;
coinex

قیمت گوشی پوکو امروز 8 اردیبهشت 1401

پوکو یکی از برندهای پرفروش در بازار گوشی ایران است و اطلاع از افزایش و کاهش قیمت روزانه آن، به انتخاب بهتر و تصمیم‌گیری آگاهانه کمک می‌کند. به همین دلیل، لیست قیمت گوشی پوکو امروز 8 اردیبهشت 1401 را جمع‌آوری کردیم. برای اطلاع از جزییات قیمت روز گوشی های پوکو با تکراتو همراه شوید.

حذف ارز تخصیص یافته برای واردات موبایل، افزایش و کاهش قیمت دلار و تصمیمات ناگهانی قانون‌گذاران، باعث شده تا قیمت گوشی‌ها تقریبا هر روز تغییر کند. روند افزایشی قیمت گوشی‌های هوشمند، بسیاری از افراد را از خرید گوشی‌های پرچمدار ناتوان کرده است. به همین دلیل، انتخاب یک گوشی مناسب با مشخصات قابل قبول و قیمت مناسب، به بررسی بیشتری نیاز دارد. خوشبختانه برند پوکو این مشکل را تاحدودی برطرف کرده است.

کمپانی پوکو با عرضه گوشی‌های میان‌رده و رده بالا با قیمتی مناسب، یکی از محبوب‌ترین برندهای موجود در بازار ایران محسوب می‌شود. این کمپانی گوشی‌های خود را در چند سری مختلف پایین‌رده، میان‌رده و رده‌بالا عرضه می‌کند و همه آنها را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه در دسترس خریداران قرار می‌دهد.

برند پوکو کار خود را به عنو‌ان زیربرند شیائومی آغاز کرد و بعدها به یک برند مستقل تبدیل شد؛ البته پوکو هنوز هم در تامین قطعات گوشی‌های هوشمند به شیائومی وابسته است. همکاری پوکو با شیائومی به همکاری برندهای ریلمی، اوپو و وان پلاس شباهت دارند که همگی در زیرگروه BBK فعالیت می‌کنند.

پوکو از همان ابتدای فعالیت خود تلاش کرده گوشی‌هایی با مشخصات و ویژگی‌های کاربردی را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه در بازار عرضه کند و با توجه به موفقیت آن در بازارهای جهانی، می‌توان گفت که عملکرد موفقی داشته است.

در ادامه، لیست قیمت گوشی پوکو امروز 8 اردیبهشت 1401 را مشاهده می‌کنید که براساس میانگین قیمت بازار در نسخه‌های مختلف رم و حافظه تعیین شده است.

لیست قیمت گوشی پوکو امروز 8 اردیبهشت 1401

قبل از پرداختن به لیست قیمت گوشی پوکو امروز 8 اردیبهشت 1401 لازم به ذکر است که اگر در فهرست ذیل کمبودی دیده می‌شود یا قیمت گوشی خاصی را می‌خواهید که در این لیست نیست یا حتی در رده قیمتی خاصی نیازمند شناخت برند پوکو هستید، موضوع را در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید. در ادامه لیست قیمت گوشی پوکو امروز 8 اردیبهشت 1401 را مشاهده می‌کنید که هیچگونه تفاوتی با چند روز قبل نداشته:

قیمت گوشی پوکو امروز در بازار
قیمت گوشی پوکو امروز در بازار

معرفی سری گوشی‌های پوکو

پوکو گوشی‌های خود را در سری X M C و F عرضه می‌کند که هرکدام از آنها، بازار هدف مشخصی دارند. در ادامه، تفاوت این سری‌ها را بررسی‌ می‌کنیم.

سری C: پوکو گوشی‌های سری C خود را با مشخصات پایین‌رده طراحی می‌کند و با قیمتی ارزان به‌فروش می‌رساند. می‌توان گفت که در سری C پوکو می‌توانید ارزان‌ترین گوشی‌ها را با مشخصات قابل قبول پیدا کنید. گوشی‌هایی مثل Poco C3 و Poco C31 به تراشه‌های پایین‌رده مدیاتک مجهز هستند، از تنظیمات دوربین پایه‌ای برخوردارند و باتری آنها به سیستم شارژ سریع مجهز نیست.

سری M: گوشی‌های سری M پوکو نسبت به سری C، از مشخصات رده‌بالاتری برخوردارند و با قیمتی اقتصادی عرضه می‌شوند. این گوشی‌ها تقریبا هم‌تراز با گوشی‌های برند Redmi هستند. برای مثال،‌ گوشی‌های Poco M3 و Poco M3 Pro نسبت به سری C، تنظیمات دوربین و عملکرد بهتری دارند. گوشی‌های سری M همچنین ظاهر بهتری دارند.

سری X: گوشی‌های سری X به مشخصات میان‌رده مجهز می‌شوند. نمایشگر این گوشی‌ها بزرگ‌تر از دو سری قبلی است، تراشه‌های سریع‌تری دارند، از تنظیمات دوربین بهتری برخوردارند و به باتری‌های بزرگ‌تری مجهز می‌شوند. این گوشی‌ها می‌توانند تمام انتظارات کاربران خود را برآورده کنند و عملکرد خوبی هم در اجرای بازی‌ها دارند.

سری F: گوشی‌های سری F پوکو در دسته گوشی‌هایی با مشخصات رده‌بالا و حتی پرچمدار قرار می‌گیرند که نسبت به سایر گوشی‌های پرچمدار، با قیمت مناسب‌تری عرضه می‌شوند. سری F پوکو با عرضه گوشی Poco F1 کار خود را آغاز کرد و برای رقابت با گوشی OnePlus 6 به بازار آمد. سری F پوکو هم‌اکنون با گوشی‌های پرچمدار شیائومی نیز رقابت می‌کنند.

سوالات متداول

بهترین گوشی کدام است و کدام برند، بهترین گوشی را تولید می‌کند؟

انتخاب بهترین گوشی، قبل از هر چیز به نوع نیاز شما بستگی دارد. شکی نیست که در بازار امروز، گوشی‌های آیفون، سامسونگ، شیائومی،‌ هواوی و پوکو، بهترین گوشی‌ها را تولید می‌کنند. این شرکت‌ها گوشی‌های خود را به تکنولوژی‌های متنوع و کاربردی مجهز کرده و آنها را در محدوده قیمتی متنوعی عرضه می‌کنند. بهترین روش برای انتخاب بهترین گوشی، این است که نوع نیاز خود را بشناسید و سپس، مشخصات فنی گوشی‌های متناسب با نیاز خود را بررسی کنید.

مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب گوشی چیست؟

برای پاسخ به این سوال هم باید نیاز و الگوی استفاده خود را مد نظر قرار دهید. برای مثال، اگر به عکاسی علاقه ندارید و یا کمتر از قابلیت‌های دوربین استفاده می‌کنید، لازم نیست برای خرید گوشی‌هایی که روی این ویژگی بهینه‌سازی شده‌اند، هزینه کنید. اگر معمولا با چندین اپلیکیشن به‌صورت همزمان کار می‌‌کنید یا اینکه زیاد بازی می‌کنید، قطعا به گوشی نیاز دارید که تراشه قوی‌تر و رم بالاتری داشته باشد. و اگر به ویژگی‌های مولتی مدیا نیاز دارید و از گوشی خود برای تماشای محتواهای ویدیویی استفاده می‌کنید، به گوشی با نمایشگر و پردازشگر گرافیکی بهتر نیاز دارید. در مجموع، گوشی‌های رده‌بالا و پرچمدار، تمام این ویژگی‌ها را ارائه می‌کنند؛ اما برخی گوشی‌های میان‌رده در برندهای سامسونگ، هواوی، شیائومی، پوکو و برخی برندهای چینی، تنها روی بعضی از این ویژگی‌ها تمرکز می‌کنند. به‌طور کلی، برای انتخاب گوشی مناسب، باید فاکتورهایی مثل تراشه، رم و حافظه، نمایشگر، دوربین و کیفیت ساخت آن را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما در خصوص لیست قیمت گوشی پوکو امروز 8 اردیبهشت 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر