;
coinex

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو (POCO F4 GT Vs POCO X4 Pro)

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو در ادامه آمده است. اگر مایل هستید در مورد مقایسه پوکو X4 Pro با پوکو F4 GT بیشتر بدانید، همراه ما باشید.

گوشی پوکو F4 جی تی نسل جدیدی از محصولات سری F بوده که بسیار حرفه‌ای و منحصر به فرد ساخته شده است. این کمپانی چینی در این مدل از اجزای گوشی‌های پرچمدار استفاده کرده و همین جذابیت این گوشی را بیشتر کرده است.

گوشی پوکو X4 پرو نیز محصولی از خانواده پوکو بوده که پیشرفت‌های بسیاری داشته و با نسل قبلی خود یعنی Poco X3 Pro متفاوت است. این گوشی محبوب هم از نظر طراحی و هم از نظر سخت افزاری بسیار عالی عمل کرده است.

در ادامه مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو انجام شده است. اگر مایل هستید در مورد این دو گوشی قدرتمند بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو

برند موفق پوکو هر سال گام‌هایی بلندتر به سوی بهتر شدن برمی‌دارد و کاربران بیشتری را جذب خود می‌کند. این کمپانی با معرفی دو گوشی پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو توانست در جلب رضایت بیشتر کاربران موفق عمل کند.

با مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو که در ادامه آمده است، همراه ما باشید. همچنین شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد این دو گوشی به مقاله‌های بررسی پوکو ایکس 4 پرو و بررسی پوکو اف 4 جی تی مراجعه کنید.

مقایسه POCO X4 Pro با POCO F4 GT از نظر ساخت و کیفیت ظاهری

پوکو x4 پرو در نگاه اول به هیچ عنوان حس یک میان رده به را شما نمی‌دهد و شاید فکر کنید با یک پرچمدار 1000 دلاری طرف هستید و مشخص است که کارشناسان پوکو همه‌ی تلاش خود را بکار گرفتند تا یک گوشی لوکس را به کاربران هدیه دهند.

متریال بکار گرفته شده در گوشی poco x4 pro فوق‌العاده باکیفیت بوده و ترکیب نمایشگر تخت و کم حاشیه با ماژول جذاب دوربین و پنل پشتی، حس پرمیوم را در ظاهر این گوشی تداعی می‌کند.

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو

یک ماژول مستطیل شکل برای این گوشی طراحی شده که تقریباً هم عرض گوشی است و نسبت به ماژول‌های قدیمی حس بهتری به کاربر می‌دهد. پنل پشتی نیز شکل جذابی دارد و حالت آینه‌ای آن، جلوه خاصی به ظاهر این مدل بخشیده است.

ناگفته نماند علاوه بر زیبایی، به ارگونومی و شیپ گوشی پوکو x4 پرو نیز اهمیت زیادی داده شده تا کاربران در استفاده طولانی مدت از آن، اخساس خستگی نکنند.

همچنین دیگر خبری از بیرون زدگی زیاد لنزها نیست و ضخامت دستگاه نیز نسبت به نسل گذشته کاهش قابل توجهی داشته که به خوش دستی آن کمک می‌کند.

وزن پوکو x4 پرو 5g نیز 205 گرم است و گواهی ضد آب IP53 نیز برای آن گرفته شده تا خیال کاربران از ایمنی آندر مقابل نفوذ قطرات آب نیز تا حدودی راحت شود.

کیفیت ساخت گوشی پوکو f4 gt بسیار بالاست و پنل پشت از جنس شیشه و فریم آلومینیومی ساخته شده تا حس پرمیوم و لوکس بودن را به کاربران القاء کند. وزن تقریبی این مدل نزدیک به 210 گرم بوده و سنسور اثرانگشت نیز روی کلید پاور طراحی شده و عملکردی بسیار سریع دارد.

اگر بخواهیم به طراحی گوشی پوکو اف ۴ جی تی نمره دهیم، قطعاً این مدل یکی از بهترین‌هاست و ارگونومی مناسب آن، به شما کمک می‌کند تا بدون احساس خستگی ساعت‌ها با آن بازی کنید. شاید تنها ایراد وارد به آن، پشتیبانی نکردن از جک 3.5 میلی‌متری هدفون و نداشتن سنسور اثر انگشت اپتیکال باشد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی 12 پرو و گلکسی S21 اولترا سامسونگ

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو و پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

مقایسه پوکو X4 Pro با پوکو F4 GT از نظر صفحه نمایش

نمایشگر پوکو X4 پرو به نسبت نسل قبلی بسیار پیشرفته‌تر شده، اما از نظر اندازه تفاوت ایجاد نشده است. این گوشی دارای یک نمایشگر 6.67 اینچی بوده که برای فیلم دیدن و بازی بسیار خوب است، نمایشگری بزرگ با وضوح بالا که لذت تماشا را دو چندان می‌کند. این نمایشگر توسط گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

نسل قبلی پوکو ها از نمایشگر ارزان قیمت ips استفاده می‌کرد که باعث می‌شد بسیاری از کاربران نمایشگرهای LED را به آن ترجیح دهند، اما در این سری از گوشی‌های پوکو شاهد نمایشگر AMOLED هستیم که کیفیت تصویر فوق العاده خوبی دارند و کنتراست بالایی را به نمایش می گذارند.

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو

این نمایشگر علاوه بر کیفیت تصویر و کنتراست بالا، بسیار روان است و روی نرخ 120 فریم در ثانیه تنظیم می‌شود؛ به همین دلیل این نمایشگر برای وب گردی و بازی بسیارمناسب بوده و ارزش گوشی را چندین برابر کرده است.

گوشی پوکو f4 gt با یک نمایشگر فوق‌العاده 6.67 اینچی OLED با تراکم پیکسلی بسیار خوب و رزولوشن +Full HD عرضه شده است.

این صفحه نمایش قابلیت نشان دادن 1 میلیارد رنگ را دارد و روشنایی بالای آن باعث می‌شود حتی زیر نور مستقیم آفتاب، همه چیز را با وضوح کامل ببینید و مشکلی در کارکردن با گوشی خود نداشته باشید.

همچنین نرخ نوسازی عالی 120 هرتزی به شما در وب‌گردی و اجرای روان‌تر بازی‌ها کمک شایانی می‌کند.

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو

هرچند به شما پیشنهاد می‌کنیم برای مصرف بهینه‌تر باتری، از رفرش‌ریت حداکثری صفحه، زیاد استفاده نکنید و به نرخ استاندارد 60 هرتزی بسنده کنید تا به باتری فشار کمتری وارد شود.

شیائومی برای ایمنی نمایشگر گوشی پوکو، آن را با گوریلاگلس ویکتس پوشانده و گواهی ضدآب IP53 را نیز برای آن در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ (POCO F3 Vs. Galaxy A52)

مقایسه پوکو X4 Pro با پوکو F4 GT از نظر دوربین

گوشی پوکو X4 پرو دوربین بسیار قدرتمندی ندارد و نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید. اما وجود سنسور اصلی 108 مگاپیکسل می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی ثبت کند؛ حسگرهای 8 مگاپیکسل اولتراواید و 2 مگاپیکسل ماکرو هم در کنار سنسور اصلی قرار دارند که وجود آنها خالی از لطف نیست.

دوربین اصلی عملکرد بسیار خوبی در نور مناسب روز دارد، البته برای استفاده از لنز 108 مگاپیکسل باید در قسمت More آن را انتخاب کنید. دوربین اصلی در نور کم و شب عملکرد راضی کننده دارد که به کمک آن می‌توانید عکس‌های بسیار خوبی در محیط‌های کم نور بگیرید.

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو

حسگر اولترا واید در نور روز عملکرد راضی کننده‌ای دارد و برای ثبت عکس از طبیعت یا عکس‌های دسته جمعی مناسب است. پوکو ایکس 4 پرو دارای دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی است که عملکرد نسبتا مناسبی دارد، اما با توجه به نامی که برای آن انتخاب کرده‌اند، شاید خیلی راضی کننده نباشد.

دوربین سلفی در نور مناسب روز عملکرد قابل قبول و راضی کننده دارد اما انتظار زیادی از دوربین 16 مگاپیکسلی نمی‌توان داشت.

پوکو در این گوشی عمده تمرکز خود را روی سخت‌افزار و باتری گذاشته تا کاربران با هزینه‌ای کمتر بتوانند خرید یک گوشی گیمینگ قدرتمند را تجربه کنند. البته در زمینه دوربین هم معمولاً شاهد کیفیت بسیار خوبی از آن هستیم و این مدل هم از این قضیه مستثنی نیست.

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو

گوشی شیائومی پوکو f4 gt با ترکیب دوربین سه‌گانه عرضه خواهد شد که شامل لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی است. سنسور اصلی مطابق انتظار عکس‌های شارپ و کم‌نویزی را به ثبت می‌رساند و پردازش خوبی که تراشه اسنپدراگون دارد، قطعاً موجب رضایت شما از تصاویر خروجی این دوربین خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A53 سامسونگ (Galaxy A53) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A33 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو از نظر باتری

باتری پوکو x4 پرو نیز 5000 میلی‌آمپری است و در استفاده‌های معمول به سادگی تا یک و حتی دو روز دوام می‌آورد. البته اگر مدام با گوشی خود بازی کنید و رفرش ریت 120 هرتزی آن هم روشن باشد، باتری زودتر تمام می‌شود و روزانه باید یک بار آن را شارژ کنید.

نقطه قوت اصلی باتری پوکو x4 پرو ، فست شارژ 67 واتی آن است که در 22 دقیقه باتری را 70 درصد شارژ می‌کند و تنها به 41 دقیقه زمان برای فول شارژ شدن باتری نیاز دارید.

معمولاً برای یک گوشی گیمینگ، باتری و فست شارژ خوب یکی از ملزومات است که می‌تواند گزینه تعیین‌کننده‌ای برای جذب کاربران باشد. پوکو نیز سعی کرده در باتری کم نگذارد و بهترین خود را ارائه دهد.

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو
مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو

گوشی poco f4 gt با باتری 4560 میلی‌آمپری تغذیه می‌شود که با توجه به فناوری ساخت 4 نانومتری تراشه Snapdragon 8 Gen1، مصرفی بهینه و مناسب دارد.

نقطه قوت اصلی این باتری، پشتیبانی از فست شارژ فوق‌العاده 120 واتی آنست که تنها در 15 دقیقه گوشی پوکو f4 gt را فول شارژ و آماده استفاده می‌کند که قطعاً یک آپشن کم‌نظیر برای گیمرهاست.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 

مقایسه POCO X4 Pro با POCO F4 GT از نظر نرم افزاری

پوکو ایکس ۴ پرو با نسخه 11 اندروید و رابط کاربری اختصاصی MIUI 13 for POCO اجرا می‌شود که بسیار زیبا و روان است. البته اگر این اولین استفاده شما از گوشی‌های پوکو و یا شیائومی است، ممکن است کمی اذیت شوید تا به آن عادت کنید، زیرا در برخی قسمت‌ها مثل تنظیمات دوربین، چیدمان گزینه‌ها نسبت به دیگر برندهای اندرویدی متفاوت بوده و شما را سردرگم می‌کند.

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو
مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو

هرچند زیاد نگران این موضوع نباشید، چرا که بعد از چند روز کار کردن با پوکو x4 پرو کاملاً با آن آشنا می‌شوید و کار کردن با آن برای شما ساده و راحت می‌شود. ناگفته نماند هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که برای پوکو x4 پرو تا چند سال آپدیت نرم افزاری ارائه خواهد شد، البته کارشناسان وعده به روز رسانی تا حداقل 2 سال را داده‌اند.

در ادامه مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو از نظر نرم افزار باید گفت که پوکو f4 gt با نسخه 12 اندروید و رابط کاربری انحصاری MIUI 13 عرضه خواهد شد که البته MIUI نسبت به نسخه سال گذشته پیشرفت‌هایی داشته و چندین قابلیت جدید به آن اضافه شده است.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9)

گوشی سامسونگ گلکسی A72

مقایسه POCO X4 Pro با POCO F4 GT از نظر سخت افزاری

در پوکو x4 پرو چیپست Snapdragon 695 5G قرار گرفته که البته عملکردی رضایت‌بخش و موفقی در اجرای اکثر بازی‌های گرافیکی دارد.

در تست‌هایی که از گوشی پوکو x4 پرو در زمینه بازی گرفته شده، مشخص است که به سادگی از پس سنگین‌ترین بازی‌ها مثل Call of Duty برمی‌آید و شما حتی نیازی به پایین آوردن فریم ریت نیز ندارید.

پردازنده گرافیکی poco x4 pro 5g هم Adreno 619 است که سرعت بسیار بالایی در پردازش دیتاهای گرافیکی دارد.

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو
مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو

لیتوگرافی تراشه نیز 6 نانومتری بوده که برای یک میان‌رده قابل‌قبول است و از آنجایی که چیپست‌های اسنپدراگون پایداری خوبی دارند، می‌توان انتظار شارژ بهینه و کم‌تر داغ شدن گوشی را داشت.

یکی از نکات بسیار مثبت گوشی پوکو x4 پرو ، تکنولوژی خنک کننده مایع و پیشرفته آن است که علاوه بر بهبود عملکرد سخت‌افزار هنگام استفاده طولانی مدت و بازی کردن، باعث می‌شود آسیبی به پردازنده و باتری وارد نشود و در نتیجه موجب افزایش عمر گوشی می‌شود.

این آپشن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی پوکو x4 پرو به حساب می‌آید که تقریباً تمامی گوشی‌های گیمینگ حرفه‌ای نیز از آن بهره می‎‌برند.

قسمت شاهکار گوشی poco f4 gt ، قطعاً سخت افزار آن است. در بطن این مدل، قوی‌ترین تراشه کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen1 قرار گرفته که در حال حاضر بهترین چیپست گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود و آن را فقط در پرچمداران می‌بینید.

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو
مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو

جالب است بدانید این تراشه نازک‌ترین چیپست ساخته شده تا امروز است و لیتوگرافی 4 نانومتری دارد که باعث می‌شود در پردازش‌های سنگین و به خصوص هنگام بازی کردن، گوشی کمتر داغ شود و مصرف باتری نیز بسیار بهینه‌تر باشد.

پردازنده گرافیکی بکار رفته در این تراشه نیز Adreno-730 است که هماهنگی خوبی با cpu دارد و پردازش داده‌های گرافیکی را بسیار سریع انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ 2022

بهترین گوشی های سامسونگ 2021

مقایسه POCO X4 Pro با POCO F4 GT از نظر کیفیت صدا

در ساختار پوکو ایکس 4 پرو اسپیکرهای استریو نیز استفاده شده که کیفیت صدای بسیار خوبی را برای این گوشی به ارمغان آورده است. حتی اگر صدا را در آخرین درجه تنظیم کنید، بازهم وضوح خوبی دارد و شما را ناامید نمی‌کند.

در ادامه مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو باید گفت که در ساخت گوشی پوکو اف 4 gt با همکاری شرکت معروف JBL چهار اسپیکر تعبیه شده که کیفیت و وضوح صدایی تحسین برانگیز دارند. بنابراین نیازی به نگرانی در مورد کیفیت صدا هنگام بازی یا پخش موسیقی نیست و در این مورد مشکلی وجود ندارد.

در این مطلب به بررسی و مقایسه POCO X4 Pro با POCO F4 GT پرداختیم. این دو گوشی که محصولی از شرکت پوکوی چینی هستند قابلیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی دارند. مقایسه پوکو X4 Pro با پوکو F4 GT که در این مطلب انجام شد در شناخت بهتر این دو به شما کمک می‌کند.

سوالات متداول

پوکو اف 4 جی تی بهتر است یا پوکو ایکس 4 پرو؟

ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و توانایی‌های دو گوشی پوکو اف 4 جی تی و پوکو ایکس 4 پرو در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. شاید بتوان گفت در کل این دو گوشی شبیه هم هستند اما در صورتی که به جزئیات دقت کرد، متوجه خواهیم شد که با هم متفاوتند. اگر قصد خرید یکی از این دو مدل را دارید، بهتر است با خواندن این مطلب در ابتدا به اطلاعات لازم دست یابید و سپس در مورد خرید تصمیم بگیرید. انتخاب با شماست!

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر