;
coinex

اسنپ چت از پهپاد Snap Pixy برای گرفتن سلفی رونمایی کرد

پس از گذشت 5 سال از انتشار عینک Spectacles، اسنپ از پهپاد Snap Pixy ، دومین محصول سخت‌افزاری خود رونمایی کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

شرکت اسنپ در آخرین اقدام خود دست به تولید پهپادهای اقتصادی زده است. این پهباد کوچک و زرد رنگ که Snap Pixy نام دارد، ویدیوهای مناسب برای ارسال در نرم‌افزار اسنپ چت تهیه می‌کند.

هدف اسنپ از ساخت Snap Pixy، ارائه پهبادی با دسترسی بیشتر و طراحی دوست‌داشتنی‌تر نسبت به سایر محصولات موجود در بازار است.

طراحی و قیمت پهپاد Snap Pixy

پهپاد Snap Pixy با قیمت 230 دلار در بازارهای آمریکا و فرانسه به فروش می‌رسد. بر خلاف سایر محصولات مشابه، پیکسی ابعاد کوچکی دارد و به راحتی در جیب شلوارتان جا خواهد گرفت.

پهپاد پیکسی هیچ گونه کنترلی ندارد. این پهپاد به صورت خودکار از زمین بلند می‌شود و به وسیله شش الگوی پروازی از پیش برنامه‌ریزی‌شده حرکت می‌کند. در قسمت بالایی پیکسی دکمه‌هایی برای انتخاب حالت پرواز وجود دارد.

اسنپ چت از پهپاد Snap Pixy برای گرفتن سلفی رونمایی کرد

علت ایجاد پهپاد توسط شرکت اسنپ چیست؟

این ایده که چرا شرکت اسنپ که در درجه اول یک برنامه پیام‌رسانی است، دست به تولید یک پهپاد سلفی بزند، شاید در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد.

Evan Spiegel، مدیر عامل شرکت اسنپ چت در این‌باره توضیح داد:

 ما یک شرکت ساخت دوربین هستیم. شرکت اسنپ از سال 2016 به اسنپ چت تغییر نام داده است. در آن سال بود که اولین محصول فیزیکی ما به نام Spectacles منتشر شد.

Evan Spiegel در ادامه افزود: «مأموریت ما این است که راه‌هایی به مردم نشان دهیم که شخصیت و احساسات خود را بروز دهند، در لحظه زندگی کنند، درباره جهان بیشتر بیاموزند و با یکدیگر سرگرم شوند. این محصول دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد.»

Evan Spiegel از سالیان گذشته تا کنون به تولید پهپادها علاقه‌مند بوده و در سال 2016 به فکر قراردادن پهپادها در استراتژی شرکت دوربین خود افتاده است. او در سال 2016 تا یک قدمی خرید شرکت پهپاد چینی به نام Zero Robotics پیش رفت، اما زمان‌بندی وی برای این کار مناسب نبود.

اسنپ چت از پهپاد Snap Pixy برای گرفتن سلفی رونمایی کرد

کپی برداری فیسبوک از ویژگی‌های اسنپ

فیسبوک از ویژگی‌ استوری‌های پایدار اپلیکیشن اسنپ چت کپی‌ برداری کرد. پس از این قضیه سرمایه‌گذاران به پتانسیل رشد اسنپ به عنوان یک سهام عمومی جدید شک کردند و در نتیجه معامله به هم خورد.

شرکت اسنپ چت هم چنان به طور مداوم سودآور نشده است، اما این شرکت در حال حاضر رشد سریع‌تری نسبت به فیسبوک دارد و تعداد کاربران این نرم‌افزار از کاربران توییتر بیشتر است.

پهپاد Snap Pixy :کوچک، زیبا، سرگرم‌کننده

پهپادهای رایج در بازار تا کنون بیشتر برای کارهای حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گرفتند. همچنین اکثر این پهپادها سنگین، بزرگ و گران‌قیمت هستند؛ برخی از آن‌ها حتی نیاز به مجوز نیز دارند.

تمرکز اصلی شرکت اسنپ تولید پهپادی کوچک و کاربر پسند با صدایی دلنشین و دوستانه بود. پس از آزمایش‌های فراوان بالاخره محصول نهایی حاصل و روانه بازار شد.

اسنپ چت از پهپاد Snap Pixy برای گرفتن سلفی رونمایی کرد

مشخصات فنی پهپاد پیکسی

پیکسی تنها 101 گرم وزن دارد. این پهپاد دارای باتری قابل تعویض است. با هربار شارژ کامل، پهپاد Snap Pixy پنج تا هشت پرواز را برایتان به ارمغان می‌آورد. هر پرواز پیکسی بین 10 تا 20 ثانیه به طول خواهد انجامید.

تهیه باتری اضافه برای پهپاد اسنپ پیکسی 20 دلار هزینه خواهد داشت و شرکت اسنپ شارژرهای قابل حمل با دو باتری را به قیمت 50 دلار به فروش می‌رساند. سنسور 12 مگاپیکسلی Snap Pixy قادر به ضبط 100 فیلم و یا 1000 عکس است. حافظه داخلی این پهپاد 16 گیگابایت است.

ویژگی‌های نرم افزاری پهپاد پیکسی

فیلم‌های تهیه شده توسط پیکسی به صورت بی‌سیم با بخش Memories اپلیکیشن Snapchat همگام‌سازی می‌شوند. پهپاد پیکسی پس از ضبط، فیلم‌ها را ویرایش و سپس آن‌را با سایر اپلیکیشن‌ها به اشتراک خواهد گذاشت.

پیکسی فیلم‌ها را بدون صدا ضبط می‌کند، بنابراین کاربران می‌توانند از بخش موسیقی‌ها، موزیک مورد علاقه خود را پیدا کرده و آن را روی فیلم قرار دهند.

اسنپ چت از پهپاد Snap Pixy برای گرفتن سلفی رونمایی کرد

شرکت اسنپ چند افکت ویژه را برای پیکسی انتخاب کرده است. انتظار می‌رود در طول زمان به تعداد فیلترها و افکت‌های این پهپاد افزوده شود. ویژگی برش خودکار (auto-crop) پیکسی به سرعت، جهت فیلم‌های افقی را به عمودی تغییر می‌دهد.

کیفیت ویدیوهای پهپاد Snap Pixy شگفت انگیز نیست. این فیلم‌ها به گونه‌ای نیستند که بخواهید آن‌ها را در تلویزیون‌ها و صفحه‌نمایش‌های بزرگ پخش کنید. بهترین وسیله برای نمایش فیلم‌های این پهپاد، گوشی‌های موبایل است.

فرود دقیق Pixy بر روی دستان شما

پهپاد پیکسی به لطف دوربین پایین خود به طور هوشمند بر روی دستانتان فرود می‌آید. برای انجام این کار دوربین جلویی می‌بایست حین بلند شدن در سطح چشمانتان قرار بگیرد. پس از ایجاد هماهنگی سنسورها با چشمانتان، پهپاد به طور اتوماتیک شما را در حین حرکت ردیابی می‌کند.

هنگامی که قصد اتمام پرواز پیکسی را داشته باشید، به سادگی دست خود را به سمت پهپاد دراز کنید و در کمال شگفتی پیکسی بر روی دستانتان می‌نشیند.

در طول آزمایشاتی که در فضاهای باز و بسته انجام شد، این قابلیت تأثیرگذارترین قابلیت پهپاد پیکسی بود.

اسنپ چت از پهپاد Snap Pixy برای گرفتن سلفی رونمایی کرد

نظرات مدیر عامل اسنپ درباره پهپاد پیکسی

به عقیده Evan Spiegel پیکسی راهی جدید برای ضبط لحظات و خاطرات خوب مردم است. این پهپاد نسبت به پهپادهای سنتی دید محدودتری ارائه می‌دهد. اسپیگل در این زمینه اضافه کرد:

به نظر من پیکسی یک فضای جدید در فیلم‌برداری ایجاد می‌کند. گوشی‌های شما خود به خود پرواز نخواهند کرد! با پیکسی فضایی متفاوت در اختیار خواهید داشت. به نظر من پیکسی تصویر بسیار بهتری نسبت به گوشی هوشمند شما ثبت می‌کند.

پهپاد پیکسی یک قدم از محصولات مشابه خود جلوتر است. DJI سال‌هاست که در حال ساخت پهپادهای کوچکی است که می‌توانند از دست شما بلند شده و به طور خودکار شما را دنبال کنند.

این پهپاد طول عمر باتری بالاتر و ویدیوهای با کیفیت‌تر نسبت به پیکسی دارد اما قیمت آن به طرز قابل توجهی بالاتر از پیکسی است. علاوه بر قیمت بالا، پهپادهای مشابه اغلب وزن سنگینی دارند و کار کردن با آنها به هیچ وجه ساده نیست.

اسنپ چت از پهپاد Snap Pixy برای گرفتن سلفی رونمایی کرد

معایب پهپاد Snap Pixy

از آنجایی که دستگاه پیکسی ابعاد بسیار کوچکی دارد، بهتر است از آن در شرایط آب و هوایی نا مناسب و در حین وزش باد استفاده نکنید.

شرکت اسنپ همچنین توصیه می‌کند از این پهپاد روی آب یا سایر سطوح براق استفاده نکنید. این سطوح باعث به هم زدن نظم دوربین پایینی پیکسی می‌شوند.

اسنپ قصد درآمدزایی زیاد از پیکسی را ندارد. به گفته Spiegel هدف اصلی اسنپ از تولید پهپاد پیکسی سرگرم کردن مردم و ساخت لحظاتی خوش برای آنهاست. به گفته وی در صورتی که مردم پهپاد پیکسی را دوست داشته باشند، احتمال عرضه نسخه دوم آن با امکانات بیشتر وجود دارد.

شرکت اسنپ انتظارات پایینی برای نسخه اول پهپاد خود دارد. در حال حاضر با توجه به شرایط زنجیره تأمین قطعات، گسترش این محصول دشوار است. اسنپ به هیچ وجه انتظار نداشت پهپاد پیکسی تا اینقدر موفق ظاهر شود.

ماجرای شعار معروف شرکت اسنپ

در سال 2016 و قبل از انتشار عینک Spectacles، شرکت اسنپ موقعیت شغلی تبلیغاتی ایجاد نمود.  شعار این فرصت شغلی «اسباب بازی‌ها مقدمه‌ای برای ایده های جدی هستند.» بود.

این شعار معروف اولین بار توسط دو طراح مشهور به نام‌های چارلز و ری ایمز ابداع شد. از آن زمان تا کنون شعار فوق به نمادی از عملکرد شرکت اسنپ تبدیل شده است. برنامه‌ای که یک دهه پیش عمدتاً یک برنامه ارسال پیامک بود، اکنون بیش از 330 میلیون کاربر در جهان دارد (از جمله 75 درصد از افراد 13 تا 34 ساله در بیش از 20 کشور جهان).

بیش از 250 میلیون نفر از این کاربران هر روزه از جلوه‌های ویژه AR یا لنزها استفاده می‌کنند. اولین افکت‌های اسنپ چت به کاربران اجازه می‌داد از دهان خود رنگین کمان بیرون بیاورند و یا گوش‌های سگ را جایگزین گوش خود نمایند.

امروزه افکت‌های اسنپ پیشرفته‌تر شده‌اند و قابلیت حل معماهای ریاضی و تست لباس‌های مختلف را به کاربران می‌دهند.

اسنپ چت از پهپاد Snap Pixy برای گرفتن سلفی رونمایی کرد

بلوغ دیر هنگام عینک‌های Spectacles

عینک‌های Spectacles شرکت اسنپ هرگز موفقیت تجاری نداشتند و اسنپ از ابتدای کار میزان تقاضا برای این محصول را بیش از حد در نظر گرفته بود. اما امروزه این عینک‌های واقعیت افزوده نشان دهنده فناوری است که در شرکت‌هایی نظیر متا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به اعتقاد مارک زاکربرگ، عینک‌های Spectacles موج بزرگ بعدی محاسبات خواهد بود. شرکت اسنپ نسبت به شرکت‌های اپل یا متا، سرمایه بسیار محدودتری دارد. این شرکت اولین مجموعه‌ای است که عینک‌های واقعیت افزوده غیرقابل اتصال و اکوسیستمی رو به رشد متشکل از صدها توسعه دهنده را در اختیار دارد.

اسنپ به دنبال گسترش مرزهای فیلم‌برداری است

اشپیگل تلاش‌های اسنپ را در راستای گسترش مرزهای فیلم برداری توصیف می‌کند. او تأکید ویژه‌ای بر ارائه خدمات فیلم‌برداری دارد. به عقیده وی مردم به وسیله دوربین‌ها احساسات و شخصیت خود را با دنیای بیرون به اشتراک می‌گذارند.

Spiegel می‌گوید: «وقتی به رویکرد خود نسبت به سخت‌افزار نگاه می‌کنیم، هدفمان گسترش ویژگی‌ها و فعالیت‌هایی است که مردم از اسنپ چت انتظار دارند.

یکی از چیزهایی که دیدگاه ما نسبت به دوربین‌ها را تغییر داد، ماهیت بی‌سیم عینک‌های Spectacles بود. دوربینی که قابلیت پرواز داشته باشد بدون شک با استقبال مواجه خواهد شد.

اسنپ چت از پهپاد Snap Pixy برای گرفتن سلفی رونمایی کرد

اهداف بلندمدت اسنپ برای پهپاد Snap Pixy

اشپیگل ساخت سخت‌افزار را  تعهد بلند مدت شرکت اسنپ قلمداد می‌کند. او سخت‌افزارهای هوشمند را به عنوان جریان اصلی در سال‌های آینده نمی‌شناسد. اشپیگل در این رابطه توضیح داد:

این چیزی است که می‌خواهیم به مرور زمان در آن بهتر شویم، زیرا تولید سخت‌افزارهای هوشمند برای آینده تجارت ما بسیار مهم است. امروزه محدودیت‌های فنی زیادی وجود دارد و مقیاس‌پذیری محصولات (به ویژه عینک‌های AR) در کوتاه مدت دشوار است.

به نظر Evan Spiegel، افزایش مقایس‌پذیری برای محصولی که همچنان آماده نشده است، اقدام هوشمندانه‌ای نیست.

پهپاد Pixy در کوتاه مدت موفق‌تر از Spectacles خواهد شد

اشپیگل اعتقاد دارد  پهپاد Snap Pixy در کوتاه مدت موفقیت بیشتری نسبت به عینک‌های واقعیت مجازی خواهد داشت. پس از تولید نسخه‌های متعدد از عینک‌های دوربین‌دار، به وضوح می‌دانیم بازار این عینک‌ها بسیار محدود است.

اکثر متقاضیان عینک‌های واقعیت مجازی تجربه POV اول شخص را می‌خواهند. به همین دلیل حس می‌کنم بازار Pixy گسترده‌تر از Spectacles باشد.

پهپاد پیکسی اسب تروا برای ایده‌های بزرگتر است

به عقیده theverge، پهپادهای پیکسی اسب تروای ایده‌های بزرگتر هستند. در حال حاضر از هواپیماهای بدون سرنشین برای ایجاد نقشه‌های سه‌بعدی استفاده می‌شود. این هواپیماها برای ساخت تصاویر بهتر از دنیای واقعی گزینه‌ای ایده‌ال به شمار می‌روند.

شرکت اسنپ اخیراً  استارتاپ فرانسوی به نام NextMind را خریداری کرده است. این شرکت هدبندهایی تولید می‌کند که قادر است با افکار شخص کامپیوتر را کنترل کند. آیا آینده‌ای در انتظارمان است که در آن عینک‌های واقعیت مجازی Spectacles را به چشمانمان زده و با قدرت ذهنمان پهپادهای پیکسی را کنترل کنیم؟

وقتی این سؤال را از اشپیگل پرسیدیم، با خنده واکنش داد. به عقیده وی پیکسی در حال حاضر تنها یک اسباب بازی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد پهپاد Snap Pixy چیست؟ آیا این پهپاد با تکنولوژی متاورس ترکیب خواهید شد؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر