;
coinex

از لابی های سیاسی مرتبط با ارز دیجیتال چه می‌دانید؟

به گفته اندرو یانگ، نامزد سابق ریاست جمهوری ایالت متحده، وجود لابی های سیاسی مرتبط با ارز دیجیتال اجتناب ناپذیر است.

مجله خبری Cointelegraph با Andrew Yang، نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا در زمینه ارزهای دیجیتال و سیاست مصاحبه کرد. کریپتوکارنسی‌ها در Capitol Hill همچنان به رسمیت شناخته نشده‌اند، اما با افزایش نفوذ آن‌ها، فضای بازار رمزارزها سیاسی‌تر خواهد شد.

میزان لابی های سیاسی مرتبط با ارز دیجیتال به اوج رسیده است. به گزارش گروه غیرانتفاعی Public Citizen، تعداد لابی‌گران ارزهای دیجیتال از 115 نفر در سال 2018 به 320 نفر در سال 2021 رسیده و تعداد نمایندگان این حوزه نیز از 47 نفر به 157 افزایش یافته است.

افزایش لابی‌ های سیاسی مرتبط با ارز دیجیتال

انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در 8 نوامبر 2022 برگزار خواهد شد. این انتخابات نشان دهنده سیاسی شدن فضای کریپتوکارنسی‌ها خواهد بود. این امر با سرمایه‌گذاری‌های مستمر هولدرهای کریپتوکارنسی در کمپین‌های سیاسی آشکار شده است.

از جمله این لابی‌گری‌ها می‌توان به Sam Bankman، مدیر عامل صرافی FTX اشاره کرد. او بیش از 14 میلیون دلار جهت حفاظت از کمیته سیاسی Protect Our Future پرداخت کرده است. کمیته Protect Our Future از نامزدهای مجلس نمایندگان ایالات متحده حمایت می‌کند.

دولت‌ها قادر به توانمندسازی مردم با رمزارزها هستند

تأثیرات ارز دیجیتال بر سیاست در کنفرانس اخیر SkyBridge نیز مشهود بود. این رویداد بیش از دو هزار نفر شرکت کننده داشت. تعدادی از رهبران جهان نظیر اندرو یانگ، نامزد سابق ریاست جمهوری ایالات متحده و همچنین شهردار نیویورک نیز در رویداد SkyBridge حضور داشتند.

یانگ سخنرانی کلیدی خود را با عنوان «دولت‌ها چگونه می‌توانند مردم را با کریپتو توانمند کنند» برگزار کرد. پس از سخنرانی، کوین تلگراف با یانگ در زمینه با دیدگاه‌های او در مورد استفاده از رمزارزها در کمپین‌های سیاسی و درآمد پایه جهانی (UBI) صحبت نمود.

در ادامه صحبت‌ها Yang برنامه‌های خود را برای آینده سیاسی رمزارزها بیان کرد. بحث اصلی درباره چگونگی پیوند رمزارزها با حزب تازه تأسیس Forward Party بود. هدف Forward Party ایجاد اتحاد احزاب سیاسی آمریکا است.

Laura Del Savio، استراتژیست ارشد ارتباطات حزب پیشرو در این راستا به خبرگزاری کوین تلگراف گفت که سازمان در تلاش است تا سیستم سیاسی آمریکا را اصلاح کند تا انگیزه‌ها برای جلوگیری از سازش، مردم را به سمت افراط سوق ندهند.

نقش مهم رمزارزها در کمپین‌های روز سیاسی

یانگ در زمینه با فعالیت‌های Forward Party گفت:

سایر احزاب سیاسی با تقسیم آمریکا پیشرفت می‌کنند. ما در Forward Party آن‌ها را دور هم جمع می‌کنیم. هدف اصلی ما سپردن قدرت سیاسی به دست مردم است. این هدف توسط جامعه کریپتو میسر شده است. فناوری بلاک چین ساختارهای حاکمیتی جدیدی را ممکن می‌سازد و این امر اجتماع قدرتمندتری خواهد ساخت.

اندرو یانگ در رابطه با نقش رمزارزها در کمپین‌های سیاسی نیز صحبت کرد. به عقیده وی امروزه در آمریکا همه چیز در حال سیاسی شدن است و رمزارزها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. افراد زیادی در جامعه کریپتو از سیاست بیزارند و از آن اجتناب می‌کنند.

امروزه افراد بیشتری متوجه می‌شوند که لابی های سیاسی مرتبط با ارزهای دیجیتال انکار ناپذیر است. اگر قرار باشد با واشینگتن دی سی تعامل داشته باشیم، می‌بایست به دنبال درمانی مؤثر، هوشمندانه و آینده نگرانه باشیم.

بلوغ سیاسی فعالان حوزه کریپتوکارنسی

یانگ در ادامه صحبت‌های خود گفت: «من با افراد زیادی از حوزه کریپتو صحبت کردم. افراد فعال در حوزه رمزارزها از نظر سیاسی فعال‌تر شده‌اند. جامعه رمزارزها از لحاظ شیوه فعالیت سیاسی همچنان در حال بلوغ است. اگر بخواهیم رویکرد درستی داشته باشیم، می‌بایست زمانی را صرف سرمایه‌گذاری و آموزش قانون‌گذاران و عموم مردم در مورد مزایا و کاربردهای احتمالی ارزهای دیجیتال کنیم.»

به عقیده یانگ جامعه ارزهای دیجیتال جزو اولین جوامعی بودند که کمپین ریاست جمهوری وی را به رسمیت شناختند. یانگ پیشنهاد می‌دهد درآمد پایه جهانی به صورت فیات یا به صورت ارزهای دیجیتال دریافت شود. یانگ به این نکته اشاره می‌کند که رمزارزها روشی مناسب برای کاهش فقر هستند و برای دستیابی به این هدف باید به UBI نزدیک شد.

یانگ در زمینه با فعالیت‌هایش در حوزه قانون‌گذاری رمزارزها به خبرنگار کوین تلگراف گفت: «من به همراه تیم خود مشغول کار بر روی Lobby3 هستم. Lobby3 یک سازمان مستقل و غیرمتمرکز (DAO) است. ما در حال حاضر با افراد علاقه‌مند و همچنین افراد شکاک به حوزه کریپتو داشته‌ایم. تمامی این افراد علاقه‌مند به یادگیری بیشتر حوزه رمزارزها هستند.

من فکر می‌کنم بسیاری از افرادی که در حوزه رمزارزها فعالیت می‌کنند، جهت گیری سیاسی آزادی خواه یا مستقل دارند. به عقیده آن‌ها حزب دموکرات یا جمهوری‌خواه منطقی نیست. این یکی از دلایلی است که من حزب پیشرو را راه‌اندازی کردم. به لطف این حزب، میلیون‌ها آمریکایی خواهان سیستمی جایگزین به هدف خود خواهند رسید. اکثر این افراد دوستان من از جوامع رمزارزی هستند.

در انتهای مصاحبه Andrew Yang به کاربران توصیه کرد:

اگر خواهان ساخت آینده مورد نظر خود باشیم، می‌بایست مانند دیگران باهوش و فعال شویم. اگر این کار را انجام دهیم به اهداف خود خواهیم رسید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد لابی های سیاسی مرتبط با ارز دیجیتال چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر