;
coinex

روسیه وب سایت رسمی بازی Stalker 2: Heart of Chornobyl را از دسترس خارج کرد

روسیه وب‌سایت رسمی بازی Stalker 2: Heart of Chornobyl که توسط استودیو GSC Game World در حال ساخت است را از دسترس خارج کرد. برای جزئیات بیشتر با تکراتو همراه باشید.

در چندین ماهی که از جنگ بین روسیه و اوکراین می‌گذرد، تحریم‌ها و اتفاقات مختلفی بر علیه کشور روسیه به‌وجود آمد. اما این‌بار بر اساس گزارش‌هایی که از سمت خبرگزاری روسی RIA Novosti منتشر شده است، وب‌سایت بازی Stalker 2: Heart of Chornobyl که در سبک وحشت و بقا قرار بود ساخته شود، در این کشور مسدود شده است. این اقدام توسط دادستانی کل کشور روسیه انجام شده است. همان‌طور که می‌دانید مجموعه Stalker در کشور روسیه طرفداران بسیار زیادی دارد و سازنده این سری بازی‌ها هم استودیو اوکراینی GSC Game World است. حال با جنگی که بین کشور روسیه و اوکراین اتفاق افتاده است، این استودیو برای حمایت از اوکراین بنری را در وب‌سایت رسمی بازی بعدی خود یعنی Stalker 2: Heart of Chornobyl ایجاد نموده که موضوع آن حمایت از اوکراین در برابر کشور روسیه است.

مسدود شدن وب‌سایت رسمی بازی Stalker 2: Heart of Chornobyl در روسیه

با این‌که روسیه وب‌سایت بازی Stalker 2 را در کشور خود مسدود کرده است، اما تعدادی از شرکت‌های بازی‌سازی نظیر کمپانی پوکمون (The Pokemon Company)، یوبیسافت (Ubisoft)، بندای (Bandai)، سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red)، اسکوئر انیکس (Square Enix)، هامبل باندل (Humble Bundle)، مایکروسافت (Microsoft)، اپیک گیمز (Epic Games) و تعدادی از شرکت‌های دیگر این حوزه نزدیک به دویست میلیون دلار برای کمک به کشور اوکراین جمع‌آوری کرده‌اند. در این میان تلاش‌های اپیک گیمز و مایکروسافت برای جمع‌آوری مبلغ قابل توجه 144 میلیون دلار در یک دوره 4 روزه در بازی فورتنایت و خرید مجموعه بازی‌های Humble Bundle’s Stand With Ukraine با بیش از 20 میلیون دلار برای کمک‌های بشردوستانه به اوکراین، مبالغ پیشتاز این اتفاق بودند.

روسیه وب سایت رسمی بازی Stalker 2: Heart of Chornobyl را از دسترس خارج کرد

بازی Stalker برای اولین بار در سال 2007 توسط کمپانی THQ بر روی پلتفرم ویندوز منتشر شد. این بازی یک عنوان اکشن ماجراجویی اول شخص با المان‌های RPG بود و رویدادهای آن در منطقه ممنوعه چرنوبیل اتفاق می‌افتاد. به دنبال موفقیت نسخه اول، استودیو سازنده یعنی GSC Game World تصمیم به ساخت نسخه بعدی آن یعنی Stalker 2: Heart of Chornobyl گرفت و در حین توسعه این عنوان که قرار است یک بازی شوتر اول شخص باشد، کشور روسیه به اوکراین حمله کرد و در نتیجه استودیو سازنده فرآیند ساخت این بازی را تا اطلاع ثانوی متوقف کرد. طبق آخرین اخبار بازی استودیو GSC Game World به پراگ در جمهوری چک منتقل شده است.

بیشتر بخوانید:

شما هم تجربه نسخه اول بازی S.T.A.L.K.E.R.: SHADOW OF CHERNOBYL را دارید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: THEGAMER

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر