;
coinex

افزایش قیمت دوج کوین با نهایی شدن خرید توییتر توسط ایلان ماسک

افزایش قیمت دوج کوین در بعد از ظهر روز دوشنبه و پس از انتشار اخباری مبنی بر پذیرش معامله خرید ایلان ماسک توسط توییتر رخ داد. برای اطلاع از جزییات این خبر، در ادامه با تکراتو همراه شوید.

پس از اعلام خبر خرید توییتر توسط ایلان ماسک، قیمت میم کوین دوج به طور تقریبی 27 درصد افزایش یافت. در پایان روز دوشنبه، ارزش دوج کوین و توییتر روی رشد 24.3 و 5.6 درصدی ثابت ماند.

دوج کوین که دارایی میم اصلی به شمار می‌رود، بر اساس میم معروف اینترنتی دوج در سال 2013 در همان سال ساخته شد. این ارز در سال گذشته و پس از تأیید و ادامه تبلیغات آن توسط ایلان ماسک، به یک ارز پراهمیت تبدیل شد.

تأثیرات ایلان ماسک در افزایش قیمت دوج کوین

از سال گذشته تاکنون، ایلان ماسک با توییت‌های خود در مورد دوج کوین و بیت کوین به یک محرک مهم در بازار رمزارزها تبدیل شده است. در ماه می سال گذشته، پست‌های وی منجر به رالی قیمتی دوج کوین به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی 67 سنت شد.

افزایش قیمت دوج کوین با نهایی شدن خرید توییتر توسط ایلان ماسک

جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیر عامل سابق و یکی از بنیان‌گذاران توییتر، در ماه نوامبر از این شرکت کناره‌گیری کرد تا تمرکز خود را بر روی شرکت پرداخت خود قرار دهد.  شرکتی که از آن زمان، از Square به Block تغییر نام داده تا جاه‌طلبی‌های گسترده‌تری را در حوزه ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک‌ چین منعکس کند.

آیا ایلان ماسک ارزهای دیجیتال را در اولویت‌های خود قرار داده است؟

ایلان ماسک علاوه بر تأثیرگذاری بر روی دوج کوین، به یکی از بزرگترین خریداران شرکتی بیت کوین (از طریق تسلا) تبدیل شده است.  افرادی که امیدوار به ادغام بیشتر ویژگی‌های بومی کریپتو با توییتر هستند، منتظر دانستن این هستند که آیا ماسک کریپتو را در اولویت‌های خود قرار می‌دهد یا خیر.

ماهیت مقاومتی بیت کوین در زمینه با سانسورشیپ با دیدگاه‌های ماسک درباره آزادی بیان همسو است.

ایلان ماسک روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت:

آزادی بیان بستر ایجاد یک دموکراسی کارآمد است و توییتر میدان اصلی شهر دیجیتالی است که در آن موضوعات حیاتی برای آینده بشریت مورد بحث قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ارتباط قیمت دوج کوین با فعالیت‌های ایلان ماسک چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: cnbc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر