;
coinex

حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی [بررسی پنج علت خرابی لمس شیائومی]

اخیراً بسیاری از کاربران شیائومی، از خرابی تاچ گوشی خود شکایت کردند. به همین دلیل هم ما در این نوشتار از تکراتو، به حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی می‌پردازیم.

حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید از آن اطلاع داشته باشید. اگر شما هم گوشی شیائومی دارید، ممکن است با این مشکل مواجه شده و لمس آن کار نکند. به همین دلیل هم ما در این نوشتار، اطلاعاتی درباره دلایل کار نکردن لمس گوشی و همچنین نحوه حل آن را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا این مشکل گوشی خود را رفع کنید. پس تا انتها ما را همراهی کرده و از این اطلاعات به بهترین شکل استفاده نمایید.

در حال حاضر، گوشی‌های بسیاری در بازار وجود دارد که در دسترس افراد و کاربران قرار دارد. شیائومی یکی از معروف‌‌ترین و بهترین برندهای در دسترس است که قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بااین‌حال، این گوشی مشکلاتی هم دارد که بهتر است از آن آگاه باشید. اگر شما هم قصد خرید گوشی‌های شیائومی دارید، بهتر است از قبل اطلاعاتی درباره این گوشی کسب کنید.

مشکلات متنوعی برای این گوشی وجود دارد که کار نکردن تاچ آن، یکی از مهم‌ترین مسائل است. احتمال دارد بسیاری از کاربران این گوشی، با این‌گونه مشکلات مواجه شوند. همان طور که می‌دانید، فناوری تاچ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تلفن‌های مدرن به شمار می‌رود. بااین‌حال، این قابلیت مشکلاتی هم در بر دارد که باعث ابراز شکایت بسیاری از کاربران شده است. ما در این نوشتار از تکراتو، برخی از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل و نحوه حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم.

حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی

همان طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، مشکلات زیادی درباره تاچ گوشی وجود دارد که باعث می‌شود شما از کارهای خود باز بمانید. ازآنجاکه شما دائماً از لمس گوشی خود استفاده می‌کنید، در معرض بروز مشکلاتی است که شاید با آن‌ها روبرو شوید. به همین دلیل هم باید توجه ویژه‌ای به تاچ گوشی خود داشته باشید تا در صورت بروز مشکل، بتوانید راحت‌تر و سریع‌تر آن را حل کنید. به‌طورکلی، هر مشکل گوشی دلایل به‌خصوصی دارد که تاچ هم از این قاعده مستثنی نیست.

حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی

علاوه بر مشکل لمس نمایشگر شیائومی که باید نحوه حل آن را یاد بگیرید، می‌توانید نگاهی به حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی بیندازید.

در بسیاری موارد، گوشی‌های شیائومی مشکل آنتن‌دهی دارند و ممکن است کاربران را با مشکلاتی مواجه کنند. به همین دلیل هم سری به حل مشکل آنتن‌دهی گوشی شیائومی زده و این مشکل را رفع کنید. حل مشکل پر بودن فضای Other گوشی اندرویدی می‌تواند به شما کمک کند که فضای ذخیره گوشی‌های خود را تا حد زیادی آزاد کنید.

بررسی علل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که قبل از درک حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی باید بدانید، علت‌های این مشکل است. این موضوع می‌تواند در حل مشکل خرابی تاچ گوشی های شیائومی هم به شما کمک کند. پس برای این‌که دلایل و علل خرابی تاچ گوشی‌های شیائومی و سایر برندها را بدانید، به این بخش توجه کرده و از این اطلاعات به بهترین شکل استفاده نمایید.

حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی

رسیدن رطوبت

رطوبت یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین دلایل مشکل تاچ شیائومی است که باید از آن آگاه باشید. به همین دلیل هم بهتر است که گوشی‌های خود را از هرگونه رطوبت و آب، دور کنید تا لمس آن دچار این مشکلات نشود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید اخیراً با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از افراد علاوه بر دست‌ها، گوشی‌های خود را نیز ضدعفونی می‌کنند. به یاد داشته باشید که این کار می‌تواند به اجزای درونی و تاچ LCD  گوشی وارد شده و به آن‌ها آسیب برساند. پس از این کار خودداری کنید.

وارد شدن ضربه

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است مشکل لمس نمایشگر شیائومی را تشدید کند، وارد شدن ضربه به آن است. بسیاری از افراد هستند که مراقب گوشی خود نبوده و آن را در معرض این ضربات قرار می‌دهند. پس اگر می‌خواهید گوشی سالمی داشته باشید که تاچ آن هم مشکلی نداشته باشد، بهتر است که از وارد شدن ضربه به آن پیشگیری کنید. حتی برخی می‌گویند که این کار عمر تلفن همراه شما را هم تا حد زیادی افزایش می‌دهد. با ادامه حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی همراه ما باشید.

بکار بردن تاچ و LCD غیر اصل

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در بسیاری موارد، از تاچ و LCDهای غیر اصل استفاده شده و همین امر هم موجب خرابی و مشکل تاچ شیائومی می‌شود به همین دلیل هم بهتر است گوشی خود را از مکان‌های کاملاً مطمئن خریداری کنید تا از بروز این‌گونه مشکلات پیشگیری نمایید. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که استفاده از تاچ غیر اصل ممکن است به سایر قطعات گوشی هم آسیب برساند. پس این مورد را در نظر گرفته و برای گوشی خود، بکار ببرید.

حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی

مشکلات نرم‌افزاری

در بسیاری مواقع، ممکن است گوشی شما مشکلات نرم‌افزاری داشته باشد که باعث خرابی آن شود. به همین منظور و برای این‌که بتوانید به حل مشکل خرابی تاچ گوشی های شیائومی بپردازید، بهتر است از ویروسی شدن و بالا رفتن حجم گوشی خود پیشگیری کنید. این کار موجب می‌شود که این مشکلات نرم‌افزاری در گوشی شما به وجود نیاید.

علاوه بر این، باید به یاد داشته باشید که بدانید چه برنامه‌هایی روی گوشی خود نصب می‌کنید. این بدان معنی است که نصب بدافزارها و سایر برنامه‌های مخرب می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در تاچ گوشی شما شود. درنتیجه، شما باید از ویروسی شدن، بالا رفتن حجم تلفن همراه و نصب برنامه‌های مخرب جلوگیری کنید. این کار در حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی کمک زیادی به شما می‌کند.

برای مطالعه بیشتر:

حل مشکلات و معایب گوشی پوکو X3 پرو

سپردن گوشی به افراد غیرمتخصص

آیا وقتی گوشی شما خراب می‌شود، برای تعمیر آن را به دست هرکسی می‌سپارید؟ مهم‌ترین موضوعی که در تعمیر گوشی باید به یاد داشته باشید، این است که هرگز نباید آن را به دست افراد غیرمتخصص بسپارید. درصورتی‌که این کار را انجام دهید، ممکن است با عواقب سنگینی مواجه شوید که جبران آن‌ها برای شما دشوار باشد. در بسیاری موارد، ما مشاهده کرده‌ایم که افراد غیرمتخصص که قصد برطرف کردن مشکل تاچ شیائومی را داشتند، فلت تاچ آن را پاره کرده‌اند و مشتری مجبور به پرداخت هزینه‌های بالاتری شده است.

حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی

روش‌های حل مشکل خرابی تاچ گوشی های شیائومی

بعدازاین که درباره مشکلات موجود در تاچ گوشی‌های شیائومی دانستید، وقت آن رسیده که اطلاعاتی هم درباره روش‌های حل آن‌ها پیدا کنید. بدین منظور، در این بخش می‌توانید روش‌های حل مشکل خرابی تاچ گوشی های شیائومی را مشاهده کرده و از این اطلاعات به بهترین شکل استفاده نمایید. باتوجه‌به مشکلاتی که در بالا ذکر کردیم، متوجه شدیم که این قبیل مسائل در گوشی‌های شیائومی به‌وفور یافت می‌شود. به همین دلیل هم بهتر است قبل از هرگونه خرید، این اطلاعات را به‌خوبی درک کنید.

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که حین استفاده از گوشی‌های هوشمند، با مشکلاتی روبرو شده باشید. به همین دلیل هم ممکن است برای شما سؤال پیش بیاید که حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی به چه صورت است و چگونه می‌توانیم به این‌گونه مشکلات غلبه کنیم؟ اگر گوشی شما هم دچار این مشکلات شد، نیازی به ترس و واهمه نیست و با چند روش ساده، می‌توانید آن‌ها را حل کنید؛ بنابراین، در این مقاله برخی از روش‌های ساده برای غلبه بر مشکل لمس نمایشگر شیائومی را برای شما شرح می‌دهیم.

تلفن همراه خود را ری استارت کنید

یکی از اولین کارهایی که می‌توانید برای حل این مشکل انجام دهید، ری استارت کردن تلفن همراه است. اگر هنگام انجام فعالیت‌های روزمره با گوشی شیائومی خود، ناگهان تاچ آن دچار مشکل شد، اولین کاری که برای رفع آن باید انجام دهید، این است که آن را خاموش و سپس مجدداً خاموش کنید.

حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی

برای انجام این کار، شما تنها باید دکمه پاور (خاموش/روشن) را به مدت 30 تا 50 ثانیه نگه دارید. معمولاً بعد از انجام این کار، گوشی ری استارت شده و به حالت اولیه باز می‌گردد و به مرحله بوت کردن می‌رسد. بعد از انجام مراحل بوت کردن و کامل شدن آن، تاچ این گوشی را آزمایش کرده و مطمئن شوید که به حالت اولیه بازگشته است. اگر باوجود طی مراحل بالا، باز هم تاچ گوش شما بهبود پیدا نکرد، بهتر است از روش‌های ذیل استفاده کنید.

باتری گوشی خود را خارج کنید

اگر روش قبل برای حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی کارساز نبود، شما باید باتری گوشی را خارج کنید. البته همان طور که می‌دانید، باتری این گوشی‌ها به‌صورت متصل بوده و هرکسی نمی‌تواند آن‌ها را باز کند. به همین دلیل هم باز کردن کاور پشتی این گوشی‌ها نیازمند تخصص خاصی است که باید از آن اطلاع داشته باشید. با باز کردن پشت گوشی، شما می‌توانید باتری غیر قابل تعویض را جدا کرده و مشکل تاچ شیائومی را برطرف کنید.

برای باز کردن پوشش PCB پشتی گوشی، باید از پیچ‌گوشتی مخصوص به آن استفاده کنید. در نظر داشته باشید که این کار را بادقت تمام انجام دهی تا از آسیب به سایر بخش‌های گوشی پیشگیری کنید. اگر باتری گوشی شما قابل‌مشاهده است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوکت اتصال را از باتری گوشی خود خارج کنید. سپس اجازه دهید که پنج دقیق از انجام این کار بگذرد.

حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی

در مرحله بعد، تنها باید سوکت باتری غیر قابل جداشدن خود را دوباره به‌جای خود وصل کنید. درنهایت، گوشی شیائومی خود را مجدداً روشن کنید و تاچ و نمونه عملکرد لمس گوشی شیائومی خود را آزمایش نمایید. بسیار احتمال دارد که در این روش، تاچ گوشی شما درست شده باشد.

هارد ریست را اجرا کنید

اگر دو روش مذکور نتوانستند کار شما را پیش ببرند، می‌توانید از گزینه هارد ریست استفاده کنید. بسیاری از مواقعی که گوشی شما مشکل نرم‌افزاری داشته باشد، برای حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی باید آن را هارد ریست کنید. این گزینه می‌تواند تا حد زیادی این مشکل را رفع کند. پس برای استفاده از آن، به این بخش توجه بفرمایید.

باتوجه‌به موضوعات گفته شده، شما می‌توانید هارد ریست را اجرا کرده و این مشکل را رفع کنید. برای استفاده از این روش، شما این امکان را دارید که گوشی را به حالت تنظیمات کارخانه بازگردانید. اگر می‌خواهید گزینه هارد ریست را اجرا کنید، به منوی تنظیمات گوشی بروید و به آن دسترسی داشته باشید. البته ممکن است برای شما سؤال پیش بیاید که چگونه می‌توان به تنظیمات گوشی رفت، درحالی‌که لمس گوشی مشکل دارد؟

بهترین کاری که می‌توانید برای این کار می‌توانید انجام دهید، استفاده از ماوس مربوط به رایانه شخصی یا لپ‌تاپ است. شاید برای شما جالب باشد که چگونه می‌توان از این ماوس استفاده کرد؟ برای وصل کردن ماوس به گوشی، شما باید از کابل OTG استفاده کرده و آن را به گوشی شیائومی وصل کنید. در ادامه، می‌توانید نماد نوعی فلش روی لپ‌تاپ را روی گوشی خود مشاهده کنید.

 

در نهایت، شما می‌توانید به‌راحتی از گزینه ناوبری که به‌صورت ماوس و کابل OTG به نمایش درمی‌آید، استفاده کنید. به همین ترتیب، شما این امکان را دارید که به منوی تنظیمات گوشی خود دسترسی داشته باشید. سپس می‌توانید از هارد ریست استفاده کنید.

برای مطالعه بیشتر:

حل مشکلات و معایب گوشی شیائومی پوکو GT X3

تاچ و LCD گوشی خود را تعویض کنید

روش دیگری که برای حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی باید انجام دهید، تعویض تاچ و LCD گوشی شماست. در بسیاری مواقع که سایر روش‎های ذکرشده برای رفع این‌گونه مشکلات کارساز نباشد، مجبور خواهید بود که تاچ و یا LCD گوشی خود را تعویض نمایید. در بسیاری مواقع که گوشی با فشارهای سنگین یا ضربات سخت آسیب دیده باشد، تنها باید با استفاده از تعویض تاچ و LCD گوشی خود را تعمیر کنید. به بیانی دیگر، در صورت وجود ضربات فیزیکی به نمایشگر، شما باید آن را تعویض کنید.

اگر مشکل لمس نمایشگر شیائومی شما به‌خاطر ضربات فیزیکی است و کار نمی‌کند، بهترین روش برای حل مشکل خرابی تاچ گوشی های شیائومی را می‌توان تعویض LCD دانست. بعد از انجام این کار، عملکرد تاچ گوشی خود را مجدداً تست کنید. البته همان طور که می‌دانید، استفاده از این روش و تعویض LCD با هزینه نسبتاً بالایی همراه است. به همین دلیل هم پیشنهاد می‌کنیم که از گوشی خود در برابر هرگونه آسیب و ضربه محافظت کنید تا مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگین برای رفع آن نباشید.

حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی

راه‌های سوکت و نمایشگر را چک کنید

همان طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، آسیب‌های سخت‌افزاری می‌تواند در مشکل تاچ شیائومی تأثیرگذار باشد. به بیانی دیگر، آسیب به سایر قطعات اصلی گوشی مانند سوکت‌های صفحه‌نمایش گوشی می‌تواند باعث اخلال در عملکرد تاچ و لمس گوشی شیائومی شما شود. در این صورت، شما باید از روش زیر استفاده کنید تا حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی را انجام دهید.

برای استفاده از این روش، شما باید وضعیت سوکت صفحه‌نمایش گوشی خود را چک کنید که آیا آسیب خوردگی دارد یا خیر؟ اگر بعد از بررسی وضعیت سوکت نمایشگر، متوجه وجود آسیب یا ضربه شدید، باید در ابتدا سوکت را تمیز و سپس لحیم کنید.

علاوه بر این، چک کردن خط صفحه‌نمایش گوشی لمسی شما هم می‌توانید کمک شایانی برای بررسی آسیب وارده باشد. برای بررسی این ویژگی، بهتر است که از مولتی‌متر استفاده کنید تا بتوانید مشکل لمس نمایشگر شیائومی را برطرف کنید. اگر این خطر قطع شده بود، باید در سریع‌ترین زمان، گزینه جامپر را حذف کنید تا این شرایط را به حالت اولیه بازگردانید. البته برای استفاده از این روش، بهتر است از متخصصان در این حوزه کمک بگیرید.

توضیحاتی درباره برند شیائومی

برند شیائومی، یکی از بهترین و محبوب‌ترین برندهای موجود در بازار است که طرفداران زیادی دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این برند، جزو پنج شرکت محبوب در حوزه ساخت گوشی‌های هوشمند است. این گوشی‌های چینی، برخی مشکلات برای کاربران ایجاد کرده که مربوط به تاچ ال‌سی‌دی آن‌ها می‌شود. البته این‌گونه مشکلات در همه برندها قابل‌ مشاهده است که باید از آن‌ها مطلع شوید.

حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی

سخن نهایی

حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید درباره آن اطلاعاتی کسب کنید. ما در این نوشتار، اطلاعاتی درباره دلایل خراب شدن تاچ گوشی و روش‌های حل آن را برای شما شرح دادیم. باتوجه‌به اطلاعات فوق در این مطلب، شما می‌توانید مسائل موجود در نمایشگر گوشی خود را یافته و از آن برای حل مشکل خرابی تاچ گوشی های شیائومی استفاده کنید.

سؤالات متداول

چرا لمس گوشی کار نمی‌کند؟

همان طور که در این مقاله گفتیم، دلایل متفاوتی از جمله ضربه، رطوبت و مشکلات نرم‌افزاری می‌تواند منجر به کار نکردن لمس گوشی شود. اما مهم‌ترین دلایل این موضوع، استفاده از تاچ و LCD غیر اصل و نامرغوب است.

علت هنگ کردن تاچ گوشی شیائومی چیست؟

اگر گوشی شما در حین کار کردن هنگ می‌کند، احتمالاً به دلیل وجود رطوبت و یا مشکلات نرم‌افزاری در گوشی شیائومی است.

چرا گوشی من در حین شارژ، هنگ می‌کند؟

در بسیاری مواقع، مشاهده کردیم که گوشی در حین شارژ شدن، هنگ می‌کند. بسیاری از کارشناسان می‌گویند که مهم‌ترین دلیل این موضوع می‌تواند خراب بودن IC شارژ گوشی باشد که باید آن را تعویض نمایید.

بیشتر بخوانید:

منبع: mobilintec

نظر شما درباره این مقاله چیست؟ آیا این راه حل‌ها برای شما مفید بود‌؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام
    همه جای گوشی لمس وتاچ کار میکند،ولی قسمت جستجو(ذره بین،×)کارنمکند یابعداز چند بار ضربه زدن این قسمت هم کار میکندو درضمن ریسیت شد،فلاش هم شده ولی باز هم کارنمیکند. ۱۱ ماه هست که گوشی را از کارتون درآورده ام ونچهنوز نو می‌باشد.خواهشا حل مشکل را اگر میدانیدبگویید…
    پیشاپیش از شما وهمکارتان متشکرم٪

    پاسخ