;
coinex

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

در ادامه، تکراتو به بررسی و مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو پرداخته است. این دو گوشی پرطرفدار از جهات مختلفی با هم مقایسه شده‌اند.

نوت ۱۰ پرو و پوکو X3 پرو دو گوشی میان‌رده شیائومی هستند که طرف‌داران زیادی در بازار دارند و در آینده به طرف‌داران آن‌ها اضافه هم خواهد شد. در مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو این دو گوشی از هر لحاظی بررسی می‌شوند تا برتری یکی بر دیگری مشخص شود.

دو گوشی شیائومی نوت 10 پرو و پوکو x3 پرو هر دو گوشی‌هایی اقتصادی و پرطرفدارند؛ بهترین سخت افزار با بهترین قیمت را دارند که باعث شده افرادی زیادی مایل به خرید این گوشی‌ها باشند.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو

در ادامه بررسی و مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو انجام شده است. هر دو گوشی در یک بازه‌ی قیمتی تقریبا یکسان عرضه شده‌اند اما این به معنای مشابه بودن آنها نیست و از لحاظ مشخصات فنی و ظاهری دارای تفاوت‌هایی هستند.

مقایسه نوت 10 پرو و x3 پرو از نظر طراحی ظاهری و کیفیت

پوکو ایکس 3 پرو مانند نسل قبلی خود یعنی پوکو ایکس 3 NFC دارای وزن زیاد و ابعاد بزرگی است که ممکن است برای دست‌های کوچک و ظریف آزار دهنده باشد، اما ردمی نوت 10 پرو وزن کمتری دارد و خوش دست‌تر است. پوکو ایکس 3 پرو 215 گرم وزن دارد در حالی که ردمی نوت 10 پرو 193 گرم است.

ابعاد گوشی Poco X3 pro اندکی بزرگ است و دلیل آن می‌تواند استفاده از نمایشگر IPS-LCD باشد و باتری بسیار قدرتمند، ابعاد 165.3 در 76.8 در 9.4 میلی متر در نظر گرفته شده که قطر زیادی برای یک گوشی هوشمند به شمار می‌رود.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو

از طرفی ردمی نوت 10 پرو با ابعاد 164 در 76.5 در 8.1 میلی متر بهتر در دست قرار می‌گیرد و خانم‌ها هم می‌توانند از این گوشی استفاده کنند.

بدنه گوشی پوکو ایکس ۳ پرو از جنس پلاستیک است و ضد خط و خش است، اما اثر انگشت و کثیفی زیادی به خود می‌گیرد، از طرفی پس از مدتی روی قاب نقطه‌های بسیار ریزی حک می‌شود که شاید آزار دهنده باشد.

ردمی نوت ۱۰ پرو دارای قاب پشتی شیشه‌ای است که توسط گوریلاگلس ۵ محافظت می‌شود و کاملا ضد خط و خش و ضربه است، اما اثرانگشت زیادی به خود جذب می‌کند و بهتر است از قاب برای آن استفاده کنید.

اما فریم میان دستگاه از جنس پلاستیک بوده که منطقی است برای گوشی به این ارزانی بخواهند از آن استفاده کنند.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو

در قاب پشتی گوشی پوکو ایکس ۳ پرو شاهد لوگوی بزرگ پوکو و ماژول دوربین دایره شکل هستیم که درون آن ۴ حسگر دوربین قرار گرفته، در ردمی نوت ۱۰ ماژول دوربین مستطیل شکل است و در گوشه بالا سمت چپ قرار دارد.

بیرون زدگی دوربین هر دو گوشی زیاد است، اما بیرون زدگی دوربین پوکو ایکس ۳ پرو بیشتر از ردی نوت ۱۰ پرو است و همین باعث قطور شدن دستگاه شده است.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A53 سامسونگ (Galaxy A53) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A33 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

در فریم میانی گوشی پوکو ایکس 3 پرو شاهد دکمه پاور، دکمه‌های کاهش و افزایش حجم صدا در سمت راست که حسگر اثر انگشت هم از زیر نمایشگر به دکمه پاور منتقل شده و عملکرد خوبی دارد.

در سمت چپ درگاه سیمکارت وجود و در فریم بالایی مادون قرمز و میکروفون قرار گرفته است. از طرفی در فریم پایینی درگاه جک 3.5 میلی متری هدفون، درگاه شارژ تایپ C و اسپیکر قرار دارد.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو

در ردمی نوت 10 پرو سمت راست فریم هم مثل پوکو دکمه پاور که ادغام شده با حسگر اثرانگشت قرار دارد به همراه دکمه های کاهش و افزایش حجم صدا، در فریم سمت چپ درگاه سیم کارت، در فریم بالایی اسپیکر دوم، درگاه جک هدفون 3.5 میلی متری و میکروفون قرار دارد.

در فریم پایینی اسپیکر اول، میکروفون و درگاه شارژ تایپ C قرار دارد.

هر دو گوشی از دو سیم کارت همزمان پشتیبانی می‌کنند و همچنین هر دو دارای گواهی ضد آب IP53 هستند، یعنی در برابر پاشش آب مقاومند نه در برابر فرو بردن گوشی داخل آب.

با مقایسه نوت 10 پرو و x3 پرو می‌توان به این نتیجه رسید که در کل از نظر طراحی ردمی نوت 10 پرو بهتر است، زیرا سبک است، قطر آن کمتر است و قاب زیبای شیشه‌ای و همچنین ماژول دوربین کمتر بیرون زده است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A52s و گلکسی A72 سامسونگ ؛ دو شاهکار سری A

بررسی گلکسی A52s سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با x3 پرو از نظر صفحه نمایش

در ادامه مقایسه نوت 10 پرو و x3 پرو به بررسی نمایشگر این دو می‌پردازیم. هر دو گوشی صفحه‌نمایشی با اندازه ۶.۶۷ اینچ دارند که سایز مناسبی برای صفحه‌نمایش به‌حساب می‌آید.

هر دو صفحه‌نمایش هم رزولوشن فول‌اچ‌دی دارند، اما در POCO X3 PRO می‌بینیم صفحه‌نمایش با گوریلاگلس ۶ و در NOTE 10 PRO با گوریلاگلس ۵ محافظت می‌شود. یکی دیگر از مشترکات صفحه‌نمایش هر دو گوشی این است که هر دو از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند.

حاشیه‌های صفحه‌نمایش در دو گوشی تفاوتی زیادی با هم ندارند، اما دوربین سلفی که بالای صفحه‌نمایش هر دو به‌صورت حفره قرار گرفته در NOTE 10 PRO مشخصاً کوچک‌تر است و کاملاً این کوچک‌تر بودن قابل دیدن است.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو

در نمایش رنگ‌ها هر دو صفحه‌نمایش عملکرد واقعاً خوبی از خودشان نشان می‌دهند، اما به لطف پنل امولدی که برای NOTE 10 PRO در نظر گرفته شده می‌توان گفت صفحه‌نمایش این گوشی رنگ‌ها را کمی خوش‌رنگ و چشم نوازتر به نمایش درمی‌آورد.

روشنایی صفحه‌نمایش Redmi Note 10 Pro به طرز چشمگیری از POCO X3 PRO بیشتر است و زمانی که دو گوشی را کنار هم بگذارید این موضوع کاملاً مشهود است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ 2021

بهترین گوشی های سری M سامسونگ

NOTE 10 PRO در نمایش رنگ مشکی به لطف صفحه‌نمایش امولد خودش عملکرد خیلی بهتری از خودش نشان می‌دهد و عمق رنگ مشکی در آن به طرز چشمگیری بالاتر است به همین سبب بیشتر می‌توانید روی فیلم دیدن یا مشاهده محتوا در محیط تاریک روی صفحه آن حساب کنید.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو دوربین

یکی دیگر از تفاوت‌های بزرگ بین X3 Pro و Note 10 Pro سیستم دوربین آن‌هاست. نوت 10 پرو از سنسور اصلی بزرگ ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند درحالی‌که پوکو دوربین عادی‌تر ۴۸ مگاپیکسلی دارد. هر دو گوشی همچنین به دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین ماکرو مجهز شده‌اند.

به لطف سنسور بزرگ‌تر، دوربین نوت ۱۰ پرو می‌تواند نور بیشتری را جذب کند. به این ترتیب کیفیت تصاویر خصوصاً در نور کم بهتر خواهد بود. همچنین شاهد نویز کمتری در تصاویر و عمق میدان واقعی‌تر در سوژه‌ها نزدیک هستیم.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 

در فیلم‌برداری با وضوح 4K نیز ردمی نوت 10 پرو وضوح بالاتری داشته و جزئیات بهتر ثبت می‌شوند. وقتی نور محیط کمتر باشد این اختلاف حتی بیشتر شده و می‌توان گفت ویدئوهای X3 Pro در نور کم خالی از جزئیات لازم هستند.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو

علاوه بر این دوربین ردمی نوت 10 پرو به فوکوس خودکار سریع‌تر Dual Pixel مجهز شده است. عملکرد دوربین فوق عریض اما تقریباً یکسان است.

در مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو به جز دوربین اصلی و فوق عریض شاید دوربین ماکرو هم مهم باشد. دوربین ماکرو نوت 10 وضوح و عملکرد بسیار بهتری با توجه به سنسور ۵ مگاپیکسلی دارد.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9)

گوشی سامسونگ گلکسی A72

عملکرد دوربین سلفی نیز در هر دو گوشی بسیار خوب است. در نور مناسب تصاویر سلفی عالی هستند با این‌حال از نظر جزئیات پوکو ایکس ۳ پرو در نور مناسب کمی بهتر عمل می‌کند. در نور کم هم باید حواستان به لرزش دست باشد.

مقایسه نوت 10 پرو و x3 پرو از نظر باتری گوشی

در ادامه مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو به بررسی باتری این دو گوشی می‌پردازیم. هر دو گوشی از یک باتری 5000 میلی‌آمپری قدرتمند بهره می‌برند و هر دوی آنها با یک شارژر 33 واتی عرضه می‌شوند.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو
مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو

بطور دقیق‌تر گوشی Poco X3 Pro یک باتری 5160 میلی‌آمپری دارد و گوشیRedmi Note 10 Pro یک باتری 5020 میلی‌آمپری.

هر دوی این گوشی‌ها در استفاده‌ی معمولی و روزمره می‌توانند تا بیش از 1 روز کارایی داشته باشند ولی میزان نگه‌داری شارژ بستگی به نوع و نحوه‌ی استفاده‌ی شما دارد اما اگر ضخامت گوشی برای شما اهمیتی دارد، گوشی Redmi Note 10 Pro بواسطه‌ی ضخامت کمتر آن می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی پوکو ایکس 3 پرو

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با شیائومی می 11 لایت

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با x3 پرو از نظر نرم‌افزاری

اگرچه پوکو به نحوی خود را رقیب شیائومی می‌داند، اما هنوز هم که هنوز است از رابط کاربری MIUI برای گوشی‌های خود استفاده می‌کند. البته کمی در پوسته این رابط دست برده و به عبارتی آن را شخصی سازی‌ کرده است. در همین راستا پوکو X3 پرو با رابط کاربری MIUI 12.5 راهی بازار شده و بر مبنای اندروید 11 است.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو

از طرفی ردمی نوت 10 پرو از همان رابط کاربری مخصوص شیائومی که از قضا MIUI 12 است، بهره می‌برد. البته می یو آی 12 قابل ارتقا به نسخه‌های آپدیت شده است. در کل رابط کاربری روان است و دیگر خبری از باگ‌ها و اشکالات نرم افزاری نیست.

در این دو رابط کاربری هیچگونه تفاوتی دیده نمی‌شود و همه چیز یکسان است و فقط شخصی سازی پوکو در این بین خودنمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2021

بهترین گوشی های هواوی 2021

مقایسه نوت 10 پرو و x3 پرو از نظر سخت‌افزاری

مقایسه مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو از نظر سخت افزاری مهم است چون تفاوت‌هایی با هم دارند. در پوکو ایکس ۳ پرو از اسنپدراگون ۸۶۰ استفاده شده است. برای ردمی نوت ۱۰ پرو از چیپ ساخت کوآلکام با نام اسنپدراگون 732G استفاده شده یعنی همان چیپی که روی پوکو ایکس ۳ وجود دارد.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو
مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو

این چیپ یکی از چیپ‌های پرسرعت میان‌رده به‌حساب می‌آید که کمتر از ۱ سال از عمر معرفی آن می‌گذرد. از نظر داغ شدن نیز پوکو X3 پرو داغ شدن بیشتری نسبت به ردمی نوت ۱۰ پرو دارد. پردازنده گرافیکی هر دو هم Adreno است.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با x3 پرو از نظر کیفیت صدا

برای هر دو گوشی از دو اسپیکر استفاده شده و جزو گوشی‌های دو اسپیکره بازار هستند. اسپیکرهای هر دو گوشی عملکرد خیلی خوبی از خود نشان می‌دهند اما تفاوت‌هایی دیده می‌شود.

این تفاوتی خیلی جزئی است و دو گوشی در این بخش خیلی نزدیک به هم عمل می‌کنند اما با دقت می‌توانید تفاوت را حس کنید.

صدای اسپیکر ردمی نوت ۱۰ پرو هم کمی بلندتر و فراگیرتر است، از طرف دیگر واضح‌تر که باعث می‌شود جزئیات موزیک را بهتر بشنوید اما پوکو X3 پرو صدای اسپیکر متمرکزتری دارد. در مجموع می‌توان گفت صدای اسپیکر ردمی نوت ۱۰ پرو با اختلاف کمی بهتر است.

در این مطلب به بررسی و مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با x3 پرو پرداختیم. این دو گوشی هر دو کارایی خوبی دارند و بسیار پرطرفدار هستند. برتری‌های، ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر دو در این مطلب مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

سوالات متداول

شیائومی نوت 10 پرو بهتر است یا x3 پرو؟

با مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با x3 پرو باید گفت اگر بودجه‌ی شما برای خرید هر دوی این گوشی‌ها کافی است اما به دنبال عملکرد، قدرت و سرعت فوق‌العاده هستید گوشی Poco X3 Pro را انتخاب کنید، اما اگر به دنبال گوشی موبایلی هستید که در شرایط معمولی عملکرد سریع و مناسبی داشته باشد و تصاویر بهتر با جزئیات بیشتری ثبت کند و ضخامت کمتری هم داشته باشد، خرید گوشی Redmi Note 10 Pro مناسب است.

بعلاوه شما صفحه نمایش با کیفیت‌تری را هم در گوشی Redmi Note 10 Pro تجربه خواهید کرد. اما در کل خرید هر یک از این گوشی‌ها یقیناً شما را پشیمان نخواهد کرد و شما می‌توانید بستگی به استفاده و سلیقه‌ گوشی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با x3 پرو چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    من خودم ردمی نوت 10دارم عملکردش واقعا عالی از همه نظر خوب کار می‌کنه

    پاسخ

    آفرین داداش بهترین کار رو کردی
    هر کی از نظر من دوکو ایکس تیری رو انتخاب کنه بهش توهین نمیکنم ولی واقعا یعنی عقده برای بازی کردن داره

    پاسخ

    بطور خلاصه اگر برای عکاسی و کارهای روزمره میخواهی Note 10 Pro
    اما اگر حتی 1% احتمال میدهی میخواهی از گوشی برای بازی هم استفاده کنی اونوقت Poco X3 Pro چون پردازنده و گرافیک اون یک سرو گردن که چه عرض کنم به اندازه پایین تا بالای برج میلاد قویتر هست.

    پاسخ

    چرت نگو اختلاف بسیار کمه توی پردازنده تازه توی کالاف بزاری روی کیفیت زیاد کرش میده میپره بیرون😂🤣
    بعد هنگ هم می‌کنه ولی خیلی کم
    در کل من خودم note 10 pro دارم عالی همه بازی ها رو بدون لگ میاره واقعیت هم هست

    پاسخ