;
coinex

تاریخ اکران فیلم‌های آواتار 2 تا 5 مشخص شدند

تاریخ اکران آواتار 2 تا 5 در رویداد سینماکان مشخص شد. دیزنی همچنین جزییات دیگری از این سری فیلم‌ها را فاش کرد. اینطور که به نظر می‌رسد، دنباله‌های آواتار هر کدام داستان مستقل خود را با محوریت خانواده سالی خواهند داشت.

زمانی که آواتار، ساخته جیمز کامرون، در سال 2009 اکران شد، با عنوان پرفروش‌ترین فیلم، باکس آفیس را تصاحب کرد. بعدها، فیلم اونجرز: پایان بازی (Avengers: Endgame) بر آواتار غلبه کرد. هر چند که خیلی دوام نیاورد و با اکران دوباره آواتار در چین، صدر جدول پرفروش‌ترین‌ها، از آن جیمز کامرون شد.

اما مطمئناً موفقیت عظیم آواتار اصلی خبری قدیمی است. کامرون در واقع مدت‌هاست که آماده است که 4 دنباله دیگر از این فیلم را بسازد و از همین حالا، همگی نوید فناوری پیشگامانه فیلم را می‌دهند. متأسفانه تأخیرهای متعدد، تاریخ اکران آواتار 2 را به تعویق می‌اندازد. جدیدترین گزارش‌ها از سینماکان، از تاریخ اکران آواتار 2 تا 5 خبر می‌دهند.

تاریخ اکران آواتار 2 تا 5

دیزنی در پنل اختصاصی‌اش در رویداد سینماکان، جزئیات جدیدی را در مورد فیلم‌های آینده کامرون فاش کرد. جان لاندو، تهیه‌کننده فیلم، در این پنل فاش کرد که هر یک از فیلم‌های جدید آواتار داستان مستقل خود را با نتیجه‌گیری خاص خود خواهند داشت؛ اما فیلم‌ها همچنان به هم مربوط هستند تا حماسه بزرگ‌تری را خلق کنند. لاندو همچنین می‌گوید که همه فیلم‌ها حول محور خانواده جیک سالی زمینی و همسر ناوی او، نیتیری می‌چرخند. جای تعجب نیست که همه فیلم‌ها به طور انحصاری در سینماها اکران خواهند شد.

دنباله‌های آواتار

در واقع قبلاً گفته شده بود که فرزندان جیک و نیتیری در فیلم‌های جدید آواتار در مرکز صحنه خواهند بود. همچنین مشخص شده است که آواتار 2 یک محیط جهانی صخره‌ای جدید در پاندورا را به ارمغان می‌آورد و ناوی‌های موجود در آب را معرفی می‌کند که برای زندگی در اقیانوس‌ها تکامل یافته‌اند. اکشن زیر آب چالشی بزرگ برای کامرون و بازیگرانش از جمله کیت وینسلت بود. همین چند ماه پیش، خبری درباره آموزش‌های سخت کیت وینسلیت برای حبس طولانی نفسش در زیر آب منتشر شد. حال مشخص شده، وینسلیت نقش رونال بیگانه ساکن در آب را بازی می‌کند.

بر طبق اعلام سازندگان،  آواتار 2 در تاریخ  16 دسامبر 2022 (25 آبان 1401)،  آواتار 3 در  20 دسامبر 2024 (30 آذر 1403)،  آواتار 4 در  18 دسامبر 2026 (27 آذر 1405) و آواتار 5 در تاریخ  22 دسامبر 2028 (2 دی 1407)منتشر خواهند شد.

چرا دنباله‌های آواتار داستان‌های مستقل دارند؟

واضح است که کامرون با بازگشت به دنیای پاندورا برای چهار فیلم دیگر که محیط‌های بیگانه کاملاً جدیدی را معرفی می‌کنند و بر حماسه‌ای چند نسلی تمرکز می‌کنند، اثری فراحماسی در ذهن دارد؛ اما مطمئناً هیچ تضمینی وجود ندارد که دنباله‌های آواتار، مانند قسمت اول گیشه را به آتش بکشند. در این صورت، احتمالاً عاقلانه است که کامرون به هر کدام از دنباله‌های آواتار به عنوان یک فیلم مستقل و با نتیجه‌گیری خاص خود برخورد کند، یا در صورتی که لازم باشد حماسه خود را کوتاه کند. به طور واضح کامرون از اکران آثارش به صورت استریم متنفر است، به همین خاطر Avatar 2 و سایر دنباله‌هایش فقط در سینما منتشر می‌شوند؛ اما مطمئناً این طرح نیز می‌تواند تغییر کند، زیرا همه چیز به استقبال مخاطبان بازمی‌گردد؛ اینکه آیا از گردش دوباره در جهان پاندورا لذت می‌برند یا نه.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد هوش مصنوعی جدید OpenAI چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: screenrant

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر