;
coinex

تسلط اندروید در مارکت جهانی موبایل رو به کاهش است؛ موفقیتی برای iOS

گزارش‌های جدید از کاهش تسلط اندروید در مارکت جهانی موبایل خبر می‌دهند. اینطور که از شواهد پیداست، سهم بازار جهانی اندروید در طی چند سال گذشته کاهش‌ یافته است. اندروید هنوز موقعیت خود را حفظ کرده؛ ولی iOS هم در حال پیشروی است.

آمار اندروید در سال‌های اخیر با پیشروی اپل، کاهش می‌یابد. هم اکنون 24.49 درصد از سهام کل بازار متعلق به iOS است که این آمار در سال‌های قبل، 19.4 درصد بود. سهام اندروید هم از سال 2018، به 69.74 درصد کاهش یافته است. با این خبر همراه ما باشید تا جزئیات کاهش تسلط اندروید در مارکت جهانی موبایل را بررسی کنیم.

کاهش تسلط اندروید در مارکت جهانی موبایل

StockApps اظهار می‌کند که براساس اطلاعات ارائه شده توسط Statista، اندروید در سال 2018، سهم بازار جهانی 77.32 درصدی را به خود اختصاص داده بود که در طول پنج  سال اخیر به 69.74 % کاهش‌ یافته است. این آمار، برتری اندروید نسبت به iOS را نشان می‌دهد اما اپل هم به آرامی، مسیر تصاحب سهام اندروید را در پیش گرفته است. اگر بازه زمانی 5 ساله را در نظر بگیریم، اپل 19.4 درصد از کل گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده بود. این درصد، تا ژانویه 2022 افزایش یافت و به 25.49 درصد رسید، بنابراین با کاهش تسلط اندروید در مارکت جهانی موبایل روبرو هستیم.

کاهش تسلط اندروید در مارکت جهانی موبایل

سیستم عامل اندروید و آیفون سهام کل بازار را به دست گرفته‌اند، اما سیستم‌عامل‌های دیگری نیز وجود دارند که در جدول بالا برخی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید. به نظر می‌رسد در میان دوست، آشنا و حتی در خیابان موقع راه رفتن، کسی را پیدا نکنید که از سیستم عامل KaiOS مبتنی بر لینوکس، استفاده کند.

Windows Phone ،Tizen و S40 نوکیا از جمله سیستم‌عامل‌هایی هستند که در پایین نمودار جای گرفته‌اند. سیستم عامل پیشرو در ایالت متحده، iOS است. در مناطقی که اندروید را به عنوان سیستم عامل در حال توسعه می‌شناسند، این سیستم عامل برتریت دارد. مثلا در آسیا سهم بازار اندروید، 81 بوده و در آمریکای جنوبی 90 درصد است.

یکی از نظریه‌ها در مورد افزایش سهم iOS، این است که اپل به لطف مدل‌های آیفون SE با قیمت پایین‌تر قادر به پیشرفت در توسعه بازار بوده‌ است. با این حال، طبق گفته تحلیل‌گر قابل‌اعتماد محصولات اپل، مینگ چی کو، فروش آخرین نسخه ارزان قیمت آیفون، کمتر از بقیه است.

سهام اندروید و آیفون در کشورهای مختلف

غیرقابل انکار است که اقتصاد در یک منطقه، نقش مهمی در انتخاب سیستم‌ عامل ایفا می‌کند. در قاره آفریقا، سهم اندروید 84 % است و فقط 14 % از کل گوشی‌های هوشمند، IOS هستند. در قاره اروپا نیز آیفون بر بازار تسلطی ندارد. در این قاره، اندروید 69.32 % از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، در حالیکه iOS سهم 30 درصدی دارد. در آمریکای شمالی، iOS در صدر جدول قرار دارد.

کاهش تسلط اندروید در مارکت جهانی موبایل

در آمریکای شمالی، اپل بین 54 تا 45 درصد، نسبت به اندروید برتری دارد. جالب اینجاست که این برتری تا ماه می 2012 اتفاق نیفتاده بود؛ اندروید در آن زمان با سهم 23.81% سیستم عامل پیشرو در سطح جهان بود.

سیمبیان به مدت چندین سال در صدر بود تا اینکه با سهم 20.25 درصدی در سراسر جهان به رتبه سوم نزول کرد و iOS با سهم 22.95 درصدی در رتبه دوم قرار گرفت. رتبه اول برای اندروید بود.

سناریوی پیشروی اندروید، تا زمانی که اپل، قیمت‌ آیفون‌های خود را کاهش ندهد و یا درآمد سالانه کشورهای در حال توسعه بیشتر شود، ادامه خواهد داشت. اما این موضوع به معنی عدم پیشروی iOS در سطح جهان نیست!

بنابر گزارش PhoneArena، هر مصرف‌کننده، برند تلفن و سیستم‌عامل مورد پسند خود را دارد و فقط ویژگی‌های متفاوت و خاص ممکن است باعث تغییر فکر مصرف‌کننده شود. در نگاه کلی، هر یک از سیستم‌عامل‌ها، ویژگی‌ها و امکانات جذابی دارند و فقط موضوع قیمت‌گذاری در خرید مشتریان تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد کاهش تسلط اندروید در مارکت جهانی موبایل چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر