;
coinex

ساتوشی ناکاموتو سواد مالی نداشته است

بانک مرکزی اروپا (ECB) اعتقاد دارد ساتوشی ناکاموتو سواد مالی عمیقی هنگام توسعه بیت کوین نداشته است. برای کسب جزئیات این خبر با ما همراه باشید.

فابیو پانتا، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا در سخنرانی جدید خود در دانشگاه کلمبیا، رویای ناکاموتو برای ایجاد یک پول قابل اعتماد را یک توهم نامید.

ساتوشی ناکاموتو یا توسعه دهندگانی که از این نام مستعار استفاده می‌کنند، سورس کد بیت کوین را ساختند. به اعتقاد آن‌ها بیت کوین پول دیجیتال غیرمتمرکز است.

ضعف در وایت پیپر ساتوشی ناکاموتو

وایت پیپر بیت کوین که در سال 2008 ساخته شد، شیفتگی زیاد ساتوشی به فناوری رمزنگاری را نشان می‌دهد. مشکل اینجاست که این وایت پیپر درک عمیقی از مسائل پرداخت و پول ندارد.

Panetta اعتقاد دارد که بر خلاف هدف ناکاموتو برای تمرکز زدایی، اکثر شرکت‌ کنندگان در بازار ارزهای دیجیتال همچنان به واسطه‌ها متکی هستند. او همچنین بازار کریپتو را با فروپاشی وام‌‌های مسکن که منجر به بحران مالی 2008 شد، مقایسه می‌کند.

ساتوشی ناکاموتو سواد مالی نداشته است

سفته بازی در بازارهای مالی

بازار رمزارزها در حال حاضر بزرگتر از بازار زیرمجموعه وام مسکن در سال 2008 است. بازار وام مسکن در آن موقع 1.3 تریلیون دلار ارزش داشت و در نهایت منجر به بحران مالی و جهانی 2008 شد.

بازار کریپتو در بسیاری از جوانب مشابه بازار زیرمجموعه وام مسکن است. دارایی‌های رمزارزها وعده بازدهی سریع و بالا می‌دهند و با استفاده از حفره‌های نظارتی سفته بازی را پیش می‌برد.

درک پایین از ریسک بازار، ترس از دست دادن سود و لابی شدید قانون‌گذاران توجه عموم را جذب و روند قانون‌گذاری را کند خواهد کرد. ارزش بازار رمزارزها در حال حاضر 1.8 تریلیون دلار است.

اقدامات نظارتی جهت مقابله با استفاده غیرقانونی رمزارزها

پانتا خواستار اقدامات هماهنگ جهانی جهت نظارت بر بازار کریپتو است. او اعتقاد دارد این اقدامات می‌بایست برای مقابله با استفاده غیرقانونی دارایی‌های دیجیتال و همچنین اثرات زیست محیطی آن انجام شود.

مقررات باید خطرات و مزایای دارایی‌های دیجیتال را متعادل سازد. این کار جهت جلوگیری از نابودی نوآوری‌ها در زمینه با پرداخت و کاربردهای گسترده دیگر ضروری است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اظهارات پانتا چیست؟ آیا ساتوشی ناکاموتو از سواد مالی کمی برخوردار است؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: dailyhodl

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر