;
coinex

اولین بیمار آنفلوانزای H3N8 در چین گزارش شد

اولین بیمار آنفلوانزای H3N8 در چین گزارش شد. بعد از ویروس کرونا، این بیماری همه مردم جهان را نگران کرده است. این آنفولانزا در پرندگان، سگ‌ها و فُک‌ها به وفور دیده شده بود، ولی برای اولین بار، به انسان منتقل شد.

طبق گزارشات رسیده از مقامات کشور چین اولین نمونه یافت شده از آنفولانزای H3N8 در کشور چین شناسایی شده؛ اما طبق تحقیقات انجام شده، احتمال شیوع این بیماری بین انسان‌ها بسیار کم است. با این خبر همراه ما باشید تا با جزئیات آن آشنا شویم.

اولین بیمار آنفلوانزای H3N8 در چین

رویترز اعلام کرد، طبق گزارشات رسیده از کمیسیون بهداشت در کشور چین، اولین مورد این نوع آنفولانزا در یک پسر بچه چهار ساله که اهالی استان «هنان» بود، مشاهده شده است. این پسر بچه با تب بالا و چند علائم دیگر که در این نوع بیماری مشاهده می‌شود، در 16 فروردین به بیمارستان مراجعه کرد. گفته می‌شود خانواده‌ی این پسر بچه در محل زندگی خود، از مرغ و کلاغ‌هایی نگهداری می‌کردند که همین موضوع موجب انتقال بیماری به وی شده است.

اولین بیمار آنفلوانزای H3H8 در چین گزارش شد

آنفولانزای H3N8 معمولا در بین سگ‌ها، اسب‌ها و فُک‌ها رایج بود، اما هیچ انسانی تا به امروز، به این بیماری مبتلا نشده بود. طبق گفته‌ متخصص آنفولانزا در کالج سلطنتی دامپزشکی بریتانیا، از تحقیقات و بررسی‌های ژنوم این ویروس این‌گونه برآورد می‌شود که این نوع آنفولانزا، قبلا در مرغ و خروس و پرندگان وحشی هم دیده شده بود و در حقیقت نوعی بازآرایی به شمار می‌آید.

معاون واحد ویروس شناسی انستیو پاستور کامبوج بر افزایش نظارت‌ها و مراقبت‌ها در خصوص این ویروس تاکید دارد، زیرا اولین گونه آن در انسان شناسایی شد.ه است.

بعد از پاندمی کرونا، این احتمال وجود دارد که این ویروس نیز همه‌گیر شود. طبق تحقیقات انجام یافته، این احتمال وجود دارد که این ویروس، دلیلِ پاندمی جهانی آنفولانزا در سال 1889 بوده است.

 

با توجه به پرجمعیت بودن گروه کشاورزان و وجود تعداد زیاد پرندگان در چین، این کشور تبدیل به محل رشد ویروس‌های مربوط به پرندگان شده است. احتمال بیماری در افرادی که با پرندگان ارتباط دارند، بیشتر خواهد بود.

نظریه احتمال همه‌گیربودن این ویروس، در درجه پایین‌تری قرار دارد. اما طبق تحقیقات و نظریه کارلسون، با وجود ابتلا در مقیاس پایین‌تر، باز هم این امکان وجود دارد که این ویروس نیز مانند ویروس کرونا جهش‌های جدیدی به خود گیرد و در بین انسان‌ها شیوع پیدا کند و با شیوع این بیماری پاندمی جدیدی در جهان رخ دهد. پس از این صحبت، وی شدیدا توصیه کرد که مراقبت‌ها و نظارت‌ها بایستی بیشتر شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اولین بیمار آنفلوانزای H3N8 در چین چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر