;
coinex

علت از کار افتادن 7 ساعته شبکه سولانا چه بود؟

ساعت 1 بامداد روز 11 اردیبهشت شبکه سولانا از کار افتاد و به طور کامل برای 7 ساعت متوالی فعالیت این بلاک چین متوقف شد. با این خبر همراه ما باشید تا از علت از کار افتادن 7 ساعته شبکه سولانا باخبر شویم.

اعتبار سنج‌ها بعد از مدت‌ها تلاش و کار 7 ساعته، موفق به راه‌اندازی شبکه جدیدی شدند و قرار است فعالیت این بلاکچین مانند قبل، از سر گرفته شود. کوین دسک، علت اصلی غیر فعال شدن این بلاک چین را، درگیر شدن شبکه مبتنی بر اثبات سهام این ارز دیجیتال با مقدار زیاد تراکنش و اطلاعات، دانسته‌اند.

علت از کار افتادن 7 ساعته شبکه سولانا

سولانا در حقیقت دچار یک حمله شده است. ربات‌های حمله‌کننده از کندی مشین (Candy Machine) سوء استفاده کرده‌اند. کندی مشین در واقع یک ابزار توکن غیر مثلی (NFT) در سولاناست. ربات‌های حمله‌کننده ترافیک سنگینی در این شبکه ایجاد کرده‌اند، به طوری که 4 میلیون تراکنش و بیشتر از 100 گیگابایت اطلاعات در هر ثانیه وارد شده است که به نوبه خود، یک رکورد به شمار می‌آید.

علت از کار افتادن 7 ساعته شبکه سولانا

به دلایل نامشخصی این تراکم، موجب خروج اعتبارسنج‌های سولانا از حالت اجماع شده و فعالیت این ارز در تهران در بین ساعات 1.00 تا 7.30 متوقف گردیده است. طبق گزارشات دریافتی، بعد از راه اندازی این ارز، خوشه شبکه (Cluster)، را در بلاک شماره ۱۳۱۹۷۳۹۷۰ مجددا راه اندازی کرده‌اند.

کاربران توئیتر «آنتونی یاکوونکو» بنیان‌گذار این ارز دیجیتال را به دلیل ناپدید شدنش در ساعت قطعی، به شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند. آنتونی از اعتبار سنج‌ها به خاطر پیش قدم شدن در راه‌اندازی مجدد این شبکه، تشکر کرده و علت ناپدید شدنش را در سفر بودن خود اعلام کرده است.

در شهریور سال گذشته، همین شبکه به مدت 17 ساعت قطع و غیر فعال شده بود، اما امروز اعتبار سنج‌ها به جای استفاده از کدهای جدید، فعالیت این شبکه را از همان نقطه‌ای که غیر فعال شده بود، از سر گرفتند و به همین دلیل، رسیدن به نتیجه، بیش از 7 ساعت به طول نینجامید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد علت از کار افتادن 7 ساعته شبکه سولانا چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر