;
coinex

کانسپت سدان فوق ایرودینامیک GAC Time را تماشا کنید

طبق اخبار به دست رسیده نمایشگاه خودروی گوانگژو از یک خودروی کانسپت فوق مدرن با نام تایم (Time) رونمایی کرد. در ادامه می‌توانید کانسپت سدان فوق ایرودینامیک GAC Time را تماشا کنید. با ما همراه باشید.

سال گذشته بود که شرکت چینی GAC در یکی از نمایشگاه‌های خود از یک خودروی کانسپت فوق العاده مدرن رونمایی کرد. در آن بازه زمانی این کمپانی تنها به انتشار طرح‌های اولیه و اطلاعات کلی بسنده کرده بود.

اما حالا با گذشت چند ماه این کمپانی جزئیات بیشتری از این محصول فوق العاده رونمایی کرده است. در ادامه قصد داریم اطلاعات بیشتر از ایرودینامیک GAC Time در اختیار شما قرار دهیم. با تکراتو همراه باشید.

کانسپت سدان فوق ایرودینامیک GAC Time

همانطور که کمی قبل گفتیم در چند روز گذشته اطلاعات بسیاری از کانسپت GAC Time، خودرویی مدرن و برقی منتشر شده که روایتگر ذهن خلاق طراح این ماشین الکترونیکی که براساس آن‌ها با خودرویی فوق ایرودینامیک و مجهز به سطح چهارم فناوری خودران مواجه هستیم.

در طراحی این خودروی مفهومی بر مبانی آیرودینامیک به طور ویژه تاکید شده و قرار است محصولات آتی کمپانی با شکل و شمایلی مشابه وارد بازار شوند. شرکت GAC از سبک طراحی این کانسپت با عنوان «قطره اشک شمشیر» یاد می‌کند.

گویا قرار است این خودرو دارای کاپوت بسیار کوتاهی باشد و شیشه جلو با شیبی ملایم به آن متصل شود. به طور کلی از نظر فرم اتاق می‌توان شباهت‌هایی را بین GAC Time و کانسپت هیوندای Prophecy و همچنین برخی مدل‌های سری EQ بنز مشاهده نمود.

کانسپت سدان فوق ایرودینامیک GAC Time

تلاش‌های مهندسین چینی باعث شده کانسپت GAC Time ضریب آیرودینامیکی برابر با ۰.۱۹۱ Cd داشته باشد. اگرچه این رقم رکوردی ایده‌آل محسوب می‌شود، اما کانسپت مرسدس بنز ویژن EQXX با ضریب درگ ۰.۱۷ Cd در جایگاه بهتری قرار دارد. البته بد نیست به این موضوع اشاره کنیم شرکت GAC در سال 2019 کانسپتی با نام ENO.146 معرفی کرد که ضریب آیرودینامیک آن فقط ۰.۱۴۶ Cd بود.

از نکات جالب کانسپت GAC Time باید به هاب مخصوص چرخ‌ها، چراغ‌های LED چرخان و چراغ‌های LED خاص عقب اشاره کنیم. ضمن اینکه درهای بزرگ این مفهومی خلاف جهت هم باز می‌شوند. با باز شدن قسمتی از سقف هم دسترسی به کابین به آسان‌ترین شکل ممکن میسر می‌شود.

فن ژانگ (Fan Zhang) مدیر دپارتمان طراحی GAC فضای داخلی کانسپت Time را یک اتاق نشیمن متحرک توصیف می‌کند که در آن تکنولوژی در دسترس و زیبایی در برابر دیدگان قرار دارد. به گفته وی در طراحی این بخش طراحان از بطری کلاین و نوار Mobius الهام گرفته‌اند.

در این خودروی مفهومی صندلی راننده بر روی آن چیزی که شبیه یک برکه کوچک دیده می شود، نصب شده است. فرمان خودرو همانند فرمان جدید تسلا شکل خاصی دارد و در پشت آن از یک نمایشگر OLED برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده استفاده شده است. نمایشگر سیستم اینفوتینمنت هم حالتی ایستاده و معلق دارد.

کانسپت سدان فوق ایرودینامیک GAC Time

صندلی عقب کانسپت GAC Time حکم یک مبل راحتی را دارد. این مبل از طریق یک خط منحنی به داشبورد متصل شده است. قسمتی از شیشه‌های این خودروی مفهومی با پرده‌های برگرفته از معماری مدرن ساختاری نیمه بسته دارد. بهره‌گیری از روکش سفید رنگ در ترکیب با تزیینات چوبی، اجزای طلایی و نورپردازی بنفش، جلوه‌ای بسیار خاص به این کانسپت بخشیده است.

کمپانی پرسروصدای چینی که قصد ورود به بازار آمریکا را نیز دارد، در رابطه با مشخصات فنی حرفی به میان نیاورده است. این شرکت تنها به گفتن این که در ساخت Time از یک پلتفرم مخصوص خودروهای برقی استفاده شده، کفایت کرده است. علاوه بر این، GAC ادعا کرده کانسپت Time به خاطر بهره‌مندی از انواع رادارهای لیزری و سنسورهای متعدد در جای‌جای بدنه به سطح چهارم از فناوری خودران مجهز است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص کانسپت سدان فوق ایرودینامیک GAC Time چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر