;
coinex

بررسی گلکسی M51 سامسونگ (Galaxy M51) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M51 سامسونگ موضوعی است که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است. اگر قصد دارید با گوشی گلکسی M51 بیشتر آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید.

چند وقتی است که خط تولید سری M سامسونگ که مسئولیت ساخت گوشی‌های اقتصادی و با کیفیت این غول کره‌ای را برعهده دارد، مثل بقیه سری‌ها در بازار ایران محبوب شده است. گوشی m51 یکی از میان‌رده‌های جدید سری موفق M محسوب می‌شود.

سامسونگ گلکسی M51 بهترین سری M تا به امروز است. این دستگاه در همه بخش‌ها می‌درخشد و با عمر باتری بسیار خوب خود تقریباً از هر گوشی فعلی در بازار بهتر عمل می‌کند. فرمول دستگاه‌های سری M سامسونگ، به صورت یک باتری عظیم با نمایشگر بزرگ است.

با استفاده از این فرمول، سامسونگ طی چند سال گذشته موفقیت زیادی کسب کرده است. این شرکت با داشتن جدیدترین و پرهزینه‌ترین Galaxy M51 امیدوار است که بتواند موفقیت بیشتری کسب کند.

گوشی گلکسی M51 در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با مشخصات این گوشی حرفه‌ای این مطلب را از دست ندهید.

بررسی گلکسی M51 سامسونگ

با دیدن گلکسی ام ۵۱، می‌توان به این نتیجه رسید که گوشی‌های میان‌رده سامسونگ دیگر شباهتی به دستگاه‌های پایین‌رده ندارند زیرا کیفیت آنها بهتر شده است.

این امر باعث شده روز به روز بر محبوبیت این گوشی‌ها افزوده شود و طرفداران آنها نیز افزایش یابد. با بررسی گلکسی M51 سامسونگ در ادامه همراه ما باشید.

بررسی گلکسی M51 سامسونگ از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

تبعات استفاده از باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، به‌وضوح در طراحی گلکسی M51 به‌چشم می‌آید؛ ضخامت ۹٫۵ میلی‌متری و وزن ۲۱۳ گرمی. میان‌رده‌ی سامسونگ با وجود بهره‌گیری از نمایشگر ۶٫۷ اینچی مشابه گلکسی A72، بیش‌از یک میلی‌متر قطورتر و ۱۰ گرم سنگین‌تر از آن است.

بدنه‌ی گلکسی ام 51 مانند سایر دستگاه‌های میان‌رده‌ی سامسونگ ساختاری پلاستیکی دارد. پنل پشتی دستگاه با لبه‌های خمیده‌اش به‌خوبی در دست جا می‌گیرد؛ اما پوشش براقش به‌راحتی آثار انگشت و چربی را جذب می‌کند.

بررسی گلکسی M51 سامسونگ

ماژول‌های دوربین با فرمی شبیه به گلکسی A51 زیر صفحه‌ی مستطیلی مشکی‌رنگی در گوشه‌ی سمت چپ پنل پشتی قرار دارند و به‌لطف ضخامت ۹٫۵ میلی‌متری گوشی، برآمده نیستند!

۸۶٫۷ درصد از نمای مقابل گلکسی M51 را نمایشگر ۶٫۷ اینچی‌ آن دراختیار دارد. حاشیه‌های نمایشگر در لبه‌های بالا و کناری باریک و در لبه‌ی پایین اندکی قطور است؛ البته قطر حاشیه‌ها باریک‌‌تر از گلکسی A72 به‌نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی پوکو واچ (POCO Watch) ؛ مشخصات و قابلیت های ساعت هوشمند پوکو

از نمایشگر دستگاه، پوششی از جنس Gorilla Glass 3+ محافظت می‌کند؛ انحنای اندک لبه‌های این پوشش شیشه‌ای بر لذت سوایپ‌کردن روی نمایشگر و اجرای ژست‌های حرکتی می‌افزاید.

در میانه‌ی لبه‌ی بالایی نمایشگر، دوربین سلفی گلکسی M51 درون حفره‌ی نسبتا قطوری قرار دارد. محافظ شیشه‌ای نمایشگر به‌صورت مستقیم روی فریم دستگاه سوار نیست و بین آن‌ها نوار پلاستیکی مشکی‌رنگی وجود دارد. طراحان سامسونگ، اسپیکر مکالمه‌ی گلکسی ام 51 را درون شکافی بین لبه‌ی بالایی پوشش نمایشگر و این نوار پلاستیکی قرار داده‌اند.

بررسی گلکسی M51 سامسونگ

فریم گلکسی ام 51 نیز مانند پنل پشتی از جنس پلاستیک است؛ اما پوشش براق کروم‌گونه‌ی آن، به‌اندازه‌ی پشت دستگاه، آثار انگشت و لکه را نمایان نمی‌کند. روی لبه‌ی راست فریم، کلیدهای کنترل صدا و پاور قرار دارند.

کلیدهای فیزیکی در ارتفاع مناسبی قرار گرفته‌اند و دسترسی به آن‌ها به‌سادگی صورت می‌گیرد. شکاف مربوط به سیمکارت و کارت حافظه‌ی گوشی در لبه‌ی چپ به‌چشم می‌خورد؛ برخلاف عموم دستگاه‌های بازار، درگاه کارت حافظه و سیمکارت دوم M51 مستقل از هم هستند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

کلید پاور گلکسی M51 نقش حسگر اثر انگشت را نیز ایفا می‌کند. فرایند ثبت اثر انگشت در چند مرحله صورت می‌گیرد؛ اما پس از آن، عملکرد حسگر اثر انگشت سریع، دقیق و قابل اتکا است. شما می‌توانید از حسگر اثر انگشت برای ورود به‌وب‌سایت‌ها نیز استفاده کنید.

روی لبه‌‌ی بالایی فریم چیزی جز روزنه‌ی میکروفون به‌چشم نمی‌خورد؛ اما در لبه‌ی پایینی، دریچه‌ی اسپیکر، روزنه‌ی میکروفون مکالمه، درگاه USB 2.0 Type-C و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری هدفون قرار گرفته‌اند.

بررسی گلکسی M51 سامسونگ

به‌طور کلی گلکسی M51 ساختار چگال و محکمی دارد که حس خوبی به‌کاربر انتقال می‌دهد. بی‌شک M51 را نمی‌توان به‌راحتی با یک دست استفاده کرد اما به‌لطف توزیع مناسب وزن و انحنای بدنه‌ی دستگاه، جابه‌جا‌کردن دست برای رسیدن به بخش‌های مختلف نمایشگر، چندان آزاردهنده نیست.

ناگفته نماند که برخلاف محصولات جدید خانواده‌ی گلکسی A، میان‌رده‌ی باتری‌محور سامسونگ گواهی IP برای مقاومت مقابل آب یا گردوغبار را دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید:

ساعت هوشمند POCO Watch با نمایشگر 1.6 اینچی رسما رونمایی شد

بهترین هدست گیمینگ 2021

بررسی گلکسی M51 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

گلکسی M51 از نمایشگر 6.7 اینچی Super AMOLED استفاده می‌کند که رزولوشن 2400*1080 پیکسلی و نسبت بدنه به تصویر 20:9 دارد و تراکم پیکسلی در آن به 393 پیکسل بر هر اینچ می‌رسد. ویژگی غایب در این دستگاه، نرخ بازسازی سریع است که امروزه در بسیاری از موبایل‌های میان‌رده وجود دارد.

با توجه به نهایت روشنایی 677 نیتی ثبت شده در حالت نور تطبیقی و 373 نیتی در حالت دستی، می‌توانیم بگوییم که این نمایشگر کیفیت مناسبی دارد. حالت اتوماتیک حداکثر نور این پنل را به اندازه پرچمدارها نخواهد کرد ولی به راحتی این اجازه را داریم تا آن را درخشان بنامیم.

بررسی گلکسی M51 سامسونگ

گلکسی M51 می‌تواند رنگ‌ها را با دقت زیادی تولید کند. حالات رنگی Vivid و Natural در این گوشی تعبیه شده‌اند. گزینه اول محتواها را با روش sRGB پخش می‌کند و میانگین دقت آن به 2.5 خواهد رسید که بسیار دقیق است. روش sRGB در حالت دوم نیز رنگ‌ها را کمی بیحال می‌کند.

نکته مثبتی که می‌توانیم در اینجا به آن اشاره کنیم آن است که پس از خرید گلکسی M51، حالت رنگی به صورت پیش‌فرض روی Vivid تنظیم شده تا بتوانیم رنگ‌ها را با گاموت عریض و با کیفیت زیاد ببینیم. اگر این حالت را با روش DCI-P3 امتحان کنید، میانگین دقت آنها به 3.7 افزایش پیدا می‌کند.

در مشخصات فنی گلکسی M51 اشاره‌ای به پشتیبانی از کیفیت HDR نشده ولی این موبایل می‌تواند فیلم‌های دارای این وضوح که در یوتیوب یا آمازون پرایم ویدیو بارگذاری شده‌اند را نشان دهد. به علاوه، کیفیت HDR در نتفلیکس وجود ندارد اما می‌توانیم خیالتان را راحت کنیم که از تکنولوژی Widevide L1 در این گوشی پشتیبانی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین هدست برای PS5

بهترین هدفون های 2021

بررسی گلکسی M51 سامسونگ از نظر دوربین

گلکسی M51 از ساختمان دوربین مشابه با گلکسی A71 استفاده می‌کند که این موضوع هم برای دوربین اصلی و هم برای دوربین سلفی صادق است. اما یک تفاوت جزئی در این زمینه مشاهده می‌شود که باعث می‌شود تصاویر Galaxy M51 تا حدودی کیفیت بهتری داشته باشند.

این تفاوت در سنسور دوربین اصلی است؛ با وجود اینکه گوشی گلکسی A71 از سنسور 64 مگاپیکسلی سامسونگ استفاده می‌کرد، گوشی M51 از سنسور سونی IMX682 استفاده می‌کند که در پس لنز مشابه 26 میلی‌متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است.

یک دوربین 12 مگاپیکسلی در قسمت پایین دوربین اصلی وجود دارد که به لنز 13 میلی متری با دیافراگم f/2.2 مجهز شده و زاویه دید فوق عریض 123 درجه ای را در اختیار می گذارد. این دوربین از سنسور 12 مگاپیکسلی سامسونگ با پیکسل‌های 1.12 میکرونی استفاده می‌کند و فاقد قابلیت فوکوس خودکار است.

بررسی گلکسی M51 سامسونگ
بررسی گلکسی M51 سامسونگ

در گوشی گلکسی M51 شاهد استفاده از سنسور 5 مگاپیکسلی برای این دوربین هستیم که دارای پیکسل‌های نسبتا بزرگ 1.12 میکرونی بوده و در پس لنز 25 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است. جالب است بدانید که این دوربین، فاقد فوکوس خودکار بوده و فقط در فاصله 3 الی 5 سانتی متر، قادر به فوکوس روی سوژه‌هاست.

در نهایت نوبت به دوربین سنجش عمق 5 مگاپیکسلی می‌رسد که در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است و این دوربین به تنهایی قابل استفاده نیست.

دوربین اصلی گلکسی M51 در محیط‌هایی با نور کافی، تصاویر باکیفیتی ثبت می‌کند که رضایت بیشتر کاربران را جلب خواهد کرد. این تصاویر دارای رنگ‌های زنده و سطح جزئیات بالایی هستند که رنج داینامیکی آن‌ها وسیع بوده و در حد یک گوشی میان‌رده، عالی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین ساعت هوشمند تا 1 میلیون تومان

بهترین ساعت هوشمند شیائومی 2021

دوربین فوق عریض هم در شرایط نوری مناسب، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. کیفیت دوربین ماکرو اما مشروط به رعایت چند نکته است. ابتدا باید در نظر داشته باشید که این دوربین فاقد فوکوس خودکار است و به همین دلیل فقط در فاصله 3 الی 5 سانتی متری از سوژه می‌تواند تصاویر واضحی به ثبت برساند.

نکته بعدی در مورد این دوربین، نبود لرزشگیر اوپتیکال است که باعث می‌شود ثابت نگاه داشتن گوشی اهمیت بسیار بالایی در ثبت تصویر واضح داشته باشد.

کیفیت عکس‌های پرتره Galaxy M51 نیز کاملا خوب و رضایت بخش است، چرا که برش سوژه از پس‌زمینه با دقت مناسبی انجام می‌شود و عملیات مات کردن پس‌زمینه هم بسیار خوب صورت می‌گیرد.

کیفیت عکس‌های سلفی این گوشی نیز کاملا رضایت بخش و خوب است و می‌تواند کاملا شما را راضی کند. در محیط‌های بسته و داخلی دقت رنگ این تصاویر خیلی عالی نیست اما روشن بودن قابلیت HDR می‌تواند تأثیر شایانی در افزایش دقت رنگ این تصاویر داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9)

گوشی سامسونگ گلکسی A72

بررسی گوشی M51 Galaxy از نظر باتری

یکی از مزایای سری Samsung Galaxy M همیشه ظرفیت گسترده باتری بوده است. Galaxy M51، عنوان بهترین گوشی با بیشترین باتری را در هند آورده است چرا که از باتری 7000 میلی‎ آمپرساعتی استفاده می‎کند.

بررسی گلکسی M51 سامسونگ
بررسی گلکسی M51 سامسونگ

این بزرگترین ظرفیت باتری است که در تلفن‎‌های هوشمند اصلی دیده شده است. این گوشی از شارژ 25 وات از طریق پورت Type-C پشتیبانی می‌کند. شارژ کامل حدود دو ساعت طول می‌کشد که با توجه به ظرفیت باتری تقریباً قابل قبول است. عمر باتری با Galaxy M51 بسیار مناسب و قابل توجه است.

بررسی گوشی M51 Galaxy از نظر نرم افزار

اندروید نسخه ۱۰ را روی Galaxy M51 می‌بینیم و رابط کاربری وان یو آی نسخه ۲.۵ روی این اندروید قرار گرفته است. از نظر روان کار کردن و سرعت نرم‌افزاری باید گفت که کوچکترین مشکلی ندارد، همه برنامه‌ها خیلی سریع باز و بسته می‌شوند و سوییچ کردن بین برنامه‌ها هم با سرعت بالایی انجام می‌گیرد.

بررسی گلکسی M51 سامسونگ
بررسی گلکسی M51 سامسونگ

قابلیت‌های نرم‌افزاری این گوشی هوشمند کم نیستند و سامسونگ با کمک رابط کاربری وان یو آی ۲.۵ شخصی‌سازی خوبی برای این گوشی در نظر گرفته است.

بررسی گوشی M51 Galaxy از نظر سخت افزار

تراشه‌ی بکار رفته در بطن این مدل سامسونگ Snapdragon 730G بوده که با فناوری ساخت 8 نانومتری تولید شده است. این چیپست از یک پردازنده‌ی مرکزی 8 هسته‌ای بهره می‌برد که دو هسته طلایی Kryo 470 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته نقره‌ای Kryo 470 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز دارد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌های گرافیکی به پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 618 نیز مجهز شده است.

بررسی گلکسی M51 سامسونگ
بررسی گلکسی M51 سامسونگ

این چیپست نه تنها در عملکردهای عادی موفق است، بلکه در عمل و در اجرای بازی‌های سنگین هم یک گزینه ایده‌ال به حساب می‌آید. هرچند با توجه به قیمت گوشی m51 گزینه‌های بهتری نیز برای بازی کردن وجود دارد. مشخصات m51 در دو نسخه با حافظه داخلی 128 گیگابایتی و رم 6 و 8 گیگابایتی در سه رنگ مشکی، آبی و سفید عرضه شده است.

بررسی گوشی M51 Galaxy از نظر کیفیت صدا

اسپیکر قرار گرفته در پایین این گوشی از نظر شدت صدا زیاد بلند نیست اما نکته مثبت در مورد آن این است که وقتی صدایی را پخش می‌کند انحرافی در آن احساس نخواهد شد که البته این موضوع همیشه پایدار نیست.

ویژگی پخش صداها با کیفیت Dolby Atmos در این گوشی قرار گرفته و کمک خواهد کرد تا اصوات استریو در هدفون‌های سیمی و بی سیم به خوبی شنیده شود. در واقع این شاید تنها نکته مثبت در مورد کیفیت صدای موبایل‌های سری گلکسی M و به خصوص M51 باشد.

در این مطلب به بررسی گلکسی M51 سامسونگ پرداختیم. با بررسی انجام شده می‌توان به این نتیجه رسید که این گوشی دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیاری است. می‌توانید این گوشی را با خیال راحت خریداری کرده و از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا گوشی گلکسی M51 ارزش خرید دارد؟

خرید گوشی سامسونگ m51 به افرادی که طرفدار باتری بزرگ هستند و در کنار آن یک گوشی همه فن حریف می‌خواهند پیشنهاد می‌شود. قیمت گوشی m51 تقریباً مطابق با مشخصات آن است و در رنج قیمت m51 همچین باتری حجیمی در هیچ کدام از گوشی‌های بازار وجود ندارد. هرچند مدل‌هایی با تراشه و قدرت بیشتر را می‌توانید پیدا کنید. در نهایت، این گوشی سامسونگ با برخورداری از طراحی ساده و چشم‌نواز نمایشگر با کیفیت، باتری فوق‌العاده توانمند و قدرت پردازشی قابل‌توجه یکی از موفقیت‌های این غول کره‌ای به شمار می‌رود که محبوبیت آن را دوچندان خواهد کرد و نقطه عطفی در طراحی گوشی‌های سری M سامسونگ به حساب می‌آید.

مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی گلکسی M51 چیست؟

با بررسی گوشی M51 Galaxy در این مطلب می‌توان به این نتیجه رسید که این گوشی قابلیت‌هایی بسیار دارد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به باتری فوق حجیم 7000 میلی‌آمپری، طراحی زیبا، ابعاد مناسب گوشی برای قرار گیری در دست، تراشه اسنپدراگون، دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی و … اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بررسی گلکسی M51 سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    گوشی خیلی خوبیه، رضایت کامل. فقط یکم سنگینه.

    پاسخ