;
coinex

وعده بیمه رانندگان سندباد ؛ پنیر مفت روی تله موش؟ [بررسی نظرات کاربران تکراتو]

تاکسی اینترنتی سندباد با یک وعده بی‌سابقه و چشم‌گیر برای رانندگان، تبلیغات خود را آغاز کرد. اکنون شرایط بیمه برای رانندگان سندباد به طور رسمی اعلام شده است. آبا وعده بیمه رانندگان سندباد محقق خواهد شد؟

شرایط بیمه برای رانندگان سندباد اعلام شد. با مطالعه شرایط بیمه برای رانندگان سندباد، متوجه می‌شویم که چرا بسیاری از کاربران به وعده بیمه رانندگان سندباد بی‌اعتماد بودند. بسیاری از کاربران تکراتو نیز در بخش کامنت‌ها از نگرانی خود در خصوص وعده بیمه رانندگان سندباد و شروط آن گفته بودند. در این نوشتار قصد داریم تا به بررسی شروط بیمه برای رانندگان سندباد و نظرات کاربران تکراتو در این خصوص بپردازیم.

آیا وعده بیمه رانندگان سندباد عملی است؟

سندباد با اعتماد به نفس از بیمه رانندگان خود می‌گوید. این وعده برای رانندگان سندباد قطعا جذاب بود. اما آیا سندباد قادر به عملی کردن این موضوع هست؟ این سوالی است که تا زمان شروع کار رسمی و گسترده سندباد نمی‌توانیم به آن پاسخ دهیم.

اما بسیاری به عملی شدن این وعده برای رانندگان سندباد بی‌اعتمادند. بی‌اعتمادی به عملکرد سندباد با آغاز نه چندان موفق سندباد برای ثبت‌نام رانندگان شدت بیشتری گرفت. در همان روز نخست ثبت‌نام رانندگان، بسیاری از کاربران تکراتو و همچنین کاربران دیگری در سرتاسر فضای مجازی، از تلاش بی‌نتیجه خود در ثبت‌نام گفتند.

وعده بیمه برای رانندگان سندباد

به نظر می‌رسید افراد متقاضی از شیوه ثبت‌نام راضی نبودند؛ علاوه‌براین، بیشتر افراد در آخر کار موفق به ثبت نام نشدند. یکی از نظرات کاربران تکراتو در خصوص ثبت‌نام را می‌خوانیم:

سلام. اپلیکشن سندباد را نصب کردم. از مراحل ثبت نام، فقط مرحله اول را نیمه کاره انجام می‌دهد و قطع می‌شود. لطفاً رسیدگی کنید. و یا وقت مردم را نگیرید. ضرر نزنید. استفاده نمی‌خواهیم.

نظرات کاربران تکراتو در خصوص ثبت نام، همگی در دو نکته اتفاق نظر داشتند؛ ابتدا اینکه روش ثبت‌نام روش مناسبی نبود. سندباد برای ثبت‌نام، از متقاضیان خواسته بود تا از طریق سامانه تلفنی اقدام کنند. دیگر اینکه هیچ‌کدام از کاربران تکراتو موفق به اتمام مراحل ثبت‌نام خود نشده بودند.

بی‌اعتمادی رانندگان به سندباد

بعد از شروع نه چندان چشمگیر سندباد برای ثبت‌نام و حتی قبل از آن، رانندگان از بی‌اعتمادی خود به وعده بیمه می‌گفتند. برخی از این نظرات را مرور می‌کنیم:

سلام بنظر من بیمه کردن را با شرایط خاص بیان می‌کنند. مثلا باید در روز حتما مقدار مشخصی درآمد کسب کنیم و مقدار مشخصی مسافر جا به جا کنیم  تا بیمه شویم. فعلا وعده می‌دهند. مثل خیلی‌ها انشالله که سرکاری نباشد. اگر بخواهد این شرایط را بگذارد راننده جذب نمی‌شود؛ چون خیلی‌ها بخاطر آزادی زمان در اسنپ کار می‌کنند.

کاربر دیگری نیز به شروع کار اسنپ اشاره کرده و گفته است که ابتدا اسنپ نیز پورسانت دریافت نمی‌کرده است و باید درمورد وعده بیمه هم صبر کنیم تا ببینیم سند باد چگونه عمل خواهد کرد و نباید به سندباد هم دل خوش کرد.

وعده بیمه برای رانندگان سندباد

شرایط بیمه برای رانندگان سندباد

اکنون شرایط بیمه رانندگان سندباد به صورت رسمی اعلام شده و برخی از حدس و گمان‌ها و نگرانی‌های متقاضیان کار در سندباد به واقعیت پیوسته است. از جمله شرط کسب مشخصی از درآمد و مدت زمان مشخصی از وقت کاری. همان‌طور که در بخش نظرات تکراتو هم خواندیم، یکی از شرایطی که باعث می‌شود رانندگان در اسنپ برای کار ثبت‌نام کنند، زمان کار آزاد بود.

شرایط بیمه تامین اجتماعی توافقی سندباد:

1. کارکرد راننده در هر یک از ماه‌های شمسی باید ۱۹۰ ساعت مفید یا جمع دریافتی وی (سهم راننده) مبلغ یکصد میلیون تومان باشد.

تبصره 1: ساعت کارکرد مفید ار زمان تایید یا قبول سفر تا اتمام سفر، ساعت عملکرد مفید محاسبه می‌گردد.

تبصره 2: جمع دریافتی به معنای ده میلیون تومان درآمد راننده پس از کسر کمسیون می‌باشد.

2. داشتن حداکثر 50 سال سن برای مرد و زن. در صورتی که سن متقاضی در زمان تقاضا بیش از 50 سال باشد، باید معادل مدت مازاد سنی، سابقه بیمه‌ی تامین اجتماعی داشته باشد. (به طور مثال اگر سن متقاضی 60 سال باشد، باید 10 سال سابقه بیمه داشته باشد)

3. بیمه تامین اجتماعی شامل بیمه‌ی درمان، از کار افتادگی بالای 66 درصد، بازنشستگی و تمامی حقوق قانونی به غیر از بیمه‌ی بیکاری می‌یاشد.

4. دریافت معرفی‌نامه از مجموعه‌ی سندباد و ارائه به شعب منتخب سازمان تامین‌اجتماعی. متقاضی پس از معرفی به مراکز تامین‌اجتماعی و انجام معاینات پزشکی، کد بیمه سازمان تامین‌اجتماعی دریافت می‌کند و لازم است این کد را ظرف مدت 10 روز به مجموعه سندباد، اعلام نماید.

وعده بیمه برای رانندگان سندباد

کلام آخر

کسی نیست که اسم بایا را نشنیده باشد و تبلیغات گسترده آن را ندیده باشد. اما بایا چه بود؟ اصلا این تبلیغات گسترده به کجا رسید؟ نمونه‌هایی مثل بایا با تبلیغات گسترده در صدا و سیما را می‌توانیم ببینیم. در مورد سندباد هم نمی‌توان تبلیغات گسترده تلوزیونی را نشانی از به سرانجام رسیدن کار این استارت‌آ‌پ دانست.

با توجه به این که امسال سال اشتغال دانش بنیان نام‌گذاری شده است، بیم آن می‌رود که هر شرکتی خود را دانش بنیان معرفی کند و پس از دریافت مزایا به هیچ سرانجامی هم نرسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص شروط و وعده بیمه رانندگان سندباد چیست؟ در کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (9 نظر)

    آقا حداقل میگفتند حقوق کارگر ۶ میلیون هست با بیمه و شما هم ۶میلیون کار کنید بیمه میشید ۱۰ میلیون اگه کار میکردیم که خودمون خودمونو بیمه میکردیم .۱۹۰ساعت کار مفید مگه میشه اصلا . یجوری میگن انگار ثانیه به ثانیه مسافر هست اسنپ هم انقدر مسافر نداره .من موندم ۱۹۰ساعت رو چجوری محاسبه میکنند از زمان قبول درخواست یا از زمان سوار کردن مسافر یا اصلن چجوری تعیین میکنند مسافر رو چند دقیقه ای باید به مقصد برسونیم.

    پاسخ

    سند باد از همون اولم فقط دنبال بودجه دولتی بود و بس من خواستم ثبت نام کنم تلفنی تماس گرفتم گفت نفره ۸۰ تو صف انتظار اول ۱۰ تا ۱۰ تا کم میشد به ۲۰ که رسید سرعتش کم شد و تو هر دقیقه یکی کم میشد از صف قشنگ معلوم بود یه صف فیک درست کردن آخرشم که نوبتم شد صدای برداشتن و گذاشتن تلفن اومد و قطع شد نمیدونم چرا مارو سر کار میزارن خودمون خیلی کم بدبختی داریم هرکسی هم میاد ازمون به عنوان پله استفاده میکنه این درست نیست

    پاسخ

    من ۱۰سال آژانس کار کردم هرسال تاکسیرانی به اجبار پول بیمه از راننده ها میبره اما هیچ خبری از بیمه نیست.. دزد یکی دوتا نیست مملکت بخور بخوره

    پاسخ

    من اگه ۱۹۰ ساعت کار کنم خودم پول دارم خودمو بیمه کنم چرا بدمش سندباد؟🤣🤣

    پاسخ

    برای شهر های کوچیک ک حتی شعبه هم نداره اصلا ارزش نداره الان من تو اسنپ فوقش خودم بکشم ۲۰ تا مسافر بیشتر نمیتونم بگیرم اونم روز خوبش اینجوری حالا گفته ۱۹۰ ساعت کار مفید که میشه روزی ۶ ساعت کار مفید که چون مسیر ها عموما کوتاه هستن ده دقیقه در نظر بگیریم یعنی ۶۰-۷۰ تا مسافر باید گرفت ک اصلا غیر ممکنه یا ده میلیون پول در ماه ، خیلی خنده داره حتی تاکسی هاش اینجا ماهی ده میلیون هم در نمیارن اینجوری بود همه میزدن تو کار مسافر کشی از حقوق معلمی بهتر بود بعدشم مگ ما چقد درمیاریم ک بقیقه اش هم بدیم به بیمه اونم با ماشین بنزین سوز ک اصلا گازی نمیشه گازی هم بشه کلی استهلاک میذاره رو دستمون ک بماند اینایی ک گفتم برا شهر کوچیک مثل بجنورد هستش

    پاسخ

    اولا سند باد طی گفته خودش چنانچه راننده ای بتواند اون مقدار ساعت رو پر کند که شامل بیمه تامین اجتماعی کامل می‌شود در غیر این صورت هر آنچه کار کرده است را مجموعه سندباد حق بیمه شخص رو پرداخت و الباقی رو خود راننده پرداخت می‌کند و راه سوم اینکه اگر کسی بیمه نخواهد کمیسیون پرداختی وی تنها 10% خواهد بود. بیخودی تبلیغات منفی نکنید

    پاسخ

    وقتی یه شرکت میخواد شمارو بیمه کنه طبیعتا قوانینی داره و این قوانینی که نوشتید قوانین تامین اجتماعی و اداره کار هست برا بیمه کردن شخص .طرف نکنه دوست داره فقط تو سندباد ثبت نام کنه با روزی یک ساعت کار بیمه هم بشه؟شما تو شرکت هم که کار میکنی در ماه باید روزی ۸ ساعت رو کار کنی به غیر از روزهای تعطیل و دو روز مرخصی استحقاقی در ماه

    پاسخ

    ماهی ده میلیون درآمد مگه چقدر مسافر می خوره ببریم ده میلیون بشه من در روز 150به زور در می آرم ده ساعت تو اسنپ هستم

    پاسخ

    من اینو قبلا هم گفتم سندبادهم عین خیلی از نرم افزارها هدف اشتغال نداشت هدف گرفتن وام یا بوجه ای از نهادهای دولتی داشتالان دقت کنید بک ماه شبانه روز تبلیغ کردتا برای خودش مدرک جور کنه از زمانی که مثلا شروع به ثبت نام راننده ها کرد یک تبلیغات تلویزیونی نکرد که راننده ها بیایید ثبت نام کنید و اطلاع رسانی کنه گجریان ثبت نام هم یک چیز فرمالیته و الکی بود که وقتی میخاستی ثبت نام کنی اگر روی گزینه ای گیر میکردیدوبه هر دلیل از برنامه بیرون می آمدیداطلاعات شما توش ذخیره نمیشد و ودوباره از اول شروع میکردید برای ثبت نام عکس مدارک را بید همان لحظه عکس می انداختی و گزینه ای نداشت که عکس مدارک را از گالری گوشیت بتونی ارسال کنی خاستن سند خانه مشکل دیگه ای ای بود. در کل یک کلاهبرداری نوین بود حالا یکی دوماه دیگه گندش در میاد که گروه سندبادسرمایه کدام بانک ،یا کدام دکل نفتی یا چقدر ارض دولتی و….. را پیچونده والان هم همشون در کانادا به سر میبرند حکومت هم یک دوتا آدم بدبخت که آشپز و آبدارچی ویا راننده ای که در اختیار سندباد را میگیرند و کلی قمپز در میکنند که ما زرنگیم یک سناریو تکراری که ۴۳ سال به کار دارند میگیرند

    پاسخ