;
coinex

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت

خرید گوشی از برند شیائومی می تواند بسیار جذاب باشد در صورتی که انتخاب درستی کنیم. با مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت همراه شما هستیم.

ردمی نوت 10 پرو یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی شیائومی است که مشخصات رضایت بخش و قیمت مناسبی دارد. از طرفی شیائومی می 11 لایت جزو میان‌رده‌هایی است که طراحی پرچمدارگونه دارد. در این نوشتار تلاش خواهیم کرد، مقایسه کاملی از این دو گوشی داشته باشیم.

ردمی نوت 10 پرو مشخصاتی نظیر صفحه نمایشی 120 هرتزی با دوربین عریضی 108 مگاپیکسلی دارد و طراحی بدنه شیشه‌ای مانند آن بسیار خوش دست است. می 11 لایت نیز اسمارت فون خوب دیگری است که ساخته و پرداخته کمپانی شیائومی است.

اصولا کاربران به هنگام خرید یک میان‌رده از شیائومی با گزینه‌های مختلف و تنوع بالایی مواجه می‌شوند و همه اینها موجب سردرگمی هر چه بیشتر آنها می‌شود. بررسی جامع و مقایسه کامل این دو گوشی و برشمردن توانایی‌های هر کدام می‌تواند در روند تصمیم گیری کمک بزرگی نماید.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت

کمپانی شیائومی مشهور است به سازنده محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه! ردمی نوت 10 پرو از جمله بهترین میان رده های این شرکت است و البته در کنار آپشن های عالی و متنوع، مشکلات و نواقص خود را دارد. همین گفته در خصوص سایر گوشی های این شرکت و حتی سایر کمپانی ها صدق می کند.

اصولا خرید گوشی کار سختی است زیرا انتخاب یک گوشی با مشخصات دلخواه ما و رضایت بخش آن هم با قیمت اقتصادی سخت است. سوالی که اینجا پیش می آید، این است که ردمی نوت 10 پرو بخریم یا شیائومی می 11 لایت؟ یا ردمی نوت 10 پرو بهتر است یا شیائومی می 11 لایت؟

در ادامه این نوشتار با ما باشید تا به صورت جامع و دقیق به مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت بپردازیم و به سوالات شما پیرامون این دو گوشی پاسخ دهیم.

طراحی و ساخت

از طراحی این گوشی شروع می‌کنیم. شیائومی ردمی نوت 10 پرو دارای ابعادی 164 در 76.5 در 8.1 میلی‌متر است. صفحه نمایش این گوشی 6.67 اینچ است و به نظر می‌رسد با ابعاد مذکور و نمایشگر نسبتا بزرگ چندان خوش دست نیست. بر خلاف این گوشی، می 11 لایت هم وزن سبک 157 گرمی دارد و هم ابعاد و ضخامت آن کمتر از ردمی است.

وزن این گوشی 193 گرم است و همین امر باعث شده که خوش دستی آن کمی زیر سوال برود. در مقام قیاس با برخی اسمارت فون‌های میان‌رده مانند پوکو ایکس 3 پرو، ردمی نوت 10 سبک‌تر است اما در مقایسه با رقیب فعلی خود 40 گرم سنگین‌تر است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با شیائومی می 11 لایت

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A52

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت
مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت / مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت

هر دو گوشی از شیشه محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5 بهره‌مند هستند. ردمی نوت 10 پرو در سه رنگ آبی، برنز و خاکستری عرضه و روانه بازار شده است.

رنگ آبی و برنزی حالت مات گونه دارد اما رنگ خاکستری براق است. رنگ بندی می 11 نیز مشکی، صورتی و آبی است. همچنین رنگ مشکی براق است حال آنکه دو رنگ دیگر مات هستند.

رنگ خاکستری و براق ردمی باعث می‌شود که آثار انگشت و چربی به راحتی روی سطح پنل پشتی به چشم بیاید و در این صورت باید مدام دستمال گوشی به همراه داشته باشید! (البته اگر حساس هستید)

مجموعه دوربین‌های ردمی نوت 10 پرو در پنل پشتی و درون کادری مستطیل شکل با لبه‌های گرد تعبیه شده‌اند. ماژول‌ها به راحتی از کادر بیرون زده و دارای برجستگی زیادی هستند که ممکن است روی سطوح صاف به راحتی لق بخورد.

گرچه ردمی نوت 10 پرو بدنه‌ای شیشه‌ای دارد و ابعاد آن بزرگ است اما زمانی که با آن کار می‌کنید، به راحتی از دست سُر نمی‌خورد. و اما بالاخره به قاب یا پنل جلویی این دو گوشی می‌رسیم. جایی که با نمایشگر آنها سر و کار داریم.

صفحه نمایش ردمی نوت 10 پرو با 6.67 اینچ و حاشیه‌های باریک در قاب جلویی مشاهده می‌شود در حالی که می 11 لایت مجهز به پنل آمولد 6.55 اینچی است.

برای محافظت از این دو صفحه نمایش مانند پنل پشتی از شیشه گوریلا گلس 5 استفاده شده است. در بخش مرکزی ردمی نوت 10 پرو شاهد قرارگیری دوربین سلفی هستیم ولی دوربین سلفی می 11 لایت در گوشه سمت راست نمایشگر تعبیه شده.

فریم‌های شیائومی ردمی نوت 10 پرو پلاستیکی است و در نگاه اول می‌فهمیم که جنس فریم با جنس پنل پشتی متفاوت است. در فریم سمت راست شاهد حضور کلید پاور و کلیدهای کنترل صدا هستیم که سنسور اثر انگشت نیز با کلید پاور ادغام شده است.

در فریم سمت چپ نیز اسلات کارت حافظه و سیمکارت قرار دارند. ردمی نوت 10 پرو دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون است که به همراه ماژول IR Blaster و یکی از اسپیکرها در لبه بالایی نمایشگر قرار دارند.

هر دو اسمارت فون میان‌رده ما مجهز به گواهی IP53 هستند و بنابراین در برابر گرد و غبار و قطرات آب مقاوم خواهند بود. با این حال برای جلوگیری از آسیب دیدن و احتیاط بیشتر، حتما از قاب گوشی استفاده نمائید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت
مشخصات Redmi Note 10 Pro و Mi 11 Lite / مشخصات Redmi Note 10 Pro و Mi 11 Lite
ردمی نوت 10 پرو می 11 لایت
ابعاد 164 در 76.5 در 8.1 میلی‌متر 160.5 در 75.7 در 6.8 میلی‌متر
وزن 193 گرم 157 گرم
صدای استریو دارد دارد

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت

در خصوص طراحی می 11 لایت باید گفت که شباهت‌های زیادی به برادر بزرگ‌تر و پرچمدار خود یعنی می 11 دارد. با این حال به نظر می‌رسد در قسمت طراحی، می 11 لایت عملکرد بهتری دارد زیرا هم وزن سبک‌تری دارد و هم میزان ضخامت آن کمتر است. (ضخامت 6.8 میلی‌متری در برابر ضخامت 8.1 میلی‌متری ردمی)

جنس پنل پشتی این گوشی شیشه‌ای است و حالتی مسطح و تخت دارد. اطلاعاتی از سازنده این پنل شیشه‌ای نداریم و فقط می‌دانیم که جنس فریم‌های دور تا دور شیائومی می 11 لایت مانند ردمی نوت 10 پرو پلاستیکی است.

ماژول‌های سه گانه دوربین می 11 لایت درون یک مربع تعبیه شده‌اند و متاسفانه فاصله زیاد لنزها از یکدیگر و ابعاد بزرگ هر لنز باعث شده تا روی سطوح صاف، گوشی لق بخورد و احساس ناخوشایندی داشته باشد.

در فریم سمت راست شاهد تعبیه دکمه‌های پاور و تنظیم صدا هستیم و متاسفانه سنسور اثر انگشت با این کلیدها یکی شده و به هنگام قرارگیری در جیب می‌بینیم که قفل گوشی باز می شود. (مشکل سنسور مجاورت در تمام گوشی‌های شیائومی وجود دارد.) در لبه بالایی نمایشگر نیز میکروفون دو و مادون قرمز جا خوش کرده‌اند.

در فریم پایینی نیز علاوه بر پورت شارژ تایپ سی حضور اسلات هیبریدی سیمکارت و کارت حافظه دیده می‌شود. برخلاف ردمی نوت 10 پرو در می 11 لایت خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیست ولی شیائومی گوشی را با جک هدفون عرضه می‌نماید.

اگر دقت نمائید، میان فریم و قاب جلویی نواری پلاستیکی وجود دارد. در قسمت بالایی این نوار اسپیکر مکالمه تعبیه شده است و سازندگان این گوشی می‌توانستند چراغ اعلانات ال ای دی را درون همین نوار قرار دهند اما چنین اتفاقی نیفتاده و کاربران به ناچار باید به نمایشگر بسنده نمایند.

نمایشگر

در ادامه مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت به صفحه نمای این دو میان رده می‌رسیم. صفحه نمایش ردمی نوت 10 پرو 6.67 اینچ و نوع پنل آن آمولد است.

کیفیت تصویری که این نمایشگر ارائه می‌دهد 2400 در 1080 است و میزان تراکم پیکسلی در هر اینچ 395 خواهد بود. (اکثر میان‌رده‌ها در همین محدوده قرار دارند) علاوه بر اینها ردمی نوت 10 پرو از قابلیت اچ دی آر 10 بهره می‌برد.

می 11 لایت از صفحه نمایشی 6.5 اینچی با پنل آمولد بهره می‌برد. کیفیت تصویر این نمایشگر 2400 در 1080 است و میزان تراکم پیکسل در هر اینچ آن عدد 402 است که به نظر قابل قبول می‌آید. نرخ تازه سازی در این دستگاه 90 هرتزی است ولی می توانست مانند ردمی 120 هرتزی باشد.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A72 

گوشی سامسونگ گلکسی A52 

خوشبختانه می 11 لایت از قابلیت اچ دی آر 10 پشتیبانی می‌کند. همچنین نمایشگر آمولد این اسمارت فون می‌تواند تا یک میلیارد رنگ را به نمایش بگذارد که به نظر جذاب می‌رسد. نرخ حساسیت لمسی این اسمارت فون 240 هرتز است.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت
مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت / مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت

طبق ادعای چینی‌ها ردمی نوت حداکثر روشنایی 1200 نیتی را ارائه می‌کند و فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. همان‌طور که در ابتدای این نوشتار گفتیم، ردمی نوت 10 پرو مجهز به نرخ نوسازی 120 هرتزی است و نرخ حساسیت لمسی آن همچون می 11 لایت است.

نتایج نهایی و به دست آمده از این گوشی نشان می‌دهد که ادعای شیائومی در خصوص روشنایی 1200 نیتی تقریبا درست است و همچنین در حالت کم نور هم عملکرد خوبی دارد.

بنابراین اگر زیر نور آفتاب با ردمی نوت 10 پرو کار می‌کنید، روشنایی به راحتی پاسخگوی نیاز شماست و در تاریکی نیز چشم شما را آزار نخواهد داد.

ردمی نوت 10 پرو می 11 لایت
نوع نمایشگر AMOLED AMOLED
سایز 6.67 اینچ 6.55 اینچ
کیفیت تصویر 2400 در 1080 2400 در 1080
تراکم پیکسلی 395 پیکسل در هر اینچ 402 پیکسل در هر اینچ

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت

در پایان بحث نمایشگر بد نیست از کیفیت اسپیکرهای استریوی این گوشی صحبت کنیم. شیائومی ردمی نوت 10 پرو مجهز به جک 3.5 میلی‌متری هدفون است که در کنار اسپیکرهای استریو تعبیه شده است. حجم صدای این اسپیکر خوب ارزیابی شده است.

نرخ نوسازی می 11 لایت روی دو نقطه 60 و 90 هرتزی است و کاربر می‌تواند یکی را انتخاب کند. اگر نرخ 90 هرتز را انتخاب کنید و به صفحه نمایش دست نزنید، همچنان نرخ 60 هرتزی اعمال می‌شود تا میزان هدرروی انرژی کمتر شود. در مورد تماشای ویدئو نیز وضع به همین منوال است.

در مورد اسپیکر استریوی شیائومی می 11 لایت باید بگوییم که تجربه متفاوتی برایتان رقم خواهد زد. حجم صدای این بلندگوها کیفیتی مطلوب دارند و اگر میزان ولوم صدا را کمتر از 90 درصد کنید برایتان لذت بخش خواهد بود.

دوربین

با مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت همراه ما باشید. ترکیب دوربین‌های ردمی نوت 10 پرو هیچ تفاوتی با سایر میان‌رده‌ها ندارد و صرفاً در مگاپیکسل‌ها شاهد تفاوت‌های شاید گول زننده هستیم. دوربین اصلی این گوشی دارای یک لنز 108 مگاپیکسلی است که پیش از این در میان‌رده‌ها سابقه نداشته است.

در کنار دوربین عریض باید از ترکیب همیشگی یک میان‌رده، یعنی دوربین فوق عریض، ماکرو و عمق‌سنج صحبت کنیم. مگاپیکسل این دوربین‌ها به ترتیب 8، 5 و 2 مگاپیکسل است. همچنین این اسمارت‌فون اقتصادی از یک لنز سلفی 16 مگاپیکسلی برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 (Redmi Note 10) 

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9)

به لحاظ رابط کاربری با همان نمونه‌ای مواجه هستیم که پیش از این در سایر گوشی‌های میان‌رده شیائومی دیده بودیم. برای دسترسی به امکانات این دوربین می‌توانید از طریق نوار پایین صفحه اقدام کنید. همچنین در کنار این این نوار شاهد حضور دکمه سوئیچ میان دوربین اصلی و سلفی هستیم.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت
ردمی نوت 10 پرو بهتر است یا شیائومی می 11 لایت / مشخصات Redmi Note 10 Pro و Mi 11 Lite

در نوار بالایی نیز می‌توانید به آپشن‌هایی مانند هوش مصنوعی، اچ دی آر، فلش، گوگل لنز و منوی همبرگری دسترسی داشته باشید. دوربین واید ردمی نوت 10 پرو 108 مگاپیکسلی است و گشودگی دیافراگم 1.9 دارد.

در این لنز خبری از لرزشگیر اپتیکال نیست و ردمی نوت 10 گر چه مانند دوربین می 11i 108 مگاپیکسل است اما همچون او عملکرد قابل قبولی ندارد. در این لنز عریض از فیلتر رنگی نوناسل استفاده شده است. این فیلتر می‌تواند یک رنگ را با 9 پیکسل مجاور ثبت کند.

شیائومی ردمی نوت 10 پرو برای ثبت تصاویر فوق عریض از از سنسوری 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد که این حسگر گشودگی دیافراگم 2.2 دارد. میدان دید این لنز نیز 118 درجه است. در خصوص قابلیت اچ دی آر شاهد عملکرد موفقیت آمیزی از ردمی نوت 10 پرو نیستیم.

دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی این گوشی در برخورد با سوژه‌هایی پر جزئیات بیشتر مانند شاخ و برگ درختان عملکرد ضعیفی دارد و موجب سافت شدن تصاویر می‌شود. اما اگر بخواهیم به نسبت برچسب قیمتی بگوییم، عکس‌های ثبت شده توسط دوربین اصلی رضایت بخش هستند.

دوربین فوق عریض اما در زمینه جزئیات و دامنه داینامیکی بهتر از دوربین عریض عمل می‌کند. دوربین اصلی رنگ‌هایی تولید می‌کند که نزدیک به واقعیت هستند در حالی که در این بخش دوربین فوق عریض رنگ‌های غلیظ تری تولید می‌نماید.

ثبت تصاویر در تاریکی از جمله نقاط ضعف ردمی نوت 10 پرو است و تصاویری که در محیط‌های کم نور ثبت می‌شوند دارای نویز زیاد و جزئیات کمی هستند. دوربین فوق عریض نیز تصاویری به شدت تاریک و با نویز بالا ثبت می‌کند.

نایت مود صرفاً در دوربین اصلی قرار دارد و اگر آن را فعال کنید، کمی تصاویر بهبود می‌یابند و جزئیات از دست رفته بر می‌گردند. در خصوص عکس‌های سلفی و پرتره خبرهای خوبی نداریم. گستره داینامیکی این تصاویر محدود است و بوکه سازی تصاویر نیز ناکارآمد است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با گلکسی A71

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

خوشبختانه با شیائومی ردمی نوت 10 پرو می‌توانید تصاویر ماکرو را با لنزی 5 مگاپیکسلی و با فوکوس خودکار تشخیص فاز ثبت کنید. 3 تا 10 سانتی‌متری سوژه مورد نظرتان بهترین حالت برای عکاسی ماکرو است و تصاویر خوبی هم ثبت خواهند شد.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت
مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت / مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت

می 11 لایت از ماژول سه گانه دوربین عریض، فوق عریض و ماکرو بهره می‌برد. دوربین عریض این دستگاه 64 مگاپیکسل است و دوربین فوق عریض آن 8 مگاپیکسلی است. مانند همه میان رده‌ها از دوربین ماکروی 5 مگاپیکسلی نیز در این نسخه استفاده شده است.

سنسور دوربین عریض ساخته سامسونگ است و دارای لنزی 26 میلی متری است که گشودگی دیافراگم 1.8 دارد. خوشبختانه این گوشی مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز است ولی خبر بد این است که لرزشگیر اپتیکال در این دوربین به کار نرفته.

نوع دوربین ردمی نوت 10 پرو می 11 لایت
دوربین عریض 108 مگاپیکسل 64 مگاپیکسل
دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسل 8 مگاپیکسل
دوربین ماکرو 5 مگاپیکسل 5 مگاپیکسل
دوربین عمق سنج 2 مگاپیکسل ندارد
دوربین سلفی 16 مگاپیکسل 16 مگاپیکسل

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت

سنسور 64 مگاپیکسلی دوربین اصلی از فناوری تتراسل یا همان کواد بایر برخوردار است و چهار پیکسل مجاور را یکی می‌کند و تصویری 16 مگاپیکسلی ثبت می‌نماید. ثبت چنین تصاویری هم رده با تصاویر 64 مگاپیکسلی است.

ثبت تصاویر با دوربین عریض جزئیات رضایت بخشی دارد و در روشنایی روز با گستره داینامیکی خوبی مواجه هستیم. رنگ‌ها واقعی به نظر می‌رسند ولی گاهی با بزرگنمایی‌های بیش از حد جزئیات قربانی واقعی بودن رنگ‌ها می‌شوند.

در محیط های کم نور و تاریک طبیعی است که جزئیات کاهش یابند و میزان نویز نیز افزایش پیدا کند. اگر قصد عکاسی در تاریکی دارید، حتما از حالت نایت مود یا حالت شب بهره ببرید تا کمی از افت شدید جزئیات بکاهد.

این حالت شب می‌تواند منابع نوری خوبی را تشخیص دهد و جزئیاتی را که از بین رفته‌اند تا حدود زیادی برگرداند. البته لازم به ذکر است که نرم افزار دوربین برای کاهش میزان نویز تصاویر تصاویر را سافت می‌کند.

سازندگان چینی شیائومی می 11 لایت تصمیم گرفته‌اند برای ثبت تصاویر اولترا واید از سنسور کوچک سونی بهره ببرند که لنزی 16 میلی‌متری است. گشودگی دیافراگم این حسگر 2.2 است و برخلاف سنسور اصلی نه مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز است و نه لرزشگیر اپتیکال تصویر!

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با آیفون 13 پرو

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی اس 21 اولترا

همان‌طور که از یک دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی انتظار می‌رود، جزئیات رو به کاهش و گستره داینامیکی نیز محدود است. البته همه چیز بستگی به شرایط نوری شما دارد. اگر در محیطی با نور مناسب قرار بگیرید، رضایتتان جلب خواهد شد.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت
ردمی نوت 10 پرو بهتر است یا شیائومی می 11 لایت / ردمی نوت 10 پرو بخریم یا شیائومی می 11 لایت

پیش‌تر اشاره شد که دوربین فوق عریض در نور کم، تصاویر کم جزئیات و با نویز زیاد ثبت می‌کند اما اگر حالت شب دوربین را فعال نمائید همه چیز بهتر می‌شود. طبق شواهد به نظر می‌رسد که این حالت در دوربین اولترا واید عملکرد بهتری دارد.

مانند تمام میان رده‌های این چنینی در شیائومی می 11 لایت نیز شاهد حضور لنز ماکروی 5 مگاپیکسلی هستیم که از سنسور سامسونگ بهره می‌برد. این لنز 49 میلی‌متری است وگشودگی دیافراگم 2.4 دارد. فوکوس خودکار در این لنز به کار رفته و تصاویر به خوبی ثبت می‌شوند.

عملکرد کلی دوربین ماکرو چندان رضایت بخش نیست اما باز هم سطح جزئیات قابل قبول‌اند و میزان نویز به خوبی کنترل می‌شود. شاید به دنبال دوربین عمق سنج باشید اما خبر این است که می 11 لایت از حضور چنین لنزی محروم است.

فقدان دوربین عمق سنج، کار بوکه کردن تصاویر را با مشکل رو به رو می‌سازد. تمام بار پردازش‌های بوکه سازی و جداسازی تصویر از پس زمینه بر دوش نرم افزار این گوشی است. البته خبر خوب اینکه نرم افزار از عهده این کار به خوبی برآمده است.

سرانجام به دوربین سلفی این دستگاه می‌رسیم. سنسور 16 مگاپیکسلی می 11 لایت ساخته شرکت سونی است و مجهز به فیلتر رنگی کواد بایر است.

لنز این دوربین 25 میلی متری است و از نسبت کانونی 2.5 بهره می‌برد. عکس‌هایی که این دوربین ثبت می‌کند جزئیات کمی دارند و محدوده داینامیکی آنها نیز کم است و در کنار همه اینها باید به نویز فراوان هم اشاره کرد.

سخت افزار

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت را با بررسی سخت افزار این دو از سر می‌گیریم. شیائومی ردمی نوت 10 پرو مجهز به تراشه میان‌رده اسنپدراگون 732 جی است.

لیتوگرافی این چیپست 8 نانومتری است و به مثابه قلب تپنده ردمی نوت 10 پرو وظایف سبک و سنگین آن را بر عهده دارد. این تراشه متشکل از 8 هسته پردازشی است که مرکب از 2 هسته 2.3 گیگاهرتزی و و 6 هسته کم مصرف 1.8 گیگاهرتزی است.

تراشه به کار رفته در می 11 لایت نیز اسنپدراگون 732 جی است و پردازنده آن 8 هسته ای و به تریب بالاست. این مشخصات دقیقا در می 11 لایت به کار رفته است. ماژول گرافیکی نیز در هر دو گوشی یکی است.

بیشتر بخوانید:

آیفون 13 پرو (Apple iPhone 13 Pro) 

آیفون 13 و آیفون 13 مینی (Apple iPhone 13 Mini)

ماژول گرافیکی شیائومی ردمی نوت 10 پرو آدرنو 618 است و کوالکام مدعی است که به خاطر افزایش فرکانس آن عملکرد 15 درصدی را تجربه می‌کند. متاسفانه این گوشی از اینترنت و مودم فایوجی پشتیبانی نمی‌کند و سرعت بیشینه دانلود آن 800 مگابین بر ثانیه است.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت
مشخصات Redmi Note 10 Pro و Mi 11 Lite / مشخصات Redmi Note 10 Pro و Mi 11 Lite

به لطف حضور این تراشه ردمی نوت 10 پرو از بلوتوث 5.1 و وای فای 6 برخوردار است. همچنین اسنپدراگون 732 جی قابلیت ضبط و پخش ویدئوهای 4K را با نرخ 30 فریم بر ثانیه دارد. البته ناگفته نماند که ضبط ویدئوهای 4K تنها با دوربین اصلی امکان پذیر است.

مشخصات ردمی نوت 10 پرو می 11 لایت
تراشه اسنپدراگون 732 جی اسنپدراگون 732 جی
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای 8 هسته‌ای
پردازنده گرافیکی آدرنو 618 آدرنو 618
حافظه ذخیره سازی 64/6، 128/6، 128/8 64/6، 128/6، 128/8
رابط کاربری MIUI 12 MIUI 12

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت

حداقل حافظه رم این اسمارت‌فون 6 گیگابایت و حداکثر آن 8 گیگابایت است. همچنین این گوشی از حداقل 64 گیگابایت و حداکثر 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند است. از مجموع 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی این گوشی، حدود 107 گیگابایت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

خوشبختانه درگاه حافظه جانبی میکرو اس دی وجود دارد و می‌توانید حافظه داخلی را افزایش دهید. در خصوص کیفیت گرافیکی ماژول این دستگاه باید گفت که نسبت به نسخه قبلی ارتقا داده شده است.

در خصوص تراشه این دو گوشی باید گفت که برای کاربران معمولی عالی است اما اگر به دنبال گوشی برای گیم هستید بهتر است سراغ نمونه‌های پوکو بروید.

در این دستگاه خبری از مودم فایوجی نیست و حداکثر دانلود این مودم ایکس 15، 800 مگابیت بر ثانیه است. درست است که نبود مودم فایوجی برای ما ایرانی ها در حال حاضر چندان حیاتی نیست اما به هر حال باید این فقدان را در دو گوشی مذکور ناامیدکننده دانست.

شیائومی می 11 لایت از حداقل حافظه رم 6 گیگابایتی و حداکثر 8 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 64 و 128 گیگابایتی بهره می‌برد. خوشبختانه امکان ارتقای حافظه از طریق کارت میکرو اس دی وجود دارد. این گوشی در پردازش‌های چندوظیفگی با مشکل خاصی رو به رو نمی‌شود.

نرم افزار

شیائومی ردمی نوت 10 پرو به صورت پیش‌فرض با اندروید 11 عرضه شده است و از لانچر اختصاصی شیائومی MIUI 12 بهره می‌برد که البته با توجه به بروزرسانی اخیر این رابط کاربری، قادر خواهید بود از نسخه آپدیت آن MIUI 12.5 استفاده کنید.

در محیط کاربری این گوشی نرم افزارها و بازی زیادی نصب‌اند که می‌توانید در صورت عدم تمایل، آنها را حذف کنید. در نسخه جدید این لانچر امکانات جالبی در اختیار کاربران گذاشته شده است.

بیشتر بخوانیم:

گوشی شیائومی Mi Mix 4

گوشی شیائومی پوکو X3 پرو 

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت
ردمی نوت 10 پرو بهتر است یا شیائومی می 11 لایت / ردمی نوت 10 پرو بهتر است یا شیائومی می 11 لایت

برای مثال در این نسخه جدید همه چیز سریع‌تر، سبک‌تر و پایدارتر شده. قدرت رندر نیز در لانچر جدید 20 برابر بهبود یافته است که عدد خوبی است. همچنین در زمینه قابلیت‌های بصری بهبودهای قابل توجهی داشته‌ایم.

اندروید پیش فرض می 11 لایت 11 است و از رابط کاربری اختصاصی شیائومی، MIUI، استفاده می‌کند. خوشبختانه می 11 لایت از آپدیت نسخه 12.5 این لانچر برخوردار شده است. این لانچر بیشتر از نسخه‌های قبلی‌اش روی حفظ داده‌های حریم خصوصی تمرکز می‌کند.

تغییرات ظاهری بیشتر نیز از مشخصه‌های لانچر جدید است و البته یکی از مشکلاتی که این رابط کاربری دارد، میزان تبلیغات زیادی است که در آن وجود دارد. شیائومی با هدف جبران هزینه‌های ساخت گوشی‌های هوشمندش این کار را می‌کند.

باتری

یکی از قسمت‌های مهم مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت باتری این دو اسمارت فون است. ردمی نوت 10 پرو برای تامین انرژی مورد نیاز خود از باتری 5020 میلی‌آمپری کمک می‌گیرد.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت
مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت / مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت

سازندگان چینی گوشی مدعی‌اند که این باتری تا دو روز دوام می‌آورد. برای شارژر آن نیز از یک فست شارژ 33 واتی بهره گرفته‌اند که می‌تواند در عرض 30 دقیقه حدود 60 درصد باتری را شارژ نماید.

با توجه به سخت‌افزار و نرخ نوسازی نمایشگر باید انتظار زودتر خالی شدن باتری را داشت. نتایج نشان می‌دهند که با کاربری‌های عادی روزانه می‌توانید با یک بار شارژ کردن این گوشی تا حدود یک روز از آن استفاده کنید.

ردمی نوت 10 پرو می 11 لایت
ظرفیت 5020 میلی آمپر 4250 میلی آمپر
شارژر 33 واتی 33 واتی

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت

می 11 لایت را باتری 4250 میلی آمپری ساپورت می کند. این باتری نه چندان بزرگ و کارآمد از نوع لیتیوم-پلیمر است و طبق محاسبات خود چینی ها می تواند تا حدود 16 ساعت پخش ویدئو و 101 ساعت پخش موسیقی را جواب دهد.

این میان رده اقتصادی از شارژر سریع 33 واتی برخوردار است و برای تکمیل شارژ این گوشی یک ساعت زمان نیاز است. متاسفانه شارژردهی از نقاط ضعف این گوشی به حساب می آید و نسبت به سایر هم رده هایش عملکرد خوبی ندارد.

اگر نرخ نوسازی نمایشگرتان را روی 90 هرتز قرار دهید و تمام طول روز با همین رفرش ریت سر کنید، نهایتاً 10 ساعت گوشی دوام می آورد. اگر نرخ را روی 60 هرتز تنظیم نمائید، 2 ساعت بر میزان دوام باتری افزوده می شود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر