;
coinex

ایلان ماسک توییتر را خرید؛ 44 میلیارد دلار ناقابل!

خرید توییتر توسط ایلان ماسک! شاید به جرات بتوان گفت که این خبر، یکی از جذاب‌ترین خبرهای دنیای این روزهای تکنولوژی است. با تکراتو همراه باشید.

بالاخره و پس از انجام مذاکرات طولانی، هیئت مدیره توییتر با فروش این پلتفرم به ایلان ماسک موافقت کرد. ایلان ماسک با پرداخت 44 میلیارد دلار، مالک توییتر می‌شود.

دوشنبه، 25 آوریل (5 اردیبهشت)، هیات مدیره توییتر با پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید سهام این شرکت به مبلغ 44 میلیارد دلار موافقت کرد. این مبلغ، پیشنهاد نهایی ماسک بود. او تقریبا دو هفته قبل اعلام کرد که قصد خرید توییتر را دارد و برای آن، 43 میلیارد دلار پرداخت می‌کند و گفت که اگر با پیشنهاد او موفقت نشود، درباره موقعیت خود به‌عنوان سهامدار توییتر، تجدیدنظر خواهد کرد.

نکته جالب این داستان اینجاست که مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس اعلام کرده است که این خرید شخصی بوده و هیچ ربطی به تسلا ندارد!

توییتر خصوصی شد

توییتر با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده که هر سهم توییتر به ارزش 54.20 دلار فروخته می‌شود؛ این همان مبلغی است که ایلان ماسک در پیشنهاد اولیه خود مطرح کرده بود. خرید توییتر توسط ایلان ماسک یک اتفاق مهم در دنیای رسانه و سیاست محسوب می‌شود؛ جایی که در آن، توییتر نقش میزبان را برای چهره‌های سرشناس جهان بازی می‌کند.

ایلان ماسک توییتر را خرید؛ 44 میلیارد دلار ناقابل!

با توجه به اسناد جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، ایلان ماسک قصد دارد 22 میلیارد از هزینه خرید توییتر را شخصا پرداخت کند و مابقی مبلغ را وام بگیرد؛ وامی که به باور تحلیلگران، می‌تواند هزینه سرسام آور سالانه 1 میلیارد دلاری را به توییتر تحمیل کند. این مقدار معادل 20 درصد از مجموع درآمد این شرکت در طی یک سال خواهد بود!

ایلان ماسک پس از پذیرفته شدن پیشنهادش، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که می‌خواهد توییتر را «بهتر از همیشه» بسازد. او در بیانیه خود گفت:

آزادی بیان، بستر یک دموکراسی کارآمد است و توییتر، میدان اصلی شهر دیجیتالی است که در آن، موضوعات حیاتی مرتبط با آینده بشریت،‌ مورد بحث قرار می‌گیرد.

او همچنین ادامه داد:

من می‌خواهم با بهینه‌سازی محصولات با ویژگی‌های جدید، منبع باز شدن الگوریتم‌ها برای افزایش اعتماد، حذف ربات‌های اسپم و احراز هویت همه انسان‌ها، توییتری بهتر از همیشه بسازم. توییتر پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد. من مشتاقانه منتظر کار با شرکت و اجتماع کاربران آن هستم تا پتانسیل آن آزاد شود.

ایلان ماسک در رابطه با خرید توییتر، بارها خاطر نشان کرده که می‌خواهد با ترول‌ها در توییتر مبارزه کند. وی همچنین تغییراتی را در سرویس اشتراک توییتر از جمله کاهش قیمت و ممنوعیت تبلیغات پیشنهاد کرده است.

سوال مهمی که مطرح می‌شود، این است که چه کسی توییتر را اداره خواهد کرد؟ ایلان ماسک در نامه اولیه خود نسبت به مدیریت توییتر انتقاد کرده بود. بنابراین بعید است که پاراگ آگاروال، در سمت مدیرعاملی توییتر باقی بماند. همچنین باید در نظر داشت که ماسک در حال حاضر، چندین شرکت را مدیریت می‌کند و احتمال اینکه بخواهد توییتر را اداره کند، غیرممکن به نظر می‌رسد.

پس از انتشار این خبر، ارزش سهام توییتر تا 6 درصد افزایش یافت و در حدود 51.84 دلار در نوسان است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد خصوصی شدن توییتر چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    در نهایت ایلان ماسک همه چی رو خراب می‌کنه.

    پاسخ