;
coinex

جدال توییتری کافه بازار و مایکت ؛ ماجرای آپدیت فیک اپلیکیشن‌ها واقعی است؟

جدال توییتری کافه بازار و مایکت توجه‌ها را به خود جلب کرده است. بازار، آپدیت‌های مایکت را غیر واقعی می‌داند و ادعا می‌کند ادله فنی برای اثبات این موضوع دارد.

دو اپ‌استور کافه بازار و مایکت از بزرگ‌ترین اپ‌استورهای ایرانی هستند که به صورت گسترده اپلیکیشن‌های خارجی و ایرانی را پوشش می‌دهند. هر دوی این اپ‌استورها برنامه‌های مخصوص دو سیستم عامل اندروید و iOS را در بر می‌گیرند و به تعداد بسیار زیادی از کاربران ایرانی خدمات‌رسانی می‌کنند. کافه بازار البته سابقه و قدمت بیشتری نسبت به مایکت دارد، اما مایکت هم توانسته با فضای کاربری جذابی که برای کاربرانش تدارک دیده، هم ردیف بازار قرار بگیرد. نظر کاربران درباره این دو اپ‌استور متفاوت است بعضی مایکت را ترجیح می‌دهند برخی هم بازار را.

جدال توییتری کافه بازار و مایکت بر سر چه بود؟

کافه بازار در صفحه رسمی خود در توییتر، توییتی منتشرکرد که به طور جدی مایکت را متهم به غیر واقعی بودن به‌روزرسانی‌هایش می‌کند. توییت کافه‌بازار را می‌خوانید:

بازار «به‌روزرسانی‌» غیرواقعی مایکت را برای برخی بازی‌ها و برنامه‌هایی که کاربران قبلا از بازار دانلود کرده‌اند را بررسی دقیق کرده و وقوع این اقدام توسط مایکت را تایید می‌کند و ادله فنی و غیر فنی لازم در این زمینه را در اختیار دارد. حق بازار برای اقدام قضایی در این رابطه محفوظ است.

جدال توییتری کافه بازار و مایکت ؛ ماجرای آپدیت فیک اپلیکیشن‌ها واقعی است؟

نکته‌ی این توییت در این است که بازار ابتدا مایکت را به به‌روزرسانی غیر واقعی برنامه‌های دانلودی کاربران بازار متهم می‌کند و سپس ادعا می‌کند ادله فنی برای اثبات این موضوع دارد. اما بازار این ادله فنی را برای متهم کردن مایکت هنوز ارائه نداده است.

اپ‌استور مایکت نیز در جواب همین توییت به کافه بازار گفت:

مایکت در یک کمپین مارکتینگ به کاربر خودش پیشنهاد تخفیف، اون هم از سهم درآمدی خودش میده. این موضوع برای شما ناراحت کننده است؟

در ادامه وحید رحیمیان مدیرعامل مایکت نیز در گفته است:

راستی کافه بازار عزیز

کنار ساختن کلیپ تقلبی و دروغ‌پراکنی در جهت تخریب رقیب، اگر احیانا فرصتی دست داد روی محصولت هم کار کن تا شاید گوشی‌ها ویروس تشخیصت ندهند.

حسن آرمان‌دهی مدیرعامل بازار نیز در جواب رحیکیان گفت:

ایشون مدیرعامل مایکت است. در یک توییت دو دروغ گفت. اول گفته‌اند که کلیپ که منتشر شده دروغ و تقلبی است، یعنی ادعا می‌کند که مایکت، به‌روزرسانی تقلبی به مصرف کنندگان غالب نمی‌کند. با مثال نقض هم ثابت کرده‌اند. چیزی که بعدا دیدند قابل تکذیب نیست و در توییت بعدی شرکتشان به عنوان روش مارکتینگ معرفی کردند.

جدال توییتری کافه بازار و مایکت ؛ ماجرای آپدیت فیک اپلیکیشن‌ها واقعی است؟

جدال یا رقابت؟

به نظر می‌رسد روابط دو اپ استور مایکت و کافه بازار به عنوان دو رقیب همیشه پر تنش بوده است. این نخستین باری نیست که مایکت و کافه بازار بر سر مسئله‌ای با یکدیگر درگیر می‌شوند. برای مثال مایکت در سال 99 از کافه بازار شکایت کرده بود و این اپ استور را متهم به انحصار طلبی کرد. مایکت در گفت و گو با خبرگزاری‌ها اعلام کرده بود که به زودی و پس از بحران کرونا، از کافه بازار در شورای ملی رقابت شکایت خواهد کرد. اکنون نیز شاهد شکایت و ادعای دعوای کافه‌بازار علیه مایکت هستیم.

کلام آخر

به نظر می‌رسد این دعوا و شکایت‌های بین دو اپ‌ استور پر کاربرد ایرانی شباهت چندانی به رقابت سالم نداشته باشد و تنها جدالی باشد که هر از چندی شعله‌ور می‌شود. البته دعوای بین رقبا در هر زمینه‌ای وجود دارد. در ادامه این بحث و در صورت روشن شدن ادله فنی کافه‌بازار برای متهم کردن مایکت، تکراتو آن را به اطلاع خواهد رساند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص جدال توییتری کافه بازار و مایکت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (35 نظر)

    اینا از دم دزد و کلاهبردارن
    مثال!!::::
    گوگل پلی برای بازی کال آف دیوتی موبایل سیزن ۷ بروزرسانی داده که اونم ۶۷۵ مگ هستش یعنی بخوای تو گوگل پلی بروز کنی از حجمت ۶۷۵ مگ میره و به حافظه گوشیت همینقدر اضافه میشه
    اما تو مایکت وقتی میخوای بروز کنی باید ۲.۴ گیگ بدی تا بروز شه!!! و حافظتم پر میشه!!!
    ای مرگ بر شما

    پاسخ

    خواهشا اطلاع رسانی کنید این دعواها زرگریه
    من فایل منیجر شیائومی رو دارم گوگل استور میگه آپدیته ، توی خود برنامه هم میزنی شرکت سازنده ش میگه برنامه آپدیته
    بعد کافه بازار و مایکت براش آپدیت گذاشتن معلوم نیست دارن چی توی گوشی نصب میکنن
    دعواهاشون زرگریه

    پاسخ

    هر دو شیادن “هم بازار هم مایکت” پیشنهاد میکنم از گوگل پلی استور دانلود کنید

    پاسخ

    تا حالا دوبار کالاف از بازار آپدیت کردم هر دوبار مجبور شدم بازی رو حذف کنم از مایکت بگیرم به نظرم مایکت خیلی بهتر از بازاره

    پاسخ

    با حرفایی که آقای رحیمیان زد، حق رو میدم به کافه بازار
    چون حرفاش عوام فریبی بود. به نام کاربر و توسعه دهنده ولی به کام مایکت
    اگه هدف مایکت خلق ارزش برای کاربر و توسعه دهنده بود و هدفش درآمدزایی خودش نبود، پس چرا به جای به روزرسانی فیک، کد تخفیف به کاربر هدیه نداد؟ چرا کاری کرد که درگاه پرداخت درون برنامه ای کاربر از بازار به مایکت تغییر کنه؟ این کار مایکت کاربر دزدی بود

    پاسخ

    جفتشون به هیچ دردی نمیخورن.‌…فقط از آن استور استفاده کنید

    پاسخ

    من فقط یک چیز میدونم هر دو تاشان پیشنهاد آپدیت به ورژن نرمافزاری میدهند که توی Playstore اون ورژن نیست

    پاسخ

    متاسفانه بازار توی برنامه‌ها و نظرات منافع شرکت‌ها رو بر نظر کاربرها مقدم می‌دونه و در چند مورد برنامه‌هایی که از اون دانلود کردم مشکل داشتند. فعلا از گوگل پلی و مایکت استفاده می‌کنم.

    پاسخ

    دوستان و عزیزانی که اظهار نظر درمورد این میکنند که چطور ممکنه هرکدوم از این برنامه ها قبل از خود گوگل پلی آپدیت ارایه بده بنده شخصا تحقیق زیادی در این مورد کردم و حتی نسخه های این برنامه هارو مقایسه و سرچ کردم. برای کسانی که نمیدونند باید بگم که گوگل پلی بر اساس Region و یا محل سکونت و کشور شما آپدیت ارایه میده و شما ممکنه خیلی برنامه هارو نه ببینید نه حتی آپدیتی از اون نرم افزار رو دریافت کنید. برنامه هایی مثل Instagram از این قبیل برنامه ها هستند که شاید هم براتون سوال شده باشه که با وجود آخرین اپدیت چرا قابلیت هاش با بعضی از افراد فرق میکنه (بخصوص کاربران IOS).
    در ختم کلام خدمتتون عرض کنم که این مارکت های ایرانی آخرین نسخه رو برای شما فراهم میکنند حتی با وجود ارایه نشدن اون آپدیت برای گوشی شما.
    بنده خودم خیلی پیش اومده برام که مجبور شدم نرم افزاری رو از سایت های داخلی معتبر دانلود بکنم و بتونم استفاده کنم. این کامنت برای حمایت از این نرم افزار ها یا سایت ها نیست بلکه جواب دوستانی با تفکر (“اگه گوگل پلی هنوز نداده آپدیت این چجوری داده”) هست.
    در ضمن نسخه های آخر سیستم های عامل گوشی های هوشمند جعلی بودن و دستکاری شدن نرم افزار ها رو به راحتی تشخیص میدن.
    اگه میخواین تجربه کنید این مساله رو کافیه نرم افزار اسنپ رو هم از بازار و هم از گوکل پلی دانلود کنید و متوجه بشید که دو نرم افزار جداگانه خواهید داشت. گوگل پلی اجازه خیلی از کار ها رو به توسعه دهندگانش نمیده و حتی بار ها یش اومده که نرم افزاری رو حذف کرده.

    پاسخ

    ممنون که اطلاع دادی🙏

    پاسخ

    جفتشون دروغ میگن . فقط از گوگل پلی باید استفاده کرد . البته اینو بگم بازار سرشار از بدافزاره

    پاسخ

    بازار بیا پایین سرمون درد گرفت چون کاربرات داره کم میشه برای همین گیر 🤬🤬
    بعد سازنده مایکت راست گفت که اگر میتونید کاریکنید که ویرپی کشی ها برنامتون رو ویروس تشخیص ندن😂😂😂

    پاسخ

    اینکه مدیرعامل مایکت توییت میکنه که گوشی بازار رو ویروس تشخیص داده ولی چیزی که ادعا کرده هشدار مصرف زیاد باتری توسط بازار بوده سوتی فجیعی بود!
    چطور مدیرعامل یک شرکت نرم افزاری موبایلی فرق این دو تا رو نمیدونه؟ چطور میشه به چنین شرکتی اعتماد کرد؟ البته این دفاع از بازار نیست، شخصا میگم هیچکدوم رو استفاده نکنید

    پاسخ

    حرف حق رو گفتی همشون یه آشغالن

    پاسخ

    بازار فقط به درد برنامه های ایرانی میخوره و بس، مایکت هم بعضا نسخه های بتا و آزمایشی از برنامه ها قرار میده. دلیل اینکه تو گوگل پلی آپدیت نمیاد و توی مایکت میاره، به خاطر همینه، نصب هم کنی امکان داره برنامه از کار بیفته. مجبور بشی از نو نصب کنی. مایکت برنام های کرکی و پولی هم میذاره . در کل از بازار بهتره.
    ولی دعوای این دو تا نمیدونم برای چیه حالا اینا که سازنده برنامه ها نیستن. بهترین سایت برای دانلود برنامه ها فارسروید و بس.

    پاسخ

    یه چیز جالب مایکت 10روز زوتر از گوگل پلی بروز رسانی میده اون هم الکی

    پاسخ

    از وقتی که شنیدم بازار دسترسی های زیادی میخاد و با نظرم مشکوک شد از مایکت دانلود میکنم اونم فقط آپ هایی که که در گوگل پلی نباشد

    پاسخ

    منبع ذرات بنیادی ویروس و بدافزارهای مخرب و تبلیغاتی، قابل توجه هکرها و اساتید کلاه قرمز کافه بازار با استخدام رسمی آغوشش به روی شما زحمت کشان عرصه اینتررررر تررر بازه ،مارکتی با شعار ما میتوانیم به اتفاق دهن گوشی ها را مورد عنایت قرار دهیم

    پاسخ

    تا جای ممکن با استفاده از برنامه گذر از تحریم و دور زدن تحریم گوگل پلی، برنامه هاتون رو فقط با گوگل پلی آپدیت کنین و استور های ایرانی رو فقط برای دانلود و آپدیت برنامه های ایرانی ای استفاده کنین که واقعا به اون ها نیاز دارین و در گوگل پلی منتشر نمیشن

    پاسخ

    بهتره ریسک نکنید و این اپ استورهای ایرانی رو نصب نکنید
    چون بدون اجازه شما به همه جای گوشی (دوربین، میکروفون، مخاطبین و پیامک) دسترسی دارند
    و این یعنی جاسوسی نامحسوس از مردم تازه امکان داره برنامه هایی که میذارن اورجینال نباشن و دستکاری شده باشن
    مانند موبوگرام که نسخه اصلی اون میشه تلگرام
    مثل این هست که تو خونه ت دوربین مدار بسته بذارن
    پس برای حریم خصوصی خودتون احترام قائل بشید
    و در ضمن اینم بگم خدا در قران گفته «ولاتجسسوا» یعنی از یکدیگر جاسوسی نکنید
    اما در این مملکت به ظاهر اسلامی این چیزها رعایت نمیشه متاسفانه
    حتی افراد حکومتی خودشون هم قبول ندارن مردم تو زندگیشون سرک بکشن
    اما خودشون میتونند به حریم خصوصی مردم سرک بکشند!
    و این یجور ریاکاریه..

    پاسخ

    هر دو یه گوهن، تا وقتی گوگل پلی هست حماقته که از بازار و مایکت استفاده کنی، اونایی هم که استفاده می کنن فکر کنم زیر 10 سال دارن

    پاسخ

    بچه بیا پایین شرو ور نگو یعنی منی که ۲۸ سالمه متولد ۲۱ شهریور ۱۳۷۲ هستم بچه ام؟؟ آیا،یعنی چی اونایی که استفاده میکنند زیر ده سالشونه 😐🤬 بازار و مایکت رو همه سنین ۴ تا ۹۰ سال استفاده میکنند

    پاسخ

    من از مایکت استفاده می کنم و 17 سال دارم.

    پاسخ

    من مایکت رو نصب نکردم، اما این به روزرسانی فیک رو برای خود بازار دیدم. هر موقع که مجبور میشم نصبش کنم، سریع یه تعداد از برنامه هایی که توی پلی استور به روز بودند رو میگه به روزرسانی داره.

    پاسخ

    مایکت بهتر از بازار عمل میکنه درنرم افزار بازار حجم بارنامه ها خیلی زیاد میشه

    پاسخ

    سلام بازار که ویروسیه بدرد نمی خوره

    پاسخ

    زر نزن بازار هیچم ویروسی نیستش اصلا و ابدا و هرگز 🤬

    پاسخ

    هم بازار و هم مایکت اپدیت های دروغی میدن به کاربر و نمیدونم دلیلش چیه! مثالا برای گوگل کروم تو گوگل پلی هنوز اپدیت نیومده ولی مایکت میزنه اپدیت جدید اومده برای کروم 🙂 تو بازار هم برای برنامه های مختلف این موضوع وجود داره.

    پاسخ

    خیلی دوس دارم بدونم وقتی گوگل پلی هنوز واسه یه برنامه اپدیت منتشر نکرده بازار از کجاش اپدیت واسه اون اپلیکیشن میده .بازی رو مستقیم از گوگل پلی نصب کردم بازار پیام داد نسخه جدید اومده دانلود کن .

    پاسخ

    جوابش سادس
    از گوگل پلی نسخه ساخته شده برای (مجموعه شامل )ایران رو دانلود کردی.
    نسخه بازار یا مایکت مربوط به ایران نیست.

    قدیم با خود گوگل پلی از خارج وصل می‌شدی، نسخه نرم افزار ها تغییر می‌کرد.

    طبیعی هم هست، قوانین کشور ها یا حتی اتهادیه اروپا متفاوته.

    پاسخ

    آخ آخ گفتی . من چند ساله دارم به همه دوستانم و آشناها میگم که تمام آپدیت های بازار تقلبی و فیکه و این یعنی برنامه ای که کاربر نصب میکنه دستکاری شده و ویروسی یا به احتمال خیلی بیشتر ابزارهای جاسوسی و رخنه به گوشی کاربر بهش اضافه شده . آقای مدیر عامل بازار اگه راست میگی ادله فنی و کافی بیار و بگو چرا قبل از گوگل شما اپلیکیشن کروم رو آپدیت میکنی . نکنه شما این برنامه رو نوشتی و توسعه دادی و گوگل داره از شما استفاده میکنه . تمام اپ استور های داخلی به شدت متقلب و غیر قابل اطمینان هستند . خواهشا برای حفظ حریم خصوصی خودتون ازشون استفاده نکنید

    پاسخ

    به هیچ عنوان استفاده از فروشگاه های غیر رسمی رو توصیه نمی کنم، گوگل پلی امن تر و بهتره.

    پاسخ

    خیر،همونطور که فروشگاه گوگل پلی استور امنه بازار و مایکت و نرم افزار های ایرانی که توش کلی برنامه و بازی هست هم امنه ایمن شده هستند با آنتی ویروس خارجی و فوق العاده قوی و هوشمند و دقیق

    پاسخ

    اپلیکیشن کروم ، وقتی نیاز به بروز رسانی پیدا میکنه یه فلش قرمز رنگ کنار صفحه نمایش داده میشه که اعلام به روز رسانیست ، ، حالا وقتی اینطوری شد برید و با مایکت به روز رسانی کنید ، بعد از بروز رسانی بازم می بینید که اپلیکیشن کروم اون علامت رو بر نداشته ، و ابن یعنی ادعای بازار درسته

    پاسخ

    چون نظرم را منتشر نکردید نظری ندارم ای اوف بر منتشر نکنندگان

    پاسخ