;
coinex

بررسی شیائومی Civi 1S ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

با بررسی شیائومی Civi 1S در ادامه همراه ما باشید. این گوشی جدید دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی زیادی است که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

اولین نسل شیائومی Civi در ماه سپتامبر به‌عنوان یک دستگاه زیبا با دوربین‌هایی باکیفیت و قابلیت‌هایی بالا رونمایی شد.

این گوشی زیبا و با کیفیت از محصولاتی است که در ابتدا با زیبایی که داشت توانست نظر همگان را به خود جلب کند. اما علاوه بر زیبایی ویژگی‌های دیگری نیز دارد که باعث شد یکی از گوشی‌های پرطرفدار این گوشی باشد.

اگر مایل هستید با ویژگی‌های گوشی شیائومی سیوی 1S بیشتر آشنا شوید، با بررسی گوشی Civi 1S شیائومی همراه ما باشید.

بررسی شیائومی Civi 1S

اگر به دنبال یک گوشی زیبا و باکیفیت هستید که قابلیت‌های بالایی نیز داشته باشد و بتوانید تمام کارهای روزانه خود را با آن نجام دهید، گوشی شیائومی سیوی 1S انتخابی حرفه‌ای است.

بررسی شیائومی Civi 1S که در این مقاله انجام شده است به شما کمک می‌کند تا به اطلاعات بیشتری در مورد این گوشی دست یابید.

بررسی شیائومی Civi 1S از نظر طراحی ظاهری و کیفیت

این گوشی جدید از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با مدل اصلی ندارد و در این زمینه شیائومی کار خاصی انجام نداده است. شیائومی سی وی با ابعاد 158.3 × 71.5 × 7 میلی‌متر و وزنی حدود 166 گرم یک گوشی ظریف و سبک است که علاوه بر خوش‌دست بودن، ظاهر و اندازه‌ای متناسب با سلیقه‌ی بانوان دارد.

فریم این گوشی مبتنی بر فلز بوده و برای پنل پشتی هم از شیشه استفاده شده است. ضخامت گوشی شیائومی Civi 1S فقط به ۶.۹۸ میلی‌متر می‌رسد و این یعنی گوشی باریکی محسوب می‌شود. گفتنی است پنل شیشه‌ای از نوع مات است و به همین خاطر جلوه‌ی جذابی را برای این گوشی به ارمغان می‌آورد.

بررسی شیائومی Civi 1S

برای اینکه ظاهر گوشی خوب به نظر برسد، یکی از فاکتور‌های بسیار مهم جنس قاب پشتی است. برای اولین بار شیائومی از فناوری جدید مخملی AG در ساخت گوشی سیوی استفاده کرده که در مقایسه با فرایند AG معمولی می‌تواند حس بصری مطلوب‌تری را به کاربران القاء کند.

بیشتر بخوانید: بررسی شیائومی بلک شارک 5 پرو ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

صفحه خمیده این مدل خط جداکننده نمایشگر از بدنه را در بهترین مکان پنهان کرده و  بازل پایینی xiaomi civi یک قاب 2.55 میلی‌متری است که باریک‌ترین موردی که شیائومی تاکنون در گوشی‌های خود استفاده کرده است.

در پنل پشتی آن یک ماژول دوربین مستطیل شکل دیده می‌شود که این روزها بسیاری از گوشی‌های برای ماژول دوربین خود از این طراحی استفاده می‌کنند.

بررسی شیائومی Civi 1S

درون این ماژول سه دوربین به صورت مثلثی کنار یکدیگر تعبیه شده‌اند. سنسور اصلی از لنز بزرگی بهره می‌برد و دو دوربین دیگر در سمت راست و چپ بخش پایینی آن قرار گرفته‌اند. در ضمن پایین این دوربین‌ها هم یک نوار LED افقی باریک دیده می‌شود.

ترکیب لنزهای سه‌گانه دوربین عقب بصورت یک لنز بزرگ و دو لنز کوچک مرتب شده‌ و لنز جلو هم با طراحی هول پانچ در بالای نمایشگر قرار گرفته است.

این گوشی شیائومی در رنگ‌های آبی، مشکی و صورتی روانه بازار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی M62 سامسونگ (Galaxy M62) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی شیائومی Civi 1S از نظر صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی شیائومی سیوی 6.55  اینچی و از نوع OLED است. این نمایشگر وضوح تصویر 1080 × 2400 پیکسلی ارائه می‌دهد و از نرخ تازه سازی 120 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند.

تراکم پیکسلی این نمایشگر 402 پیکسل در هر اینچ بوده و پیک روشنایی آن به 950 نیت می‌رسد که در عمل کار با گوشی شیائومی سی وی و استفاده از نمایشگر آن را در نور روز بسیار ساده می‌کند.

بررسی شیائومی Civi 1S

صفحه نمایش گوشی سیوی از نظر صوتی و تصویری نیز پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته، بعلاوه از HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند و همچنین از عمق رنگ 10 بیتی برخوردارست و می‌تواند 1.07 میلیارد رنگ را نمایش دهد.

این نمایشگر می‌تواند رنگ‌های ۱۰ بیتی را نمایش دهد و نرخ نمونه‌برداری لمسی آن هم به ۲۴۰ هرتز می‌رسد. به لطف داشتن نسبت کنتراست ۵ میلیون به ۱، کاربران با خرید این گوشی از کنتراست بسیار خوبی بهره‌مند می‌شوند.

بر روی صفحه نمایش شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ۵ تعبیه شده که می‌تواند دوام این نمایشگر را به طور قابل توجهی افزایش دهد. این نمایشگر می‌تواند مجموعه‌ای از تجربیات بصری منحصر به فرد و غنی را برای کاربران خود به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A53 سامسونگ (Galaxy A53) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گوشی Civi 1S شیائومی از نظر دوربین

در پنل پشتی این گوشی، سه لنز دوربین قرار گرفته است. لنزهای سه گانه گوشی سی وی مشخصاتی به شرح زیر دارند:

  • لنز 64 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 1/2.0 اینچ سایز سنسور، 0.7 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/1.8)
  • لنز 8 مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش 120 درجه، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، 1/4.0 اینچ سایز سنسور، f/2.2)
  • لنز 2 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)

لنز اصلی 64 مگاپیکسلی این گوشی از لرزشگیر اپیتکال (OIS) پشتیبانی می‌کند. این لنز همراه با دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید Sony IMX355 و سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو، تنظیمات دوربین را تشکیل می‌دهند.

بررسی شیائومی Civi 1S

از قابلیت‌های دوربین می‌توان به فلاش دوگانه‌ی (LED (dual-tone، حالت‌های پانوراما و HDR اشاره کرد. همچنین گوشی سیوی فیلم‌برداری را با سرعت و کیفیت‌های 4K@30fps 1080p@30/60/120fps انجام می‌دهد و از لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی نیز برخوردارست.

گوشی شیائومی سیوی از اولین روزهای تبلیغات خود روی کلماتی مثل زیبایی، عکس‌های سلفی و ظاهر خوب مانور داد، بنابراین علاوه بر طراحی و  ظاهر زیبا، یک دوربین سلفی فوق‌العاده‌ نیز از آن انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های تاشو

در نمای جلویی این گوشی هم یک لنز 32 مگاپیکسلی Sony IMX616 با قابلیت فوکوس خودکار قرار گرفته است. این دوربین از تکنولوژی CyberFocus، ردیابی چشم کاربر بهره می‌برد.

این تکنولوژی درواقع نسل جدیدی از تکنولوژی CyberDog شیائومی است که برای اولین بار در گوشی شیائومی 12 پرو استفاده شد.

بررسی شیائومی Civi 1S

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی شیائومی civi دارای یک الگوریتم زیبایی طبیعی است که حتی می‌تواند ویژگی‌های صورت و حالت‌های هیجانی مختلف را تجزیه و تحلیل کند تا زیبایی طبیعی بیشتری را برای کاربر خود به ارمغان آورد.

بهینه سازی رنگ پوست، از بین بردن سیاهی و خطوط از جمله قابلیت‌هایی است که باعث جذابیت‌ عکس‌های سلفی این مدل می‌شود. دو حالت سلفی (طبیعی و کلاسیک) نیز وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد مناسب‌ترین جلوه را برای زیبایی چهره‌ی خود انتخاب کنید. همه اینها مواردیست که شیائومی سیوی به کاربران خود هدیه می‌دهد.

نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین این گوشی در ادامه آمده است که شما می‌توانید با کلیک بر روی آنها تصویر را به صورت بزرگ‌تر مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A52s و گلکسی A72 سامسونگ ؛ دو شاهکار سری A

بررسی گلکسی A52s سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گوشی Civi 1S شیائومی از نظر باتری

در ادامه بررسی گوشی شیائومی سیوی 1S ، باتری این گوشی را بررسی می‌کنیم. شیائومی سیوی از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که طول عمر بسیار خوبی دارد و در یک آزمایش واقعی بعد از 30 دقیقه بازی، شارژ باتری تنها 8% کاهش یافت.

این مدل از فست شارژ 55 واتی پشتیبانی می‌کند که در عمل می‌توانید با صرف زمانی حدود 45 دقیقه باتری گوشی شیائومی civi را فول شارژ کنید.

بررسی شیائومی Civi 1S

البته این نکته را مد نظر داشته باشید که ممکن است بسته به بازارهای فروش مختلف شیائومی شارژر 55 واتی را همراه با گوشی عرضه نکند.

البته کمپانی در صورت درخواست مشتری، بدون دریافت هرگونه هزینه اضافی یک عدد شارژر را در اختیار وی قرار خواهد داد.

در ضمن باید به پشتیبانی از فناوری شارژ Quick Charge 4 plus هم اشاره کنیم.

بررسی گوشی شیائومی سیوی 1S از نظر نرم‌افزاری

اسمارت‌فون جدید شیائومی با رابط کاربری MIUI 13 و سیستم‌عامل اندروید 12 روانه بازار می‌شود. این پوسته قابلیت‌های زیادی با تمرکز بر حریم خصوصی ارائه می‌دهد و سبک‌تر، کارآمدتر و سریعتر از نسخه قبل است.

بررسی شیائومی Civi 1S

 

کار کردن با آن بسیار راحت است و شما می‌توانید از کار کردن با این گوشی‌ زیبا و سبک نهایت لذت را ببرید.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 Nacho)

مقایسه هوآوی پی 50 با شیائومی می 11 اولترا

بررسی گوشی Civi 1S شیائومی از نظر سخت‌افزاری

تراشه قدرتمند اسنپدراگون  778G برای گوشی سیوی در نظر گرفته شده است. این تراشه طبق فرایند 6 نانومتری TSMC ساخته شده و پردازنده‌ی مرکزی آن معماری هشت هسته‌ای Kryo 670 و حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز دارد. رم LPDDR4x  و حافظه داخلی UFS 2.2 نیز همراه آن هستند.

پردازنده گرافیکی این تراشه نیز Adreno 642L بوده و به طور کلی عملکرد CPU و GPU به نسبت نسل قبلی بیش از 40 درصد بهبود یافته است. گوشی سیوی شیائومی توانسته امتیاز 515025 را در بنچمارک آنتوتو کسب کند.

بررسی شیائومی Civi 1S

گوشی شیائومی civi از نظر حافظه داخلی در نسخه‌های 128/8، 256/8 و 256/12 گیگابایتی ارائه شده، ولی توجه داشته باشید که از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند.

شیائومی سیوی به فناوری تلفیق حافظه بر روی سیستم مجهز است که در عمل می‌تواند از 3 گیگابایت فضای ذخیره سازی گوشی برای افزایش حافظه RAM استفاده کند، بنابراین برخی از برنامه‌های پس زمینه اساساً حافظه واقعی سیستم را اشغال نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:

آیفون 13 پرو (Apple iPhone 13 Pro)

آیفون 13 و آیفون 13 مینی (Apple iPhone 13 Mini)

بررسی شیائومی Civi 1S از نظر قیمت

گوشی Civi 1S شیائومی با قیمت‌گذاری مشابه Civi به بازار عرضه می‌شود. جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری پیکره‌بندی‌های مختلف اسمارت‌فون جدید بدین شرح است:

  • مدل پایه مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت‌گذاری 2299 یوان (355 دلار)
  • مدل میانی مجهز به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت‌گذاری 2599 یوان (405 دلار)
  • برترین مدل مجهز به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت‌گذاری 2899 یوان (450 دلار)

قیمت این گوشی شیائومی برای یک مدل میان رده جدید شاید قیمت بالایی باشد، اما اگر این قیمت را در کنار مشخصاتی که در این مطلب به آنها اشاره شد قرار دارد می‌توان متوجه مقرون‌به‌صرفه بودن قیمت گوشی شیائومی civi شد.

بررسی شیائومی Civi 1S

در این مطلب به معرفی و بررسی شیائومی Civi 1S پرداختیم. با بررسی شیائومی Civi 1S می‌توان به این نتیجه رسدی که این گوشی دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیاری است که توانسته نظر همگان را به خود جلب کند. کاربران بسیاری از طرفداران این گوشی هستند و زیبایی و توانایی‌های بسیار این گوشی برای آنها بسیار جذاب است.

سوالات متداول

آیا گوشی شیائومی Civi 1S ارزش خرید دارد؟

با بررسی شیائومی Civi 1S می‌توان به این نتیجه رسید که این گوشی قابلیت‌های بسیاری دارد. به طور کلی، بازار گوشی‌های موبایل همیشه میزبان مدل‌های مختلف پرچمدار و میانرده بوده و ارائه‌ی گوشی‌های متنوع موثرترین راه برای تسخیر سریع بازار و بالا بردن جایگاه برند است. این گوشی شیائومی هم با ظاهر زیبا و قابلیت‌های مختلف توانسته دل کاربران را بدست بیاورد.

امکانات و مشخصاتی که در بررسی شیائومی Civi 1S به آنها اشاره شد، نشان دهنده‌ی ارزش خرید بالای این مدل است. اگر قصد خرید گوشی شیائومی سی وی را دارید و ویژگی‌هایی مثل دوربین سلفی خوب، طراحی ظریف و زیبا در کنار قدرتمند بودن گوشی برایتان اهمیت دارد، این مدل مناسب شماست.

مهم‌ترین ویژگی‌های شیائومی Civi 1S چیست؟

از ویژگی‌های مهم این گوشی می‌توان به وزن سبک و طراحی زیبا، کیفیت دوربین بسیار خوب و تراشه قدرتمند آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بررسی شیائومی Civi 1S چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    نمیری از فضولی !

    پاسخ

    واقعا زیباست👍 خاستم سری اولش و بخرم اما متاسفانه تو ایران نمیاد😢😢 اگه بیاد ایران خیای عالیه می شود❤💙💚👍👍🙏

    پاسخ

    تو ایران نمیاد ؟

    پاسخ

    سلام خسته نباشید
    آیا وارد بازار ایران میشه ؟یا فقط برای بازار چین هست ؟
    Civiچطور؟
    لطفا جواب بدین

    پاسخ

    این گوشی مختص بازار چین؟

    پاسخ

    سلام وقتتون بخیر یک سوال آیا این گوشی امکان ضبط مکالمه داره به صورت پیش فرض؟

    پاسخ