;
coinex

استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال غیرممکن است

یک مقام بلندپایه روسی اخیراً اعلام کرده است که تنها بخش کوچکی از تراکنش‌های ارزهای دیجیتال دارای اهداف غیرقانونی هستند و استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال بیشتر شبیه به افسانه است.

Andrey Lugovoy که یکی از قانون‌گذاران فضای کریپتوکارنسی‌هاست به این نکته اشاره کرد که روسیه توانایی تبدیل شدن به رهبر استخراج رمزارزها را دارد.

جلوگیری روسیه از استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال

به گفته آندری لوگووی، تنها 4 الی 6 درصد از گردش ارزهای دیجیتال در بزرگترین صرافی‌های دنیا مربوط به فعالیت‌های غیرقانونی است.

ابزارهای موثری برای تشخیص کیف پول‌های مجرمانه وجود دارد. از جمله این ابزارها می‌توان به محصولات شرکت‌های تحلیلی بلاک چین Chainalysis و Crystal اشاره کرد. توسعه دهندگان IT روسی نیز روی نرم‌افزار داخلی کار می‌کنند که قادر به تشخیص ارزهای دیجیتال کثیف است.

استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال غیرممکن است

به گفته کارشناسان، 11 تا 13 درصد گردش مالی و نقدینگی در فعالیت‌های غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عقیده آندری لوگووی، تعیین مقررات شفاف رمزنگاری در روسیه، همراه با شناسایی کاربران ارزهای دیجیتال، مبارزه با پنهان‌کاری درآمد و کلاهبرداری‌ها را برای دولت ممکن خواهد کرد.

تصویب اصلاحات نظارتی جدید توسط کمیته بازار پارلمانی

این هفته، کمیته بازار مالی پارلمانی اصلاحاتی را تصویب نمود که به وسیله آن اخذ مالیات در ازای تراکنش‌های رمزارزی میسر خواهد شد. وزارت دارایی نیز از پیشنهاد آژانس‌های مجری قانون روسیه در زمینه با قانون جدید رمزارزها حمایت کرد.

جهت تنظیم فضای رمزنگاری روسیه، هر دو قانون می‌بایست در طول بهار دوما به تصویب برسند. از دیگر قانون‌های موثر در کنترل بازار کریپتوکارنسی‌ها می‌توان به قانون On Digital Financial Assets که در اوایل سال 2021 اجرا شد اشاره کرد.

استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال غیرممکن است

روسیه قصد دخالت در مالکیت دارایی رمزارزها را ندارد

آندری لوگووی در بیانیه‌های قبلی درخواست‌ها برای اعمال ممنوعیت کلی رمزارزها را رد کرد. این درخواست‌ها در فدراسیون کشور روسیه مطرح شد. بسیاری از نهادهای دولتی روسیه علاقه به استفاده از رمزارزها به عنوان روش پرداخت ندارند.

وی در مصاحبه اخیر خود گفت بیت کوین و موارد مشابه باید در قانون جدید به عنوان دارایی تعریف شوند. مقامات روسیه قصد ندارند محدودیتی برای مالکیت دارایی‌های رمزنگاری شده ایجاد کنند اما به احتمال زیاد صاحبان ارزهای دیجیتال موظف به اعلام دارایی‌های دیجیتالی خود به دولت هستند.

به گفته لوگووی یکی دیگر از اهداف تغییرات قانونی مشخص شدن هویت میلیون‌ها استخراج‌کننده مخفی است. در حال حاضر روسیه نقش پررنگی در استخراج رمزارزها دارد. جوامع روسی نزدیک به 12 درصد کل هش ریت بیت کوین را در اختیار دارند.

این قانونگذار تصریح کرد با توجه به آب و هوای سرد کشور و مازاد برق ارزان قیمت، روسیه می‌تواند به رهبر معدنکاری جهان تبدیل شود. در حال حاضر روسیه جایگاه سوم در بزرگترین استخراج‌کنندگان رمزارزها در دنیا را دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: news.bitcoin

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر