;
coinex

نسل سوم خودروهای Formula E رونمایی شد؛ کاراترین خودروی الکتریکی مسابقه‌

سومین و جدیدترین نسل از خودروهای فرمولا الکتریک معرفی شد. این خودروها، جزو کاراترین خودروهای الکتریکی مسابقه هستند. با این خبر همراه ما باشید تا با نسل سوم خودروهای Formula E آشنا شویم.

سومین نسل خودروهای فرمول E، اسپارک GEN3 اولین بار در فصل نهم Formula E World Championship مسابقه خواهد داد. پیشرفت نسل جدید این خودروها، غیر قابل چشم‌پوشی است. از جمله پیشرفت‌های این مدل نسبت به دو مدل‌ قبلی، می‌توان به ارتقای آیرودینامیکی، ارتقا دادن عملکرد و بهره‌وری قوای محرکه به منظور توانایی رسیدن به سرعت 320 کیلومتر بر ساعت، وجود 470 اسب بخار قدرت و تعبیه موتور برقی برای محور جلو اشاره کرد.

نسل سوم خودروهای Formula E

نسل سوم خودروهای Formula E ، سریع‌ترین خودرو در تاریخ این رقابت‌هاست. اسپارک GEN3 توسط FAI در موناکو در جهان اسپرت رونمایی شده است و طبق گزارشات دریافتی، این رقابت‌ها از آخر سال جاری میلادی آغاز می‌شود.

نسل سوم خودروهای Formula E رونمایی شد؛ کاراترین خودروی الکتریکی مسابقه‌

 

گفتنی است این رقابت‌ها در پیست خیابانی اجرا شده و می‌توان نتیجه گرفت که قسمتی از شهر، تبدیل به پیست می‌شود. وجود دو موتور الکتریکی در قسمت جلو و عقب این خودرو برای اولین بار، باعث افزایش سیستم احیای انرژی در هر بار ترمز گرفتن شده است و این موضوع، افزایش سرعت تا 600KW (دو برابر نسل قبلی) را به دنبال دارد.

قرار گرفتن موتور الکتریکی در محور جلویی، این خودرو را از داشتنِ ترمزهای هیدرولیکی در قسمت عقب، بی‌نیاز کرده است. هم‌چنین این خودروها از امکان شارژ سریع 60Kw برخوردار هستند. با کمک این قابلیت، دیگر نگرانی در مورد تمام شدن شارژ هنگام مسابقه، وجود نخواهد داشت، زیرا در حین مسابقه هم می‌توان آن را شارژ کرد.

نسل سوم خودروهای Formula E رونمایی شد؛ کاراترین خودروی الکتریکی مسابقه‌

 

باتری‌های تعبیه شده در سیستم این خودروها، قابل بازیافت بوده و در ساختار بدنه و شاسی این خودروها، کتان و فیبر کربن بازیافتی، به کار برده شده است. الخاندرو آگاگ، بنیانگذار و رئیس رقابت‌های فرمول E گفت:

Gen3 نشان دهنده سومین دوره جاه طلبانه رقابت‌های فرمول E است به نوعی بلند پروازانه‌ترین پروژه ما تا به امروز است.

هفت خودروساز DS، جگوار، ماهیندرا، مازراتی، Nio، نیسان و پورشه قرار است در مسابقات فصل نهم حضور داشته باشند. تیم‌های موتور اسپرت شامل آندرتی، انویژن و تکیتا نیز به جمع خودروسازان اضافه خواهند شد.

نسل سوم خودروهای Formula E رونمایی شد؛ کاراترین خودروی الکتریکی مسابقه‌

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد نسل سوم خودروهای Formula E چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر