;
coinex

وارن بافت: همه بیت کوین های جهان را به 25 دلار هم نمی‌خرم

وارن بافت و چارلی مانگر، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به شدت مورد انتقاد قرار دادند. وارن بافت گفت حتی 25 دلار هم بابت کل بیت کوین‌های موجود در جهان نمی‌دهد. چارلی مانگر نیز Bitcoin را احمقانه و شیطانی نامید.

وارن بافت و چارلی مانگر روز شنبه در جریان نشست سالانه سهامداران Berkshire Hathaway صنعت رمزارزها و بیت کوین را با خاک یکسان کردند!

سخنان وارن بافت و چارلی مانگر در نشست سالانه

وارن بافت در نشست سالانه سهامداران گفت: «اگر به من می‌گفتند که صاحب تمام بیت کوین جهان هستم و آن را به قیمت 25 دلار به من پیشنهاد می‌دادند، پیشنهادشان را رد می‌کردم.» او در ادامه اشاره کرد که با پول خود به جای بیت کوین بخشی از زمین‌های کشاورزی یا آپارتمان‌ خواهد خرید. به عقیده وارن بافت بیت کوین هیچ ارزشی ندارد زیرا چیزی تولید نمی‌کند و دارندگان آن به شخص دیگری متکی هستند؛ شخصی که مایل است برای آن مبلغ بیشتری بپردازد.

وارن بافت: همه بیت کوین های جهان را به 25 دلار هم نمی‌خرم

بافت مقایسه بیت کوین با یک شرکت بیمه را غیر قابل باور دانست. او در این باره گفت: «شرکت‌های بیمه جادویی هستند اما مشکل اینجاست که مردم این روزها جادو را به چیزهای زیادی نسبت می‌دهند»

نظرات تند مانگر درباره بیت کوین

سخنان چارلی مانگر، شریک تجاری قدیمی وارن بافت نیز درباره رمزارزها بسیار تند بود. او نظر خود درباره بیت کوین را این‌گونه بیان کرد:

من در زندگی سعی می‌کنم همواره از چیزهای احمقانه، شیطانی و چیزهایی که باعث می‌شوند در مقایسه با دیگران بد به نظر برسم اجتناب کنم. بیت کوین هر سه مورد را انجام می‌دهد.

مانگر ادامه داد: «بیت کوین در وهله اول، احمقانه است زیرا هنوز احتمال به صفر رسیدن آن وجود دارد. این رمزارز شیطانی است زیرا سیستم فدرال رزرو را تضعیف می‌کند و در نهایت، رمزارزها ما را در مقایسه با رهبر کمونیست در چین احمق جلوه می‌دهد. او آنقدر باهوش بود که بیت کوین را در چین ممنوع کرد.»

تشبیه ارز دیجیتال به بیماری مقاربتی!

مانگر بارها بیت کوین را مورد انتقاد قرار داده است. در ماه فوریه، او گفت که دولت باید ارز دیجیتال را ممنوع کند و آن را یک بیماری مقاربتی خواند. وی از ایالات متحده خواست رمزارزها را ممنوع کند و از حدس و گمان‌های گسترده در زمینه افزایش قیمت آن در سال‌های اخیر ابراز تأسف کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اظهارات وارن بافت و چارلی مانگر درباره رمزارزها چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: yahoo finance

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر