;
coinex

ایردراپ توکن Optimism به زودی انجام می‌شود

تیم شبکه لایه دوم اتریوم Optimism در حال راه اندازی یک توکن حاکمیت محور است. به گفته اعضای این تیم، ایردراپ توکن Optimism به زودی عرضه خواهد شد.

توکن OP پروژه Optimism، از طریق ایردراپ بین شرکت‌کنندگان تقسیم خواهد شد. هدف تیم Optimism حرکت به سمت ساختار حکومتی غیرمتمرکز است. این ساختار به نام Optimism Collective شناخته شده است.

علاقه مندان شبکه اتریوم ایردراپ توکن Optimism را دریافت خواهند کرد

Optimism، یکی از برترین پروژه‌های مقیاس‌پذیری لایه 2 اتریوم، اعلام کرده است که یک توکن حاکمیتی تحت عنوان OP به بازار عرضه می‌کند. تیم Optimism این خبر را در پست روز سه شنبه بلاگ خود منتشر کرد. علاقه‌مندان به دریافت ایردراپ OP می‌بایست الزامات ساده‌ای نظیر رأی‌دهی در شبکه DAO و همچنین فعالیت‌های دشوار نظیر امضای چندگانه multisig را انجام دهند.

ایردراپ توکن Optimism به زودی انجام می‌شود

اولین عرضه ایردراپ OP در ماه‌های آینده انجام خواهد شد. تیم این پروژه زمان دقیقی برای انتشار ایردراپ مشخص نکرده‌اند؛ به همین دلیل، به کاربران هشدار دادند که تا هنگام اعلام زمان رسمی انتشار در دام کلاهبرداران قرار نگیرند.

ایجاد ساختار حکومتی غیرمتمرکز با توکن Optimism

ایجاد توکن OP بخشی از فعالیت تیم این توکن در راستای هدفی بزرگتر است. اجرای ساختار حکومتی غیرمتمرکز، اصلی‌ترین هدف تیم اپتیمیسم به شمار می‌رود. Optimism Collective شامل یک سیستم «خانه» خواهد بود که قواعد حاکمیتی را در میان یک Token House و Citizen House تقسیم می‌کند.

شبکه Optimism به منظور کمک به مقیاس پذیری اتریوم از یک تکنولوژی رمزنگاری جدید به نام Optimistic Rollup رونمایی کرده است. این سیستم با اجرای شبکه اصلی خود در کنار زنجیره اصلی، سطح امنیت شبکه اتریوم را بالا برده و تراکنش‌ها را با سرعت بیشتر و هزینه کمتر پردازش خواهد کرد.

استقبال Optimism از پروژه‌های دیفای

شبکه Optimism دارای یک رابط bridge است که شبکه اصلی اتریوم را به شبکه لایه دوم آن متصل می‌کند. این شبکه از بدو تأسیس در سال 2021، از پروژه‌های دیفای (DeFi) مانند Synthetix و Uniswap استقبال کرده است.

ایردراپ توکن Optimism به زودی انجام می‌شود

توکن Optimism در حین شروع به کار از یک مدل حاکمیت غیرمتمرکز همانند بسیاری دیگر از پروژه‌های دیفای بر روی شبکه اتریوم استفاده خواهد کرد.

احتمالا طی چند روز آینده شاهد رونمایی از توکن اپتیمیسم باشیم. در پست روز 19 آپریل (2 اردیبهشت)، تیم Optimism از شروع فصلی جدید در راستای غیرمتمرکزسازی توسط این توکن خبر داد. همچنین یک صفحه لو رفته از کوین بیس نیز نشان داد که ارز اپتیمیسم هفته گذشته در کوین بیس لیست شده است.

رقابت بین پروژه‌های Optimism و Arbitrum

پروژه Optimism در چند ماه گذشته با افزایش تمرکز بر راه‌حل‌های مقایس‌پذیری لایه 2 اتریوم، رشد قابل توجهی داشته است. طبق داده‌های L2Beat، ارزش کل شبکه اپتیمیسم 662 میلیون دلار اعلام شده که این مبلغ از زمان انتشار شایعاتی در زمینه با توکن OP با 15 درصد رشد مواجه شده است.

گرچه Optimism در حال حاضر از موج تبلیغاتی سود می‌برد، اما همچنان از بزرگترین رقیب خود یعنی Arbitrum، عقب مانده است. بنابر گزارش‌ها سرمایه‌گذاران تا به حال حدود 3.56 میلیارد دلار از  سرمایه خود را بر روی Arbitrum قفل نموده‌اند. این میزان شامل بیش از نیمی از بازار لایه 2 اتریوم می‌شود.

راه اندازی StarkNet جهت کمک به اکوسیستم اتریوم

در حالی که هم اکنون Optimism و Arbitrum بزرگترین ابزارهای مقایس‌پذیری اتریوم به شمار می‌روند، انتظار می‌رود با رشد پروژه StarkNet اوضاع دستخوش تغییر شود.

هفته گذشته، پروژه دیفای اتریوم به نام MakerDAO برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی StarkNet اعلام کرد. این اقدام در راستای اجرای تعهدات MakerDAO در زمینه کمک به مقایس‌پذیری اکوسیستم اتریوم صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ایردراپ توکن Optimism چیست؟  آیا این توکن قادر به بهبود اکوسیستم اتریوم خواهد بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptobriefing

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر