;
coinex

بهترین مکان ها برای آفرود ؛ معروف ترین مکان های آفرود ایران کجاست؟

آفرود سواری یکی از تفریحات پرهیجان و لذت‌ بخشی است که افراد می‌توانند در دل طبیعت آن را امتحان کنند و لحظات به یادماندنی داشته باشند. این تفریح بی‌نظیر را نمی‌توان در هر جایی انجام داد زیرا برای انجام آن به مکان‌ها و جاده‌های خاصی نیاز است. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید بهترین مکان ها برای آفرود را بشناسید و با هیجان انگیزترین جاده ها برای آفرود آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

آفرود سواری در بین میانسالان و جوانان بسیار محبوب است و جزو بهترین تفریحات سالم به شمار می‌رود. در ایران مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید با رفتن به آن‌ جا این تفریح جذاب را امتحان کنید. از این رو قصد داریم چند مورد از هیجان انگیزترین و بهترین مسیرهای آفرود را معرفی کنیم.

یکی از بهترین روش‌ها برای مسافرت زمینی، سفر با اتوبوس و دسترسی به شهرهای مختلف ایران، استفاده از خدمات ترمینال همدان است. این ترمینال یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین ترمینال‌های کشور محسوب می‌شود که سرویس اتوبوس به شهرهای دور و نزدیک را ارائه می‌کند. بسیاری از شرکت‌های معتبر مسافربری در این ترمینال حضور فعال دارند. علاوه‌براین، محیطی امن و آرام در این ترمینال فراهم شده تا مسافران، بدون نگرانی و با آرامش، سفری خوش را تجربه کنند.

معروف ترین و بهترین مکان ها برای آفرود

در حال‌ حاضر اکثر شهرهای ایران، دارای مکان‌هایی خاص برای آفرود هستند اما ممکن است برخی افراد به خوبی با آن‌ها آشنایی نداشته باشند. بهترین مکان ها برای آفرود از شرایط ویژه و استاندارد‌های جاده‌ای مناسبی برای آفرود برخوردار هستند و به همین دلیل هم در میان طرفداران سرگرمی آفرود، محبوبیت بیشتری دارند. اما هیجان انگیزترین جاده ها برای آفرود کدام‌ها هستند؟

پارک لار تهران - بهترین مکان ها برای آفرود
پارک لار تهران – بهترین مکان ها برای آفرود

پارک لار تهران

یکی از بهترین مکان ها برای آفرود پارک لار در 70 کیلومتری شرق تهران است. این منطقه از پوشش گیاهی بسیار زیبایی برخوردار است و به‌ همین‌ علت روزانه افراد گردشگر بی‌شماری را به سمت خود جذب می‌کند. در پارک ملی لار چشمه‌های درمانی زیادی وجود دارد و علاوه‌بر انجام آفرود، می‌توانید در آن جا تفریحات آبی نظیر شنا و ماهیگیری نیز انجام دهید.

در این منطقه جاده‌ها و تپه‌های خاکی شیب‌دار زیادی وجود دارد که لذت آفرود سواری را چندین برابر می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید این تفریح عالی را در کنار دوستان یا خانواده تجربه کنید، بهتر است حتما به پارک لار تهران سری بزنید.

کویر مصر

در 45 کیلومتری شهرستان جندق و 30 کیلومتری شهرستان خور می‌توانید از کویر مصر دیدن نمایید. این کویر زیبا دارای تپه‌های شنی فوق‌ العاده جذابی است که شرایط لازم برای آفرود را به وجود آورده‌اند. کویر مصر جزو معروف‌ ترین مکان‌ های آفرود ایران به شمار می‌رود و همه‌ روزه گردشگران زیادی از سراسر جهان به این منطقه سفر می‌کنند.

معروف ترین مکان های آفرود ایران

رودهن تهران

در شرق تهران و نزدیکی شهر دماوند می‌توانید در رودهن، یکی از بهترین مکان ها برای آفرود را پیدا کنید. رودهن یک منطقه کوهستانی است که برای انجام تفریح آفرود بسیار مناسب بوده و افرادی که ساکن استان تهران هستند، می‌توانند دسترسی راحتی به آن‌ جا داشته باشند.

رودهن از جاده‌های کوهستانی پر پیچ و خمی برخوردار است و افراد می‌توانند در این منطقه به تمرین و تفریح بپردازند. در رودهن تهران هر چند وقت یک‌بار مسابقات آفرود با سطح بالا نیز برگزار می‌شود و شما می‌توانید در این مسابقات هم شرکت کنید.

مازیچال کلاردشت

مازیچال یک دهکده بسیار زیبا در نزدیکی کلاردشت است که زیبایی فوق‌ العاده زیادی دارد. این منطقه در ارتفاعات شمال واقع شده ‌است و جنگل‌های زیادی نیز اطراف آن وجود دارد.

معمولاً افرادی که به این منطقه می‌روند باید از مسیر خاکی پر پیچ‌ و خمی عبور کنند. این منطقه دارای هیجان انگیزترین جاده ها برای آفرود است و افرادی که به چالش‌های سخت علاقه‌مند هستند، می‌توانند در آن‌ جا لحظات هیجان انگیزی را تجربه نمایند.

معروف ترین مکان های آفرود ایران

منطقه سوادکوه

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به آفرود سواری علاقه دارید، حداقل برای یک‌بار هم که شده، سفر به منطقه سوادکوه را تجربه کنید. سوادکوه یکی از بهترین مکان ها برای آفرود به شمار می‌رود که دارای منطقه‌ای کوهستانی است.

این منطقه آب‌ و هوای بسیار ایده‌آلی دارد و افرادی که به آن‌ جا سفر کنند، می‌توانند از جنگل لفور نیز دیدن کنند که به عنوان زیباترین جنگل‌ منطقه سوادکوه شناخته شده است. علاوه‌بر جنگل، در این منطقه آبشارها، رودخانه‌ها، روستاها و غارهای بی‌نظیر زیادی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها هم بازدید نمایید و سفری پر از زیبایی و هیجان داشته باشید.

لتمال کن

لتمال کن یک پارک جنگلی بسیار تماشایی است که می‌توانید آن را در مسیر همت غرب پیدا کنید. برای دسترسی به این پارک جنگلی می‌توانید به بزرگراه همت بروید و سپس راهی بزرگراه آزادگان شوید تا به بلوار کاشان برسید و بوستان جنگلی لتمال کن را پیدا کنید.

در مسیر این پارک جنگلی علاوه‌بر آفرود می‌توانید تفریحات سالم دیگری مانند دوچرخه‌سواری، کوهنوردی و پیاده‌روی نیز انجام دهید‌. در اکثر مواقع گروه‌هایی با موتورهای مجهز برای تمرین آفرود نیز به این منطقه می‌آیند که یک مربی نیز همراه آن‌ها است.

معروف ترین مکان های آفرود ایران

کیش

جزیره زیبای کیش یکی از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری در ایران است که جاذبه‌ها و تفریحات بیشماری را در خود جای داده و افرادی که به این شهر تماشایی سفر کنند علاوه‌بر تفریحات آبی، می‌توانند آفرود را نیز تجربه نمایند. آفرود سواری در این منطقه هیجان بسیار بالایی دارد و از این‌ رو همه‌ روزه گردشگران زیادی برای بهره‌مندی از این فرصت تکرار نشدنی، راهی کیش می‌شوند.

کویر سمنان

یکی دیگر از بهترین مسیر های آفرود که ویژگی‌های فوق‌ العاده‌ای دارد، کویر سمنان است. کویر سمنان یک فضای بسیار مناسب برای آفرود سواری است و روزانه آفرود سواران حرفه‌ای زیادی به این منطقه می‌روند. با رفتن به این منطقه می‌توانید از تپه‌های شنی و ماسه‌ای بسیار زیبایی دیدن نمایید و لذت ببرید. در اکثر اوقات نیز تیم‌ها و گروه‌های حرفه‌ای زیادی در این منطقه حضور دارند که می‌توانید از تجربه آن‌ها بهره بگیرید.

منطقه وردآورد

منطقه وردآورد در تهران واقع شده‌ است و افرادی که به آفرود سواری علاقه دارند، می‌توانند به‌ راحتی در این منطقه تجربه یک تفریح پرهیجان را داشته باشند. در این منطقه خودروهای مخصوص آفرود به‌ همراه رانندگان حرفه‌ای ارائه می‌شوند؛ اما شما می‌توانید از خودروی خودتان نیز برای آفرود سواری استفاده نمایید و یا این که با تشخیص مربی، خودتان رانندگی آفرود با خودروهای مخصوص را انجام دهید.

معروف ترین مکان های آفرود ایران

کویر ریگ زرین

یکی دیگر از بهترین مکان ها برای آفرود در 40 کیلومتری کویر بافق یزد واقع شده‌ است و آن را با نام کویر ریگ زرین می‌شناسند. این کویر جذاب با نام مغستان نیز شناخته شده‌ و دارای شن‌های روان و ریز است. کویر ریگ زرین منظره‌ای بسیار زیبا و تماشایی دارد و افرادی که برای آفرود سواری به آن‌ جا می‌روند، می‌توانند از زیبایی‌های اطراف نیز بهره ببرند. این کویر پرمخاطب، روزانه افراد زیادی را به سمت خود می‌کشاند و طرفداران زیادی دارد.

کویر مرنجاب

در نزدیکی شهرستان آران و بیدگل، یک کویر زیبا واقع شده‌ است که آن را با نام کویر مرنجاب می‌شناسند. این کویر به بهشت آفرود سواران نیز شهرت دارد و در آن تپه‌های شنی بسیار زیادی جای گرفته‌ است. کویر مرنجاب همه‌ روزه مقصد گردشگران و آفرود سواران زیادی است و کسانی که به آن‌ جا بروند، می‌توانند تفریحات سرگرم‌ کننده زیادی را انجام دهند.

در شرق کویر زیبای مرنجاب می‌توانید از پارک ملی کویر دیدن نمایید. این کویر از غرب در همسایگی دریاچه حوض سلطان، کویر مسیله و حوض مزه قرار دارد. کویر مرنجاب از شمال نیز با دریاچه نمک هم مرز است.

هیجان انگیزترین جاده ها برای آفرود

منطقه ییلاقی درفک

بی‌شک هیجان انگیزترین جاده ها برای آفرود را می‌توانید در منطقه ییلاقی درفک مشاهده کنید. قله درفک یا همان منطقه ییلاقی درفک جزو زیباترین مناطق استان گیلان به شمار می‌رود که در 30 کیلومتری رودبار جای گرفته‌ است. با سفر به این منطقه می‌توانید از پستی و بلندی‌های کوهستانی، مناطق رسی و جنگلی عبور کنید و از آفرود سواری لذت ببرید.

در این منطقه تماشایی، علاوه‌براینکه یکی از بهترین مکان ها برای آفرود را پیدا می‌کنید، می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی نیز بهره‌مند شوید. در ییلاقات درفک یک یخچال طبیعی دیدنی وجود دارد که توجه گردشگران زیادی را به خود جذب کرده‌ است. علاوه‌بر این یخچال، می‌توانید از جنگل‌های انبوه، استخرهای طبیعی، دشت‌های وسیع، رودخانه‌ها و آبشارها، تپه‌های تماشایی و… نیز دیدن نمایید و یکی از لذتبخش‌ ترین سفرها را تجربه کنید.

کویر قم

کویر قم در اطراف دریاچه نمک واقع‌ شده است و افرادی که به آفرود سواری علاقه‌مند هستند، می‌توانند به‌ راحتی به این منطقه سفر کنند. به‌ طور کلی قسمت‌های عظیمی از این کویر به دریاچه نمک و نمک زار قم ختم می‌شود. آفرود سواری در این منطقه جذاب، بسیار لذتبخش است و می‌تواند لحظات پرهیجانی را برای افراد به‌ همراه داشته باشد.

هیجان انگیزترین جاده ها برای آفرود

جواهر دشت

یکی از زیباترین ییلاقات استان گیلان که جزو بهترین مکان‌ ها برای آفرود محسوب می‌شود، جواهر دشت است. این ییلاق زیبا با داشتن طبیعتی بکر، ارتفاعات سرسبز، جاده‌های پر پیچ‌ و خم زیبا، چشم‌اندازهای طبیعی بی‌نظیر و… توجه افراد زیادی را به خود جذب کرده‌ است و روزانه افراد گردشگر زیادی برای آفرود سواری به آن‌ جا می‌روند.

کویر ورزنه

یکی دیگر از کویرهایی که در استان اصفهان واقع شده‌ است، کویر ورزنه نام دارد. این کویر فاصله کمی با روستای قهی دارد و با زاینده‌ رود، باتلاق گاو خونی و شهرستان ورزنه در همسایگی است. در این کویر معروف، تپه‌های شنی بسیار زیادی وجود دارد که آفرود سواران می‌توانند در آن‌ جا به تفریح بپردازند و لحظات خوشی را سپری کنند.

کویر متین آباد

یکی ‌دیگر از بهترین کویرهای ایران که آفرود سواران می‌توانند در آن‌ جا به تفریح مشغول شوند، کویر متین آباد است. این کویر زیبا سالانه مسافران و گردشگران بسیار زیادی را از سراسر جهان به سمت خود می‌کشاند و افرادی که به آن‌ جا بروند، می‌توانند به تفریحات سالمی همچون آفرود سواری، سافاری، شترسواری، تماشای ستاره‌ها در شب، دوچرخه‌ سواری، پیاده‌روی، بازدید از مزارع پرورش شترمرغ و شتر نیز بپردازند و سفری متفاوت داشته باشند.

هیجان انگیزترین جاده ها برای آفرود

سوباتان

یکی دیگر از معروف ترین مکان های آفرود ایران که جاذبه‌های فوق‌ العاده زیادی نیز در خود جای داده‌ است، سوباتان است. این منطقه دارای دشت‌های وسیع، تپه‌های گلی و صخره‌های بزرگی است که از آن‌ها به‌ عنوان مسیر آفرود سواری استفاده می‌کنند.

مسیر آفرودی سوباتان از سمت جاده اسالم به خلخال است و این مسیر، طبیعتی بکر دارد. در این منطقه، اصلا آلودگی هوا وجود ندارد و شما می‌توانید از هوای پاک آن‌ جا لذت ببرید. در سوباتان، خانه‌های روستایی زیادی وجود دارد که می‌توانید شب‌ها را در آن‌ جا اتراق کنید و لذت سفر خود را چند برابر نمایید.

کاراکال

از جمله بهترین مسیر های آفرود که طرفداران زیادی هم دارد، می‌توان کویر کاراکال را نام برد. این کویر دیدنی و بکر در نزدیکی شهر بافق یزد واقع شده‌ است و نام آن را از یک گربه‌ وحشی گرفته‌اند که در کویر زندگی می‌کند. کویر کاراکال از امکانات بسیار مناسبی برای گردشگران برخوردار است و افرادی که به این کویر سفر کنند، علاوه‌بر آفرود سواری می‌توانند تجربه سافاری، شترسواری، رصد ستارگان، اجرای موسیقی زنده و گشت با موتور 4 چرخ نیز داشته باشند.

هیجان انگیزترین جاده ها برای آفرود

کویر لوت

کویر لوت نیز به‌ عنوان معروف‌ ترین مکان‌ های آفرود ایران شناخته شده‌ است و ویژگی‌های خاصی دارد. این کویر تماشایی بین استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان قرار گرفته‌ است و دمای هوای آن بسیار بالا است.

مسافران علاوه‌بر بهره‌مند شدن از چشم‌ اندازهای کویری، می‌توانند تجربه آفرود سواری، موتور سواری و سافاری را نیز داشته باشند و از سفر به‌ یادماندنی خود نهایت لذت را ببرند. دقت داشته باشید بهترین زمان برای سفر به این کویر محبوب، فصل پاییز و زمستان است زیرا در این فصل‌ها آب‌ و هوای آن‌جا مطلوب‌تر است.

اوایل فصل بهار نیز می‌تواند زمان مناسبی برای سفر به کویر لوت باشد. تا حد امکان سعی کنید در تابستان به این منطقه سفر نکنید زیرا هوا در این زمان بسیار گرم است.

بازارگاه ؛ خرید آسان بلیط آنلاین

سامانه بازارگاه کامل‌ترین امکانات را در زمینه خرید بلیط اتوبوس، اجاره سرویس دربستی و ارسال بار اینترنتی در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید برای داشتن سفری راحت‌تر و اختصاصی، از طریق سامانه بازارگاه تاکسی بین شهری دربست تهیه کنید. بزرگ‌ترین مزیت تاکسی‌های دربست این است که شما از درب منزل سوار و در مقصد هرکجا بخواهید پیاده می‌شوید حتی می‌توانید در مقصد توقف چند ساعته‌ایی داشته باشید و با همان تاکسی‌ برگردید. داشتن کاربری ساده و همچنین وجود اپلیکیشن کارامد و پوشش دهی معتبرترین شرکت های مسافربری سراسر کشور، شما را از مراجعه به سایت های متعدد جهت خرید بلیط اتوبوس بی نیاز می‌نماید.

سخن پایانی

از آن جایی‌ که تنوع محیط‌ زیستی در ایران بسیار زیاد است، شما می‌توانید مکان‌های آفرود سواری بسیار زیادی را در کشور پیدا کنید و از سواری با خودروهای مخصوص در آن‌ها نهایت لذت را ببرید. به‌ طور کلی می‌توان گفت جنگل‌ها، کوه‌ها و کویرها بهترین مکان ها برای آفرود هستند و افرادی که برای آفرود سواری به این مناطق بروند، می‌توانند تجربه‌های جذابی را کسب کنند.

در این مقاله ما سعی کردیم چند نمونه از بهترین و معروف‌ ترین مکان‌های آفرود سواری را به شما معرفی کنیم تا بتوانید گزینه‌های موجود را بهتر بشناسید و راحت‌تر تصمیم بگیرید.

نظر شما درباره بهترین مکان ها برای آفرود چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر