;
coinex

اپل در آیفون های 2023 از تکنولوژی اختصاصی خودش برای اتصال شبکه 5G استفاده می‌کند

گوشی آیفون 14 با مودم 5G کوالکام در اواخر تابستان امسال راه‌اندازی می‌شود؛ اما روند اپل در سری‌های جدید آیفون، متفاوت خواهد بود. براساس گزارشات اخیر، برای مدل‌های جدید آیفون که از سال 2023 به بازار عرضه خواهند شد، از تکنولوژی اختصاصی اپل برای اتصال شبکه 5G استفاده می‌شود.

این شرکت با توسعه مودم‌های 5G تلاش می‌کند تا به مودم‌های ساخت شرکت کوالکام، نیازی نداشته باشد. اپل در سال 2023 از مودم 5G اختصاصی خود بر روی گوشی‌های آیفون 15 استفاده خواهد کرد. اپل می‌گوید تراشه‌هایی که خود به صورت اختصاصی تولید می‌کند، عملکرد خیلی بهتری نسبت به دیگر تراشه‌ها خواهند داشت. با این خبر همراه ما باشید تا با جزئیات تکنولوژی اختصاصی اپل برای اتصال شبکه 5G آشنا شویم.

تکنولوژی اختصاصی اپل برای اتصال شبکه 5G

شرکت اپل از سال 2019، مودم گوشی هوشمند اینتل را خریداری نمود و به همراه 2200 کارمند شاغل در این بخش، فرآیند توسعه مودم‌های 5G را از همان سال آغاز کرد. همچنین حدود 140 فرصت شغلی برای افراد متخصص در زمینه مودم ایجاد شد.

تکنولوژی اختصاصی اپل برای اتصال شبکه 5G

در حال حاضر شرکت کوالکام، تمام مودم‌های مورد نیاز اپل را تامین می‌کند. این شرکت طی بیانیه‌ای اعلام کرده که از سال 2023، کوالکام فقط 20% از نیاز اپل به مدل‌های 5G را برطرف خواهد کرد.

اپل ادعا دارد تراشه‌هایی که خود به صورت اختصاصی می‌سازد، عملکرد بهتری نسبت به دیگر تراشه‌ها خواهد داشت. بنابراین انتظار می‌رود که این تراشه‌ها، قدرت سیگنال و سرعت انتقال داده بهتری در مقایسه با تراشه‌های کوالکام داشته باشند، همچنین توانایی ادغام مودم با تراشه‌های سری A را دارند.

توسعه‌ مودم 5G توسط اپل، قطعا مزایای زیادی از جمله صرفه‌جویی در تامین هزینه تامین قطعات و کاهش اتکای این برند به فروشنده‌های سوم شخص را به همراه خواهد داشت. اگر چه اپل هزینه‌های میلیارد دلاری برای این کار صرف کرده است، ولی مطمئنا به زودی تمام این هزینه‌ها جبران خواهد شد.

اگر اپل بتواند مصرف انرژی در هنگام اتصال به شبکه‌های 5G را کمتر کند، در رقابت با گوشی‌های اندروید که از این اتصال (شبکه 5G) برخوردارند، برنده خواهد شد. قابل ذکر است که از نظر تحلیلگران، مشکلات زیادی در ساخت و آزمایش این مودم‌ها پیش روی اپل قرار دارد و یک فرآیند زمان‌بر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تکنولوژی اختصاصی اپل برای اتصال شبکه 5G چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر