;
coinex

اپراتورها خواهان افزایش قیمت هر گیگابایت اینترنت تا 40 هزار تومان هستند

وزیر ارتباطات می‌گوید، اپراتورها خواهان افزایش قیمت هر گیگابایت اینترنت تا 40 هزار تومان هستند. برای اطلاع از جزییات این خبر در ادامه با تکراتو همراه شوید.

بعد از سه سال اپراتورها اجازه پیدا کرده‌اند تا نرخ تعرفه قیمت اینترنت را فزایش دهند. آنها در آخرین درخواست خود از وزارت ارتباطات خواسته‌اند تا هر گیگابایت اینترنت به قیمت 40 هزار تومان افزایش یابد. اپراتورها دلیل افزایش قیمت را نیاز به تامین شبکه بیان می‌کنند. پیش از این نیز وزیر ارتباطات اعلام کرده بود افزایش قیمت اینترنت باید منوط به افزایش کیفیت و سرعت اینترنت باشد.

هر گیگابایت اینترنت تا 40 هزار تومان

وزیر ارتباطات با حضور در برنامه  «صف اول» که از شبکه 6 صدا و سیما پخش شد از خواست اپراتورها مبنی بر افزایش قیمت هر گیگابایت اینترنت به 40 هزار تومان خبر داد. ظاهرا این افزایش قیمت بر اساس سقف قیمت مصوبه سال 1395 است. همچنین وزیر ارتباطات افزود که افزایش قیمت‌های فعلی نیز در چارچوب مصوبه قدیمی کمیسیون تنظیم مقررات صورت گرفته است.

اپراتورها خواهان افزایش قیمت هر گیگابایت اینترنت تا 40 هزار تومان هستند

زارع‌پور تاکید کرد که پذیرش خواست اپراتورها برای افزایش قیمت، 2 برابری شدن سرعت اینترنت و همچنین پوشش سراسری شبکه 4G تا سه سال آینده است. زارع پور در این برنامه توضیح داد:

وزارت ارتباطات رگولاتور حوزه ارتباطات بوده و بایستی منابع لازم را برای شرکت‌های خصوصی فراهم کنیم تا به مردم ارائه خدمت کنند. به طور مثال در حوزه تلفن همراه، فرکانس 2300 را واگذار کردیم تا کیفیت شبکه ارتباطی افزایش یابد. اما اپراتورها می‌گویند برای فعال کردن این فرکانس نیاز به تجهیزات و سرمایه‌گذاری دارند در حالی که طی 5 سال گذشته با تورم تجمیعی بیش از 200 درصد رو به رو بوده‌ایم و تعرفه اینترنت نیز ثابت باقیمانده است. از همین رو آن‌ها خواهان افزایش قیمت‌ها هستند.

افزایش قیمت‌ها و حذف بسته‌ها در چارچوب مصوبه سال 1395 بود

وزیر ارتباطات در این برنامه توضیح داد که افزایش قیمت‌های اینترت و حذف برخی از بسته‌های اینترنتی به صرفه توسط برخی از اپراتورها طبق مصوبه سال ۱۳۹۵ بوده است؛ همچنین اپراتورها درخواست می‌کنند تا تعرفه‌ها طبق مصوبه همان یال افزایش پیدا کنند.

اپراتورها خواهان افزایش قیمت هر گیگابایت اینترنت تا 40 هزار تومان هستند

وزیر ارتباطات همچنان تاکید می‌کند که با افزایش قیمت در صورت عدم افزایش کیفیت مخالف است. او گفت:

ما به دنبال افزایش سود اپراتورها نیستیم. از آن‌ها توجیهات برای افزیش قیمت و برنامه برای توسعه و افزایش کیفیت خواسته‌ایم. اگر موارد مطرح شده از سوی اپراتورها معقول باشد، با اعمال قیمت جدید موافقت خواهیم کرد مشروط بر اینکه فشار زیادی به مردم وارد نشود.

مصوبه سال 1395 کمسیون تنظیم مقررات شامل چه مواردی بود؟

در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات در سال 1395، سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه برای سیم‌کارت‌های دائمی به ازای هر کیلوبایت، 0.4 ریال تعیین شده است؛ یعنی 40 هزار تومان به ازای هر یک گیگابایت.

وزیر ارتباطات اما شرط پذیرش این افزایش قیمت برای اپراتورها را، افزایش 2 برابری سرعت اینترنت، پوشش 100 درصدی شبکه 4G و 10 درصدی شبکه 5G می‌داند و می‌گوید اپراتورها باید برای هر کدام از موارد ذکر شده تعهد بدهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص هر گیگابایت اینترنت تا 40 هزار تومان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام بر سید محرومان!
    تا حالا که هرچی وعده داده بودند مو به مو انجام دادند
    علی برکت الله

    پاسخ

    چرت و پرت میگه، با این قیمت مردمذاصلا استفاده نمیکنن، مگه چه خبره تو اینترنت که یکی ۴۰ تومن!!! مردم نون ندارن بخورن. یا شاید هم اصلا میخان قیمت رو ببرن بالا تا مردم اینترنت استفاده نکنن، این کثافت کاری ها خودشون رو نشه، اسمش رو گذاشتم افزایش قیمت اینترنت

    پاسخ