;
coinex

عضویت در پیام رسان We برای رجیستری گوشی در سایت گمرک الزامی است

عضویت در پیام رسان We برای رجیستری گوشی در سایت گمرک الزامی است؛ در صورت عضو نبودن در این پیام رسان نمی‌توان کد رهگیری را دریافت کرد.چند وقتی است که استفاده از پیام رسان‌های داخلی دغدغه مسئولین شده است. این دغدغه از زمان آغاز طرح صیانت، صورت جدی‌تری هم به خود گرفت. اکنون در راستای استفاده کاربر ایرانی از پیام‌رسان‌های داخلی تلاش‌هایی می‌شود. تازه‌ترین اقدام در این زمینه استفاده از پیام رسان وی برای رجیستری گوشی است. بسیاری از کاربران این اقدام را زورگویانه می‌دانند.

رجیستری گوشی و پیام رسان We

در وبلاگ پنجره واحد فرامرزی اطلاعیه‌ای منتشر شده و از کاربران خواسته تا از پیام رسان «وی» برای دریافت خدمات گمرکی استفاده کنند:

احتراماً به اطلاع کلیه خدمت گیرندگان پنجره واحد تجارت فرامرزی و کاربران سامانه جامع امور گمرکی می‌رسانیم با توجه به اختلالات به  وجود  آمده در شبکه  مخابراتی در ارسال پیامک، و در جهت رفاه و آسایش  کاربران  محترم، کلیه خدمات پیامکی سامانه‌های گمرکی بر روی  پیام‌رسان وی قابل استفاده خواهد بود.

لذا در اسرع وقت نسبت به نصب نرم افزار مذکور اقدام فرمایید.

بر اساس این اطلاعیه کاربران ایرانی برای دریافت کد تاییدیه باید عضو پیام رسان وی باشند، زیرا تمام پیام‌های مرتبط به این پیام‌رسان انتقال داده شده و از این طریق به کاربران اطلاع رسانی می‌شود. پیام‌رسان وی بعد از انتشار این خبر تا کنون بیش از 500 نصب فعال داشته است.

پیش از اجبار استفاده از این پیام رسان داخلی اطلاعات رجیستری گوشی کاربران از طریق پیامک اطلاع رسانی می‌شد. نکته‌ای که در میان واکنش کاربران در فضای مجازی به این خبر مشترک است، ناشناخته بودن پیام رسان ایرانی وی است.

برای رجیستری گوشی در سایت گمرک باید عضو پیامرسان ایرانی We باشید

 عضویت در یک پیام رسان ناشناخته

اخبار حاکی از آن است که هایده باقری پور مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات در طی بخشنامه‌ای از گمرکات اجرایی خواسته تا در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه‌های خدمات مربوط به پیامک از پیام‌رسان داخلی وی مسنجر استفاده شود.

پیام‌رسان وی محصول شرکت سامانه‌های هوشمند کاربردی این شرکت مستقر در دانشگاه تهران است و به گفته خودش دارای محصولات نرم‌افزاری دیگری به غیر از پیام‌رسان وی هم هست که در مارکت‌های اندرویدی قابل دسترس است. شرکت سامانه‌های هوشمند کاربردی سال 1389 توسط جمعی از متخصصی دانشگاه تاسیس شد.

اما این پیام رسان کاملا تازگی دارد و صرف استفاده در خصوص رجیستری گوشی راه‌اندازی شده و به نظر هم می‌رسد که کاربران اصلا با آن آشنایی نداشته باشند. پیام‌رسان وی ظاهرا تنها برای رجیستر کردن گوشی استفاده می‌شود و نه هیچ چیز دیگر. کاربرانی که مجبور به دریافت خدمات رجیستری هستند بعد از نصب این پیام‌رسان و دریافت خدمات مورد نیازشان آن را حذف می‌کنند.

پیام‌رسان وی را می‌توان بر روی گوشی و دسکتاپ کامپیوتر نصب کرد و از طریق آن کد تاییدیه را دریافت کرد.

هر نهاد یک پیام رسان

استفاده اجباری از یک پیام رسان داخلی برای رجیستر کردن گوشی، اتفاقی است که مشابه آن را در زمینه‌های دیگر نیز دیده‌ایم. سابقا تلاش‌ها بسیار بر این بود تا اقبال عموم به سوی پیام‌رسان داخلی سروش باشد که ظاهرا نتیجه‌ای هم نداشت. تلاش مسئولین اما رنگ اجبار به خود گرفته، مثل این بار که در صورت عدم نصب پیام رسان داخلی وی نمی‌توانید کد تاییدیه رجیستری گوشی خود را دریافت کنید.

پیش از این نیز شاهد اجبار دانشگاه آزاد برای عضویت دانشجویانش در پیام رسان‌های داخلی بودیم. دانشجویان در صورت عدم عضویت در پیام‌رسان داخلی مورد نظر نمی‌توانستند به کارتابل خود دسترسی داشته باشند.

این گونه اجبار در عضویت در پیام‌رسان‌های داخلی با انتقاد جامعه روبرو است و از طرفی نیز اعتماد افراد را نسبت به کسب‌ و کار‌های بومی و داخلی سلب می‌کند.

نکته دیگری که در فضای مجازی در بین کاربران نقل می‌شود این است که ظاهرا نهادهای مختلف دولتی قصد دارند تا برای ارائه خدمات خود، هر کدام یک پیام‌رسان ترتیب دهند و این موضوع کاملا در تقابل و در تضاد با دولت الکترونیک یکپارچه است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص استفاده از پیام رسان We – وی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    روشن شدن از وضع سامانه جامع و پیامهای مربوط به اون

    پاسخ

    اطلاعات روز برای آگاهی از پیامهای ضروری

    پاسخ