;
coinex

چگونه زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم ؟

اگر شما هم گوشی شیائومی دارید، احتمالاً به این سؤال فکر کرده‌اید که چگونه زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم ؟ برای پاسخ به این سؤال، ما را همراهی کنید.

یکی از مهم‎ترین سؤالاتی که ممکن است برای بسیاری از کاربران گوشی‌های شیائومی پیش آمده باشد این است که چگونه زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم ؟ اگر شما هم قصد خرید این تلفن‌های هوشمند را دارید، بهتر است در ابتدا اطلاعاتی از نحوه تغییر زبان آن کسب کنید. البته اگر هم از پیش این گوشی را خریداری کرده‌اید، این نوشتار می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. ما در این جستار، برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم که چگونه زبان گوشی‌های خود را به فارسی تغییر دهید.

همان طور که می‌دانید، برند شیائومی یکی از مشهورترین برندهای موجود در بازار ایران به شمار می‌رود که قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته لازم به ذکر است که این برند متعلق به کشور چین بوده و به همین دلیل هم زبان اصلی برخی گوشی‌های آن چینی و در برخی دیگر انگلیسی است.

البته در این گوشی زبان‌های گوناگونی یافت می‌شود که کاربران می‌توانند متناسب با کشور خود، آن را انتخاب نمایند. ممکن است بسیاری از افراد با زبان انگلیسی آشنایی نداشته باشند. به همین دلیل هم این احتمال وجود دارد که شما بخواهید زبان گوشی خود را از انگلیسی یا چینی به فارسی تغییر دهید. برای انجام این کار، نیاز به راهنما دارید که ما در این نوشتار آن را برای شما فراهم خواهیم کرد.

چگونه زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم ؟

احتمالاً برای همه ما بعد از خرید گوشی‌های شیائومی این سؤال پیش آمده که چگونه زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم ؟ ما در دنیایی زندگی می‌‎کنیم که همین گوشی موبایلی که در دست ما قرار دارد، می‌تواند کارهای بسیار بزرگی را انجام دهد. شرکت گوگل در سال 2008، برای اولین‌بار اندروید را راه‌اندازی و آن را به همگان نمایان کرد. مطمئناً نه سازندگان اندروید و نه کاربران آن هرگز این فکر که روزی اندروید جهانی شود به ذهنشان خطور هم نمی‌کرد.

اما همان طور که همه شما می‌دانید، در عصر حاضر، می‌توانیم اندروید را در سراسر جهان مشاهده کنیم و از اهمیت آن آگاه شویم. شاید برای شما جالب باشد که بدانید اندروید را می‌توان محبوب‌ترین و معروف‌ترین سیستم‌عامل گوشی‌های همراه به شمار آورد. برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که نزدیک به 85 درصد مردم از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند.

تقریباً بیشتر برندهای مشهور جهان از اندروید استفاده می‌کنند. سامسونگ، شیائومی، هواوی و بسیاری از برندهای دیگر، همه از این پلتفرم استفاده می‌کنند. انعطاف‌پذیری بالای اندروید موجب شده که شما بتوانید هر تغییراتی که تمایل باشید را روی آن اجرا نمایید. این بدان معنی است شما نیازی ندارید لزوماً همیشه و همه‌جا از نسخه پیش‌فرض اندروید استفاده کنید و می‌توانید مطابق با خواسته‌های خود، تغییراتی در آن‌ها ایجاد نمایید.

یکی از مهم‌ترین تغییراتی که احتمالاً برای اغلب افراد ضروری به نظر می‌رسد، تغییر زبان گوشی است. برای مثال، فرض کنید که گوشی شما به زبان انگلیسی است اما شما برخی از کلمات و تنظیمات تلفن همراه را درک نمی‌کنید. در اینجا، برای شما سؤال پیش می‌آید که چگونه زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم . البته به‌جز این مورد، حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی هم می‌تواند برای استفاده بهتر به شما کمک کند.

آموزش گام‌به‌گام تغییر زبان فارسی در گوشی‌های شیائومی

چگونه زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم؟

اکنون وقت آن رسیده که به سؤال شما درباره این‌که چگونه زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم پاسخ دهیم. گوشی‌های شیائومی پیچیدگی چندانی ندارند و به همین دلیل هم هرکسی می‌تواند از آن استفاده کند. در برخی از تلفن‌های همراه، برای اجرای تنظیمات باید مراحل بسیاری را طی کنید. در این تلفن‌ها، در اغلب مواقع شما نیاز به بازیابی به حالت کارخانه دارید. در این حالت، شاید شما ندانید که چگونه گوشی هوشمند خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید؟

در این میان، چگونگی تنظیمات کیبورد پیش‌فرض در گوشی‌های اندرویدی هم می‌تواند به شما در این امر مهم کمک بسزایی کند. شما برای فارسی کردن زبان شیائومی خود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد تنظیمات شوید. در بسیاری از گوشی‌ها، شما برای انجام همین کار نیاز به وارد شدن با یک پلتفرم دیگر را دارید که این موضوع در شیائومی صدق نمی‌کند. اگر هنوز می‌خواهید بدانید که چگونه زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم و مراحل آن چیست، به این بخش توجه کنید.

ورود به تنظیمات

چگونه زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم؟

همان طور که می‌دانید، شما برای اجرای هرگونه تغییراتی باید به تنظیمات گوشی خود وارد شوید. تغییر زبان گوشی های شیائومی از فارسی به انگلیسی و برعکس هم شامل این کار می‌شود. برای این کار، وارد منوی تنظیمات (Setting) شوید. برای ورود به این بخش، شما می‌توانید آیکن آن را از میان همه برنامه‌ها انتخاب کنید و یا برای راحتی بیشتر، از طریق منوی کشویی بالای گوشی، آن را پیدا کنید.

زبان گوشی

چگونه زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم

 

در مرحله بعد فارسی کردن زبان شیائومی شما باید تنظیمات زبان گوشی خود را پیدا کنید. البته این موضوع به زبان پیش‌فرض گوشی شما بستگی دارد. به‌طورکلی، باید به دنبال گزینه زبان و ورودی (Language and input) باشید. برای راحتی بیشتر، می‌توانید از طریق منوی جست‌وجوی بالای تنظیمات، این عبارت را جست‌وجو کرده و آن بیابید. البته این در صورتی است که زبان پیش‌فرض گوشی شما انگلیسی است. اگر از سایر زبان‌ها استفاده و پشتیبانی می‌کند، باید گزینه تنظیمات بیشتر را انتخاب نمایید.

فهرست زبان‌ها

چگونه زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم

 

مرحله بعدی که در اضافه کردن زبان فارسی به گوشی Xiaomi باید انجام دهید، وارد شدن به بخش زبان (Language) است. با انتخاب این گزینه، شما می‌توانید لیستی طولانی از زبان‌هایی که گوشی شما آن را پشتیبانی می‌کند، مشاهده نمایید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در این فهرست، بیشتر از 80 زبان زنده دنیا وجود دارد. این زبان‌ها شامل انگلیسی، چینی، ژاپنی، کره‎ای، عربی، فارسی و چندین زبان دیگر می‌شوند. صفحه را به‌اندازه کافی بالا بکشید تا زبان فارسی یا همان Persian را ببینید. سپس آن را انتخاب کنید تا زبان گوشی شما به زبان دلخواه تغییر کند.

البته این فرایند فارسی کردن زبان شیائومی ممکن است کمی طول بکشد. به همین دلیل هم بهتر است کمی صبر کنید. بعد از اتمام این مراحل، به طور خودکار به صفحه خانه گوشی منتقل می‌شوید. ممکن است در چند دقیقه اول، سرعت گوشی شما تا حد زیادی پایین بیاید که البته این موضوع جدی و نگران‌کننده‌ای نیست و به‌زودی به حالت اصلی خود بازمی‌گردد.

اتمام کار

تا اینجا درک کردیم که چگونه زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم . در اینجا کار شما به اتمام رسیده است. البته ممکن است برنامه‌ها و آیکن‌های گوشی شما کمی تغییر کرده باشند که این امر هم به دلیل تغییر زبان آن است. برای بازگرداندن آن به حالت اولیه، شما باید همه این مراحل را انجام داده و فقط در بخش زبان، گزینه دیگری مانند انگلیسی را انتخاب نمایید. این امر منجر به تغییر زبان گوشی های شیائومی از فارسی به انگلیسی می‌شود.

تغییر زبان صفحه‌کلید

چگونه زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم؟

ممکن است صفحه‌کلید شما جیبورد مربوط به گوگل باشد. برای این‌که بتوانید صفحه‌کلید خود را نیز به زبان فارسی برگردانید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که زبان فارسی را به‌عنوان زبان اصلی کیبورد انتخاب کنید. البته هنگامی که شما از زبان انگلیسی کیبورد خود استفاده می‌کنید، زبان فارسی آن خودبه‌خود از بین می‌رود؛ بنابراین، اگر می‌خواهید زبان انگلیسی و فارسی را هم‌زمان در اختیار داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که یک اپلیکیشن صفحه‌کلید دیگر دانلود و از آن استفاده کنید.

دلیل انگلیسی بودن برخی اپلیکیشن‌ها باوجود تغییر زبان به فارسی

در برخی موارد، ممکن است شما تمام مراحل لازم برای اضافه کردن زبان فارسی به گوشی Xiaomi را انجام دادید، باز هم نام بعضی از برنامه‌ها انگلیسی باشد. احتمالاً می‌خواهید دلیل این موضوع را بدانید. همان طور که می‌دانید، بعد از تغییر زبان گوشی، نام تمام برنامه‌ها، آیکن‌ها، برنامه‌‌های داخلی، گزینه‌های تنظیمات، هشدارها، پیام‌ها و سایر گزینه‌های گوشی، به زبان دلخواه شما تغییر خواهند کرد. البته برنامه‌هایی هم وجود دارند که ممکن است خود سازنده تنها یک نام با یک زبان برای آن‌ها تعریف کرده باشد.

در این صورت، شما نمی‌توانید این گزینه هم مانند فارسی کردن زبان شیائومی اجرا نمایید. البته بعضی از این برنامه‌ها تنظیمات مخصوص به خود را دارند که باید درون خود برنامه، نام و زبان آن را تغییر دهید که هر یک از آن‌ها با دیگری متفاوت است. پس متوجه شدیم که اضافه کردن زبان فارسی به گوشی Xiaomi روی برنامه‌های شما تأثیر می‌گذارد. بااین‌حال، ممکن است در برخی مواقع این اتفاق نیفتد.

سخن نهایی

ما در این نوشتار از تکراتو، به‌تفصیل به این سؤال « چگونه زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم » پاسخ دادیم. در این جستار، شما به‌راحتی نحوه فارسی کردن زبان شیائومی و همچنین تغییر زبان گوشی های شیائومی از فارسی به انگلیسی را نیز درک کردید. این اطلاعات می‌تواند کمک شایانی به شما کند.

سؤالات متداول

چگونه زبان گوشی را از انگلیسی به فارسی و برعکس تغییر دهیم؟

برای این کار، به منوی تنظیمات رفته و گزینه زبان را پیدا کنید. در این بخش، تمام زبان‌های گوشی را مشاهده می‌کنید. بعد از یافتن زبان موردنظر خود، روی آن کلیک کنید.

چگونه هم‌زمان از کیبورد فارسی و انگلیسی استفاده کنیم؟

بهتر است که یک اپلیکیشن کیبورد روی تلفن همراه خود نصب کنید تا بتوانید به طور هم‌زمان، از زبان فارسی و انگلیسی بهره ببرید.

چگونه فونت گوشی شیائومی را تغییر دهیم؟

برای تغییر فونت گوشی شیائومی، شما باید منطقه (Region) گوش خود را به اندونزی یا هند تغییر داده و سپس در بخش بازار تم Xiaomki، فونت موردنظر خود را دانلود و استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:

منبع: myket

نظر شما درباره این آموزش چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر