;
coinex

زیباترین جاده های ایران ؛ لذت رانندگی در جاده‌های رویایی

ایران کشوری چهارفصل است که جذابیت‌های بی‌شماری را در خود جای داده‌ و از این‌ رو سالانه گردشگران و مسافران بسیار زیادی را از سراسر جهان به سمت خود جذب می‌کند. به طور کلی گردشگران می‌توانند با انواع وسایل نقلیه به شهرهای مختلف سفر کنند اما سفر کردن با خودروی شخصی در جاده‌های زیبای ایران، حس و حال دیگری دارد که می‌تواند برای اغلب افراد لذتبخش‌تر باشد. به همین علت ما قصد داریم در ادامه این مقاله، زیباترین جاده های ایران را به شما معرفی کنیم.

همان‌ طور که می‌دانید در ایران جاده‌های زیبای زیادی وجود دارند که اکثر آن‌ها در گذشته به‌ صورت خاکی بوده‌اند اما با گذشت زمان و پیشرفت علم، این جاده‌ها بزرگ‌تر شدند و شکل‌های امروزی را به خود گرفتند. مسافرانی که با معروف ترین و جذاب ترین جاده‌های کشور ایران آشنا باشند، می‌توانند سفری راحت‌تر داشته باشند و بیشتر از گشت‌ و گذار به همراه خانواده یا دوستان، لذت ببرند. رانندگی در جاده‌های رویایی ایران می‌‌تواند تجربه‌ای دلپذیر از سفر را رقم بزند.

ترمینال بیهقی یکی از مهم‌ترین ترمینال‌های تهران محسوب می‌شود که در میدان آرژانتین واقع شده است. این ترمینال با فراهم کردن محیطی امن و آرام، سفر کردن را از همان لحظه‌های آغازین برای شما لذت‌بخش می‌کند. در این ترمینال می‌توانید از سفره‌خانه سنتی،‌ اتاق مادر و کودک، فروشگاه مواد غذایی و پارک کودکان بهره‌مند شوید. از دیگر مزیت‌های این ترمینال، حضور شرکت‌های مسافربری با سابقه است که بهترین خدمات را در اختیار شما قرار می‌دهند.

جذاب‌ترین و زیباترین جاده های ایران برای رانندگی در سفر

خیلی از افراد ترجیح می‌دهند به‌ جای اطراق در مکانی خاص، در دل جاده‌های زیبای ایران به گشت‌ و گذار بپردازند، رانندگی کنند و از تماشای مناظر زیبای طبیعت لذت ببرند. به همین خاطر ما قصد داریم در این مطلب زیباترین و بی‌نظیرترین جاده‌هایی که در ایران وجود دارد را به شما معرفی کنیم تا اگر زمانی قصد داشتید با خودروی شخصی به سفر بروید، مسیر را به گونه‌ای طی کنید که گذرتان به آن‌ها بیفتد و بیشتر لذت ببرید.

جاده هجیج اورامانات - زیباترین جاده های ایران
جاده هجیج اورامانات – زیباترین جاده های ایران

جاده هجیج اورامانات

از جمله بهترین جاده های ایران برای رانندگی در سفر می‌توان جاده هجیج اورامانات در کوهستان‌های استان کردستان را نام برد. با گذر از این جاده تماشایی، گاهی از دره‌های عمیق و کوه‌های بلند گذر خواهید کرد که جذابیت فوق العاده‌ای دارند. در حین گذر از مسیر می‌توانید مناظر بسیار جذابی همچون باغ‌های انبوه را مشاهده کنید و از طبیعت بکر اطراف لذت ببرید.

جاده هجیج در اطراف خود رودخانه‌های پر جوش‌ و خروش، آبشارهای کوچک و بزرگ، چشمه‌های خروشان و جنگل‌های سرسبز زیادی را جای داده‌ است که تمام آن‌ها در کنار هم، فضایی حیرت‌ انگیز را به وجود آورده‌اند. این جاده در فصل تابستان و بهار جلوه‌ای بسیار خاص‌تر دارد، به همین علت در این زمان توریست‌های بیشتری به ‌آن‌جا سفر می‌کنند.

جاده عباس‌ آباد کلاردشت

جاده عباس آباد یکی از زیباترین جاده های ایران است که طبیعتی بسیار نایاب دارد. رانندگی با خودرو در این جاده مسلماً برای هر فردی جذاب و لذت‌ بخش خواهد بود. بنابراین اگر شما هم دوست دارید در یک جاده رویایی و حیرت‌ انگیز به گشت‌ و گذار بپردازید و از مناظر اطراف لذت ببرید، بهتر است حتما به سمت جاده عباس آباد کلاردشت بروید.

صدای آواز پرندگان، میوه‌های جنگلی بسیار خوشمزه، طبیعت سرسبز و هوای مطلوب نیز از جمله ویژگی‌های خاص این منطقه هستند که موجب جذب بیشتر توریست‌ها و گردشگران شده‌اند.

زیباترین جاد های ایران

جاده چالوس

جاده 59 یا جاده چالوس، یکی از زیباترین جاده‌های مازندران است که مسیری کوهستانی و جنگلی دارد. این جاده در حال حاضر جزو محبوب‌ ترین جاده‌های بین شهرهای ایران به شمار می‌رود و سالانه مسافران زیادی به آن‌ جا می‌روند.

جاده چالوس در سال 1312 افتتاح‌ شده و مناطق بکر فوق‌ العاده‌ای را در اطراف خود جای داده‌ است. این جاده دارای مسیری پر پیچ‌ و خم است که آبشارهای مختلف، درختان سرسبز، کوهستان‌ها و کوه‌های سر به فلک کشیده، صخره‌های بلند و دره‌های تماشایی و رودخانه‌های خروشان، زیبایی آن را چند برابر کرده‌اند.

این جاده با مناظر شگفت‌ انگیز خود، هر بیننده‌ای را حیرت‌زده خواهد کرد، از این‌ رو اگر می‌خواهید در یک جاده رویایی به تفریح بپردازید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به این جاده بزنید و از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی میان آن همچون تونل کندوان، پیست اسکی دیزین، رود چالوس، باغ‌های سرسبز، سیاه‌ بیشه، آشکده چالوس، سد امیرکبیر، دهکده یوش و… نیز بهره ببرید.

جاده شاهرود گرگان

یک مورد دیگر از جذاب ترین جاده‌ های ایران که تا کنون نظر گردشگران بی‌شماری را به خود جذب کرده‌، جاده شاهرود در گرگان است.‌ این جاده نیز از لحاظ پیچ‌ و خم شباهت زیادی به جاده چالوس دارد.

درختان توسکا و بلوط، چشمه باغ سرهنگ، آبشار لوه، پارک جنگلی النگدره و دریاچه توشن، جزو جاذبه‌های معروف جاده شاهرود گرگان هستند که می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید به عمل آورید.

شما می‌توانید هر زمانی از سال که خواستید، راهی سفر به این جاده حیرت‌ انگیز شوید. اما اگر می‌خواهید زیبایی‌های بیشتری را مشاهده کنید، بهتر است در فصل پائیز و بهار برنامه‌ ریزی‌های لازم برای سفرتان را انجام دهید.

گردنه حیران - زیباترین جاده های ایران
گردنه حیران – زیباترین جاده های ایران

گردنه حیران اردبیل

گردنه حیران یکی از تماشایی‌ ترین و زیباترین جاده‌هایی است که در ایران جای گرفته و مناظر زیبای بی‌همتایی را در اطراف خود جای داده‌ است. مسیر این جاده بی‌نظیر همچون بهشتی است که در یک طرف آن جنگل‌های مه‌ گرفته و در طرف دیگر آن، رود مرزی ارس جای گرفته‌اند.

افرادی که قصد دارند در اطراف گردنه حیران اقامتی طولانی داشته باشند، می‌توانند به دهکده گردشگری حیران بروند و در آن‌ جا از پیست اسکی روی چمن فندقلو و تله ‌کابین بهره ببرند و سفری به یاد ماندنی داشته باشند.

جاده کرند غرب بابایادگار

جاده کوهستانی و تماشایی کرند غرب بابایادگار، یکی از زیباترین جاده های ایران است که جنگل‌های انبوه بلوط و تپه‌های سرسبز زیادی را در اطراف خود جای داده‌ است. در نزدیکی این جاده، یک آبشار تماشایی به نام ریجاب نیز وجود دارد که ارتفاع آن نزدیک 150 متر است و جذابیت فوق‌ العاده‌ای دارد.

در این جاده بی‌نظیر دیواره‌های سنگی عجیبی به چشم می‌خورد که قطعا با دیدن آن‌ها حیرت‌زده خواهید شد. سبزه‌زارهای اطراف این جاده نیز بسیار زیبا و روح نواز هستند، به گونه‌ای که با تماشای آن‌ها حس و حال‌تان تازه‌تر خواهد شد.

زیباترین جاده های ایران

جاده اسالم خلخال

جاده اسالم یکی از رویایی‌ترین جاده‌های جنگلی در ایران است که زیبایی غیرقابل توصیفی دارد. این جاده 70 کیلومتری، استان‌های اردبیل و گیلان را به هم متصل می‌کند. جاده اسالم درختان سرسبز و رودخانه‌های خروشان زیادی را در اطراف خود جای داده‌ است که با دیدن آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد. رانندگی در این جاده محبوب، بسیار جذاب و لذت‌ بخش است. بنابراین اگر می‌خواهید سفری متفاوت داشته باشید، بهتر است برای یک بار هم که شده، راهی سفر به این منطقه شوید.

جاده جندق معلمان

جاده جندق معلمان نیز به عنوان یکی از بهترین جاده های ایران برای رانندگی در سفر شناخته شده و منظره زیبایی دارد. این جاده کویری در مسیر اصفهان به دامغان جای گرفته‌ است و با رفتن به آن‌ جا می‌توانید تپه‌های کویری زیادی را پشت سر بگذارید. جاده جندق، طولی نزدیک به 200 کیلومتر دارد و از قلب کویر مرکزی ایران می‌گذرد. این جاده در اغلب اوقات سال خلوت است و همین امر نیز لذت رانندگی در یک جاده‌ کم تردد را برای رانندگان فراهم می‌کند.

جاده جواهرده رامسر - زیباترین جاده های ایران

جاده جواهرده رامسر

در شهر رامسر می‌توانید به جاده جواهرده که ویژگی‌های خارق‌ العاده‌ای دارد، بروید و از تماشای مناظر بی‌نظیر اطراف آن لذت ببرید. در اطراف این جاده، مه غلیظ همیشگی وجود دارد که مسلماً با دیدن آن حیرت‌زده خواهید شد. افرادی که قصد دارند مدت بیشتری در این منطقه بمانند، می‌توانند در خانه‌های روستایی جواهرده اطراق نمایند و در کنار مردمان محلی میهمان‌نواز، اوقات خود را به بهترین شکل ممکن سپری کنند.

جاده شهرکرد ایذه

یکی دیگر از جذاب ترین جاده‌ های ایران که راه اتصال خوزستان به چهارمحال‌ و بختیاری و اصفهان را فراهم کرده‌، جاده ایذه است. این جاده به واسطه جهاد سازندگی احداث شده‌ و طولی حدود 460 کیلومتر دارد. جاده شهرکرد ایذه در فصل بهار زیبایی فوق‌ العاده زیادی دارد و افرادی که در این زمان به آن جا سفر کنند، می‌توانند از طراوت و سرسبزی اطراف لذت ببرند.

سد کارون، باغات مختلف، مزارع، کوهستان‌ها، شالیزارها، رودخانه‌های زیبا و… نیز جذابیت این جاده بی‌نظیر را چندین برابر کرده‌اند. دقت داشته باشید این جاده در طول زمستان دچار یخبندان می‌شود و سفر کردن در این زمان ممکن است مقداری پرخطر باشد. بنابراین سعی کنید در فصل‌های بهار و تابستان، راهی این جاده محبوب شوید.

جذاب‌ترین جاده‌ های ایران

جاده شهداد نهبندان

خیلی از افراد فکر می‌کنند زیبایی جاده‌ها همیشه محدود به درختان و پوشش‌های گیاهی متعدد است، در حالی‌ که این امر اشتباه است؛ زیرا گاهی اوقات کویرها هم می‌توانند فاکتورهایی برای زیبایی به شمار بروند. یکی از بی‌همتاترین جاده‌های کویری کشورمان، جاده شهداد نهبندان است. این جاده جزو زیباترین جاده های ایران محسوب می‌شود و ویژگی‌های خارق العاده‌ای دارد.

جاده شهداد نهبندان از بین کلوت‌های شهداد عبور می‌کند و هر توریستی با رفتن به آن‌ جا می‌تواند از تماشای غروب و طلوع آفتاب لذت ببرد و سفری متفاوت را تجربه کند.

جاده هراز

یکی دیگر از مهم‌ ترین جاده‌هایی که در محور تهران-مازندران جای گرفته، جاده هراز است. افرادی که با خودرو شخصی راهی سفر به هراز شوند، می‌توانند در بین راه از کوه دماوند، آبشار شاهان دشت، دریاچه تار و هویر، دشت شقایق، آبشار قلعه‌ دختر، امامزاده هاشم، حمام شاه‌ عباسی، غار گل زرد، آبشار ترا، دریاچه امامزاده علی، تخت فریدون، آبشار زیبای برز وبسیاری جاذبه‌های دیگر نیز دیدن نمایند.

این جاده زیبا دارای 15 تونل است که طولانی‌ ترین آن‌ها طولی حدود 1500 متر دارد. جاده هراز به‌ طور کلی پیچ‌های زیادی ندارد، به‌ همین علت نیز انتخاب مناسبی برای رانندگان کم‌ تجربه است.

جذاب‌ترین جاده‌ های ایران
جاده سپیدان نورآباد – زیباترین جاده های ایران

جاده سپیدان نورآباد

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید بهترین جاده های ایران برای رانندگی در سفر را بشناسید و سپس راهی سفر شوید، بهتر است حتما سری به جاده سپیدان در استان فارس بزنید. این جاده بی‌نظیر در مسیر سپیدان به نورآباد واقع شده و زمین‌های کشاورزی، رودخانه‌های پرآب، چشمه‌های خروشان و کوه‌های سر به‌ فلک‌ کشیده زیادی را در اطراف خود جای داده‌ است.

با گذر از این جاده می‌توانید گیاهان انبوه زیادی همچون آویشن، بنه، تمشک، بادام وحشی، انجیر کوهی، بلوط، سپیدار، کلخنگ و… را مشاهده کنید که خاصیت درمانی و دارویی دارند.

جاده سراوان فومن

برای دسترسی به جاده سراوان فومن می‌توانید به سمت جاده رشت بروید و به راحتی این جاده را پیدا کنید. جاده سراوان فومن، در اطراف خود سرسبزی و طبیعت بکری را جای داده‌ که بعضی اوقات پوشیده از مه هستند. افرادی که این مسیر تماشایی را برای سفر خود انتخاب کنند، می‌توانند از موزه روستایی بزرگ گیلان نیز بازدید به عمل آورند و از تماشای جذابیت‌های فوق‌ العاده آن لذت ببرند.

زیباترین جاده های ایران

جاده ساحلی چابهار بریس

جاده ساحلی چابهار بریس یکی دیگر از جذاب ترین جاده‌ های ایران به شمار می‌رود که بی‌شک بازدید و رانندگی در آن برای اغلب افراد لذتبخش خواهد بود. این جاده در بندر بریس جای گرفته‌ است و برای دسترسی به آن باید ابتدا از چابهار به‌ طرف شرق بروید و در کنار سواحل مکران، به راه خود ادامه دهید.

از جمله جاذبه‌های اطراف این جاده که موجب شده‌ گردشگران زیادی به این منطقه سفر کنند، می‌توان چشم‌ اندازهای خیره‌ کننده، جنگل دریایی حرا، سواحل صخره‌ای، درخت انجیر معابد، تالاب لیپار، کوه‌های مینیاتوری و فرش خزه را نام برد.

جاده سیاهکل دیلمان

در شمال کشور ایران می‌توانید از جاده‌های حیرت‌ انگیز زیادی دیدن نمایید که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. یکی از محبوب‌ ترین این جاده‌ها، جاده سیاهکل دیلمان است. این جاده در مسیر سیاهکل به دیلمان واقع‌ شده است و منظره‌ خیره‌ کننده‌ای را برای گردشگران به نمایش گذاشته‌ است.

این مسیر جذاب دارای مکان‌های مناسبی جهت گشت‌ و گذار و کمپینگ است و گردشگران می‌توانند در آن‌ جا به تفریحات سالم مختلفی در کنار خانواده و دوستان بپردازند و از هوای پاک و زیبایی‌های بی‌انتها نیز لذت ببرند.

پایانه ها ؛ ارائه‌دهنده بهترین خدمات و مطمئن‌ترین روش برای خرید آنلاین بلیط

پایانه‌ها معتبرترین سامانه تهیه و خرید بلیط اینترنتی اتوبوس، کرایه تاکسی و یا ارسال بار به سراسر کشور با بهترین شرایط است. فرایند خرید بلیط  از پایانه ها بسیار ساده است و همین مهم سبب شده تا پایانه‌ها یکی از پراستفاده‌ترین سامانه‌های بلیط‌ فروشی آنلاین باشد.

تیم بازارگاه به عنوان زیر مجموعه پایانه‌ها یکی از هاب‌های اصلی خرید و فروش بلیط در ایران است. یکی از خدمات جذابی که بازارگاه و پایانه‌ها ارائه می‌دهند، این است که برای مسافرت‌های خانوادگی و دسته جمعی نیز به سادگی می‌توانید از گزینه کرایه اتوبوس استفاده کنید و تجربه‌ای راحت،‌ اقتصادی و البته اختصاصی داشته باشید.

سخن پایانی

دقت داشته باشید که با شناخت زیباترین جاده های ایران می‌توانید سفری متفاوت و پرهیجان‌تر را تجربه کنید و با مکان‌های جدیدی نیز آشنا شوید. آشنایی با موقعیت جغرافیایی و شرایط جاده به شما کمک می‌کند که با آگاهی بهتری در جاده رانندگی کنید و از همه‌‌ مهم‌‌تر، در زمان مناسبی به سفرهای جاده‌‌ای بروید.

نظر شما درباره زیباترین جاده های ایران چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر