;
coinex

سامسونگ از حافظه UFS 4.0 رونمایی شد؛ سرعت حافظه بالاتر در پرچمداران بعدی سامسونگ

گذشت زمان و پیشرفت فناوری نیاز به حافظه‌های پرسرعت را بیشتر کرده است زیرا پردازش‌های سنگین فقظ به کمک حافظه‌های ذخیره سازی پرسرعت امکان‌پذیر خواهد بود. حافظه UFS 4.0 یکی از پرقدرت‌ترین حافظه‎‌هاست که سامسونگ به‌تازگی از آن رونمایی کرده است.

نسخه 4.0 از حافظه‌های پرسرعت یا همان Universal Flash Storage توسط سامسونگ در بازار معرفی شد. UFS4.0 در واقع نوعی ذخیره‌ساز مبتنی بر فلش است که از نظر کارایی و سرعت، بهتر از نسخه‌های قدیم خواهد بود. تولید انبوه این نسخه جدید از حافظه ذخیره‌ساز، طبق گفته شرکت سامسونگ، از سه ماهه سوم سال 2022 آغاز می‌شود. به این معنی که در اواخر سال 2022 و یا اوایل سال 2023 شاهد حافظه UFS 4.0 در گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.

حافظه UFS 4.0

افزایش کیفیت دوربین‌ها و نیز ضبط ویدیو‌های 4K و از طرف دیگر بیشتر شدن سرعت ارتباطات و استفاده از فایل‌های مولتی مدیای با حجم زیاد، باعث نیاز به حافظه‌های پرسرعت شده است. گوشی‌های سامسونگ نیز به زودی و با به‌کارگیری نسخه جدیدحافظه‌های پرسرعت، یعنی UFS 4.0، سریع‌تر خواهند شد.

احتمال داده می‌شود اولین دستگاه‌های موبایل هوشمند سامسونگ که از حافظه UFS4.0 بهره‌مند می‌شوند، گوشی‌های گلکسی S23، گلکسی Z Fold 4 و گلکسی Z Flip 4 باشند.

حافظه UFS 4.0

نسخه جدید UFS 4.0 در واقع نسبت به نسخه UFS 3.1 دو برابر سریع‌تر است. همانطور که گفته شد با افزایش حجم پردازش، به حافظه داخلی با سرعت بیشتر نیاز داریم. حافظه UFS4.0 در هر خط، پهنای باندی تا 23.2 گیگابایت بر ثانیه ارائه می‌کند. به کمک فناوری نسل هفتم V-NAND، سرعت نوشتن متوالی تا 2800 مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن متوالی تا 4200 مگابایت بر ثانیه افزایش خواهد داشت. سامسونگ ادعا می‌کند، سرعت خواندن متوالی 6.0MB/s بر میلی‌آمپر (mA) خواهد بود.

سامسونگ می‌گوید در نسخه جدید حافظه پرسرعت UFS4.0، بهره‌وری انرژی نیز تا 46 درصد بهبود یافته است. درحالی که پهنای باند داده، بالاتر و سرعت خواندن و نوشتن سریع‌تر خواهد شد، همچنین عمر باتری نیز طولانی‌تر می‌شود.

نکته جالب‌تر این است که سامسونگ نسخه جدید خود را در ابعاد کوچک‌تر ارائه خواهد کرد. به عنوان مثال، حداکثر ابعاد یک ماژول UFS 4.0 برای فضای ذخیره سازی 1 ترابایتی، معادل 11×13×1 میلی‌متر است، درحالی که USF3.1 برای ماژول 512 گیگابایتی، ابعاد 11.5×13×1.0 میلی‌متری داشت.

در مورد فضای ذخیره سازی هم باید گفت نسخه جدید حافظه پرسرعت UFS4.0، تا 1 ترابایت را پشتیبانی خواهد کرد که برای گوشی‌های تاشو بعدی سامسونگ و نیز گلکسی S23 مناسب خواهد بود. همچنین شرکت سامسونگ می‌خواهد تا با تولیدکنندگان دیگر نیز همکاری کند و از این حافظه پرسرعت، در پروژه‌های گجت‌های واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR)، خودروها و سایر گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیز استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد حافظه UFS 4.0 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر