;
coinex

گوگل ترندز: علاقه مردم به بیت کوین کاهش یافته است

داده‌های گوگل ترندز نشان‌ می‌دهد که علاقه مردم به بیت کوین کاهش یافته و افزایش قیمت این رمزارز در سال گذشته نتوانسته توجه خرده‌فروشی را به خود جلب کند.

قیمت بیت کوین (BTC) در سال گذشته به 69 هزار دلار رسید و در سال جاری نیز در محدوده بالای 40 هزار دلار قرار گرفت، اما حرکات قیمت این رمزارز بزرگ تأثیری در افزایش علاقه مردم نسبت به آن نداشته است. طبق آمار Google Trends میزان جستجوهای جهانی برای بیت کوین از 22 آوریل 2022 (2 اردیبهشت) برابر با اواسط سال 2020 شده است.

گوگل ترندز امکان مقایسه حجم نسبی جستجوها را به کاربران داده است. با این حال، این بدان معنا نیست که تعداد کل جستجوهای یک عبارت در حال کاهش است، بلکه تنها به این معناست که محبوبیت آن در مقایسه با سایر جستجوها در حال کاهش است.

بررسی میزان علاقه مردم به بیت کوین در گوگل ترندز

خط رو به پایین در نمودارهای Google Trends به معنای کاهش محبوبیت یک عبارت جستجو نسبت به سایر عبارات است.

داده‌ها حاکی از این است که بیشتر جستجوی نام بیت کوین از سمت نیجریه و پس از آن السالوادور و اتریش صورت گرفته است. این جستجوها نسبت به سایر عبارات و کلمه کلیدی‌های جستجو شده در مناطق ذکر شده سنجیده شده است. نمودار زیر به این معناست که مردم نیجریه کلمه کلیدی بیت کوین را بیشتر از سایر کلمه‌های کلیدی جستجو کرده اند. البته این میزان جستجو لزوما از ارقام جستجوی کلی در آمریکا بیشتر نیست.

بررسی میزان علاقه مردم به بیت کوین در گوگل ترندز 

علی‌رغم کاهش آشکار علاقه مردم به بیت کوین، برخی تحلیلگران معتقدند خرده فروش‌ها بیشتر به بخش‌ها و بازارهای جدیدتر فضای رمزارزها نظیر توکن‌های دیفای (DeFi) یا بلاک چین‌های لایه اول نظیر Solana و Avalanche تمایل دارند.

نظرات Johnny Lyu و Egor Volotkovich درباره عدم علاقه مردم به بیت کوین

Johnny Lyu مدیر عامل صرافی معروف کوکوین (Kucoin)، در پیامی تلگرامی توضیح داد:

بیت کوین تا به حال چندین بار افزایش قیمت را تجربه کرده است و آستانه سرمایه‌گذاری آن برای کاربران جدید بیشتر شده است. در حالی که برخی از رمزارزهای جدید که با نام آلت کوین آن‌ها را می‌شناسیم به روی کار آمدند که با توجه به رفتار کاربران، گزینه‌های سرمایه‌گذاری جذاب‌تری به شمار می‌روند.

Lyu اضافه کرد که حضور سریع و محبوبیت میم کوین‌ها در مقایسه با چند سال گذشته به تدریج توجه کاربران را از بیت کوین منحرف کرده است. Egor Volotkovich، مدیر اجرایی EVODeFi گفته‌های وی را تأیید نمود.

به اعتقاد Egor Volotkovich، امور مالی غیرمتمرکز، توکن‌های غیرقابل تعویض و بازی‌های بلاک چینی حوزه‌های محبوبی هستند که در حال حاضر سرمایه‌گذاران از سراسر جهان را به خود جذب می‌کنند.

Volotkovich در ادامه افزود: «سرمایه‌گذاران خرده‌فروش در حال حاضر تمایل بیشتری به کشف نوآوری‌های دیگری دارند که اکوسیستم بلاک چین ارائه می‌دهد که این امر روند رو به کاهش جستجو را بدون توجه به تفاوت قیمت‌ها بین دو سال اخیر با قیمت فعلی توجیه می‌کند.»

گوگل ترندز: علاقه مردم به بیت کوین کاهش یافته است

در همین حال، برخی دیگر نظیر Vasja Zupan، رئیس صرافی رمزارز Matrix، اعتقاد دارد که داده‌های جستجو نشان‌دهنده علاقه سرمایه‌گذاران نهادی نیست. او در ایمیل ارسالی به CoinDesk گفت:

گوگل ترندز منعکس کننده علاقه سازمانی و حرفه‌ای نیست. من اعتقاد دارم قیمت‌های کنونی بیش از اینکه نشان‌دهنده خرده فروشی‌ باشد نشان‌دهنده علاقه و ورود آن گروه‌ها به بازار است.

Zupan همچنین افزود: «با بلوغ بیت کوین، شاهد تاثیر کمتری در خرده فروشی، به استثنای زمان‌های اوج چرخه صعودی و تاثیر بیشتر تقاضای سازمانی خواهیم بود.»

خریداری میلیاردها دلار بیت کوین توسط شرکت‌های بزرگ

شرکت‌هایی مانند میکرو استراتژی (MSTR) که سازنده ابزارهای تجزیه و تحلیل کسب و کار است و همچنین شرکت سازنده خودروهای برقی یعنی تسلا (TSLA) بر خلاف سال‌های 2018 و ماقبل آن، در دو سال گذشته میلیاردها دلار بیت کوین خریداری کرده‌اند.

داده‌های CoinGecko نشان می‌دهد که بیت کوین در زمان نگارش این مقاله با قیمت کمی بالاتر از 40500 دلار معامله می‌شود و در 24 ساعت گذشته شاهد افزایش قیمت 2.5 درصدی بوده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد آمار جستجوی گوگل ترندز درباره علاقه مردم به بیت کوین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Coindesk

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر