با نه میلیونی مقایسه می‌کنند . بعدشم برنده ی a52s برای اینکه حقشه واقعا شارژر هم خیلی خوب ۱ ساعت شارژر می کنه و حق a52s یکم فکر کنید واقعا کار بعضیا خنده دار چون شارژرش سریع میگن این خوبه به کلی نکته ی دیگه اصلا توجه نمیکنن و نظر من a52s

    پاسخ

    این مقایسه a52 معمولی با note 10 pro هست . ولی وقتی اسم a52s میاد برند شیائومی قابل مقایسه با سامسونگ نیست پردازنده 780G یه پردازنده فوق سریع با چیپست های نسل ۶ هست که واقعا تجربه یه گوشی فوق العاده رو داره . از لحاظ دوربین هم همه چیز مربوط به پردازنده هست نه اندازه و دقت

    پاسخ

    قطعا شیائومی گوشی های بهتری نسبت به سامسونگ تولید کرده ویژگی های گوشی های شیائومی بیشتر از یه شارژر سریعه . از کیفیت ظاهری گرفته تا سخت افزار و صفحه نمایش و با این حال حای اگه با هم برابر بودن ، شیائومی از نظر قیمت خیلی اقتصادی تره ،چه برسه به اینکه شیائومی بهتر هم هست ‌‌. همیشه که هر چی گرون بود خوب نیست

    پاسخ

    طرف دار شیائومی هستم ولی تعصب الکی ندارم a52s واقعا یک گوشی کامله

    پاسخ

    نوچ اصلا

    پاسخ