;
coinex

اصغر فرهادی در میان داوران جشنواره کن 2022 قرار گرفت

نام اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی در لیست داوران جشنواره کن 2022 دیده می‌شود. این برخلاف چیزی است که بسیاری از دنبال‌کننده‌های دنیای سینما انتظار داشتند. در ادامه این مطلب با تکراتو همراه باشید.

از مدت‌ها پیش، شایعاتی از انتخاب اصغر فرهادی به عنوان رئیس هیئت داوران هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن منتشر شده بود، اما پس از شکایت آزاده مسیح‌زاده از او به جرم سرقت ادبی، به نظر می‌رسید که فرهادی شانس خود را برای ریاست هیئت داوران از دست داده است.

در جریان این شکایت، آزاده مسیح‌زاده، ادعا کرده است که اصغر فرهادی، فیلم «قهرمان» که سال گذشته برنده جایزه جشنواره کن شد را بر اساس مستند «دو سر برد، دو سر باخت» به کارگردانی آزاده مسیح‌زاده، بدون اجازه از او ساخته است که در آخر فرهادی در این ماجرا محکوم شد. در واقع شکایت آزاده مسیح‌زاده، تهدید بزرگی برای موقعیت اصغر فرهادی در جشنواره کن به حساب می‌آمد.

حال با منتشر شدن اخبار جشنواره فیلم کن و همچنین اعلام لیست نفرات هیئت داوران، نام اصغر فرهادی، در بین داوران جشنواره کن 2022 معرفی شده است؛ اما نه به عنوان رئیس هیئت داوران.

اعضای هیئت داوران جشنواره کن 2022

اعضای هیئت داوران وظیفه‌ی انتخاب فیلم‌های منتخب در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن را بر عهده دارند. به فیلم‌های برگزیده شده از طرف هیئت داوران که رئیس آن «وینسنت لیندون» بازیگر فرانسوی است، نخل طلای بهترین فیلم، جایزه بزرگ هیئت داوران، جایزه ویژه هیئت داوران و جوایز بهترین کارگردانی، فیلم‌نامه و بازیگر مرد و زن جشنواره، تعلق می‌گیرد. در ادامه نام افراد انتخاب شده به عنوان داوران جشنواره کن 2022 را با هم مشاهده می‌کنیم:

داوران جشنواره کن 2022

  • «ربکا هال» بازیگر، تهیه‌کننده، فیلم‌نامه نویس و کارگردان بریتانیایی
  • «دیپیکا پادوکونه» بازیگر هندی
  • «نومی راپاس» بازیگر سوئدی
  • «یاسمینه ترینکا» بازیگر و کارگردان ایتالیایی
  • «لاج لی» کارگردان، بازیگر و تهیه‌کننده فرانسوی
  • «جف نیکولز» کارگردان و فیلمنامه نویس آمریکایی
  • «یواخیم تریه» کارگردان و فیلمنامه نویس اهل کشور نروژ

افراد نام‌برده شده به همراه اصغر فرهادی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی، گروه 9 نفره هیئت داوران را تشکیل می‌دهند. گفتنیست که هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن از 17 تا 28 می (27 اردیبهشت تا 7 خرداد ماه) به صورت حضوری بر پا خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد لیست داوران جشنواره کن، چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر