;
coinex

گلکسی اس 22 با تراشه اسنپدراگون بهتر است یا اگزینوس؟

وب‌سایت DxOMark نتایج بررسی باتری گلکسی اس 22 را منتشر کرده است. این بنچمارک قبلا نتایج دوربین این گوشی را منتشر کرده بود و حالا، نتیجه عملکرد باتری آن نیز فاش شده است.

سری گلکسی اس 22 سامسونگ در بهمن ماه گذشته راه‌اندازی شد؛ گوشی‌های Galaxy S22 Plus ،Galaxy S22 و Galaxy S22 Ultra در دو نسخه با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 در بازارها عرضه شدند. در برخی بازارها از جمله آمریکا، نسخه مجهز به اسنپدراگون راه‌اندازی شده و بازارهای دیگر مثل اروپا، نسخه اگزینوس را دریافت کرده‌اند.

اینطور که در نتایج دکسومارک مشخص شده، عملکرد باتری گلکسی اس 22 در تراشه اسنپدراگون بهتر از اگزینوس است.

عملکرد باتری گلکسی اس 22

آزمایش‌ها نشان می‌دهند که باتری گلکسی اس 22 با تراشه اسنپدراگون در بعضی قسمت‌ها، بهتر عمل می‌کند؛ اما این به معنای برتری آن در عمر باتری نیست.

این گوشی با تراشه اسنپدراگون در رتبه 60 فهرست دکسومارک قرار دارد، یعنی پایین‌تر از شیائومی 12 مینی و گوگل پیکسل 5. گلکسی اس 22 با تراشه اگزینوس در رتبه 64 این فهرست جای گرفته است.

گلکسی اس 22 با تراشه اسنپدراگون بهتر است یا اگزینوس؟

نتایج تست‌های دکسو مارک نشان داد که این گوشی با تراشه اسنپدراگون، 10 ساعت بیشتر از اگزینوس دوام می‌آورد؛ این برتری 10 ساعته در شرایطی است که از گوشی برای برقراری تماس تلفنی استفاده کنید.

این اختلاف در حالت پخش موسیقی به 2 ساعت می‌رسد. اگر بخواهیم این گوشی را (نسخه تراشه اسنپدراگون) با آیفون 13 مینی مقایسه کنیم، اختلاف آن در حالت پخش موسیقی به 41 ساعت می‌رسد.

عملکرد باتری گلکسی اس 22 در هر دو مدل تراشه، در حالت‌های استفاده از دوربین و GPS تقریبا یکسان است. برتری تراشه اگزینوس در حالت پردازش محتوای گرافیکی و پخش ویدیو خود را نشان می‌دهد.

در مجموع باید گفت که هیچ‌کدام از نسخه‌های Galaxy S22 با تراشه‌های اگزینوس و اسنپدراگون، عملکرد خوبی در بخش باتری نداشتند و نسخه اسنپدراگون، تنها در مقایسه با نسخه اگزینوس عملکرد بهتری داشت. گوشی‌های گلکسی اس 21 و اس 21 اف ای نیز در نسخه اگزینوس، عملکرد ضعیفی داشتند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد هوش مصنوعی جدید OpenAI چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: notebookcheck

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر