;
coinex

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ موضوعی است که تکراتو در ادامه به آن پرداخته است. اگر قصد دارید نتیجه این رقابت را بدانید، در ادامه همراه ما باشید.

اگر قصد دارید از محصولات سامسونگ تهیه کنید اما بودجه زیادی هم برای خرید ندارید می‌توانید به سراغ محصولات پایین رده و اقتصادی سامسونگ بروید.

سامسونگ محصولات اقتصادی خود را نیز بسیار حرفه‌ای تولید می‌کند و همیشه سعی دارد طرفداران خود را بیشتر مجذوب کند.

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ موضوعی است که در ادامه آمده است. این دوگوشی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و شما می‌توانید از بین این دو گوشی مناسبی را برای خرید انتخاب کنید.

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ

گوشی گلکسی A11 در تاریخ 13 مارس سال 2020 (23 اسفند 1398) عرضه شد و گوشی M11 کمی بعد از آن در تاریخ 30 مارس (11 فرودین 1399) برای اولین بار در هند عرضه و معرفی شد.

با مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ در ادامه با ما همراه باشید تا ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دو گوشی بیشتر آشنا شوید.

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ از نظر ساخت و کیفیت ظاهری

طراحی سامسونگ گلکسی M11 دقیقاً همانیست که از یک گوشی اقتصادی انتظار دارید، یعنی ظاهری استاندارد که نگاه‌ها را به خودش خیره نمی‌کند. بدنه پلاستیکی این گوشی به‌صورت یکپارچه بوده و قاب پشتی و فریم از هم جدا نیستند. این نوع طراحی، کاربر را به یاد گوشی‌های لومیا می‌اندازد. سامسونگ از پوششی مات برای قاب این گوشی استفاده کرده که به‌خوبی در مقابل جذب اثر انگشت مقاومت می‌کند.

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ
مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ

استفاده از لبه‌های گرد و حس نرمی که پلاستیک بدنه القا می‌کنند، باعث می‌شود در دست گرفتن گوشی راحت باشد و وزن ۱۹۷ گرمی آن چندان احساس نشود. نکته‌‌ای که باید به آن عادت کنید، هم‌رنگ بودن تمامی المان‌های طراحی گلکسی M11 است.

این موضوع خصوصاً در رنگ مشکی نمایان‌تر است، به گونه‌ای که لوگوی سامسونگ، حسگر اثر انگشت، ماژول دوربین سه‌گانه و حتی دکمه‌های پاور و ولوم، رنگ کم‌وبیش مشکی دارند و ممکن است در نگاه اول متوجه آن‌ها نشوید. با این حال پس از چند روز استفاده از گلکسی M11، حافظه شما به‌خوبی جای آن‌ها را به خاطر می‌سپارد.

قرارگیری حسگر اثر انگشت روی قاب پشتی و همچنین دکمه پاور در ارتفاع مناسب، شما را از کش دادن انگشت‌ها بی‌نیاز می‌کند و به همین دلیل با یک دست هم می‌توانید قفل گوشی را باز کنید، خصوصاً این‌که این حسگر دقیق و سریع هم هست.

نکته دیگری که در طراحی سامسونگ گلکسی M11 وجود دارد و می‌توان آن را یک مزیت به حساب آورد، هم‌سطح بودن ماژول دوربین سه‌گانه با بدنه است که نه تنها باعث می‌شود گوشی کاملاً تخت روی زمین قرار گیرد، بلکه تناسب کلی قاب پشتی را هم حفظ می‌کند.

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ
مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ

به قسمت جلویی گوشی می‌رویم که تغییرات زیادی در مقایسه با گلکسی A10 و A10s داشته است. در دو مدل گذشته، سامسونگ از نمایشگری ۶٫۲ اینچی با بریدگی قطره‌ای (Infinity-U) شکل استفاده کرده بود، ولی این بار شاهد نمایشگری بزرگ‌تر با سایز ۶٫۴ اینچ هستیم که نزدیک به ۸۲ درصد از فضای جلوی دستگاه را دراختیار دارد.

حاشیه‌های اطراف نمایشگر هم برای گوشی اقتصادی و پایین‌رده‌ای مثل A11 باریک و کاملا قابل‌قبول‌اند؛ البته هیچ‌کس هم انتظار طراحی بدون حاشیه‌ای مثل گلکسی S20 را از A11 ندارد.

در پشت گوشی، دوربین سه‌گانه‌ی گلکسی A11 با چینشی عمودی به‌چشم می‌خورد. فلش دوربین خارج از این مجموعه و در سمت راست دوربین‌ها قرار دارد. حسگر تشخیص اثرانگشت تقریبا در وسط قاب پشتی به‌صورت بیضی‌شکلی تعبیه شده است. برخلاف چیزی که از یک گوشی اقتصادی انتظار داشتیم، گلکسی A11 می‌تواند اثرانگشت را با دقت و سرعت زیادی تشخیص دهد.

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ

روی لبه‌های اطراف گوشی، چیزی فراتر از مدل‌های هم قیمت پیدا نمی‌کنید. روی لبه‌ی پایین، درگاه USB 2.0 Type-C را می‌بینید که در دو طرفش، میکروفن و بلندگوی گوشی قرار دارد. دو گوشی نسل قبل یعنی گلکسی A10 و گلکسی A10s از درگاه microUSB بهره می‌بردند.

کلید پاور به‌همراه کلید کنترل صدا روی لبه‌ی سمت راست قرار دارد. بالای گوشی میکروفن ثانویه و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری به‌چشم می‌خورد و درنهایت لبه‌ی سمت چپ از درگاه سیم‌کارت و درگاه مجزای کارت حافظه‌ی microSD میزبانی می‌کند.

درنهایت باید بدانید که بدنه گلکسی A11 گواهینامه IPxx ندارد؛ این بدین معناست هیچ‌گونه مقاومتی در برابر نفوذ مایعات و گردوغبار نخواهد داشت؛ بنابراین هوشمندانه‌ترین کار این است که همان ابتدا، یک قاب محافظ هم برای گوشی خود بخرید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ (POCO F3 Vs. Galaxy A52)

مقایسه سامسونگ M11 با A11 از نظر صفحه نمایش

گلکسی M11 سامسونگ دارای یک نمایشگر 6.4 اینچی PLS TFT با رزولوشن 720×1560 پیکسل است. نسبت ابعاد این نمایشگر 19.5:9 و تراکم پیکسلی آن 268 پیکسل در هر اینچ است. سامسونگ که همواره به استفاده از بهترین نمایشگرها برای محصولات خود شهرت داشته اما ترجیح داده تا برای گوشی اقتصادی از نمایشگر غیر AMOLED استفاده کند و این موضوع در این بازه قیمتی، چندان عجیب نیست.

همه چیز در رابطه با این نمایشگر خوب (و نه عالی) است، از دقت رنگ‌ها و کیفیت تصاویر گرفته تا میزان روشنایی در محیط‌های مختلف و زاویه دید آن. در بخش تنظیمات نمایشگر، امکان تنظیم دستی روشنایی نمایشگر، تنظیم خودکار روشنایی با توجه محیط (Adaptive Brightness)، تم تاریک (Dark Mode)، تنظیمات Home Screen، کلیدهای ناوبری و … تعبیه شده است.

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ
مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ

در ادامه مقایسه A11 با M11 باید گفت که نمایشگر Galaxy M11 از کیفیت خوبی برخوردار بوده و در مقایسه با رقیبان هم قیمت، اگر در سطح بالاتری از آنها قرار نگیرد، در سطح پایین‌تر نیز نخواهد بود.

در گوشی Galaxy A11 نمایشگر ۶.۴ اینچی از نوع PLS IPS با رزولوشن ۱۵۶۰*۷۲۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۲۶۸ پیکسل به‌کاررفته که حدود ۸۱.۶% از صفحه جلو را دربرگرفته است.

این نمایشگر با گوریلاگلس محافظت نمی‌شود، به همین دلیل بهتر است از یک محافظ صفحه برای آن استفاده کنید. وضوح تصویر این نمایشگر چندان خوب نیست اما در حد یک گوشی اقتصادی در زمینه‌ی تماشای ویدئو، بازی و وب‌گردی، کارش را خوب انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A53 سامسونگ (Galaxy A53) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A33 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه A11 با M11 از نظر دوربین

سامسونگ گلکسی M11 دارای سه دوربین است که کیفیت آن‌ها برای گوشی پایین رده‌ای در این کلاس قیمتی کافی به نظر می‌رسد. هرچند که نمی‌توان از دوربین‌های این گوشی هوشمند انتظار زیادی داشت. نرم‌افزار دوربین بسیار ساده بوده و به راحتی می‌توان در میان قسمت‌های مختلف با حرکت دست جابه‌جا شد.

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ

دوربین اصلی یک دوربین 13 مگا پیکسلی است که برای ثبت عکس‌های عریض به یک سنسور اختصاصی مجهز شده است. با این حال دوربین سلفی این کار را با برش عکس انجام می‌دهد. کیفیت تصاویر در طول روز و نور کافی قابل قبول بوده و جزییات تا حد خوبی نمایش داده می‌شوند.

با این حال رنگ‌ها کمی بی‌روح نمایش داده می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود که از قابلیت Auto HDR برای این کار استفاده کنید. هرچند در نرم‌افزار دوربین این گوشی هوشمند حالت‌های Live focus و پانوراما در نظر گرفته شده است، اما خبری از حالت شب در آن نیست.

در ادامه مقایسه A11 با M11 دوربین A11 را بررسی می‌کنیم. این دوربین یک سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8، یک لنز ۵ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 دارد.

با توجه به این مجموعه در نور مناسب روز می‌توانید عکس‌های خوبی بگیرید. البته پردازش تصویر سامسونگ گاهی جزئیات را به خوبی ثبت نمی‌کند و رنگ‌ها غیرواقعی هستند. با این حال، ترکیب سه سنسور با کاربردهای مختلف باعث شده‌اند عکس‌هایی که این گوشی ثبت می‌کند به اندازه کافی و در حد و اندازه‌های این گوشی خوب باشد.

مقایسه سامسونگ M11 با A11 از نظر باتری

سامسونگ گلکسی M11 از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که می‌توانید آن را با شارژر ۱۵ واتی درون جعبه به‌سرعت شارژ کنید. خوشبختانه سامسونگ از پورت USB-C استفاده کرده است که با تمامی شارژرها سازگاری دارد.

برای خالی کردن باتری این گوشی به زمان و تلاش زیادی نیاز دارید و حتی اگر بخواهید هم نمی‌توانید آن را در یک روز خالی کنید. تست‌هایی روی این گوشی انجام شده و خوشبختانه توانسته سربلند شود. در نتیجه به سادگی می‌توان روی دو روز استفاده معمول از این گوشی حساب کرد.

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ
مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ

سامسونگ در مورد میزان شارژدهی باتری صرفا به گفتن «شارژدهی طولانی باتری» بسنده می‌کند؛ اما همراهی باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با تراشه‌ی کم‌مصرف و نمایشگر +HD با روشنایی نه‌چندان زیاد، احتمالا به شارژدهی کم‌نظیری می‌انجامد.

از سوی دیگر، شارژر سریع ۱۵ واتی گلکسی A11 نیز می‌تواند در مدت کوتاهی دستگاه را شارژ کند.

مقایسه A11 با M11 از نظر نرم افزاری

هر دو گوشی در حال حاضر از رابط کاربری One Ui 3.1 بر پایه‌ی اندروید 10 استفاده می‌کنند و احتمال دارد که آپدیت جدید هم برای این دو گوشی در دسترس قرار بگیرد و به این ترتیب بین این دو گوشی در بخش رابط کاربری هیج تفاوتی وجود ندارد.

رابط کاربری سامسونگ عملکرد بسیار خوبی دارد و امکانات بسیار زیادی را برای کهکشانی‌های کره‌ای‌ها به ارمغان می‌آورد. این رابط کاربری تقریبا به بلوغ رسیده و پایداری خوبی در عملکرد آن دیده می‌شود. شما می‌توانید بخش‌های مختلف این رابط کاربری را بسته به سلیقه خود شخصی سازی کنید و یا ابعاد ایکون‌ها را تغییر دهید.

سامسونگ در امر بروزرسانی‌ها نیز بهتر از قبل شده و در حال حاضر چند وقت یک بار برای رابط کاربری خود بروزرسانی‌های امنیتی را عرضه می‌کند تا این محصولات در برابر مشکلات احتمالی ایمن شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ 2021

بهترین گوشی های سری M سامسونگ

مقایسه سامسونگ M11 با A11 از نظر سخت افزاری

سامسونگ در هر دو گوشی A11 و M11 از موتور پردازشی اسنپدراگون 450 بهره گرفته است. CPU یا پردازنده‌های مرکزی با 8 هسته پردازشی 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A53 معرفی شده و پردازش داده‌های گرافیکی هر دو گوشی با Adreno 506 انجام می‌شود.

گلکسی a11 در نسخه‌هایی با 32 و 64 گیگابایت حافظه داخلی در کنار یکی از رم‌های 2، 3 و 4 گیگابایتی، عرضه شده؛ اما M11 نسخه 2 گیگابایتی ندارد؛ این تنها وجه تمایزی است که مقایسه سامسونگ M11 با A11 در این بخش به نمایش می‌گذارد. خوشبختانه در هر دو دستگاه امکان افزایش حافظه با microSD فراهم است.

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ
مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ

پردازنده به‌ کار رفته در A11 و M11 در یکی دو سال گذشته، مهمان خیلی از گوشی‌های اقتصادی بود؛ اما به‌ هر حال عملکرد آن، چندان چنگی به دل نمی‌زند. به‌ طور کلی در این رده‌های قیمتی اغلب با پیکربندی سخت‌افزاری ضعیف مواجه  هستیم و قدرت کم اقتصادی‌های سامسونگ، چیز عجیبی نیست.

با این وجود در همین کلاس قیمتی هم می‌توانید به گزینه‌های بهتر و البته بروزتری، دسترسی داشته باشید. به‌ هرحال نمی‌توان انتظار اجرای برنامه‌ها و بازی‌های نسبتاً سنگین را از این دو دستگاه داشت اما می‌توان به عملکردی قابل‌ قبول در معمول‌ترین استفاده‌ها، امیدوار بود. برای رسیدن به بهترین عملکرد، همیشه حافظه گوشی را چک کنید و نگذارید کاملاً پر باشد.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 

مقایسه سامسونگ M11 با A11 از نظر کیفیت صدا

سامسونگ در گوشی‌های پرچمدار خود به سراغ AKG می‌رود و از اسپیکرهای این شرکت مشهور استفاده می‌کند اما حتی در گوشی‌های پایین رده هم خبری از این اسپیکرها نیست چه برسد به گوشی‌های اقتصادی این شرکت.

هر یک از این دو گوشی اسپیکری تکی در لبه‌ی پایینی دارند. این اسپیکر تکی چه از نظر بلندی صدا و چه از نظر کیفیت در سطح کاملا معمولی و حتی پایینی قرار می‌گیرد و اصلا نباید انتظار زیادی از این اسپیکرها داشته باشید.

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ

صدای به گوش رسیده از این اسپیکرها چندان شفاف نیست و کمی تیز است و به علاوه هرچقدر که ولوم را افزایش دهید صدا بیکیفیت‌تر می‌شود.

در این مطلب به بررسی و مقایسه A11 با M11 پرداختیم. این دو گوشی از محصولات خوب و حرفه‌ای سامسونگ هستند که بسیار پرطرفدارند. اگر قصد خرید یکی از این دو گوشی را دارید این مطلب می‌تواند برای انتخاب درست به شما کمک کند.

سوالات متداول

گلکسی A11 بهتر است یا M11؟

گلکسی A11 و گلکسی M11 دو گوشی دوقلو هستند که می‌توانیم عملا آن‌ها را یکی بدانیم. اگر برای شما ارگونومی بهتر گوشی اولویت دارد باید A11 را انتخاب کنید و اگر شارژ دهی باتری اولویت شماست طبیعتا M11 می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

در دیگر بخش‌ها دو گوشی دقیقا مشابه هم عمل می‌کنند. در بخش دوربین به نسبت قیمت عملکرد هر دو قابل قبول است و در بخش سخت افزاری هم می‌توانید کارهای روزمره‌ی خود را با این دو کهکشانی انجام دهید اما خیلی نمی‌توان به سراغ کارهای سنگین‌ رفت.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در مورد مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بنظرم m11 بهتره
    توی یکی از چنلای یوتیوب گفته بود a11 نخرید بجاش m11 بخرید

    پاسخ