;
coinex

رئیس کمیسیون صیانت از امکان پرداخت یارانه اینترنت می‌گوید

رضا تقی‌پور انوری از امکان پرداخت یارانه اینترنت می‌گوید. این نماینده مجلس از لزوم پرداخت یارانه، برای توسعه ظرفیت اینترنت داخلی خبر داد. برای اطلاع از جزییات این خبر در ادامه با تکراتو همراه شوید.

رضا تقی‌پور انوری که پیش از این، رئیس کمسیون طرح صیانت هم بود از الزام پرداخت یارانه اینترنت از طرف دولت به مردم می‌گوید. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان می‌کند که تعرفه‌های اینترنت برای سرمایه‌گذاری در توسعه اینترنت داخل باید منطقی باشد. وی راه‌حل این موضوع را پرداخت یارانه اینترنت می‌داند.

دولت باید یارانه اینترنت ارائه دهد

رضا تقی‌پور انوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن در راستای افزایش قیمت تعرفه‌های اینترنت گفت:

باید تعرفه‌های اینترنت منطقی باشد تا سرمایه‌گذاری در شبکه برای توسعه ظرفیت اینترنت داخل ممکن باشد، بنابراین برای منطقی شدن تعرفه‌ها، باید دولت مستقیما وارد میدان شود و یارانه ارائه دهد.

انوری در ادامه گفت: «اپراتورها بر اساس تعرفه‌هایی که سال 95 به آن‌ها ابلاغ شده، نسبت به تعیین سقف قیمت تعرفه‌ها اقدام می‌کنند و در کمیسیون صنایع نیز مدیران وزارت ارتباطات و اپراتورها این موضوع را مطرح کرده‌اند.»

رئیس کمیسیون صیانت از امکان پرداخت یارانه اینترنت می‌گوید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به روش‌های رقابتی اپراتورها در گذشته اشاره کرد و گفت:

در سال‌های اخیر با رشد هزینه‌های تحمیلی به اپراتورها، این گونه موارد محدود شد و با توجه به رشد شدید نرخ ارز و از آنجا که مبنای سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه ارزی است، اپراتورها نتوانستند سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در زیرساخت‌ها و توسعه شبکه انجام دهند.

افزایش تعرفه نباید به نفع اپراتورها باشد

وزیر ارتباطات هر بار در صحبت‌هایش در مورد افزایش نرخ تعرفه اینترنت می‌گوید این افزایش تعرفه تنها به سود اپراتورها نخواهد بود و وزارت ارتباطات این موضوع را در نظر دارد که در صورت افزایش قیمت‌ها، اپراتورها سرعت و کیفیت اینترنت را نیز افزایش دهند.

زارع‌پور در آخرین مصاحبه تلوزیونی خود در برنامه «صف اول» شبکه شش صدا و سیمای جمهوری اسلامی بر این مسئله تایید کرد و گفت:

فزایش اخیر قیمت اینترنت و حذف برخی بسته‌ها در چارچوب مصوبه سال 1395 کمیسیون تنظیم مقررات بوده اما اپراتورها به دنبال تعریف بسته با تعرفه‌های جدید تا سقف همان مصوبه هستند. موضوعی که البته وزارت ارتباطات با آن مخالفت کرده و برایش شرط گذاشته است.

انوری در حالی از پرداخت یارانه اینترنت و توسعه شبکه داخلی می‌گوید که چندی پیش، رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نصر تهران، در نشست خبری پایان سال این سازمان، بیان کرد هزینه‌های شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت افزایشی است و باید نسبت به اصلاح تعرفه‌ها اقدام شود.

وی همچنین تنها راه ادامه کار شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت را افزایش 100 درصدی تعرفه‌ها دانست. محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل آسیاتک نیز  در این نشست تاکید کرد که بر اساس تجربیات دنیا تعرفه اینترنت در ایران بر اساس رشد هزینه‌ها و تورم جامعه مدیریت نشده است. این تعرفه خیلی بیشتر از جریان تورم کاهشی بوده است.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره پرداخت یارانه اینترنت چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر