;
coinex

خرید توییتر توسط ایلان ماسک منجر به سقوط ارزش تسلا شد، اما چگونه؟

همزمان با خرید توییتر توسط ایلان ماسک سهام شرکت تسلا تنها در یک روز، 12 درصد معادل 126 میلیارد دلار، کاهش پیدا کرد. در ادامه به جزئیات سقوط سهام تسلا می‌پردازیم؛ پس با تکراتو همراه باشید.

موفقیت ایلان ماسک در پیشنهاد خرید 44 میلیارد دلاری شبکه اجتماعی توییتر اعتراضات کارکنان تسلا را به همراه داشت. می‌توان گفت بخش عمده‌ای از نگرانی سهامداران تسلا، به علت تامین بودجه مورد نیاز برای قرارداد خرید توییتر است که این نگرانی‌ها هم بیجا نبوده و درست پس از این قرارداد، سهام تسلا تنها در یک روز به اندازه 12 درصد که با پایین آمدن 126 میلیارد دلاری ارزش تسلا برابری می‌کند، کاهش یافت.

 کاهش سهام تسلا، پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک

این موضوع اتفاق جدیدی نیست، سهامداران شرکت تسلا به‌تازگی در 4 آوریل (15 فروردین) شاهد کاهش 23 درصدی سهام خود بودند که می‌توان گفت این ریزش تقریبا دو برابر کاهش فعلی است. گفتنیست که سقوط 23 درصدی ارزش سهام تسلا در 4 آوریل نیز باز هم به علت ماجرای خرید توییتر توسط ایلان ماسک بوده و در آن زمان، ماسک موفق به خرید قسمت زیادی از سهام توییتر شده بود که او را به بزرگترین سهام‌دار توییتر تبدیل می‌کرد. گفتنیست که خود ایلان ماسک هم به علت داشتن 17 درصد سهام این خودروسازی، از بزرگ‌ترین سهامدارانی است که در این ضرر چشمگیر سهیم بوده و در این جریانات نزدیک به 40 میلیارد دلار ضرر کرده است.

خرید توییتر توسط ایلان ماسک

کاهش رشد اقتصاد جهانی و تورم از جمله دلایل فروش سهام تسلا توسط سهام‌داران در سراسر جهان محسوب می‌شوند، اما این تمام ماجرا نیست. در حقیقت دلیل اصلی ریزش اخیر مربوط به خبر خرید توییتر توسط ایلان ماسک می‌شود.

دلایل ریزش سهام تسلا

طی قرارداد خرید شبکه‌اجتماعی توییتر، ماسک قرار است با پرداخت 44 میلیارد دلار، تمام سهام توییتر را به نام خود کند، با آنکه تنها 21 میلیارد دلار از هزینه توییتر را خودش پرداخت خواهد کرد. اما به علت اینکه تمام ثروت او، در قالب سهام‌هایش در شرکت‌های مختلف از جمله تسلا است، به نظر می‌رسد که تصمیم دارد بخشی از سهام تسلا را برای پرداخت مبلغ مذکور، بفروشد. این موضوع اصلی‌ترین دلیل کاهش ارزش سهام تسلا در این روزها بوده؛ اما نمی‌توان گفت تنها علت است.

دلیل دیگر شرایط بحرانی‌ای خواهد بود که قرار است شرکت تسلا در آینده نزدیک با آن روبرو شود. درواقع مدیریت همزمان توییتر و همچنین تمرکز بر خودروسازی تسلا می‌تواند چالش بزرگی برای ایلان ماسک محسوب شود. بنابراین ماسک، زمان کمتری را برای تسلا اختصاص خواهد داد که همین مسئله باعث افت عملکرد کلی شرکت می‌شود و شرایط مالی آن را در وضعیتی نامناسب قرار می‌دهد. به دنبال آن نیز سهم مربوط به سهامداران این شرکت نمی‌تواند خواسته آنان را برآورده کند، بنابراین ارزش سهام با افت قیمت شدیدی مواجه می‌شود. با وجود تمام این موارد، باز هم نمی‌توان به نتیجه‌ای کلی رسید. باید صبر کرد و دید که ماسک چگونه قادر به تامین بودجه مورد نیاز برای خرید توییتر است و آیا مجبور به فروش قسمتی از سهام خود در تسلا خواهد شد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد خرید توییتر توسط ایلان ماسک چیست؟ به نظر شما او می‌تواند به طور همزمان توییتر و تسلا را به خوبی و با کیفیت قبل، مدیریت کند؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر